Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat heb ik ook nog meegemaakt, maar ook als het langzaam gaat stoft het behoorlijk. Ik had meer last van het feit dat ie niet ff wat ruimte maakte om mij er voorbij te laten. Zat er nu kilometers achter, en bij elke tegenligger weer in het stof. :P

Bekijk bijlage 1627663
Dan moet je even stoppen, de auto een voorsprong geven en vlak voordat de volgende auto achter je zit weer wegrijden.
Als dat niet lukt is het te druk en kun je beter thuis blijven.
 
Ik denk dat laatste. De dijken mijden op mooie zon en feestdagen na 10 uur. Vorig jaar tijdens de laatste hittegolf in september net na zonsopkomst gaan rijden. (is in september niet meer heeeel vroeg). Reed die zondagochtend om 6.15 uur al over de dijken bij een temperatuur van 20 graden. Half 10, 10 uur thuis. 200 km dijken helemaal voor mezelf op een enkele fietser of hondenuitlater na. In de dijkhuisjes zullen ze wel gedacht hebben, "Het begint al vroeg vandaag B|". Zorg wel dat er geen pontjes in je route zitten, die zijn dan nog dicht. :Y
 
Van het weekend (zaterdags) om 7uur vertrokken uit Rotterdam richting Apeldoorn en kwam daar om 11uur aan. Ik had een toeristische route geplant en ben geheel binnedoor gereden, m.u.v. het oversteken van de Lek. Ik moet zeggen dat het s'ochtend in zijn totaliteit erg rustig is met uitzondering van een enkele wielrenner of andere motorrijder. Dit stond in schril contrast ten opzichte van smiddags. De bussen mountainbikers waren weer losgelaten en er was amper doorkomen aan op de leuke stukjes. Toen maar eerder dan geplant de snelweg opgedraaid richting het terras :)
 
Ik denk dat laatste. De dijken mijden op mooie zon en feestdagen na 10 uur. Vorig jaar tijdens de laatste hittegolf in september net na zonsopkomst gaan rijden. (is in september niet meer heeeel vroeg). Reed die zondagochtend om 6.15 uur al over de dijken bij een temperatuur van 20 graden. Half 10, 10 uur thuis. 200 km dijken helemaal voor mezelf op een enkele fietser of hondenuitlater na. In de dijkhuisjes zullen ze wel gedacht hebben, "Het begint al vroeg vandaag B|". Zorg wel dat er geen pontjes in je route zitten, die zijn dan nog dicht. :Y
Toen ik zondagochtend weg reed was t nog maar 4gr geen 20gr :N
 
En dan keihard lachend wegrijden als ze, nog nadruipend van het bad, met het lege wijnglas in de hand, de deur open doen?
Nou keihard met een funduro :N :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan had ik ter hoogte van de laatste foto meer ruimte kunnen pakken (ook niet te veel want dan kan de Volvo er niet meer langs). De Mercedes bus had dan moeten stoppen of was meer naar links gegaan om er toch langs te gaan en had de fietsers verder de berm in geduwd. Het blijft een spit second beslissing en ik had op dat moment nergens problemen mee. De snelheden waren laag.

Gebeurd wel vaker dat je weinig ruimte krijgt. Zelfde principe, "ik kan er ook nog wel voor".

Bekijk bijlage 1627657


Bekijk bijlage 1627658
Maar dit zie je toch mijlenver aankomen? Dan wacht je toch even? Dit soort situaties opzoeken gaat een keer fout.
 
Het is natuurlijk moeilijk in te schatten van een paar foto's, maar ik denk dat ik gestopt was op de plek van de eerste foto, en dan zodanig dat die bus ook moest stoppen.
Ook mijn insteek...
En waarschijnlijk al veel eerder veel meer plaats op de weg zou "claimen" om te voorkomen dat tegenliggers dit soort acties doen. Als iemand op mijn weghelft te weinig ruimte laat, ga ik vaak juist ook overdreven naar zijn kant rijden, meestal worden ze dan wel wakker. Uiteraard wel ruim van te voren, en niet als een kamikazepiloot er op af.
Als ik voorrang zou moeten krijgen (witte pijl o.a.) en dat kan ruim op tijd ingeschat worden door de tegenligger, dan pak ik mijn ruimte!
En dan moet de ander(e auto) ff flink in de rem soms.... het zij zó. Laatst nog één met rook van de banden af. :o

Ik ben echt wel meegaand en je moet het nogal bont maken bij mij, maar als ik zie dat een tegenligger mij ziet of heeft gezien en maakt wat ruimte, dan ben ik niet te beroerd om iets meer rechts te rijden zodat we elkaar netjes kunnen passeren.
Dan geef ik eigenlijk ook even een handje of knik. Je eigen gedrag en snelheid is mede bepalend voor de reactie(s) van anderen m.i.

Bij domme acties, heb ik voorrang dan ga ik voor of door en mag de ander maar zijn positie op de weg oplossen, not my problem dan.
 
Bij domme acties, heb ik voorrang dan ga ik voor of door en mag de ander maar zijn positie op de weg oplossen, not my problem dan.
Niemand heeft voorrang; bestuurders zijn in de in de wet omschreven gevallen verplicht voorrang te verlenen. In het gunstigste geval krijg je dus voorrang. Op het kerkhof liggen veel motorrijders die voorrang hadden (lees: hadden moeten krijgen).
 
Bedenk ik me, gisteren ihkv herrie onderweg wat meegemaakt....

Gisteren onze voorjaarstour gehad en ik was met een groepje van 4 onderweg, 2 V-Storms, Tracer900 en mijn VFR. Iedereen met originele uitlaten en toch een oude stel met de handen bij hun oren......|(

Ook geen bovenmatige snelheid.....

Kortom, ze zijn helemaal ingeprogrammeerd dat bij voorbaat motorrijders herriemakers/snelheidsduivels zijn.
 
Bedenk ik me, gisteren ihkv herrie onderweg wat meegemaakt....

Gisteren onze voorjaarstour gehad en ik was met een groepje van 4 onderweg, 2 V-Storms, Tracer900 en mijn VFR. Iedereen met originele uitlaten en toch een oude stel met de handen bij hun oren......|(

Ook geen bovenmatige snelheid.....

Kortom, ze zijn helemaal ingeprogrammeerd dat bij voorbaat motorrijders herriemakers/snelheidsduivels zijn.
Zure mensen heb je overal en moeten wat te zeiken hebben.
 
Niemand heeft voorrang; bestuurders zijn in de in de wet omschreven gevallen verplicht voorrang te verlenen. In het gunstigste geval krijg je dus voorrang. Op het kerkhof liggen veel motorrijders die voorrang hadden (lees: hadden moeten krijgen).
Correctie, neem ik voorrang, wat wellicht niet netjes is, maar daar is dan situatie naar met mijn inschatting bij lagere snelheden.

Ik snap je reactie, maar ik denk dat je mijn reactie ook wel op de juiste wijze leest, ik ga mijn leven niet op het spel zetten bij hogere snelheden.
Ik houd merendeel zelf in en wacht liever af, for my own life, ik ben mij er al die jaren van bewust om voorrang te krijgen, maar soms... ;)

En ik kan nog genoeg 'bij de wet omschreven' situaties aanhalen, niet uiterst rechts houden, uitvoegend verkeer voor invoegend etc. etc.
 
Correctie, neem ik voorrang, wat wellicht niet netjes is, maar daar is dan situatie naar met mijn inschatting bij lagere snelheden.

Ik snap je reactie, maar ik denk dat je mijn reactie ook wel op de juiste wijze leest, ik ga mijn leven niet op het spel zetten bij hogere snelheden.
Ik houd merendeel zelf in en wacht liever af, for my own life, ik ben mij er al die jaren van bewust om voorrang te krijgen, maar soms... ;)

En ik kan nog genoeg 'bij de wet omschreven' situaties aanhalen, niet uiterst rechts houden, uitvoegend verkeer voor invoegend etc. etc.
Dat weet ik wel hoor. Sommige medeweggebruikers halen je het bloed onder de nagels vandaan '(
 
je kunt je er allemaal druk om maken , je kunt dat ook niet doen :t

Dat had de automobilist waar ik jaren geleden eens tegenover stond niet helemaal door.
Stukje gescheiden rijstroken (voetgangersoversteek met middenheuvel), zijn kant was afgesloten wegens werkzaamheden. Hij vond dat ik hem voorrang had moeten verlenen. Duurde ff voordat hij in de gaten had dat ik op dat moment echt alle tijd van de wereld had _O- _O-
En nee, ik had het niet op een duwpartijtje aan laten komen, zo agressief kwam hij ook niet over. Hij koos al snel eieren voor zijn geld en ging een stukje achteruit, zodat ik er langs kon, en hij ook zijn weg kon vervolgen ;)
 
....Hij koos al snel eieren voor zijn geld en ging een stukje achteruit, zodat ik er langs kon, en hij ook zijn weg kon vervolgen ;)
En dan gebaar ik vriendelijk naar diegene of een :t met open vizier .

Ik zet mijn vizier ook standaard open in 30km/h zones, oogt vriendelijker dan mijn donker vizier naar mede weggebruikers.
Je hebt meer en prettiger contact merk ik dan.
 
En dan gebaar ik vriendelijk naar diegene of een :t met open vizier .

Ik zet mijn vizier ook standaard open in 30km/h zones, oogt vriendelijker dan mijn donker vizier naar mede weggebruikers.
Je hebt meer en prettiger contact merk ik dan.
Ik heb hem mijn allerliefste glimlach gegeven 😊

Is bij mij ook standaard, binnen de bebouwde kom blijft het vizier bijna standaard open. Daarbuiten bij lage snelheden liefst ook. Voelt gewoon prettiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan