Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend een full-dresser Harley op de A2. Vond ik wel bijzonder. HDs zie je sowiezo niet vaak in de spits, maar al helemaal niet met dit weer. En dit was een fiets die er niet uit zag alsof ie veel regen of pekel gezien had.
Koekblik stuk?
Overigens ook de donsvoering uit m'n jas gehaald, en terug gegaan naar mijn niet-winter handschoenen. Geen slechte keuze, was goed warm.
Dacht vanmorgen hetzelfde maar nog niet gedaan. Volgende week weer kouder.
 
Vanmorgen voeg ik in op de snelweg, wil een vrachtwagen inhalen, maar de volvo die daar achter plakte dacht dat hij toch nog even voor mij moest. Niet zo kort voor mij dat ik een noodstop moest maken, maar was wel even flink in de ankers. Terwijl ik hem zit te seinen dat het een domme l*l is, dacht de miep in de mini die *ook* achter de vrachtwagen hing van 'zal ik die domme motorrijder maar even van z'n sokken rijden', en zet hem gewoon zo naar links, daar waar ik op dat moment reed... -O-
 
Hedenochtend onderuit geschoven op een dieselspoor, lekker in het donker alles goed nat, dus er was niets te zien. Maar glad was het zeker :(:r:X hield hem dus ook niet overeind :N

Gelukkig is de schade beperkt gebleven en heb zelf niets. Heb kort daarna 112 gebeld met de melding dat het aldaar heel glad was. Dus als er nog anderen onderuit geschoven zijn aan het eind van de Utrechtsebaan richting Zuid-Hollandlaan (dus richting Provinciehuis Zuid-Holland) vanaf 8.03 uur was de "overheid" op de hoogte. Kan van belang zijn als je de wegbeheerder aansprakelijk wil stellen.
 
Zo maar eens testen of 't pak nog waterdicht is.
bui.JPG
 
Ken je dat gevoel dat je, gegeven de omstandigheden, zo plat mogelijk rijdt, op het randje van wat voor je gevoel mogelijk is... om maar rechtdoor te blijven rijden? :+


Heb op m'n woon-werk route zo'n stukje dat je tussen de bebouwing uitkomt en in ene in het open veld rijdt. De wind stond daar vandaag haaks op en was vandaag even niet weg te cijferen. Liet spontaan m'n gas varen en zakte van 80 af naar 30 km/u oid, nog nooit zo erg gehad _O-
 
Vanochtend inderdaad de hevigste zijwind meegemaakt van heel 2018. Goed voor de adrenalineproductie onderweg naar werk.
 
Niet voldoende dus....en deed er ook nog een mobieltje mee ? }) (gemeen hè)

Geen mobieltje helaas. Had het geheel wel een stereotype actie gemaakt. En over de afstand valt te twisten .... Wil het best met jou uitproberen. Nemen we dezelfde omstandigheden, en spel jij met je motor mijn voorganger na..... hebben we wel voldoende vergelijkings materiaal.



gemeen he
 
Vanmorgen ben ik op de motor op weg gegaan van Emmen naar Münster. Het was nog donker en erg vochtig, zicht van niks. Maar ik was lekker op pad, eenmaal op de A31 ben ik maar niet harder dan 130 gaan rijden. De weg was vrijwel leeg, in het spiegeltje alleen heel in de verte een koplamp. Alleen die koplamp heel in de verte kan na een paar seconden met 200+ km/uur langs je suizen. Ik was dus gewaarschuwd.
Een kilometer of 10 voor Schüttorf komt er een uitvoeger. Een eindje voor me rijdt een vrachtwagen, en het rijtje auto's op de uitvoeger moet daarachter invoegen. Dus ik dacht: ik ga vast naar links. Wel even naast me gekeken, knipper uit en op m'n gemakje naar links. Boem, tegen een auto aan. Ik zag links naast me een motorkap, de motor maakte een slinger (viel best mee) een reedt door. Ik dacht: ik heb een auto geraakt, maar ik rijdt nog, maar gauw ruimte maken. Dus gas er op, alles voorbij en weer naar rechts. Maar intussen merkte ik dat ik geen stepje meer had, links. Lieve help, ik kon met m'n voet het schakelpedaal ook niet meer vinden. Dus rustig af laten zakken en op de vluchtstrook gestopt.
Gelukkig bleek het schakelpedaaltje nog heel, maar inderdaad, het stepje was weg. Het was ook wel een erg smal vluchtstrookje, dus ik kon daar niet rustig kijken. Eerst maar verder naar een parkeerplaats. En wat rijdt het ongelukkig zonder stepje. Op weg naar de parkeerplaats bedacht ik, dat ik het passagiersstepje wel kon gebruiken. Wel behelpen, maar ja, je wil ook verder. Maar op de parkeerplaats een kilometertje verder bleek ook het passagiersstepje er finaal afgebroken te zijn. Met een stukje van de schetsplaat.
Ik ben even verder gereden. Bij de volgende afslag is een industrieterein. Ik hoopte dat daar een werkplaats van het een of ander zou zijn. Misschien konden ze het rechter passagiersstepje naar links voor zetten. Daar bleek, bij navraag bij een benzinepomp, Louis.de te zitten! En intussen was het al bijna 09:00, dan gaat de zaak open. Ze hebben voor een gift in de fooienpot het stepje om gezet en ik kon weer verder. Thuis kwam ik er achter dat het "voetpedaal" van de bok zo verbogen is, dat het eerder de grond raakt dan de poten. Het is een beste klap geweest. Wat ik wel heel raar vind, is dat m'n linker voet niets gevoeld heeft.

En die auto? Niks meer van terug gezien. Ik denk wel dat-ie een flinke deuk of kras heeft.

Ik ben God wel dankbaar. Wel een welverdiende gevoelige tik op de vingers omdat ik niet oplette. Maar ik had ook dood kunnen zijn.

Verder was het erg nat, mijn Richa pak en Welkoop laarzen hebben vrijwel alles droog gehouden (4 uur in de regen). Maar die arme Gerbings hebben het niet vol gehouden: ze wegen nu een kilo per stuk. Ondanks handkappen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was zeker niet aan het dromen. Super aan het anticiperen en zo. Ik heb misschien niet vaak genoeg gespiegeld. Maar eerlijk gezegd, ik heb geen idee waar die auto vandaan kwam. Ik heb daar wel ideeën over, maar dat is alleen een sneaky manier om een beetje onder de schuld uit te komen.*D
 
Je hebt echt een engel op je schouder gehad! Een paar centimeter verder naar links en we hadden een dode te betreuren.:/
 
Ik was zeker niet aan het dromen. Super aan het anticiperen en zo. Ik heb misschien niet vaak genoeg gespiegeld. Maar eerlijk gezegd, ik heb geen idee waar die auto vandaan kwam. Ik heb daar wel ideeën over, maar dat is alleen een sneaky manier om een beetje onder de schuld uit te komen.*D
Er staat in je verhaal idd niet dat je eerst naast je hebt gekeken voordat je naar links ging.
 
Geen mobieltje helaas. Had het geheel wel een stereotype actie gemaakt. En over de afstand valt te twisten .... Wil het best met jou uitproberen. Nemen we dezelfde omstandigheden, en spel jij met je motor mijn voorganger na..... hebben we wel voldoende vergelijkings materiaal.
gemeen he
Ik ga in ieder geval met een grote boog om je heen, en houd heel veel afstand, doe ik altijd bij (witte) bedrijfsbusjes, taxi’s en vrachtwagens :]
 
In Duitsland word onwijs hard gereden, Dit is ook de reden dat mijn zoon zijn fireblade weg gedaan heeft. Hij zei, rij je volgas.......word je nog ingehaald...
Ik twijfel er niet aan dat Badslipper goed gekeken heeft, maar D is geen NL. kijken en 2 sec later zit er een naast je. die auto reed gewoon zo hard, dat die bestuurder niet eens in de gelegenheid is geweest om te stoppen. Daarbij, harder dan 130 km/u is niet verzekerd zijn in D. Die bestuurder heeft eieren voor zijn geld gekozen. die is in de veronderstelling een motorrijder dood gereden te hebben...
 
Wat een verhaal @BadSlipper! Maar zo te lezen ben je er erg goed vanaf gekomen. :t
:^

Dat je stepjes weg zijn, aangezien je je herinnert dat zijn motorkap in je ooghoek opdook, zou ik durven geloven dat je stepjes zijn draaiend voorwiel geraakt hebben.

Maar verder idd, dat je er zelf zo goed uitgekomen bent! :}

Wel bizar dat je de auto niet meer terug gezien hebt.

En wat ik nog las, boven de 130km/u niet verzekerd? Lijkt me sterk, zeker als je sneller mag, en je auto dat ook kan. Ik ken de Duitse wet wel niet, maar om een vergelijk te maken, in B moet een auto/motorband de max snelheid van je voertuig aankunnen, ook al mag je niet sneller dan 120 (130 in NL). Het zou me dusdanig verbazen dat hun verzekering niet dekt terwijl het helemaal legaal is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan