Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja alleen daar, even verderop wordt het 80km/u, gewoon provinciale (N212) weg.Je meent het ? nooit te oud om te leren. :t :W

[afbeelding]
Maar er staat ook een bord verboden voor landbouwvoertuigen, verwarrend, had er dan een onderbord moeten hangen met geldt ook voor brommobielen ? En het is ook nog buiten de bebouwde kom.

c9.png

Bord C9
Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen

http://www.wegenverkeer.nl/verkeersborden/C.-Geslotenverklaring

Laat hem maar lekker over de Wilnisse zuwe rijden. :W
 
Cruise control moeten ze in NL gewoon verbieden aangezien het verkeer hier het zinloos maakt en de aandacht voor het verkeer ook vermindert.

Nou nou, er zijn zat momenten dat de cruise control best handig is. Niet iedereen rijdt alleen maar in de randstad of in de spits.
Als het inhalen met de cruise control aan me iets te langzaam gaat, geef ik gewoon even een pootje gas bij. Dan maar een momentje iets te hard rijden.
 
Laatst bewerkt:
Dus hopelijk heb je hem niet belerend gewezen op dat hij er niet mocht komen _O-

Nee hoor, we maken allemaal fouten maar als een ezel zichzelf 2x stoot aan dezelfde steen wil ik er wel eens wat van zeggen. Maar het is mij nog steeds niet echt duidelijk of die brommobiel daar nou wel of niet mag rijden.
 
Het eerste wagentje heeft geen enkele pretentie; het tweede niemendalletje heeft van de fabrikant iets patserigs meegekregen, dat alleen maar lachwekkend is _O-

Daar gaat het toch niet om Max ? ik kwam dit tegen op een provinciale weg bij schemering en was verrast door de lage snelheid van dit patserige ding, mag dat autootje nu wel of niet op de provinciale wegen rijden buiten de bebouwde kom waar een C9 bord is geplaatst.

300px-Nederlands_verkeersbord_C9.svg_-180x180.png


Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen.
 
Daar gaat het toch niet om Max ? ik kwam dit tegen op een provinciale weg bij schemering en was verrast door de lage snelheid van dit patserige ding, mag dat autootje nu wel of niet op de provinciale wegen rijden buiten de bebouwde kom waar een C9 bord is geplaatst.

[afbeelding]

Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen.
Ja helaas dat moet,die wagentjes mogen absoluut niet op het fietspad.
Op 60 en 80 km wegen zijn ze toeestaan. Ik weet niet of ze ook op de 100 km wegen mogen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je minimaal de helft van de maximumsnelheid kunnen halen om ergens te mogen rijden. Dus nee, zo'n ding mag zich niet op een 100 weg (= altijd een autoweg of autosnelweg) bevinden.
 
Ik weet niet of ze ook op de 100 km wegen mogen.

Nee dat mag, ze moeten een minumum kunnen rijden van 60km/u dacht ik, en dat mogen ze niet.

300px-Nederlands_verkeersbord_C9.svg_-180x180.png

Op veel drukke 80 km-wegen buiten de bebouwde kom, wordt langzaam verkeer zoals de brommobiel al geweerd door middel van bord C9 (weg gesloten voor o.a. brommobielen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brommobiel
Rijbewijs
Rijbewijs AM (code AM4)

Plaats op de weg
Met een brommobiel mag je alleen op de rijbaan rijden. De autoweg en de autosnelweg zijn niet toegestaan.

Maximumsnelheid
Binnen en buiten de bebouwde kom mag je maximaal 45 km/uur.

Overige relevante regels
Bestuurders van een brommobiel moeten de verkeersregels voor personenauto’s volgen. Als de brommobiel een open carrosserie heeft en er geen gordel aanwezig is, moet u een helm dragen.

Bijzonderheden
Een brommobiel ziet er uit als een kleine personenauto, maar is dat formeel niet. Voor de wet is de brommobiel een bromfiets op meer dan twee wielen, voorzien van een gesloten carrosserie (RVV artikel 1 onderdeel ia). Een brommobiel moet niet verward worden met een gehandicaptenvoertuig. Een brommobiel mag niet harder kunnen dan 45 km/uur. Omdat het een bromfiets is, mag je deze vanaf je zestiende besturen, mits de bestuurder in het bezit is van rijbewijs AM4. Omdat brommobielen qua formaat niet op het fiets/bromfietspad passen, is besloten dat ze op de rijbaan moeten rijden en de verkeersregels voor motorvoertuigen (personenauto's) volgen.

Het uiterlijk van een brommobiel kan tot vergissingen leiden bij medeweggebruikers. Brommobielen hebben namelijk het uiterlijk van een kleine personenauto, maar hun maximumsnelheid is veel lager. Een brommobiel mag nu op veel 80 km-wegen rijden, waar het snelheidsverschil met auto's groot is. Daardoor kunnen van achteren naderende automobilisten plotseling geconfronteerd worden met een langzaam voertuig. Dat kan leiden tot plotselinge, ongecontroleerde inhaal- en uitwijkmanoeuvres of kop-staartbotsingen.

Op veel drukke 80 km-wegen buiten de bebouwde kom, wordt langzaam verkeer zoals de brommobiel al geweerd door middel van bord C9 (weg gesloten voor o.a. brommobielen).
Wat Veilig Verkeer Nederland betreft, mag de brommobiel buiten de bebouwde kom alleen nog maar op 60 km-wegen.

(bron:VVN.NL)
 
Laatst bewerkt:
Wat Veilig Verkeer Nederland betreft, mag de brommobiel buiten de bebouwde kom alleen nog maar op 60 km-wegen.

(bron:VVN.NL)

Hier hebben we dus niets aan en had ik zelf al gevonden. :')

Het C9 bord is ook voor brommobielen, toch ?
Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen.

https://youtu.be/cIuD1zjrnaM?t=172
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK OK we kunnen allemaal bord C9 googlen ;)
Ik heb gemerkt dat je brommobielen tijdens het rijden met een duwtje op de juiste plaats, zó de sloot in kan duwen :)
 
OK OK we kunnen allemaal bord C9 googlen ;)
Ik heb gemerkt dat je brommobielen tijdens het rijden met een duwtje op de juiste plaats, zó de sloot in kan duwen :)


Ook onder t rijden }) goed om te weten :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK OK we kunnen allemaal bord C9 googlen ;)
Ik heb gemerkt dat je brommobielen tijdens het rijden met een duwtje op de juiste plaats, zó de sloot in kan duwen :)
Met de motor toch maar niet proberen, tenzij met de hand '( Maar waarom zou je het doen?
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen wou ik invoegen op de A28 vanaf Ommen, we rijden in een treintje achter een vrachtwagen, ongeveer 70. Zit er een Audi achter me te drukken en wil meteen invoegen als de blokmarkering begint. Als hij bijna halverwege de andere rijstrook is bedenkt hij dat het misschien wel handig is om.even te kijken. Een knalrode Scania. Leek hem toch wel handiger om even te wachten. Ik ben hoofdschuddend doorgereden..
 
Kan je denken, maar het verkoopt wel aan die boeren.
Hier buiten de randstad een populare karretje onder de jongeren.
Dat zullen dan wel drugsdealertjes zijn, want zo'n gek ding kost even veel als een auto.

edit: 16000 euro zonder opties, het kan nog veel duurder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan