Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja hoor, vaak genoeg gehad. Maar ook laatst nog een familielid mee achterin mijn auto, een dame die altijd zeer begaan is met het lot van anderen en tot in het extreme haar best doet om anderen niet tot last te zijn (overdreven zelfs) die ik opeens in mijn buitenspiegeltje zonder aankondiging een half opgegeten appel uit het raam zie mieteren. Dat was met 140 op de snelweg. Je zal dat tegen je helm krijgen B| Ik was seriously not amused. Dat doet ze nooit meer. Maar ja, dat heeft dus niet altijd kwade wil of actieve schijthebberij als oorzaak, soms ook gewoon simple ignorance.

Als je uiters links of rechts rijdt en de appel gaat naar de berm loopt dat wel los, maar als het richting een rijstrook is gaat zo'n ding ook gewoon door de voorruit van je auto als je een beetje pech hebt. Dus ik hoop niet dat ze die kant op gooide want ik had haar er dan op dat moment direct uit de auto gegooid na zo'n actie.
 
Vanmorgen voor de eerste keer langs achter aangereden geweest.
Ik heb zo goed als geen lichamelijke schade of pijn.
De motor is er minder goed aan toe.
Bevestiging nummerplaat is kapot, knipperlicht,remhendel,voetremhendel, voetsteun,stuurgewicht,.. de standaard dingen aan de rechterkant van de motor.
Vanavond hebben we (ik en de autochauffeur) samen een aanrijdingsformulier ingevuld op de app van de verzekering.
Ik heb al een nieuwe remhendel en kinpperlicht besteld, die zijn het belangrijkste.

Da's klote.. Blij dat je zo goed als onbeschadigd bent, al merk je dat vaak pas ruim een dag later.

Hoop dat je er snel en goed uit komt met de verzekering! Succes.
 
Als je uiters links of rechts rijdt en de appel gaat naar de berm loopt dat wel los, maar als het richting een rijstrook is gaat zo'n ding ook gewoon door de voorruit van je auto als je een beetje pech hebt. Dus ik hoop niet dat ze die kant op gooide want ik had haar er dan op dat moment direct uit de auto gegooid na zo'n actie.
Het was dus inderdaad midden op de snelweg. Levensgevaarlijk. Ik werd ook tamelijk boos. Maar haar twee kleine kinderen zaten ook in mijn auto en ik moest even snel een balans vinden tussen boosheid en educatie. Het werd een effectieve donderpreek :)
 
Vast in de avondspit voor sinterklaas etentje. Door de combinatie van sinterklaas met slecht weer was het een bizar drukke avondspits hier bij Amsterdam, over een ritje van normaal 20 minuten ruim een uur gedaan (door het weer geen risico's genomen, vizier steeds beslagen dus kut zicht, gestreste mensen in auto's die te laat kwamen voor hun sinterklaas afspraken en idiote dingen deden, etc.). Vanaf mijn huis tot zo'n beetje Halfweg één lange file. Echt een hondenrit was het. Uiteindelijk nat en koud maar wel levend aangekomen.

Beslagen visier? Heb ik zelf eigenlijk nooit last van met Pinlock schermpje in me helm. één van de best besteden 30 euro aan me motor(-uitrusting) :)
 
Beslagen visier? Heb ik zelf eigenlijk nooit last van met Pinlock schermpje in me helm. één van de best besteden 30 euro aan me motor(-uitrusting) :)
Hij moet wel echt perfect zitten, anders blijft het emmeren. Ook werken ze na een tijd minder goed als ze vaak opnieuw gemonteerd zijn. Ik heb zojuist een nieuwe helm besteld (want oude was toch "versleten" - te oud) en hoewel ik m'n pinlock over kon zetten, doe ik dat niet. Deze krijgt steevast condens in de rechter onderhoek, en dat wordt best irritant na een tijdje. Al tig keer geprobeerd om het goed te krijgen door hem net wat anders te stellen, maar 't is wat het is geloof ik.
 
Net ingeblikt bijna een fietser plat gereden.

Komt een grote (witte) bestelbus van links, deze stopt voor mij, en ik rij door, zit er ineens een fietser mid voor, ff een abs-je (ja blik van mijn vrouw heeft dat wel)
Fiets viel compleet weg zo voor die bus ( of fiets ging vlot rechts langs de bus en stopte niet voor mij)

Ach, ging goed, geluk voor de fietser, die heeft de pijn
 
Hij moet wel echt perfect zitten, anders blijft het emmeren. Ook werken ze na een tijd minder goed als ze vaak opnieuw gemonteerd zijn. Ik heb zojuist een nieuwe helm besteld (want oude was toch "versleten" - te oud) en hoewel ik m'n pinlock over kon zetten, doe ik dat niet. Deze krijgt steevast condens in de rechter onderhoek, en dat wordt best irritant na een tijdje. Al tig keer geprobeerd om het goed te krijgen door hem net wat anders te stellen, maar 't is wat het is geloof ik.

Schijnt idd zo te zijn dat de rubber seal-rand van een pinlock vrij snel uitdroogt na het plaatsen. De pinlock er weer uithalen zorgt dan voor barsten, en dus verminderde werking.
 
Laatst bewerkt:
Damn. Nu ben ik sowieso niet zo van het ding behangen met sloten, maar ik denk toch graag dat ik, wanneer ik op bijzondere aangelegenheden een beetje meer moeite doen, wel iets zinnigs aan het doen ben. Dit is echt belachelijk, maakt niet eens herrie :')
 
Damn. Nu ben ik sowieso niet zo van het ding behangen met sloten, maar ik denk toch graag dat ik, wanneer ik op bijzondere aangelegenheden een beetje meer moeite doen, wel iets zinnigs aan het doen ben. Dit is echt belachelijk, maakt niet eens herrie :')

@Unruled , die post is verplaatst naar het juiste topic. Sorry.
 
Net ontsnapt aan een heel vervelende situatie. A10 ring west, alles rijdt boven op elkaar ongeveer 65km/h. Ik had net daarvoor ingevoegd op de rechter rijstrook dus ook wat minder ruimte voor en achter mij dan ik zou willen, maar wel genoeg (niet dat ik mijzelf in een klein gaatje had gepropt ofzo). Ineens gaat alles boven op de rem, tot stilstand.
Ik moest dus ook goed doorknijpen, maar niets schrikbarends. Helaas zat de auto achter mij of niet op te letten of slechte remmen, die eindigde dus rechts half naast mij op de vluchtstrook. Fijn dat de bestuurder de tegenwoordigheid van geest had weg te sturen. Toch wel even zo'n "dit had mij een heleboel ellende kunnen bezorgen" momentje.



Beslagen visier? Heb ik zelf eigenlijk nooit last van met Pinlock schermpje in me helm. één van de best besteden 30 euro aan me motor(-uitrusting) :)

Ik heb pinlock, maar na 3 jaar beslaat hij nu af en toe een beetje (eigenlijk alleen bij langzaam stadsverkeer), maar nog steeds minder dan een normaal vizier. Echter wordt mijn vizier aan de binnenkant nat (doordat ik hem bijv. even ondersteboven aan het stuur hang en het vervolgens begint te spetteren) dan heb ik de hele rit ellende.
 
Ja, dat is de laatste weken flink raak. File voor de oprit naar de Jan van Galenstraat en wijsneuzen die vol in de remmen gaan om op het laatste moment vlak voor de afslag vooraan in te voegen.
 
Ongepland een half dagje vrij vandaag.
Op weg naar mijn standplaats een klein treintje gevormd. File op een toerit de snelweg op. Van 2 naar 1 baan. Afstand houden en laten filteren.... knalt er op het laatste moment een Audi links voorbij mij en mijn voorligger. Die drukt hem er zo tussen. Voorligger vol in de ankers, ik ook.... En dan een kwestie van zwaartekracht. Vw crafter a 3200kg met een viskraam a 3000 kg. Remmen... abs... En dan;
IMG-20181206-WA0005.jpeg

20181206_105344.jpg

Toppie
 
Ongepland een half dagje vrij vandaag.
Op weg naar mijn standplaats een klein treintje gevormd. File op een toerit de snelweg op. Van 2 naar 1 baan. Afstand houden en laten filteren.... knalt er op het laatste moment een Audi links voorbij mij en mijn voorligger. Die drukt hem er zo tussen. Voorligger vol in de ankers, ik ook.... En dan een kwestie van zwaartekracht. Vw crafter a 3200kg met een viskraam a 3000 kg. Remmen... abs... En dan;
Bekijk bijlage 1341395
Bekijk bijlage 1341396
Toppie

Dat is een behoorlijke schade zeg! Met jou alles ok? Geen nek/rug klachten?
 
Dat is een behoorlijke schade zeg! Met jou alles ok? Geen nek/rug klachten?
Niks Geen last. Gelukkig niet. Snelheid was ook niks. Airbag kwam bij beiden niet eens uit. Meer geval van doordrukkend gewicht. Schade is wel groot. Schatting 2500 tot 4000 pleuries
 
@rzwanink dat scheelt dan een klein beetje, ondanks geen last wel in de gaten houden. Collega van me kwam er pas weken later achter dat het niet lekker zat in z'n nek na een lichte aanrijding.

Dat loopt fors in de cijfers inderdaad. Wat ik me nu afvraag, hoe gaat dit verzekering technisch? Jij komt van achteren en bent volgens de boekjes in de fout, maar eigenlijk creëert de Audi de gevaarlijke situatie en zou dus verantwoordelijk moeten worden gehouden voor het ongeluk, toch?
 
Klopt. Ik ben verantwoordelijk voor de schade aan de auto voor mij. Terwijl die klojo in de Audi de veroorzaker is van het geheel. Is die klojo ook nog is weggereden. Gelukkig zijn er getuigen. Mijn bedrijfsbus heb ik wa plus verzekerd. Dus alle schade aan mijn bus is voor eigen rekening. Enigste optie is het waarborgfonds. Heb een verzoek ingediend. 99% kansloos. Maar je zou maar net die 1% te pakken hebben.

Al met al wel erg zuur. En niet eerlijk. But hey, that's life
 
Camera, camera, camera. En menselijke getuigen zijn ook belangrijk :)

Succes met de afhandeling.

Maar hield je onvoldoende afstand of remde je te laat/te langzaam?
 
Vanochtend een full-dresser Harley op de A2. Vond ik wel bijzonder. HDs zie je sowiezo niet vaak in de spits, maar al helemaal niet met dit weer. En dit was een fiets die er niet uit zag alsof ie veel regen of pekel gezien had.

Overigens ook de donsvoering uit m'n jas gehaald, en terug gegaan naar mijn niet-winter handschoenen. Geen slechte keuze, was goed warm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan