Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Even schrikmoment, op de Koningsweg bij Arnhem, knalt er een ree in vol galop voor mijn motor langs.
Metertje over aan de voorkant, daar doe je ook echt niets tegen. voordat je wilt remmen is ze al weg. Man wat snel ging dat.
Het was nog donker en ik had ze echt niet aan zien komen, ineens vol in het licht en weer weg.

Naja geluk gehad zullen we maar zeggen.
Ha! Dat heb ik hier* al twee keer gehad ergens binnen een jaar tijd. B| Onmogelijk om te zien vooraf, onmogelijk om op te reageren (voordat je de rem in knijpt is beest al weg). Knalt er ineens zo'n beest (met z'n rare herten sprongetje, alle vier de pootjes in de lucht) uit de bosjes vandaan op ooghoogte voorbij. En het enige wat kunt doen is een beetje dom kijken in je helm terwijl het vlak voor je gebeurt.

Niet relaxed.. altijd achteraf een hoog wat-de-fuck! verhoogde hartslag momentje dan. Voel je je ineens behoorlijk kwetsbaar (ik dan) op de motor. Zeker toen het een tweede keer nog eens gebeurde binnen hetzelfde jaar; één keer ok, pech. Maar nog een keer?! Beesten hadden het op me voorzien ofzo :+

* 'hier' is overigens platteland Friesland, lopen er steeds meer lijkt het. Maar niet bijzonder 'ree-gebied' lijkt me..
 
En de snelweg oversteken is al helemaal verboden. Krijgen ze ook nog een boete :P
Geloof het of niet maar in Alaska is het aan elanden wettelijk verboden om op openbare plekken zich voort te planten (dus meneer en mevrouw Eland mogen ff niet lekker een wippie maken tussen de auto's op de parkeerplaats van de lokale Wallmart)! Ooit eens in een atrikel gelezen over idiote Amerikaanse wetten.
 
Geloof het of niet maar in Alaska is het aan elanden wettelijk verboden om op openbare plekken zich voort te planten (dus meneer en mevrouw Eland mogen ff niet lekker een wippie maken tussen de auto's op de parkeerplaats van de lokale Wallmart)! Ooit eens in een atrikel gelezen over idiote Amerikaanse wetten.

En als boete mogen ze dan een bout afstaan :?
 
IMG_20200224_135904.jpg


IMG_20200224_133254.jpg


Gisteren ontmoet nabij El Trocal
 
Geloof het of niet maar in Alaska is het aan elanden wettelijk verboden om op openbare plekken zich voort te planten (dus meneer en mevrouw Eland mogen ff niet lekker een wippie maken tussen de auto's op de parkeerplaats van de lokale Wallmart)! Ooit eens in een atrikel gelezen over idiote Amerikaanse wetten.

Er zijn wel meer gekke wetten daar... Zo mag je een Elanden-jager ook niet in zijn oor fluisteren.

BRON: A Criminal Defense Attorney Explains Weird Alaskan Laws - Gazewood & Weiner PC - Anchorage.
 

Zo gek is dat niet.
9 op de 10 motoren komt alleen maar naar buiten bij droog weer boven de 20 graden :)
 
of fout parkeren (260 keer).

Die valt me tegen. Ik dacht dat ik dat ding overal weg mocht zetten (muv parkeervakken, invalideplaatsen enz)
 
Zow, was weer behoorlijk druk op de snelweg naar Rotterdam. Is de vakantie weer voorbij? En dan de regen er nog bij. Viel me wel op vanochtend meer motorrijders op de weg dan de afgelopen maand. Toch te maken met de storm? Verder nog iets beleefd? Nee, verder niks. Eigenlijk saai ritje gehad vanochtend.
 
Eens enige parkeerbekeuring die ik kreeg was bij duinrell omdat me rd in de fietsenstalling stond
Ooit een parkeerboete gekregen in Den Haag. Geen idee hoe, wat en waarom. Later es weer gaan kijken op die plek, bleek er helemaal aan het eind v/d straat zo'n parkeermeter te staan. Maar waar ik stond was dat ding door de vele kleine vrachtwagens en busjes gewoon niet te zien. En de bebording was ook niet al te duidelijk wat dat betreft. Parkeerplaats was bij een hotel ook, dus de aanname dat het bij het hotel hoorde was groter dan de aanname dat het "gemeentegrond" is. Maar goed, gewoon betaald dan maar. Maar volgende keer klim ik wel de pen in om me ertegen te verweren.
 
onderweg naar werk op vrijdag jl. kwam ik op dit punt een gat in de weg.... tegen...
Rijkswaterstaat gebeld en uitgelegd hoe en wat, het gat zit iets links van het midden.... lekkere plek voor brommers om in te schieten (al dan niet een schrikreactie).
Vanmorgen zag ik dat het netjes dichtgemaakt was, wel is het hele asfalt daar erg slecht, met een netwerk aan scheuren.... ben benieuwd hoe lang het goed blijft.
 
onderweg naar werk op vrijdag jl. kwam ik op dit punt een gat in de weg.... tegen...
Rijkswaterstaat gebeld en uitgelegd hoe en wat, het gat zit iets links van het midden.... lekkere plek voor brommers om in te schieten (al dan niet een schrikreactie).
Vanmorgen zag ik dat het netjes dichtgemaakt was, wel is het hele asfalt daar erg slecht, met een netwerk aan scheuren.... ben benieuwd hoe lang het goed blijft.
Super actie! En goed om te zien dat Rijkswaterstaat de melding serieus heeft genomen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan