Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Offtopic: Nico snackbar is ook al even van eigenaar verwisseld. Lekkerste vis komt nog steeds bij de Garnaal in de Theresiastraat vandaan.

Ontopic: Ouder stel weggestuurd zien worden bij HansvanWijk omdat ze de corona regels niet wouden lezen/volgen.
 
Ik zag vandaag iemand met een Corona Gixxer rondrijden.

1585411343753.png


Het zou helemaal perfect zijn als ie ook met deze helm rondreed.

1585411430871.png
 
Vanmiddag nog even wat opgehaald bij de MediaMarkt voor het thuiswerken en daar weer echt een toppertje tegengekomen. Uit het parkeervak komen, met de telefoon in je hand, en zo gewoon verder rijden. :X

Kennelijk was ik redelijk luid en duidelijk want er reageerden nog wel wat mensen. :+

Wel echt een heerlijke dag gehad op de motor vandaag, heerlijk rustig rijden en weinig echt volslagen idioten gehad.

Wel jammer er her en der wel wat ongelukken gebeurd zijn, vooral ook dat automobilisten even moeten wennen aan de motorrijders op de weg. Vorige week met woon-werk verkeer ook een auto uit een zijstraat die mij totaal niet herkend had. Gelukkig ben je er alert op en zie je het vaak aan de snelheid van aanrijden wel gebeuren. :P
 
Vanmiddag reed ik door Zeist, hier, waar een koekblik rechts de busbaan op reed in plaats van op de normale rijstrook links. Op zich niet zo'n ramp, als je vanuit de bocht komt kun je dat makkelijk over het hoofd zien, maar wat ik dan weer niet snap is hoe zo iemand honderden meters door blijft rijden en kennelijk alle letters LIJNBUS op de weg over het hoofd ziet. Mevrouw stond vervolgens 5 minuten lang het kruispunt bij de verkeerslichten te blokkeren omdat het buslicht steeds op wit sprong (en die voor het normale verkeer rood bleef), en die motorrijder die naast haar stond en ook richting naar rechts aangaf had ze natuurlijk al helemaal over het hoofd gezien:X

Verder heel veel motorrijders gezien vandaag! Ik bleef maar zwaaien _O-
 
Vandaag 2 jokers van motorrijders hier gezien op de melisstokelaan..

enkelbaansweg, rechts een fietspad.. ik rijd rustig op de SH achter het rijtje autos aan, verderop verkeerslicht op rood.
komt rechts van mij een motor voorbij en seconde later links nog 1, types weet ik niet. Die links voorbij kwam had een hele brede achterband en ope blerpijp, die snijd vervolgens schuin voor mij langs omdat de autos voor mij op de rem gingen en gaat de auto’s voorbij over t fietspad, waar ook fietsers fietste. Die eerste ging soieso alles rechts voorbij. ondertussen ging het licht op groen, dacht dan gaat ie blerpijp er wel tussen heh? Nou mooi niet, jakkert de rest nog voorbij.

Goed. Volgende kruispunt stond ie vooraan voor wederom rood licht, ik met een paar auto’s ertussen erachter, is er dus geen ene kut mee opgeschoten. Die ene die rechts alles voorbij knalde heeft óf oranje gehaald of is door rood gegaan. het werd groen en blerpijp stuift weg. Ok doei dacht ik. Pauper. Nee; staat ie bij vervolgens bij kruising melisstokelaan / loevesteinlaan weer voor rood, hij stond op de baan voor linksaf/rechtdoor met 1 auto voor m. Ik ging rechts, had ook rood. Nee wat doet janlul? T werd groen, gaat vervolgens rechts nog ff snel die ene auto voorbij, hoekt m ervoor om vervolgens meteen weer in de ankers te moeten voor rode licht wat halverwege de weg staat.... man man man..

dit is zo’n figuur die het ambu personeel vroeg of laat met een plamuurmes van het asvalt mag gaan schrapen vrees ik..
echt idioot rijgedrag..


even ter illustratie;
kruispunt waar ie links stond;
BB4F12AA-27CC-4E32-B25F-C174004A2D14.jpeg



ging en nog ff snel rechts de auto voorbij en moest dus voor het rode licht in de ankers...

DB0AC771-DA3C-489D-83F9-01CA4C791664.jpeg
 
Ik snap de reden van altijd maar Vmax rijden niet zo, ik heb ook een heel stuk 130, ik rij dat eigenlijk nooit, trek wel eens door naar 130 oid om ff in te halen oid, maar de CC blijft toch meestal op 100 staan. Kom ik op die 45 km toch wel 1 minuut later aan... who cares, er vallen toch geen doden? Kost mij een hoop extra brandstof na de 100 en het rijd toch iets oncomfortabler. Zal uiteraard per verhikel schelen... Take it easy before easy takes you....
Met de auto rij ik vaak ook zo, maar met de motor is het veel fijner om 140+ (op de teller) te rijden.
 
Gister is Alkmaar. 4 Petjes op 2 scooters. Links en rechts iedereen voorbij scheuren op het fietspad, en bij het rechts voorbij scheuren nog even een vrouwtje aantikken die maar net bleef rijden. Helaas weer 'mede'landers met een noord afrikaans uiterlijk.:( Wat een mongolen.
 
Gister is Alkmaar. 4 Petjes op 2 scooters. Links en rechts iedereen voorbij scheuren op het fietspad, en bij het rechts voorbij scheuren nog even een vrouwtje aantikken die maar net bleef rijden. Helaas weer 'mede'landers met een noord afrikaans uiterlijk.:( Wat een mongolen.
Die waren en zijn hard bezig voor hun Darwin Award
 
Niet zozeer onderweg, maar thuis meegemaakt.
Belde de brandweer aan.
Bleek het m'n motor te zijn die in de gezamenlijke fietsenstalling staat.
Vanmiddag na het werk getankt en blijkbaar zo volgetankt dat ie is gaan lekken.
Ik de motor gewoon weggezet en niets gemerkt.
Bleek er dus een plasje benzine onder te liggen en dat rook je nogal. Bezorgde bewoners de brandweer gebeld en die belden toen bij mij aan.
Oeps...Dan voel je je wel een kluns.
Heb je nog geen 2 weken je motor, overkomt je dit.
De ruimte geventileerd, de benzine opgeruimd en ik heb iedereen maar bedankt en m'n verontschuldigingen aangeboden.
Gelukkig konden we er wel om lachen en niets ernstigs verder.
Daarna maar even nog een rondje gereden in iets hogere toeren dan ik normaal doe.

Ach ja, weer een wijze les geleerd. Niet helemaal aftoppen als je de motor daarna op de zijstandaard wegzet.
 
Dat je daar als buren de brandweer helemaal voor gaat bellen, hadden ook gewoon meteen bij jou langs kunnen gaan.

Ik had het afgelopen jaar terug van vakantie nog. Bij de laatste pomp in Luxemburg de tank helemaal nokkie vol gegooid, ben tenslotte een zuinige Hollander. Daarna nog even bij de pomp wat gaan eten, terwijl de motor bij 25+ in de volle zon stond. De paar euro's die ik bespaard had lagen er daarna in een plas weer onder _O-
 
Mijn vrouw had vroeger ook een 2008 SV 650, een zwarte, de mijne is wit.
stonden beide met een volle tank in de tuin, die van haar had overdruk de mijne niet.

zo zie je maar weer wat zwart vs wit uitvmaakt. Sinds dien altijd een witte helm gehad :t

oplossing voor de overdruk was de tankdop op een kiertje zetten
 
Mijn vrouw had vroeger ook een 2008 SV 650, een zwarte, de mijne is wit.
stonden beide met een volle tank in de tuin, die van haar had overdruk de mijne niet.

zo zie je maar weer wat zwart vs wit uitvmaakt. Sinds dien altijd een witte helm gehad :t

oplossing voor de overdruk was de tankdop op een kiertje zetten
Bij helmen maakt dat niet uit. De binnenkant bestaat uit isolatiemateriaal.
 
Gisteren moest ik de motor ergens anders zetten omdat de schuur even leeg moet. Gelijk maar even een ommetje gemaakt om de motor warm te rijden. Mooi weer! En de verbondenheid tussen de motorrijders was zo groot: bijna iedereen wisselde een royale groet uit. Zelfs over de vangrail! Het is ook zo rustig.

1 Valse noot: Het was wel is waar een BMW en ook nog een politiemotor met een man in uniform erop. Maar het ging anders dan je misschien verwacht: hij groette alleraardigst met een ruim gebaar - niet zo'n minzame vingerbeweging - een mede motorrijder. Maar werd volstrekt genegeerd :o .
 
Bij helmen maakt dat niet uit. De binnenkant bestaat uit isolatiemateriaal.
Dat maakt echt wel uit, met eigen ervaring ondervonden. Maar ik zal je ervan overtuigen; scheelt ruim 10 graden farrnheit wat in dit voorbeeld neerkomt op een graad of 6 ín de helm. Buitentemperatuurverschil is nog groter.

 
Terug
Bovenaan Onderaan