Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Als het kan wachten een app of mail, als je meteen wat wilt bespreken bellen.
Ha, de aloude "de beller is sneller" hypothese. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar bij mij is dat echt al heel lang niet meer zo, zowel zakelijk als privé. Als ik snel een collega of familielid wil spreken met minimale impact op elkaars tijd chatten we. Bellen is zo traag en zuigt zo veel energie, je moet helemaal je werk onderbreken, telefoon bedienen en wachten tot degene die je bij z'n werk onderbreekt ook echt opneemt. Chatten kan gewoon op je derde monitor (of zo) en kan bovendien veel makkelijker met een heel team tegelijk, of meerdere gesprekken in verschillende vensters, etc.. En als je niet meer weet wat iemand precies zei hoef je niet terug te bellen maar alleen maar te scrollen of zoeken.

Bellen directer dan appen?! Nah...

En ja... E-mail... Don't get me started. Ellendig outdated asynchroon fire&forget rotmedium, alleen maar leuk voor automatische updates, marketinguitingen etc., maar niet voor tweerichtingsverkeer. Bovendien een eindeloze bron van ellende qua spam, scam, phishing etc..
 
@SadBunny ik kan me helemaal een voorstelling maken. Jij zit achter een buro met alle faciliteiten, ik sta op een hoogwerker met een makita, een AP en een crimptang in mijn handen. Die telefoon zit in mijn auto of mijn Fischer-pluggen bakje.

Wat je zegt over de wijze van communceren is er inderdaad een voor een buroheld. ik krijg een excel met 25 adressen via de mail en kan 5 weken vooruit. Iedere toko heeft zo zijn cultuur denk ik. Daarbij is prive en werk ook onderscheidend :Y
 
Vandaag een klassiek blonde dame van een jaar of 80 tegengekomen op de weg. Niet zo spannend maar ze zat op een ebike en het fietspad was toch echt aan de andere kant van de berm. Haar toch maar vriendelijk erop gewezen dat het daar waarschijnlijk iets meer ontspannen fietsen is.
 
Vandaag een klassiek blonde dame van een jaar of 80 tegengekomen op de weg. Niet zo spannend maar ze zat op een ebike en het fietspad was toch echt aan de andere kant van de berm. Haar toch maar vriendelijk erop gewezen dat het daar waarschijnlijk iets meer ontspannen fietsen is.
En toen? Wat gebeurde er verder? Kreeg je een hijs voor je hoofd of dankte ze je voor de tip? :?
 
@SadBunny ik kan me helemaal een voorstelling maken. Jij zit achter een buro met alle faciliteiten
Goed punt natuurlijk, en ik was ook expres iets te vooringenomen :) Ik realiseer me dat je al de hele dag achter een computer moet zitten en ook nog handig zijn met multi monitor setups en soepel kunnen typen en zo om daar echt waarde uit te halen. Voor mijn baas is het bijv. ook heel anders, die zit de hele dag in de auto en kan prima bellen (zelfs beeldbellen) in de auto, maar inderdaad niet appen of mailen. Dat zal voor bijv. professionele bestuurders ook gelden. Of mensen die met onhandige kleding aan moeten werken of in de buurt van elektrostatische apparatuur of in vochtige omgevingen of... of...

Anyway, dat ik het absolute schoolvoorbeeld van een bureauheld ben zal ik direct beämen :Y Zeker nu in thuiswerktijd. 's Morgens sta ik op en ga ik achter mijn thuisbureau/studio zitten. Die ziet er zo uit, en daar woon ik letterlijk en figuurlijk achter, dan heb je even een beeld 😅

Soms blijf ik daar de hele dag werken, maar soms loop ik ook naar mijn impromptu-Corona-thuiswerkplek aan de andere kant van mijn kamer. Dat is normaal mijn Arduino-soldeer-elektronica-knutselhoek, mar nu dus een werkplek. Daar staan nog twee laptops en vier monitoren. (Dan maak je onderweg ook niet heel veel mee, om on topic te blijven... :) )

Als ik dan een keer een dag heel gek doe rijd ik daadwerkelijk naar kantoor, en daar heb ik dan in Corona-tijd een hele kantoorvloer van iets van 300 m² voor me alleen, met een walhalla aan bureaus, monitoren, enorme printinstallaties, meerdere koffie-apparaten, een privé-schoonmaker (want dat gaat gewoon door al is er geen kip), een bewakingsdienst die op het parkeerterrein past waar mijn motor staat (wat ik niet eens zelf hoef te betalen :) ) dus ja... We hebben ander werk :D
 
Vroeger, toen ik veel onderweg was (geen carkut, kan geen 2 dingen tegelijk) had ik een afspraak met mijn vrouw:
1× bellen, ik bel terug als het uit komt
2× bellen, ik zoek zsm een veilige plek om te stoppen, en bel terug
3× bellen, paniek, gooi hem desnoods op de vluchtstrook aan de kant en bel terug.

Optie 3 is nooit gebruikt, optie 2, kan het geeneens herinneren, meestal is het niet zo dringend
 
Voorstander van mensen die op de weg letten. Als je dat betuttling wilt noemen moet jij dat weten. Maar het feit dat je weet dat die functie erin zit, geeft aan dat ie nodig is...
 
