Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het is natuurlijk ook een verschil of je 200km/h rijdt met een motor die gemaakt is om met die snelheden te kunnen rijden, of dat je het met blik doet die een topsnelheid heeft van 170km/h. Met een R1 (of welke andere racer dan ook) hoef je alleen de rem te aaien om weer 100 te rijden. Met een Twingo moet je aardig doortrappen om 70 te vertragen. Dan zouden er hogere snelheidslimieten moeten komen voor snelle voertuigen :]
 
Voor snelheid beleving legaal.. koop een oude mini 1300.. karten op de openbare weg.
Kietel hem nog een klein beetje, en je gaat vrijwillig een helm opzetten en de bouwtekeningen zoeken van een rolkooi.
Wel zelf een bandenapparaat opsnorren, met 3000 km wil je nieuwe voor bandjes !

Op de motor, op de vfr is 200+ niet "hard" , gewoon.. comfortabel. Kan je volhouden tot de tank leeg is.
Op m'n xl500 is 90 hard zat.. Gaaf zo'n oud frame, op noppen banden .. dat "zwalkt" :)
zeker als je in gedachten hebt dat de snelheid er ook ooit nog eens uit zal moeten .. Wat.. best wel even duurt. :)

Vind eerlijk gezegd rijden op die xl ook gewoon leuker.. bent net een machinist :) * tjoek tjoek *
 
Op basis van emotie ben ik het helemaal met je eens :Y


Maar objectief gezien levert rechts inhalen meer risico op dan onnodig links blijven rijden. Dus is rechts inhalen duurder.


En zo stoned as een garnaal een auto besturen, wat is daar de boete voor? 8)7
 
Het is natuurlijk ook een verschil of je 200km/h rijdt met een motor die gemaakt is om met die snelheden te kunnen rijden, of dat je het met blik doet die een topsnelheid heeft van 170km/h. Met een R1 (of welke andere racer dan ook) hoef je alleen de rem te aaien om weer 100 te rijden. Met een Twingo moet je aardig doortrappen om 70 te vertragen. Dan zouden er hogere snelheidslimieten moeten komen voor snelle voertuigen :]

Je remvertraging is het kortste stuk van je remweg. Stel dat je heel snel bent en ongeveer 1 seconde reactietijd hebt tussen iets zien en daadwerkelijk beginnen met remmen en je remvertraging 8 m/s is. Dat is een hele optimale remvertraging, dat haal je met een motor moeilijk.

Bij 170 km/u ben je 47 meter verder voordat je begint met remmen. Bij 120 km/u is dat 33 meter. Je begint dus een vrachtwagenlengte later met remmen. Je totale remweg is bij 120 km/u met maximale remvertraging ongeveer 102 meter. Bij 170 km/u is dat 276 meter. Je rijdt nog ruim boven de 100 kilometer per uur op het moment dat je de 102 meter passeert waar je anders had stil gestaan, simpelweg omdat je veel later begint met remmen.
 
Laatst bewerkt:
Na twee weken weer eens met de motor naar school. Het leek toch iets gladder dan normaal, twee keer met het op laten komen van de koppeling tijdens aanremmen mijn achterwiel iets aan het glijden gehad.

Het voelt dan iets minder vertrouwd, maar toch nog een lekker rondje gereden voordat het gaat vriezen.
 
Gisteren een laatste plezierritje gereden en daarna de motor voor een tijd de schuur in gezet. Zodra ik <0 op het weerbericht zie houd het voor mij even op! :(
 
Tijdens het rijden, voelde wat geks, op de snelweg, helm beetje open, ruikt ook verbrand, toch even een afslag gepakt en gekeken;

b5573105-6f9e-4d38-9c29-435e0f37eac7.jpg93b1a15e-c143-48c1-9349-90b4dc7f1556.jpg

Naar lokale motorboer, schroefje zat er niet meer in aan de linker kant waardoor die op me voorband terecht is gekomen...
Geen flauw idee...

Nieuw spatbord besteld, zonde van de euro's :(
 
Tijdens het rijden, voelde wat geks, op de snelweg, helm beetje open, ruikt ook verbrand, toch even een afslag gepakt en gekeken;

Bekijk bijlage 1348109Bekijk bijlage 1348110

Naar lokale motorboer, schroefje zat er niet meer in aan de linker kant waardoor die op me voorband terecht is gekomen...
Geen flauw idee...

Nieuw spatbord besteld, zonde van de euro's :(
Wow.. Je hebt nog wel mazzel gehad dat niet op de een of andere manier je voorwiel geblokkeerd is geraakt tijdens het rijden! :o
 
Vanochtend zag ik op de A4 voor de Benelux tunnel in zuidelijke richting een kettingbotsing met een motor tussen twee auto's geklemd.
Alles was al afgesloten door de hulpdiensten. Ik hoop voor hem dat het meevalt.

Ongeval met motorrijder bij het Kethelplein | Vlaardingen24

Cookies op AD.nl | AD.nl

Dw7zoI2XgAAN8MZ.jpg
Ziet er vrij heftig uit! Inderdaad hopen dat het meevalt.

Lijkt alsof er tegen de vluchtstrook een helm ligt, of is het een schermpje met kuip?

Doet me iig wel afvragen: wanneer hulpdiensten moeten helpen met het verwijderen van de helm, wordt deze dan op de plaats van het ongeval achtergelaten voor onderzoek, of gaat deze mee met slachtoffer naar het ziekenhuis?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er vrij heftig uit! Inderdaad hopen dat het meevalt.

Lijkt alsof er tegen de vluchtstrook een helm ligt, of is het een schermpje met kuip?

Doeylt me oog wel afvragen: wanneer hulpdiensten moeten helpen met het verwijderen van de helm, wordt deze dan op de plaats van het ongeval achtergelaten voor onderzoek, of gaat deze mee met slachtoffer naar het ziekenhuis?

Geen idee wat er met een helm gebeurt na een ongeval.
Dit lijkt mij gewoon het kuipruitje. Volgens mij zie ik inbusboutjes net naast het ruitje zitten.
 
Ziet er vrij heftig uit! Inderdaad hopen dat het meevalt.

Lijkt alsof er tegen de vluchtstrook een helm ligt, of is het een schermpje met kuip?

Doet me iig wel afvragen: wanneer hulpdiensten moeten helpen met het verwijderen van de helm, wordt deze dan op de plaats van het ongeval achtergelaten voor onderzoek, of gaat deze mee met slachtoffer naar het ziekenhuis?

Bij mijn beide ongelukken is mijn helm (met zichtbare schade) de ambulance mee in gegaan.
Politie is in dit geval wel de gene geweest die de helm mee heeft gegeven.
Ambulanciers zijn de mensen geweest die mijn helm hebben afgedaan in beide gevallen. (mocht ik niet zelf)
 
Tijdens het rijden, voelde wat geks, op de snelweg, helm beetje open, ruikt ook verbrand, toch even een afslag gepakt en gekeken;

Bekijk bijlage 1348109Bekijk bijlage 1348110

Naar lokale motorboer, schroefje zat er niet meer in aan de linker kant waardoor die op me voorband terecht is gekomen...
Geen flauw idee...

Nieuw spatbord besteld, zonde van de euro's :(

:o

En ik dacht dat ik alles op motorgebied zo langzamerhand al wel s had gezien :X
 
Ziet er vrij heftig uit! Inderdaad hopen dat het meevalt.

Lijkt alsof er tegen de vluchtstrook een helm ligt, of is het een schermpje met kuip?

Doet me iig wel afvragen: wanneer hulpdiensten moeten helpen met het verwijderen van de helm, wordt deze dan op de plaats van het ongeval achtergelaten voor onderzoek, of gaat deze mee met slachtoffer naar het ziekenhuis?

De helm zal 'altijd' meegenomen worden door de ambu/politie.

Beide diensten kunnen daar veel waardevolle informatie uit halen.

De ambulance krijgt daarbij 'voorrang', zij hebben de info gelijk nodig, politie kan ook achteraf er nog info vanaf halen als dat nodig is.

in 99% van de gevallen zal hij dus door de ambulance meegenomen worden.
 
Toont het belang van tussen de file doorrijden wel weer aan.


Tijdens het rijden, voelde wat geks, op de snelweg, helm beetje open, ruikt ook verbrand, toch even een afslag gepakt en gekeken;

Bekijk bijlage 1348109Bekijk bijlage 1348110

Naar lokale motorboer, schroefje zat er niet meer in aan de linker kant waardoor die op me voorband terecht is gekomen...
Geen flauw idee...

Nieuw spatbord besteld, zonde van de euro's :(

Bizar!
 
Doet me iig wel afvragen: wanneer hulpdiensten moeten helpen met het verwijderen van de helm, wordt deze dan op de plaats van het ongeval achtergelaten voor onderzoek, of gaat deze mee met slachtoffer naar het ziekenhuis?
De helm zal altijd met het slachtoffer meegaan in de ambulance.
Een dokter op de spoedeisende hulp zal altijd de helm willen zien; eventuele beschadigingen aan de helm geven cruciale informatie over mogelijk hersenletsel. Op het TT-circuit willen we ook altijd de helm zien als een coureur zich meldt voor een check in het medisch centrum.
 
Deze ochtend wel weer bijzondere dingen meegemaakt.

Eerst een auto die zonder achterlicht reed over de onverlichten N207. Ik dacht als die straks voor het stoplicht staat meld ik dat even. Stoplicht was groen, maar bij de oprit naar de A20 stond alles stil. Ik ging er naast staan en probeerde iets te zeggen. De meeste mensen draaien dan hun raampje open en dat kun je praten, maar deze mevrouw ging in de 'ik staar rechtdoor en doe net alsof je er niet bent' modus. Na twee pogingen maar opgegeven, snap alleen niet wat zo iemand bezield?

De andere was een automobilist op z'n driewieler van Peugeot, die tussen de file reed. Die had blijkbaar iets gelezen over zichtbaarheid en reed door de file met knipperende alarmlichten en knipperen remlichten (die zijn ook dubbel uitgevoerd op z'n ding) Daar word je als achterligger echt blij van, je ziet amper iets en je weet nooit of die nou gaat remmen of niet.

En dan kom je uiteindelijk bij een helemaal verlaten (pin)tankstation en dan zie je nog een benzinedop van een auto op de pomp liggen.
 
Tijdens het rijden, voelde wat geks, op de snelweg, helm beetje open, ruikt ook verbrand, toch even een afslag gepakt en gekeken;

Bekijk bijlage 1348109Bekijk bijlage 1348110

Naar lokale motorboer, schroefje zat er niet meer in aan de linker kant waardoor die op me voorband terecht is gekomen...
Geen flauw idee...

Nieuw spatbord besteld, zonde van de euro's :(
:o

Dat moet je toch horen? Dit heeft meer dan "een beetje" aangelopen :?
 
.......maar deze mevrouw ging in de 'ik staar rechtdoor en doe net alsof je er niet bent' modus. Na twee pogingen maar opgegeven, snap alleen niet wat zo iemand bezield?

Ik heb dat zo vaak. Zou het soms liggen aan het feit dat ik allemaal schedels aan mijn motorstuur heb hangen en met zo'n skelleten masker rondrijd?
 
:o

Dat moet je toch horen? Dit heeft meer dan "een beetje" aangelopen :?

Dacht ik ook, maar ik had nog geen 15 km gereden (snelweg met name) voordat ik het doorkreeg, en dat was meer door de geur en dat het gevoel gek was... dan dat ik iets hoorde (had wel oordoppen in)...

Kan schijnbaar heel snel gaan, bij het stil zetten van de motor voelde ik heel duidelijk iets aan de voorkant bewegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan