Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik kan je beroepshalve melden dat na een veroordeling als deze, ook nog een onderzoek naar rijgeschiktheid en rijvaardigheid gestart wordt.
 
Niet vandaag, maar gisteren onderweg meegemaakt dat mijn helm te klein was...




...voor de enorme smile tijdens het naar huis rijden van mijn nieuwe aanwinst *D *D:]:]
Mij ook weer herinnerd hoe vreselijk koud je het kunt hebben als het 5 graden is, regent en hard waait 🥶
Maar na 5 jaar om verschillende redenen nauwelijks rijden was het absoluut weer de moeite waard 😁
 
Ik kan je beroepshalve melden dat na een veroordeling als deze, ook nog een onderzoek naar rijgeschiktheid en rijvaardigheid gestart wordt.
Uiteraard, maar je kan aannemen dat hij prima met een vrachtauto overweg kan, toch en een WattsApp verslaven heeft 3/4 automobillist dus dat zal moeilijk vast te stellen zijn bij zo'n onderzoek, schijnt al als normaal te worden gezien dus recidive is moeilijk vast te stellen, hij zal best zijn rijbewijs terugkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren, in blik.

Ik reed ter hoogte van Maarheeze op rijstrook 1 van 2 op de A2, toen het verkeer langzaam begon te vertragen. Langzaamaan kwam alles tot stilstand, maar enkele momenten later kon iedereen weer 100 rijden. Vlak daarop zag ik dat er ongeveer 5 auto's vóór me geremd werd, dus ik liet het gas al los om afstand te kunnen nemen tot de Volvo vóór me. Terwijl ik mezelf voorbereidde om te gaan remmen, begonnen de remlichten van de Volvo ineens te knipperen. ABS dus. Ik remde ook, maar omdat ik voldoende afstand had genomen, hoefde ik niet zo hard te remmen als de Volvo. De Volvo-bestuurder maakte op het laatste moment een stuurbeweging naar links, waarschijnlijk om een kop-staartje te voorkomen. Ik kwam op ruime afstand van de Volvo tot stilstand en zag in mijn rechter buitenspiegel dat het verkeer achter me de plotselinge stilstand niet had zien aankomen en gevaarlijk dichtbij kwam. Om te voorkomen dat ik ook geraakt zou worden, zette ik mijn auto tussen de Volvo (die bijna in de linker berm stond) en de vrachtwagen op rijstrook 2. Om file-rijders gerust te stellen: ik heb steeds in mijn rechter spiegel gekeken of er niet toevallig een motorrijder in aantocht was.

Voor ons en achter ons stapten bestuurders van auto's uit, waaruit ik afleidde dat de Volvo en ik aan een flinke kettingbotsing waren ontkomen. Volvo-meneer en ik hebben elkaar maar een duimpje gegeven voor onze gezamenlijke actie.
 
Reed vanmiddag op weg naar huis net voorbij Schoonhoven de Lekdijk op (net waar het weer mag), rijdt er ineens een grijze BMW motor een boerenerf af achter mij aan. Heeft me de hele route naar Nieuwegein gevolgd en draaide daar op de rotonde om om weer terug te gaan. Reed heel de tijd in mijn kielzolg. Zou het een onopvallende politiemotor geweest zijn? :? Heb iig maar beetje ingehouden met de snelheid voor de zekerheid :')
 
Niet onderweg iets meegemaakt wel een mooie rit gehad.
Thuis aangekomen wil ik de garage open maken de sleutels pakken SLEUTELS WEG

Dacht wat nu weer aan mijn motorfiets hangen.

Dan maar op de deurbel drukken vrouw doet de deur open kijkt mij dom aan zo van kun je zelf niet je sleutel gebruiken. Vertelde dat ik mijn sleutels verloren had. Heb de voordeursleutel garagesleutel en afstand bediening voor de auto aan elkaar zitten.
Intussen zij opzoek naar sleutels van voordeur garage en auto ik kleed mij intussen om wil de vervangende sleutels in de spijkerbroek doen voel ik ineens dat er wat inzat.
Blijk het mijn sleutels te zijn.
 
Dat is een beetje als je telefoon zoeken terwijl je dat ding gewoon in je handen hebt :+

Vanmiddag in blik even naar de winkel geweest. Komt een vrachtwagen (zo'n gehuurd geval dat je net met B rijbewijs mag rijden) voorbij een geparkeerde auto aan zijn kant knallen. Moest vol in de remmen omdat die --- door meent moet rammen met dat kut ding van hem...

Lekker verantwoordelijkheidsgevoel...
 
Het was weer feest vandaag, de eerste echte mooie dag en alle motorrijders van NL trekken het stalen ros weer uit de garage. Gejank, gebrul en veel posers met motoren. Zelf op het stalen ros alleen dan degene waar ik zelf nog moest trappen. Vrouw en kids voor me op de fiets, ikzelf met zoon in het midden en oma erachter. Smal achteraf weggetje dus met drie achter elkaar, veel motoren. Tot het moment dat wij bijna op onze bestemming zijn komen er ons twee motorrijders tegemoet. Die begint net voor mijn vrouw te slingeren en tikt zijn rem aan. We zien hem onderuitgaan en beginnen te glijden richting ons. En dan gaat het snel, hij schaaft langs mijn vrouw en komt richting mij. Ik stuur de berm in met het idee dat die mijn zoon niet raakt en als die iets aantikt dat ik het ben. Ook bij mij raakt die in ieder niet mijn zoon of mijzelf en ook oma alleen een schram. Motorrijder ligt midden op de weg maar staat op, geen letsel bij ons. Alleen mijn fiets? Die is total loss, frame aan de voorkant afgebroken. Motorrijder heeft knokkels kapot, kleding auw. Materiële schade is keurig afgehandeld, beetje moeite met de communicatie maar goed. Vervelende ervaring maar geen letsel en das het belangrijkste.
 
Bah, dan weet je pas weer hoe kwetsbaar je bent op een fiets en op een fiets. Goed dat je zo snel kon schakelen
om je zoontje te beschermen. Materiaal kon vervangen worden, levens niet. En waarom ging de communicatie moeizaam?
Heb je de politie er nog bij gehaald? En je familie zeker erg geschrokken?
 
Bah, dan weet je pas weer hoe kwetsbaar je bent op een fiets en op een fiets. Goed dat je zo snel kon schakelen
om je zoontje te beschermen. Materiaal kon vervangen worden, levens niet. En waarom ging de communicatie moeizaam?
Heb je de politie er nog bij gehaald? En je familie zeker erg geschrokken?

Ja je beseft het op de motor maar nu zeker ook op de fiets. Was al lang blij dat iedereen van ons het verstand had de berm in te duiken om de kleintjes te beschermen. Communicatie moest in het Engels, waren 2 heren van origine uit PL. Keurig afgehandeld daar niet van maar dat maakt het vaak nog wat lastiger. Mede door hun houding en directe verontschuldigingen en interesse in het welzijn van de kids politie niet nodig geacht. Even zuur, op zoek naar een nieuwe fiets. De kleintjes van 2 tot 5 jaar waren behoorlijk onder de indruk ja, wij ook trouwens maar de beschermengelen op onze schouders hebben hun werk gedaan!
 
Vergis je niet. Die man is beroepschauffeur en kan tien maanden niet werken. Hij vliegt er dus uit en waar komt hij weer aan de bak?

En hij is ook nog eens verwijtbaar werkloos dus kan fluiten naar zijn WW-uitkering.

Opmerkelijke reactie.

Wat zou jij dan wel een passende straf hebben gevonden ?










En wat zou jij een passende straf hebben gevonden als het jouw vrouw was die hij in de kreukels had gereden ?
 
Opmerkelijke reactie.

Wat zou jij dan wel een passende straf hebben gevonden ?










En wat zou jij een passende straf hebben gevonden als het jouw vrouw was die hij in de kreukels had gereden ?
Dat is zo verneukeratief van onze wetgeving. Als ik met mijn FZR van 1000 euro 180 km te hard rij gaat-ie de pers in, 1000 schade okee, als Jan Doedel met zijn Ferrarie van 280.000 eurie doet gaat die ook de pers in, 280.000 schade.
Je krijgt je straf en dan moet je vrij zijn van collateral damage.

Op het tweede gedeelte van je reply weet jij heus het antwoord wel. 😎
 
Opmerkelijke reactie.

Wat zou jij dan wel een passende straf hebben gevonden ?
Misschien is er een misverstand. Ik heb kritiek op wat @MotorZeeRob zei, niet op de strafmaat. Ik kan me wel voorstellen dat het in de ogen van een buitenstaander weinig voorstelt, maar gewoonlijk worden in de strafmaat bijkomende omstandigheden en effecten meegenomen.
 
Dat is zo verneukeratief van onze wetgeving. Als ik met mijn FZR van 1000 euro 180 km te hard rij gaat-ie de pers in, 1000 schade okee, als Jan Doedel met zijn Ferrarie van 280.000 eurie doet gaat die ook de pers in, 280.000 schade.
Je krijgt je straf en dan moet je vrij zijn van collateral damage.

Op het tweede gedeelte van je reply weet jij heus het antwoord wel. 😎

Dus... het zou beter zijn als je op je 1000 euro motor iemand dood rijdt, ze dan bij je thuis je Ferrari van 280.000 euro gaan halen en die in de pers gooien ?

Overigens gaat je motor niet de pers in hoor, die krijg je in 99% van de gevallen na het technisch onderzoek gewoon weer terug. Net als je Ferrari.



Ik weet het antwoord niet, anders zou ik het niet vragen. Ik vind de redenatie opmerkelijk, benieuwd of er nog meer opmerkelijks achter vandaan komt :)
 
@MotorZeeRob Deels heb je gelijk, maar als je in een rolstoel terecht komt, of eventueel dood, dan is die compensatie niet meer in geld uit te drukken. Een kennis van mij werd in het jaar na haar pensionering midscheeps geramd in haar auto, de auto vouwde zich om een boom 20 meter verderop. De dader zat te suffen en reed zo een 80 km weg op. Daarna heeft ze drie jaar gerevalideerd en werd ze 5 keer geopereerd en sindsdien zit ze in een rolstoel. Nu was dit geen ”apper” maar haar onbezorgde leven was in een keer over. Hoe compenseer je dat?
 
Precies zoals MotorZeerob schrijft ,Dat is op geen enkele manier goed te maken.
Maar er mag wel eens meer naar de vergoedings opbouw worden gekeken.
Het slacht offer moet in iedergeval ALLE bijkomende kosten en verwachte kosten vergoed worden.
Even een losse gedachte : wat zou er gebeuren als de All-risk voertuigen
verzekering afgeschaft zou worden. Gaan de mensen dan zorgvuldiger rijden??
 
Terug
Bovenaan Onderaan