Ohja, recentlijk eindelijk wat meegemaakt..... _O-

Rij met een sukkelgangetje van 80 of een paar kilometer erover op de n347 wordt ik snoeihard via de invoegstrook rechts ingehaald door een ‘snelle’ polo rijder. Pak en beet 10sec erna zie ik in verte rook onder de auto vandaan komen agv een noodstop....er stond namelijk thv van zijn rem actie een grijze busje op een auotpech plek, snelheidscontrole.

Even verderop bij de verkeerslichten ff mijn duimpje omhoog.


841E6CC9-E459-4315-AED3-142A58D03C65.png
.
 
Voorstander van betutteling? 👍
O ja, in dit opzicht zeker! :t Warm voorstander zelfs! :Y We weten allemaal dat het gevaarlijk is, niet alleen voor degene die achter het stuur met zijn speelgoed zit te spelen maar ook voor degene die hij onverhoopt op de weg tegenkomt :( En toch gaan hele volksstammen ermee door met de knullige gedachte van: "Nou ja, het kan wel eventjes en ik hou de boel wel in de gaten, het zijn de sukkels die dat niet kunnen en ik ben gelukkig geen sukkel." Ja ja ... '(
 
O ja, in dit opzicht zeker! :t Warm voorstander zelfs! :Y We weten allemaal dat het gevaarlijk is, niet alleen voor degene die met zijn speelgoed zit te spelen maar ook voor degene die hij onverhoopt op de weg tegenkomt :( En toch gaan hele volksstammen ermee door met de knullige gedachte van: "Nou ja, het kan wel eventjes en ik hou de boel wel in de gaten, het zijn de sukkels die dat niet kunnen en ik ben gelukkig geen sukkel." Ja ja ... '(
Dan ook maar gelijk alle voertuigen automatisch begrenzen op de toegestane maximumsnelheid? Maakt het ook veiliger. 👍
 
Dan ook maar gelijk alle voertuigen automatisch begrenzen op de toegestane maximumsnelheid? Maakt het ook veiliger. 👍
Daar ben ik niet zeker van. Vooral op de motor is het nuttig snel te kunnen accelereren om je uit een gevaarlijke situatie te werken. Maar verder ben ik voor alles wat het aantal doden en gewonden in het verkeer omlaag kan brengen.
 
Dan ook maar gelijk alle voertuigen automatisch begrenzen op de toegestane maximumsnelheid? Maakt het ook veiliger. 👍
En verplicht een alcoholslot op alle auto's. En als we toch bezig zijn, volledige registratie van alle bewegingen van de hele bevolking zodat altijd kan worden teruggerekend wie waar wanneer was, zodat de pakkans naar de 100% gaat voor dubbelparkeren, imperfecte kilometerregistraties, rechts inhalen, bumperkleven, voorrangsfouten bij zebrapaden, inhaalverboden negeren en al die andere dingen die alleen maar echte zware criminelen doen.

En o ja, zodat iedereen die in de supermarkt op 1m49 of minder langs een ander loopt automatisch een Corona-boete-en-strafblad kan krijgen. Of die zonder goede reden in de trein gaat zitten. Dat nemen we dan meteen even mee.

Het is immers allemaal voor het goede doel van de veiligheid. Het is immers algemeen bekend dat overheden met dat niveau van controle slechts goede zaken voor het algemeen belang nastreven. *kuch*Snowden*kuch*.
 
Daar ben ik niet zeker van. Vooral op de motor is het nuttig snel te kunnen accelereren om je uit een gevaarlijke situatie te werken. Maar verder ben ik voor alles wat het aantal doden en gewonden in het verkeer omlaag kan brengen.
Dat ligt er natuurlijk nogal aan hoever je hierin wilt gaan. Zo wil ik persoonlijk geen helm op de fiets, hoewel dat ongetwijfeld zal schelen. Ook rijd ik weleens zonder beschermende kleding (nee nou niet deze discussie starten) en dat brengt risico's mee. Je kunt het met regels en techniek helemaal dichttimmeren. Er worden al testen gedaan met apparatuur waarmee men remote je voertuig overneemt, zal in bepaalde situatie wellicht helpen.
Ik houd graag zelf de regie en neem dan een iets hoger risico voor lief.
 
En verplicht een alcoholslot op alle auto's. En als we toch bezig zijn, volledige registratie van alle bewegingen van de hele bevolking zodat altijd kan worden teruggerekend wie waar wanneer was, zodat de pakkans naar de 100% gaat voor dubbelparkeren, imperfecte kilometerregistraties, rechts inhalen, bumperkleven, voorrangsfouten bij zebrapaden, inhaalverboden negeren en al die andere dingen die alleen maar echte zware criminelen doen.

En o ja, zodat iedereen die in de supermarkt op 1m49 of minder langs een ander loopt automatisch een Corona-boete-en-strafblad kan krijgen. Of die zonder goede reden in de trein gaat zitten. Dat nemen we dan meteen even mee.

Het is immers allemaal voor het goede doel van de veiligheid. Het is immers algemeen bekend dat overheden met dat niveau van controle slechts goede zaken voor het algemeen belang nastreven. *kuch*Snowden*kuch*.
Yihaaaa total control 👍👍👍
Allemaal braaf en lief en er gebeurt nooit meer wat ,wat een k#tleven moet je dan hebben 👎.

Ik pas iig ervoor😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan