Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik heb hem mijn allerliefste glimlach gegeven 😊

Is bij mij ook standaard, binnen de bebouwde kom blijft het vizier bijna standaard open. Daarbuiten bij lage snelheden liefst ook. Voelt gewoon prettiger.
En een :t vinden ze minder leuk ,een vriendelijk knikje met een duimpje :t
 
Ik heb hem mijn allerliefste glimlach gegeven 😊

Is bij mij ook standaard, binnen de bebouwde kom blijft het vizier bijna standaard open. Daarbuiten bij lage snelheden liefst ook. Voelt gewoon prettiger.
Sinds een maat van mij nog binnen de BBK na 2 km, van wat een 3 daagse rit naar de Eifel had moeten worden een opspattend steentje in zijn oog kreeg en 10 km later, omdat zijn oog dicht ging zitten, naar huis kon, heb ik het vizier altijd zover dicht dat mijn ogen beschermd zijn.
 
Bedenk ik me, gisteren ihkv herrie onderweg wat meegemaakt....

Gisteren onze voorjaarstour gehad en ik was met een groepje van 4 onderweg, 2 V-Storms, Tracer900 en mijn VFR. Iedereen met originele uitlaten en toch een oude stel met de handen bij hun oren......|(

Ook geen bovenmatige snelheid.....

Kortom, ze zijn helemaal ingeprogrammeerd dat bij voorbaat motorrijders herriemakers/snelheidsduivels zijn.
Kreeg eergister ook het "even dimmen" handje van een fietser. Terwijl ik 50 reed in een 60 zone, en rustig met lage toeren reed ¯\_(ツ)_/¯
 
Laatst een vriendelijke groet van iemand die te paard onderweg was (tegemoetkomend), gewoon even gas dicht en wat afremmen. Kleine moeite.

Klopt, maar dan nog heb je mensen die standaard vinden dat je te hard rijdt of te veel herrie maakt.
Ook ik draai de gaskraan dicht als ik langs verkeersdeelnemers moet die van mij kunnen schrikken, maar van de andere kant heb je er bijv. als ruiter ook voor te zorgen dat je met je dier veilig kunt deelnemen aan het verkeer, lees: het dier moet niet bij het minste of geringste in paniek raken.
 
Klopt, maar dan nog heb je mensen die standaard vinden dat je te hard rijdt of te veel herrie maakt.
Ook ik draai de gaskraan dicht als ik langs verkeersdeelnemers moet die van mij kunnen schrikken, maar van de andere kant heb je er bijv. als ruiter ook voor te zorgen dat je met je dier veilig kunt deelnemen aan het verkeer, lees: het dier moet niet bij het minste of geringste in paniek raken.
Ik reed in Noord-Groningen, diegenen die je daar met een paard tegenkomt zijn over het algemeen ook de mensen die weten hoe je met zo’n beest om moet gaan.
 
Klopt, maar dan nog heb je mensen die standaard vinden dat je te hard rijdt of te veel herrie maakt.
Ook ik draai de gaskraan dicht als ik langs verkeersdeelnemers moet die van mij kunnen schrikken, maar van de andere kant heb je er bijv. als ruiter ook voor te zorgen dat je met je dier veilig kunt deelnemen aan het verkeer, lees: het dier moet niet bij het minste of geringste in paniek raken.
Dat laatste is waar, maar dat is niet zo simpel als het lijkt. Er zijn paarden waar je goed mee door een drukke winkelstraat kan hobbelen, maar staat er verder op de weg bv. een kruiwagen langs de weg die er anders nooit staat, heb je kans dat ‘ie onverwachts 3m opzij springt. Het blijven bijzondere dieren wat dat betreft en ondanks dat het maar 1 pk is, moet je soms alle zeilen bijzetten om het goed te laten aflopen :)
 
Ik vind het niet meer dan normaal dat je even afremt bij het naderen van een ruiter, zou het niet prettig vinden als het paard op hol slaat met alle gevolgen van dien. Van de andere kant mag je ook verwachten zal een ruiter ook moeten weten of zijn/haar paard zonder problemen aan het verkeer kan deelnemen.

Kortom, van beiden kanten wel iets om mee rekening houden, en dat even afremmen vind ikzelf een kleine moeite maar levert bijna altijd wel een goedkeurende knikje op.

Echter, ik twijfel of het bijdraagt aan het verbeteren van de algehele beeld van motorrijders. Aso’s hou je toch...en juist die verknallen het.
 
Ach en zo kreeg ik een aantal jaar geleden in eerste instantie het verwijt bij een ijssalon dat ik (gelukkig) een kind wegtrok bij mijn motor. Kind wilde met haar kleine handjes aan de hete uitlaten zitten....bij de 888 liggen ze nl voor het grijpen.

Na uitleg nadien wel excuses gekregen....
 
Dat laatste is waar, maar dat is niet zo simpel als het lijkt. Er zijn paarden waar je goed mee door een drukke winkelstraat kan hobbelen, maar staat er verder op de weg bv. een kruiwagen langs de weg die er anders nooit staat, heb je kans dat ‘ie onverwachts 3m opzij springt. Het blijven bijzondere dieren wat dat betreft en ondanks dat het maar 1 pk is, moet je soms alle zeilen bijzetten om het goed te laten aflopen :)

Ik heb als kind veel gereden en ook deelgenomen aan het verkeer. Het is belangrijk dat je het dier kent en weet hoe het in bepaalde situaties zal reageren, en hoe je ermee moet omgaan als het dier toch schrikt.
Met een vreselijk schrikachtig dier moet je je gewoon (nog) niet in druk/snel rijdend verkeer begeven, maar heel rustig aan laten wennen, of je beperken tot gebieden zonder gemotoriseerd verkeer.
Van de andere kant: het blijven inderdaad dieren en daarom moet je hier als medeweggebruiker ook met het nodige respect mee omgaan, dus inderdaad gas los en eventueel opschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Morgen naar Nijmegen en de CC op 85 of op 95-100 zetten, gaat snel genoeg want of je jakkert of rustig blijft vrijwel altijd ben ik 1.5 uur van deur tot deur kwijt.
agh , ik trap altijd wel lekker door ,dat is voor mij ook ontspannen, of ik er tijd mee win of verlies maakt niet uit
 
agh , ik trap altijd wel lekker door ,dat is voor mij ook ontspannen, of ik er tijd mee win of verlies maakt niet uit
Zoals je weet als ik doortrap dan heb ik met mijn spul gauw 200+ op de teller....nee dus. Nouja heel af en toe een oprit op de Duitse autobahn dan...hier niet.
 
Zoals je weet als ik doortrap dan heb ik met mijn spul gauw 200+ op de teller....nee dus. Nouja heel af en toe een oprit op de Duitse autobahn dan...hier niet.
Daarom heb ik de zrx eruit geschopt ,ik kan me niet gedragen met dat hok ,dus dan maar weg met t ding ,de funduro kan gewoon , noodt ook nergens toe, met t blik is t wat makkelijker om binnen de marge te kleuren })
 
Terug
Bovenaan Onderaan