Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Als onderdeel van een uitje van het werk een uur in een Daf 33 rondgereden door Drenthe. Dat was leuk, totdat ik een keertje flink remde en de remmen niet meer los kwamen. Voertuigtechniek is toch een stuk beter geworden in de afgelopen decennia :-)

Die dingen rijden gewoon niet vaak genoeg, en stilstand is achteruitgang.
Met name het remsysteem...
 
Laatst bewerkt:
Die dingen rijden gewoon niet vaak genoeg, en stilstand is achteruitgang.
Met name het remsysteem...

Dat viel in dit geval wel mee. Ze hadden er een stuk of 25 die alleen die dag al door 3 groepen gebruikt werden.

Het verschil tussen de Dafjes was overigens erg groot. Degene die ik als vervanging kreeg haalde net aan de 60km/h terwijl die ik er voor had makkelijk 90 haalden (met 4 volwassenen erin). Overigens klonk en voelde dat alsof je 150 reed.
 
Dat viel in dit geval wel mee. Ze hadden er een stuk of 25 die alleen die dag al door 3 groepen gebruikt werden.

Het verschil tussen de Dafjes was overigens erg groot. Degene die ik als vervanging kreeg haalde net aan de 60km/h terwijl die ik er voor had makkelijk 90 haalden (met 4 volwassenen erin). Overigens klonk en voelde dat alsof je 150 reed.
Kwestie van slecht onderhoud. Bepaald geen goede reclame voor het merk en bevestiging van vooroordelen. De 33 hoort ruim 110 km/u te halen. Het geluid binnen is afhankelijk van het bouwjaar: de latere series konden de geruisloze loop van exemplaren van eerdere bouwjaren niet meer evenaren. Mijn 44 (net als de 33 een luchtgekoelde 2-cilinder) van 1968 loopt zeer stil, ook bij de topsnelheid (123 km/u).
 
*gepost in de oude, maar jullie waren stiekem een nieuwe begonnen* })
dus ook nog even hier neergooien dan automatisch volg...

Op de A1 thv Deventer kwam ik een bus tegen welke omringd werd door 2 golfjes en een grijze seat.

Ik vermoed dat dat die nieuwe kijk-wie-er-met-telefoon-in-handen-zit-taskforce betrof.

De bus moet onopvallend zijn maar de manier waarop de agenten zich in de undercoverauto's gedragen valt het alleen maar meer op.

De agenten die kilometers lang in een ongemarkeerde auto met 30km/h verschil over het rode kruis reden, zullen hier vast wegens werktechnische redenen ontheffing voor hebben maar netjes was iets anders.

En als ze bij de bus zijn gaan ze daar weer met 100 achter rijden chapeau!!

Wel goede acties, dat mensen op bellen of appen betrappen, nog meer bussen de weg op :t
Maar de appers kijken op hun phone, dus die zien die bus en agenten niet...
 
Gisteren dikke suv vab bmw gezien die zowaar dat kleine knipperding gebruikte om aan te geven dat ie van richting ging veranderen. Om daarop te besluiten toch rechtdoor te rijden _O-
Denk dat die gasten echt achteraan stonden in de rij toen ze hersens aan t uidelen waren

Of is er een verband? Hoe groter de koekedoos, hoe kleiner de inhoud tussen de oren ?
 
Laatst bewerkt:
Had gisteren het omgekeerde.
Reed met de elektrische snor achter een tesla model X aan.
Ik moest links af de uitvoegstrook op en toen ik daar reed drukt die tesla me de berm bijna in door vol het stuur om te gooien en te remmen maar de richting aanwijzer ging wel aan.... eenmaal op de baan voor linksaf. |(
Toch maar even aangesproken op zijn gedrag.

Het excuus was uiteraard ik had je niet gezien, heb maar gezegd dat het beter was als hij weer eens wat rijlessen zou gaan volgen als opfris cursus.
 
Sinds ik terug motor rijd merk ik zelf ook wel dat je bewuster rijdt, je hebt meer aandacht gewoon uit lijfsbehoud.
In een koekblik heb je minder gevoel met je omgeving, en gaat je aandacht dan ook niet altijd voor 100% naar het rijden. Ik had je niet gezien is dan ook een standaard opmerking.
Op de motor zal ik dan ook regelmatig van positie veranderen en soms wat zigzaggen, om extra aandacht te trekken.
Ik heb ook bewust mijn Versys gekocht met mistlampen om extra zichtbaar te zijn. Dat die lampen hinderlijk zijn voor anderen veeg ik mijn kl.. aan. Ze zien mij, da's wat telt ! Ik ga ook nog een extra licht/remlicht inbouwen in mijn topcase. Als ik mocht zou ik ook nog een zwaailicht monteren,alhoewel dat misschien toch te ver gaat :+
 
Sinds ik terug motor rijd merk ik zelf ook wel dat je bewuster rijdt, je hebt meer aandacht gewoon uit lijfsbehoud.
In een koekblik heb je minder gevoel met je omgeving, en gaat je aandacht dan ook niet altijd voor 100% naar het rijden. Ik had je niet gezien is dan ook een standaard opmerking.
Op de motor zal ik dan ook regelmatig van positie veranderen en soms wat zigzaggen, om extra aandacht te trekken.
Ik heb ook bewust mijn Versys gekocht met mistlampen om extra zichtbaar te zijn. Dat die lampen hinderlijk zijn voor anderen veeg ik mijn kl.. aan. Ze zien mij, da's wat telt ! Ik ga ook nog een extra licht/remlicht inbouwen in mijn topcase. Als ik mocht zou ik ook nog een zwaailicht monteren,alhoewel dat misschien toch te ver gaat :+


Top hoor :X kom wel vaker van die padvinders tegen met lampjes , beter zichtbaar :N meer irritatie :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zichtbaar zijn is wel belangrijk. Ook ik ben me er bewust van dat je soms moet bewegen zodat je opvalt in spiegels e.d. en nooit in een dode hoek willen rijden van een voertuig. Dat zie ik te vaak mensen nog doen. Ook mede leerlingen deden dat nog wel eens maar dan werden ze er gelukkig wel op aangesproken.
 
Top hoor :X kom wel vaker van die padvinders tegen met lampjes , beter zichtbaar :N meer irritatie :Y

Die probeer ik juist aan te rijden, lukt alleen niet altijd omdat ze door hun beroerde rijgedrag alsnog niet tijdig zichtbaar zijn.
 
Het feit dat ik je irriteer betekent dat je me gezien hebt. Missie geslaagd :W

Tot de keer dat iemand je zo goed heeft 'gezien', dat hij daarna even niets meer ziet :X
Je kunt in mijn ogen gewoon niet op deze manier ten koste van anderen aan je eigen veiligheid werken B|
Iets met 'ikke-ikke-en-laat-de-rest-maar-stikken'...
 
Zever.
Als ik een euro kreeg voor elke piwie die de opmerking maakt 'ik had u ni gezien" dan was ik nu rijk.
Ik word oôvaak verblind door asos in dikke bakken mee van die stoere.ledlampen. ben daar nog nooit zo door verblind dat ik niets.meer zag. Maar als ik mijn zichtbaarheid maximaal wil hebben omdat ik anders van de sokken gereden word ben ik de slechte ?
Ga toch door
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook bewust mijn Versys gekocht met mistlampen om extra zichtbaar te zijn. Dat die lampen hinderlijk zijn voor anderen veeg ik mijn kl.. aan. Ze zien mij, da's wat telt

Nee, ze zien je juist niet. Alles wat irriteert en niet direct als een bedreiging wordt gezien wordt door het brein weggefilterd. Met als resultaat dat je juist minder zichtbaar bent dan wanneer je gewone verlichting voert.
 
Je moet er als motorrijder rekening mee houden dat ze je niet zien, is al een heel grote stap in de goede richting. Gewoon je koplamp aan met dimlicht, als ze dat niet zien, zien ze al die andere lampen ook niet want ze letten niet op.

En als je achter iemand rijdt met groot licht draait hij zijn spiegels naar beneden want die dingen zijn tegenwoordig allemaal elektrisch en dan zien ze je zeker niet meer.

Wel ff goed blijven nadenken want we hebben geen kreukelzone.
 
Hey Jan ik hoef niet zo zeer gelijk te krijgen hoor.
Ik probeer gewoon mijn hobby uit te oefenen op een zo veilig mogelijke manier. Onze visie op wat veilig is stemt niet overeen. Toch wens ik u en iedereen hier veel veilige zichtbare kilometers :)
 
Zever.
Als ik een euro kreeg voor elke piwie die de opmerking maakt 'ik had u ni gezien" dan was ik nu rijk.
Ik word oôvaak verblind door asos in dikke bakken mee van die stoere.ledlampen. ben daar nog nooit zo door verblind dat ik niets.meer zag. Maar als ik mijn zichtbaarheid maximaal wil hebben omdat ik anders van de sokken gereden word ben ik de slechte ?
Ga toch door
Ik had dan al 2 euro.
En dat na 6j en 130k km's op de motor.
Dan vraag ik me toch niet af of het aan je rijgedrag ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan