Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja jongens, ik blijf niet aan de gang met corrigeren B|

:+

Bij de AVB wordt die manoeuvre aangeleerd als halve draai :)

Blik verkeer leek vanmorgen behoorlijk zenuwachtig te rijden, leverde wat rare zeer korte files achter elkaar op. In de zin van, ik ga filteren en 4 auto's verder is het niet meer nodig. Anders dan dat een heerlijk rustige woensdagochtend spits.
 
Laatst bewerkt:
In een lange file zitten er ook altijd wel een paar tussen die te dicht langs de andere rij rijden om er rustig in z'n 2 tussendoor te kunnen '( Gelukkig gaan de meesten alsnog een beetje opzij als je achter ze stopt.
 
Valt me deze week vooral op hoeveel voertuigen met pech op de vluchtstrook staan in de vroege ochtend.
 
Mij vallen auto's met "pech" vaak op bij het brugrestaurant over de A4.
Ervoor (gevalletje: ah toch eerder moeten tanken)
Erna (gevalletje: heb ik wel de goeie brandstof getankt? / heb ik dat spul wel in de goeie opening gegoten?)

Dan meestal in de middag/avondspits
 
Brrrrrrr, op een lange afrit had zich naast het voorbijrazende verkeer een stilstaand rijtje gevormd. Geen vluchtstrook rechts, maar rustig werd de rij achteraan verlengd. Daar stond ik uiteindelijk met de motor stil, achter een jongedame in een klein autootje. Zij manoeuvreerde haar voertuigje geheel links op de afrit met de linker wielen uiterst links op de witte blokkenafscheiding. De linker spiegel hing zeg maar boven de rechter rijstrook van de snelweg waar auto's en vrachtwagens met hoge snelheid akelig dicht langs haar auto schuurden. Van geen kwaad of onheil bewust wachtte ze onbekommerd totdat er weer doorgereden werd. Ik werd er bijna akelig van....wachtend op een klap.

Gelukkig gebeurde dat niet en konden we allen ons weg over de afrit vervolgen.
 
voor mij was het duidelijk dat de koekblikkers hun aandacht er niet bij hadden vandaag.

een keer iemand met 90 en de voorwielen in de berm zien knallen (zag er spectaculair uit :9), en nog maar net de auto onder controle kunnen houden. Géén 2 minuten later zie ik iemand op de snelweg hetzelfde doen. Lekker rustig aan naar rechts tot ie schrikt dat hij op de vluchtstrook rijdt, vervolgens een ruk aan het stuur geeft, met als gevolg dat ook hij mocht vechten om de bolide onder controle te houden. Weet niet waar ze door afgeleid waren, maar ik heb wel vermoedens :+

Heb ze beide maar op gepaste afstand gevolgd. 8)7
 
voor mij was het duidelijk dat de koekblikkers hun aandacht er niet bij hadden vandaag.

een keer iemand met 90 en de voorwielen in de berm zien knallen (zag er spectaculair uit :9), en nog maar net de auto onder controle kunnen houden. Géén 2 minuten later zie ik iemand op de snelweg hetzelfde doen. Lekker rustig aan naar rechts tot ie schrikt dat hij op de vluchtstrook rijdt, vervolgens een ruk aan het stuur geeft, met als gevolg dat ook hij mocht vechten om de bolide onder controle te houden. Weet niet waar ze door afgeleid waren, maar ik heb wel vermoedens :+

Heb ze beide maar op gepaste afstand gevolgd. 8)7
Dat je erachter durft te blijven rijden :o Dat soort figuren ga ik heel snel voorbij :]:W
 
Dat je erachter durft te blijven rijden :o Dat soort figuren ga ik heel snel voorbij :]:W

tja weet je wat het is. Als je op de A7 richting groningen vanaf de carolieweg rijdt duurt het niet lang voor je in de stad bent. Dan heb je zo'n onoplettende oelewapper in je rug. Ik rijd liever op afstand achter ze zodat ik ze kan zien en eventueel erop kan reageren als ze hunzelf (bijna) te pletter rijden.
 
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met zowel de A2 als de A4 in de spits? Ligt het aan mij, of zijn automobilisten op de laatste minder oplettend en/of asocialer tegenover motorrijders?
 
Jij wel.

Vanmorgen weer bijzonder weinig meegemaakt. Net toen ik dacht: goh, het is best rustig, ontstond er file. Een auto vond 't nodig om nog even voor m'n neus van baan te wisselen. Mja, kon het prima beremmen dus niets aan de hand.

Leuk om te zien dat je de 747 bij het Correndon hotel vanaf de A9 goed kunt zien staan. Gisteren zag ik 'm al toen ik vanuit Amsterdam de A9 opreed. Leuk uitzicht. :)
Zag er voor de toeschouwers inderdaad ook niet zo spannend uit. :+
 
Vandaag onderweg (met de wandelwagen... maar toch) meegemaakt: Een auto stond op de stoep geparkeerd, er was heul veul ruimte en hij stond vlak naast een huis en niet op de ´doorgaande stoep'. Niks aan de hand dus, zelfs wel slim, want op de weg kun je daar niet echt goed stilstaan zonder andere weggebruikers tot last te zijn. Er werd iemand die niet zo goed ter been was ingeladen, prima.
Om weer op de weg te komen moest de auto de doorgaande stoep oversteken. Ongeveer toen ik er voorbij wilde lopen was de bestuurder zover om weg te rijden, en dat deed hij dus ook.

Pas toen hij over zijn schouder keek om te zien of hij de weg op kon rijden had hij door dat ik op de stoep liep die hij dus net overstak. Flapdrol.
 
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met zowel de A2 als de A4 in de spits? Ligt het aan mij, of zijn automobilisten op de laatste minder oplettend en/of asocialer tegenover motorrijders?
Ze zijn minder oplettend, niet allen ten opzichte van motorrijders. De automobilist word steeds debieler. Vanmiddag keek in in de linker spiegel van het bedrijfsbusje waarin ik elke dag rijd. Ik zie op vrij grote afstand een bedrijfBUS aankomen dus ik ga naar links nadat ik de knipperlicht een tijdje heb laten knipperen (niet te kort of te lang). Ik haal de vrachtwagen in en ga meteen weer naar rechts. De bus komt naast me rijden en de bestuurder beticht me van niet in de spiegel te hebben gekeken. Ergens denk ik dat hij eigenlijk iets anders wilde doen maar toen ik hem vriendelijk aangrijnsde en m’n hand op stak besloot hij maar wijselijk door te rijden. Ik trek me er niks van aan, snijd me maar, toeter maar, wat dan ook. Ik zie je toch nooit meer terug.
 
Ik heb geen bewijs voor het meer of minder asociaal worden van mensen. Oplettendheid zal zo gemiddeld ook niet heel veel veranderd zijn, maar wat wel zo is is dat het "opletvermogen" natuurlijk eindig is, en verdeeld moet worden over meer en meer en meer zaken. Daar komt bij dat automobilisten in de winter minder motorrijders tegenkomen en ze er dus ook onbewust minder rekening mee houden.

Kortom, het lijkt me aannemelijker dat mensen en hun vermogens niet zo veel veranderen, maar dat de omstandigheden meer en andere zaken van ze vragen. En dat is merkbaar voor ons motorrijders.
 
Ik bedoelde niet in het algemeen (dat is wel duidelijk), maar of er meer mensen een verschil merken tussen de A2 en de A4. Voor mijn gevoel gaan op de A2 de automobilisten vaak opzij, terwijl ik op de A4 juist het omgekeerde merk.
 
Dat er minder getalenteerde automobilisten rondrijden is zeker, maar ik verbaas me ook vrij vaak in positieve zin. Vanmiddag een lange stilstaande file voor een verkeerslicht waar ik langzaam tussendoor reed. Een automobilist die wat ver naar het midden stond ging even achteruit zodat hij ruimte kon maken dat ik er langs kon. Vind ik erg netjes. en dat soort acties maak ik vaker mee.
Dat je even later weer door een minder getalenteerd figuur gesneden wordt zorgt er ook voor dat je scherp blijft. Als je dat maar een keer per jaar mee zou maken zou het onverwacht zijn en zou je er nog van in de problemen kunnen komen. Misschien moeten we ze dankbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan