Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik weet t.

Maar jij en ik lijken beiden te kunnen relativeren en te snappen dat het gaat om de geest van de wet ipv de letter van de wet.

90% van de weggebruikers lijken dat niet (meer) te kunnen en dan moet het maar kort en duidelijk.
Ik werk op een groot industrieterrein met één ingang c.q. uitgang. Vlak voor die uitgang komen wegen uit drie richtingen samen op een rotonde. Dat betekent dat ‘s middags vanaf minimaal één kant een lange rij staat want wie eerst op de rotonde is heeft voorrang, toch?

Nou, helemaal niet. Ik zag dat laatst...
De auto’s van links (die eerder op de rotonde zijn) lieten telkens één auto van mijn richting er tussen, om en om en dat ging prima. Niemand die voorrang nam, elk liet er ééntje vanaf de andere kant voorgaan. En dat deden ze allemaal.

En dat met automobilisten, in de spits, in het drukke westen. Het kan dus wèl.
 
Vandaag tijdens AVD lessen:

Ik moet bekennen dat ik het als lesser lastig vind te groeten/zwaaien. Meestal net op de momenten dat je op moet schakelen of net wanneer ik in een (voor mij) lastige bocht zit.

Máár: er kwam ons een motorrijder tegemoet, en die stak een duimpje op naar ons. Hoe klein 't ook lijkt, it made my day zoals de Engelsen zeggen!
Niet zwaaien als het niet uit komt. Als ik halverwege een bocht zit of aan het schakelen ben zijn er andere dingen belangrijk. Niemand die je dat kwalijk zou nemen.

Ik zwaai wél altijd naar lessers als het kan, in de hoop dat ze deze reactie hebben :). Ik vond dat toen ook leuk.
 
Ik werk op een groot industrieterrein met één ingang c.q. uitgang. Vlak voor die uitgang komen wegen uit drie richtingen samen op een rotonde. Dat betekent dat ‘s middags vanaf minimaal één kant een lange rij staat want wie eerst op de rotonde is heeft voorrang, toch?

Nou, helemaal niet. Ik zag dat laatst...
De auto’s van links (die eerder op de rotonde zijn) lieten telkens één auto van mijn richting er tussen, om en om en dat ging prima. Niemand die voorrang nam, elk liet er ééntje vanaf de andere kant voorgaan. En dat deden ze allemaal.

En dat met automobilisten, in de spits, in het drukke westen. Het kan dus wèl.
Ritsen op de Rotonde 👍
 
Vandaag tijdens AVD lessen:

Ik moet bekennen dat ik het als lesser lastig vind te groeten/zwaaien. Meestal net op de momenten dat je op moet schakelen of net wanneer ik in een (voor mij) lastige bocht zit.

Máár: er kwam ons een motorrijder tegemoet, en die stak een duimpje op naar ons. Hoe klein 't ook lijkt, it made my day zoals de Engelsen zeggen!


Een minzaam knikje kan altijd natuurlijk hé👍
 
Vandaag tijdens AVD lessen:

Ik moet bekennen dat ik het als lesser lastig vind te groeten/zwaaien. Meestal net op de momenten dat je op moet schakelen of net wanneer ik in een (voor mij) lastige bocht zit.

Máár: er kwam ons een motorrijder tegemoet, en die stak een duimpje op naar ons. Hoe klein 't ook lijkt, it made my day zoals de Engelsen zeggen!

Gewoon concentreren op het motorrijden, dat doet er nu even toe. Ik zwaai ook altijd uitbundig naar lessers of geef ze een duim omhoog, soms krijg ik een weifelend handje . Meestal krijg ik van de instructeur wel een gelijksoortige reactie terug.
 
Ik werk op een groot industrieterrein met één ingang c.q. uitgang. Vlak voor die uitgang komen wegen uit drie richtingen samen op een rotonde. Dat betekent dat ‘s middags vanaf minimaal één kant een lange rij staat want wie eerst op de rotonde is heeft voorrang, toch?

Nou, helemaal niet. Ik zag dat laatst...
De auto’s van links (die eerder op de rotonde zijn) lieten telkens één auto van mijn richting er tussen, om en om en dat ging prima. Niemand die voorrang nam, elk liet er ééntje vanaf de andere kant voorgaan. En dat deden ze allemaal.

En dat met automobilisten, in de spits, in het drukke westen. Het kan dus wèl.

En zo hoort het :t
Dat we ons hierover verbazen, is toch wel een triest teken van deze tijden ;(
 
Dat is een teken van alle tijden, maar dan in een andere vorm. Er gebeurt een hoop goeds, maar dat valt niet op. Het negatieve zal altijd meer aandacht krijgen.

Verhaal van de 9 goede sommen en de ene foute
 
En zo hoort het :t
Dat we ons hierover verbazen, is toch wel een triest teken van deze tijden ;(
Maar om dan een murf te krijgen als je de tweede blokt weerhoudt mij er wel eens van de eerste voor te laten...
 
Maar om dan een murf te krijgen als je de tweede blokt weerhoudt mij er wel eens van de eerste voor te laten...

Gewoon doen of je gek bent. Wil die tweede er ook voor? Prima jong, ga je gang. Daarna laat ik mijn voertuig van de dag meestal gewoon doorrollen en houdt het gewoon op. Zing gewoon "tralalalalalaaaaa" en het komt goed.
 
Ik werk op een groot industrieterrein met één ingang c.q. uitgang. Vlak voor die uitgang komen wegen uit drie richtingen samen op een rotonde. Dat betekent dat ‘s middags vanaf minimaal één kant een lange rij staat want wie eerst op de rotonde is heeft voorrang, toch?

Nou, helemaal niet. Ik zag dat laatst...
De auto’s van links (die eerder op de rotonde zijn) lieten telkens één auto van mijn richting er tussen, om en om en dat ging prima. Niemand die voorrang nam, elk liet er ééntje vanaf de andere kant voorgaan. En dat deden ze allemaal.

En dat met automobilisten, in de spits, in het drukke westen. Het kan dus wèl.
Prima zo.

Maar vergeet niet dat dat elke dag weer dezelfde mensen zijn, die elkaar daar tegen komen.
Dus als er een eikelig doet krijgt hij dat daarna nog lang zelf voor zijn kiezen.

Een beetje verkeersdeelnemer doet dit altijd.
En gebruikt ook de richting aanwijzers op de juiste manier.
 
Prima zo.

Maar vergeet niet dat dat elke dag weer dezelfde mensen zijn, die elkaar daar tegen komen.
Dus als er een eikelig doet krijgt hij dat daarna nog lang zelf voor zijn kiezen.

Een beetje verkeersdeelnemer doet dit altijd.
En gebruikt ook de richting aanwijzers op de juiste manier.

Richtingaanwijzers moet je aan doen als je begint te sturen, anders blokkeert je stuurinrichting. Althans, als je af en toe de medeweggebruikers ziet.
 
Ik had het idee dat ze niet meer standaard worden geleverd op auto’s.
Al een aantal jaar overigens.
Dat krijg je nu toch bij t lessen ?je moet je inleven in een ander een soort gave ,zeg maar.als je t niet gebruikt,gaat t ook niet stuk👍
 
Richtingaanwijzers moet je aan doen als je begint te sturen, anders blokkeert je stuurinrichting. Althans, als je af en toe de medeweggebruikers ziet.
Richtingaanwijzers moet je aandoen ruim voordat je begint te sturen. Ik heb geleerd: binnen de bebouwde kom 50 m voor de bocht/voorsorteerstrook; op 60- en 80 km-wegen 100 m voor de bocht/voorsorteerstrook en op autosnelwegen 300 m voor het begin van de uitvoegstrook.
Er zijn er inderdaad die ze helemaal niet aandoen (dat zijn de meesten) of ze pas aandoen nadat ze de bocht ingereden zijn (dat zijn er ook nog heel wat). Ik ben altijd aangenaam verrast als ik iemand het zie doen zoals het ongeveer moet :t
Als je stuurinrichting blokkeert bij het - al dan niet correct - gebruik van de richtingaanwijzers is er echt iets verkeerd en moet je langs de snelste weg naar de garage 😁
 
Richtingaanwijzers moet je aandoen ruim voordat je begint te sturen. Ik heb geleerd: binnen de bebouwde kom 50 m voor de bocht/voorsorteerstrook; op 60- en 80 km-wegen 100 m voor de bocht/voorsorteerstrook en op autosnelwegen 300 m voor het begin van de uitvoegstrook.
Er zijn er inderdaad die ze helemaal niet aandoen (dat zijn de meesten) of ze pas aandoen nadat ze de bocht ingereden zijn (dat zijn er ook nog heel wat). Ik ben altijd aangenaam verrast als ik iemand het zie doen zoals het ongeveer moet :t
Als je stuurinrichting blokkeert bij het - al dan niet correct - gebruik van de richtingaanwijzers is er echt iets verkeerd en moet je langs de snelste weg naar de garage 😁
Ik heb geleerd:
100m binnen bk
200m buiten bk
300m snelweg

En je zet hem pas weer uit als je van richting veranderd bent, op een uitvoegstrook nadat de blokmarkering is overgegaan in een doorgetrokken streep (in welke vorm dan ook)
 
Ik heb geleerd:
100m binnen bk
200m buiten bk
300m snelweg

En je zet hem pas weer uit als je van richting veranderd bent, op een uitvoegstrook nadat de blokmarkering is overgegaan in een doorgetrokken streep (in welke vorm dan ook)
Dan ben ik voor een compromis: 150m buiten bk. En laat iemand daar maar 's wat van zeggen :(
 
Dat jullie niet allemaal al verder zijn in je evolutie :? Ik krijg gewoon telepathisch door van mijn mede weggebruikers dat ze af gaan slaan.....
Ik heb serieus bij iemand in de auto gezeten (angstzweet) die geen enkele keer richting aangaf.
Toen ik daar een opmerking over maakte (ze reed in mijn auto) zei ze dat haar rij-instructeur had gezegd dat je aan de ‘body language’ van een auto kunt zien wat hij gaat doen en dat het dus niet nodig is.

Ik vraag me nog steeds af hoe een stuk metaal body language kan hebben... :+
 
Dat jullie niet allemaal al verder zijn in je evolutie :? Ik krijg gewoon telepathisch door van mijn mede weggebruikers dat ze af gaan slaan.....
Nooit geweten dat nijlpaarden al een verdere fase in de evolutie hebben bereikt dan wij 😆
Ik heb serieus bij iemand in de auto gezeten (angstzweet) die geen enkele keer richting aangaf.
Toen ik daar een opmerking over maakte (ze reed in mijn auto) zei ze dat haar rij-instructeur had gezegd dat je aan de ‘body language’ van een auto kunt zien wat hij gaat doen en dat het dus niet nodig is.

Ik vraag me nog steeds af hoe een stuk metaal body language kan hebben... :+
… en wat voor een rij-instructeur dat geweest is. Knuppel … :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan