Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Er kwam hier op de N209 ook een bizar grote groep voorbij. Minimaal 100 motoren en denk dat 90% als een debiel reed. Slippen, gas in de begrenzer, burn-out, etc.

Er is wel een groot verschil tussen af en toe niet de regels voeren en consequent continu als een debiel (als groep) gedragen. Als dat voorbij komt snap ik maar al te goed de groeiende weerstand tegen motorrijders.
 
26950EAF-0B83-4EFC-855F-2B78E0FCAE2E.jpeg
 
Dat mag jij vinden , als ze mij bewust in gevaar brengen ,heb ik wel wat dingetjes die ik uit vriendelijkheid terug doe ,en ik hoop echt dat ze me er een x voor aan de kant zetten , t gaat hier voornamelijk om de autoopleiding,mafketels bah!
Ik wil je best een keer uitnodigen om een dagje mee te rijden met die 'mafketels' van de rijopleiding ;-)

Edit: als je dacht dat het een grapje was, ik ben serieus. Ik wil je echt een dag uitnodigen om mee te rijden. Misschien verandert het je mening, misschien ook niet. Maar dan weet je tenminste wat we doen en waarom we dat doen.
 
Laatst bewerkt:
Gister was ik op pad met het vriendinnetje achterop. Hartstikke lekker weer! Echter het was 'zo'n dag': heb werkelijk 10 koekblikkers gehad die de auto dapper voor mij de weg op draaiden, terwijl ze duidelijk voorrang hadden moeten verlenen. Echt maf als je iemand in de ogen kan kijken vanaf je voorrangsweg en dat ze dan toch denken; 'die kan ik hebben'.
Het mooie was wel dat ik het steeds op tijd zag gebeuren en mijn snelheid snel en veilig kon aanpassen. Denk dat ik vorig jaar vaker geschrokken zou zijn. Heel tof om te merken dat elke rit proberen je techniek te verbeteren werpt z'n vruchten wel af *O*
Vriendinnetje liet zich nog wel eens verassen, inclusief kleine schrikreactie achterop (ze rijd zelf ook en rijd achterop normaal behoorlijk actief 'mee'. Ze was net zo verbaasd over het gedrag van verassend veel chauffeurs als ik)
 
Ik was zelf niet onderweg, maar net reed er een grote club door Noordwijk (over de boulevard), ik hoop niemand van hier. Wat een mongolen.
Echt minutenlang gas geven tot in de begrenzer... hoe slim kan je zijn.
Er kwam hier op de N209 ook een bizar grote groep voorbij. Minimaal 100 motoren en denk dat 90% als een debiel reed. Slippen, gas in de begrenzer, burn-out, etc.

Er is wel een groot verschil tussen af en toe niet de regels voeren en consequent continu als een debiel (als groep) gedragen. Als dat voorbij komt snap ik maar al te goed de groeiende weerstand tegen motorrijders.

Er was een Ride-out van "No limit Bikers" in omgeving Rotterdam (weet even niet waar de N209 is)
En die schijnt vrij groot te zijn geweest... en (in) die groep zijn idd Revvers en Burnout trekkers... en waarschijnlijk is er nog een wheelie hier en daar gedaan.
(MRE sloot aan, zelf niet mee gereden, had andere dingen te doen vandaag... en de rit had een "
🏍
🏍
🏍
" status gekregen...
Dan weet ik al dat ik daar niet aan mee wil doen.
🏍
(beginners) of
🏍
🏍
(tourders) zijn nog normale ritten zonder dat "gedoe".
🏍
🏍
🏍
zijn de "(hele)snelle")
 
Gister was ik op pad met het vriendinnetje achterop. Hartstikke lekker weer! Echter het was 'zo'n dag': heb werkelijk 10 koekblikkers gehad die de auto dapper voor mij de weg op draaiden, terwijl ze duidelijk voorrang hadden moeten verlenen. Echt maf als je iemand in de ogen kan kijken vanaf je voorrangsweg en dat ze dan toch denken; 'die kan ik hebben'.
Het mooie was wel dat ik het steeds op tijd zag gebeuren en mijn snelheid snel en veilig kon aanpassen. Denk dat ik vorig jaar vaker geschrokken zou zijn. Heel tof om te merken dat elke rit proberen je techniek te verbeteren werpt z'n vruchten wel af *O*
Vriendinnetje liet zich nog wel eens verassen, inclusief kleine schrikreactie achterop (ze rijd zelf ook en rijd achterop normaal behoorlijk actief 'mee'. Ze was net zo verbaasd over het gedrag van verassend veel chauffeurs als ik)

Ik had het vorige week 3x in 2 dagen tijd.
blij te lezen dat dat niet alleen mij over komt. Ik twijfelde al aan mezelf. misschien toch maar eens voor een fluor hesje kijken.
 
Er was een Ride-out van "No limit Bikers" in omgeving Rotterdam (weet even niet waar de N209 is)
En die schijnt vrij groot te zijn geweest...

Aha, dus dat waren de grote groepen die ik op de A12 richting Den Haag ben tegen gekomen.
Zelf onderweg naar het werk en werd deels opgeslokt door een groep.

Kan niks hierover vinden op het www.
 
Ik had het vorige week 3x in 2 dagen tijd.
blij te lezen dat dat niet alleen mij over komt. Ik twijfelde al aan mezelf. misschien toch maar eens voor een fluor hesje kijken.

Flou-hesje heeft waarschijnlijk niet zo veel zin.
Blikkers kijken rond en "scannen" omgeving naar gevaar. Motoren zijn nu eenmaal kleiner dan een blikje en zijn dus ongevaarlijk.
Ze kijken. Zien een motor, =geen gevaar, vergeten motor. En rijden door.
Onderzoekje :
 
Eens! Defensief rijden, geen voorrang opeisen (dat doen die gele joekels met hun blauwe lampen ook :P, en bij hun gaat het ook mis, dus laat staan jij op je motor!) en vooral geen haast hebben als je op de motor zit. :]
 
Ach... Ik mag op zo'n grote rode auto met blauwe lampen rijden, als je ziet hoeveel mensen een rode vrachtwagen met blauwe lampen en sirene over het hoofd zien is soms echt niet best. Maar het blijft als bestuurder van een voorrangsvoertuig toch altijd extra goed opletten want mensen doen rare dingen op de weg.
 
Ach... Ik mag op zo'n grote rode auto met blauwe lampen rijden, als je ziet hoeveel mensen een rode vrachtwagen met blauwe lampen en sirene over het hoofd zien is soms echt niet best. Maar het blijft als bestuurder van een voorrangsvoertuig toch altijd extra goed opletten want mensen doen rare dingen op de weg.
Precies die hoorde ik ook laatst bij collega's van je. Enorme vrachtwagen, in felrood, met sirenes waar je doof van wordt. En dan nog mensen die het niet zien.

Overigens heb ik die dag ook meegereden met sirenes, en je staat er versteld van hoe mensen reageren op zo'n apparaat. Erg bijzonder.
 
Bekijk bijlage 1522519

Iets groter en ook geel.
Reactie van blikker: smidsy.
Dus ik ben van mening dan een fluo-hesje geen toegevoegde waarde heeft op zichtbaarheid



Onzin natuurlijk, als het toch niet uitmaakt spuit die ambulance dan ook maar dof zwart. En laat die lichten ook uit als het niet uitmaakt.

Fluo en vooral de reflectie daarop zorgt natuurlijk wel degelijk voor betere zichtbaarheid, anders zouden ze die ambulance niet die kleur geven.
Het zorgt ervoor dat je eerder gezien wordt, en door sommigen nu wél gezien wordt die je anders niet zouden zien. Alleen voor degenen die echt niet kijken maakt het niet uit maar dat is een kleine minderheid.
 
@Okami_Xci N209 loopt van Zoeterwoude via Bleiswijk naar de A13 bij Rotterdam Airport.

Ah ok, thnx....

Aha, dus dat waren de grote groepen die ik op de A12 richting Den Haag ben tegen gekomen.
Zelf onderweg naar het werk en werd deels opgeslokt door een groep.

Kan niks hierover vinden op het www.

As far as I know is het ook redelijk stil gehouden... de ride-out uitnodiging was pas een dag van te voren voorzien van meer gegevens dan datum en
"
🏍
🏍
🏍
" status.
 
Je moet je realiseren dat als je op een motor recht op iemand afrijdt je een heel smal en nauwelijks opvallend obstakel bent waar de snelheid heel moeilijk van is in te schatten. Voor velen wordt je onbewust waargenomen als een auto die veel verder weg is dan jij daadwerkelijk bent. Welke kleur kleding je draagt weinig verschil.

Probeer daarom zodanig te rijden dat je nooit in een rechte lijn op iemand afrijdt waarmee je potentieel in botsing kan komen. Als er op een kruising kruisend verkeer is beweeg ik dus van links naar rechts en weer terug op mijn eigen rijstrook. Niet wild zigzaggend, maar een subtiele beweging. Hetzelfde doe ik als iemand tegemoet komt waarvan ik het idee heb dat die linksaf wil slaan. Of ik pas mijn snelheid zodanig aan dat we niet tegelijkertijd bij die kruising zijn (in veel gevallen is dat juist wat gas geven en niet langzamer rijden).

Voor achteropkomend verkeer werkt het ook. Een automobilist die op je achterband rijdt is meestal niet bewust je niet aan het opdrukken, hij neemt je gewoon niet bewust genoeg waar, want hij kan langs je heen kijken waardoor je voor hem geen gevaar vormt. Ook hier is subtiel wat zijdelings bewegen in de meeste gevallen ook voldoende om die automobilist wat afstand te laten nemen. Opeens neemt hij je namelijk wel bewust waar.

Dit soort tips en nog veel meer interessante info staat in dit boek dat ik iedereen kan aanraden die veiliger wil motorrijden.

 
Ach... Ik mag op zo'n grote rode auto met blauwe lampen rijden, als je ziet hoeveel mensen een rode vrachtwagen met blauwe lampen en sirene over het hoofd zien is soms echt niet best. Maar het blijft als bestuurder van een voorrangsvoertuig toch altijd extra goed opletten want mensen doen rare dingen op de weg.

Misschien dit soort geluiden op NL brandweer wagens, groot en klein.
 
Een automobilist die op je achterband rijdt is meestal niet bewust je niet aan het opdrukken, hij neemt je gewoon niet bewust genoeg waar, want hij kan langs je heen kijken waardoor je voor hem geen gevaar vormt. Ook hier is subtiel wat zijdelings bewegen in de meeste gevallen ook voldoende om die automobilist wat afstand te laten nemen. Opeens neemt hij je namelijk wel bewust waar.
:^

Ik heb zelf bijna nooit last van opduwers. Wel soms van mensen die onbewust veel te dicht op me kruipen. Wat ik altijd als eerste doe (en wat bijna altijd meteen helpt) is heel intens en met overdreven hoofdbewegingen in mijn spiegels kijken. Daarvan lijken toch veel automobilisten te gaan denken "hmm, zou 'ie last van me hebben" en nemen ze gewoon afstand. Dat lost denk ik 9 van de 10 gevallen binnen enkele seconden op. En dan bedank ik ze met een duimpje, en an steken ze vaak zelf ook een duimpje/excuushandje op, en dan rijden we allebei weer wat blijer verder :) "We lossen het samen wel op."

Werkt dat niet (vaak zijn dat bellers en beppende vrouwen), dan werkt als plan B een paar keer kort het remlichtje laten knipperen (zonder echt te remmen) vaak ook prima.

De enkeling die dan nog op mijn bumper/achterwiel blijft kleven doet het bewust. Maar dat gebeurt misschien een paar keer per jaar. Over het algemeen sportieve Duitse premium-wagens met drie of vier jonge medelanders met een Noordwest-Afrikaanse migratieachtergrond erin. Daar ga ik dan maar gewoon even voor uit de weg en dan zijn ze ook zo weer voorbij en zitten ze op de volgende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan