Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

De lage zon was soms vervelend, maar buiten dat was het wel fantastisch :]weer.
 
Vanochtend nog 3 dunne maar warme laagjes onder de jas, vanmiddag nog maar 1: heerlijk!

Was trouwens ook weer duidelijk dat 's middags het blik motorrijders weer open getrokken was.
Meer van die middag temperaturen *O*
 
Zware tol na crash met brommobiel: twee meisjes (18 & 15) overleden, twee anderen zwaargewond

Tragisch ongeval met een BROMMOBIEL.
Gevaarlijke dingen zijn het, en ook onbekwame bestuurders, in BE heb je geen autorijbewijs correctie: AM (wat op 16 haalbaar is met scooter, en vroeger (en nu nog steeds) gratis weg wordt gegeven samen met B rbw) nodig om zoiets te besturen wat het nog gevaarlijker maakt om een 45/uur karretje op de weg te laten rijden waar er ook auto's rijden die aan 70km/h rijden.
 
Laatst bewerkt:
Zware tol na crash met brommobiel: twee meisjes (18 & 15) overleden, twee anderen zwaargewond

Tragisch ongeval met een BROMMOBIEL.
Gevaarlijke dingen zijn het, en ook onbekwame bestuurders, in BE heb je geen autorijbewijs correctie: AM (wat op 16 haalbaar is met scooter, en vroeger (en nu nog steeds) gratis weg wordt gegeven samen met B rbw) nodig om zoiets te besturen wat het nog gevaarlijker maakt om een 45/uur karretje op de weg te laten rijden waar er ook auto's rijden die aan 70km/h rijden.
Die dingen hebben geen kreukelzone, laat staan een veiligheidskooi.
Sowieso niet verstandig om er met 4 pers in te zitten, er is maar plaats voor 2 en ironisch genoeg zijn de 2 in de achterbak de enige die het overleefd hebben.

Hoop wel dat dit menig ouder aan het denken zet over die dingen.
 
Zware tol na crash met brommobiel: twee meisjes (18 & 15) overleden, twee anderen zwaargewond

Tragisch ongeval met een BROMMOBIEL.
Gevaarlijke dingen zijn het, en ook onbekwame bestuurders, in BE heb je geen autorijbewijs correctie: AM (wat op 16 haalbaar is met scooter, en vroeger (en nu nog steeds) gratis weg wordt gegeven samen met B rbw) nodig om zoiets te besturen wat het nog gevaarlijker maakt om een 45/uur karretje op de weg te laten rijden waar er ook auto's rijden die aan 70km/h rijden.

Wat hier gevaarlijk was, is de doorgaande rijbaan oprijden terwijl er verkeer aan komt.

Of dat nu op een fiets, brommobiel of auto was geweest die aanrijding was dan toch ontstaan.
En op de fiets mag je zelfs zonder enig rijbewijs.

Geen idee waarom iemand met de fiets, brommobiel of auto een voorrangssituatie zou negeren en zichzelf voor een aanstormende Volvo zou willen gooien maar ik leg het probleem bij de bestuurder, niet bij de brommobiel.
 
@MeanBlueMan Mocht het een corsaatje, of een 206 zijn, zou de overlevingskans wel groter geweest zijn dan met een autootje die een NCAP score heeft van 1 ster. Maar zoals je aanhaalt is het inderdaad een domme actie met een domme uitslag.
 
Vanmiddag voor het eerst naar buiten dit jaar. Verse slof achter en afgelopen zondag met pitbiken al drie keer over het randje gegaan, dus besloten om maar lekker rustig een rondje te rijden. Bijna thuis worden we op de ring van Eindhoven ingehaald door een Lamborghini Aventador die schuin voor ons bleef rijden omdat er nog een auto voor reed. Aangezien ik een panigale rijd besloot ik te proberen om zijn aandacht te trekken om te kijken of hij even wilde stoppen voor een foto van beide voertuigen. Ik denk dat hij me niet helemaal begreep want de snelheid werd opgeschroefd tot dik 150 km. Op het 120 km stuk besloot ik hem te volgen maar bij het oprijden van de N2 bleef zijn snelheid gelijk, dus daar heb ik het laten lopen. Jammer, ik had het plaatje wel willen hebben.
 
Wat hier gevaarlijk was, is de doorgaande rijbaan oprijden terwijl er verkeer aan komt.

Geen idee waarom iemand met de fiets, brommobiel of auto een voorrangssituatie zou negeren en zichzelf voor een aanstormende Volvo zou willen gooien maar ik leg het probleem bij de bestuurder, niet bij de brommobiel.
Ik zou niet eens oprijden al had ik voorrang, soms kun je het maar beter laten gaan.
 
Aan de motoijder op de pechstrook op de ring vn Brussl het hoogte van Jette : sorry, kon niet meer stoppen zat op linkervak en had u te laat gezien om nog veilig te stoppen. Hoop dat t niet te ernstig was
 
Gisteren na de beurs.

Sta voor het eerste stoplicht (van de parkeerplaats) in mn blik te wachten en zie in het donker wat vonken voorbij schieten.
De baas (madame dus) roept dat er iemand ligt.. Gelijk blik ervoor gegooid en op knipperlicht.

Kijken bij de rijder... Ok... Vizier weggeschoten maar is in shock en maakt het goed. (had een heel mooi opblaasjasje aan trouwens).
Naar de motor dodemansknop omgezet, motor rechtop en van de weg afgeduwt.

Gast werd een beetje kalm en wat water gegeven.
Schade bekeken en gast kon gelukkig nog door rijden.
(meneer de agent was ondertussen aan gekomen).

Aan de mede motorrijders als die het lezen hier, nog bedankt voor het helpen met overeind tillen van de bike en die jongen een beetje te kalmeren. :}
 
Laatst bewerkt:
Aan de motoijder op de pechstrook op de ring vn Brussl het hoogte van Jette : sorry, kon niet meer stoppen zat op linkervak en had u te laat gezien om nog veilig te stoppen. Hoop dat t niet te ernstig was

Is ook niet de bedoeling en verstandig
 
Niet echt onderweg maar bijna onderweg naar huis vanaf de motorbeurs. Ik was nog bezig met omkleden bij mijn motor terwijl een stel op het punt van vertrekken stond, hij rijdt weg terwijl zij opstart problemen heeft...

Luisterend naar het geluid en het niet aanslaan denk ik de situatie die ik ooit eens zelf heb gehad te herkennen. Oplossing voor mij was destijds om bij het starten een beetje gas bij te doen. Dus op het moment dat zij mij moedeloos en opgeven aankijkt spoor ik haar aan om dat ook te proberen.
Klein beetje gas werd een beetje veel, maar hij starte weer en zij kon lekker naar huis!

Zo een ontzettend minimaal gebaar, maar met de grootste dankbare glimlach ooit als antwoord! Mijn avond kon niet meer stuk.
 
Doet me denken aan een jong meisje dat ik vanuit het raam van mijn werk ooit een keer verwoed zag proberen een scootertje aan te trappen. Maar dat is net een slingertje dat je even onder de knie moet krijgen. Zij begon steeds een beetje zacht en trapte dan niet stevig door, waardoor hij steeds net niet aansloeg. Dus ik na vijf minuten naar buiten, vraag "zal ik het eens proberen?" (Al mijn collegae voor het raam om te kijken hoe ik, de grote stoere motorrijder, zou gaan falen om deze ca. 20-jarige fotomodel-achtig-prachtige damsel-in-distress te helpen.) Zij kijkt me aan en zegt "maar weet u hoe dat moet dan?" Ik zeg "ja hoor, ik heb zelf ook een scooter gehad." Welnu, met het allereerste trapje vloog hij aan en snorde meteen heerlijk vredig alsof hij nooit anders gedaan had *O* Zelden iemand zo dankbaar zien kijken.
 
Vanmiddag voor het eerst naar buiten dit jaar. Verse slof achter en afgelopen zondag met pitbiken al drie keer over het randje gegaan, dus besloten om maar lekker rustig een rondje te rijden. Bijna thuis worden we op de ring van Eindhoven ingehaald door een Lamborghini Aventador die schuin voor ons bleef rijden omdat er nog een auto voor reed. Aangezien ik een panigale rijd besloot ik te proberen om zijn aandacht te trekken om te kijken of hij even wilde stoppen voor een foto van beide voertuigen. Ik denk dat hij me niet helemaal begreep want de snelheid werd opgeschroefd tot dik 150 km. Op het 120 km stuk besloot ik hem te volgen maar bij het oprijden van de N2 bleef zijn snelheid gelijk, dus daar heb ik het laten lopen. Jammer, ik had het plaatje wel willen hebben.

Ik had de mislukte neef van die bestuurder vrijdag voor me in een prachtige Porsche 911 in Leiden. Helaas werd deze door een soort slak bestuurd. Niet gewoon rustig, nee echt traaaaaag. Tegen de tijd dat hij bij stoplichten vanuit stilstand het groene licht voorbij was, werd het voor mij al donkeroranje. En als hij in de verte zag dag er op 500 meter afstand een paar auto's voor rood stonden, ging hij al bij voorbaat maar 10km/h rijden. Zelfs op alleen de koppeling zou zo'n wagen al feller moeten rijden.:/
 
Klinkt als een collega van me. Als er een stoplicht op groen staat remt hij al af omdat het zomaar oranje/rood zou kunnen worden.

Gisteren nog wel een geweldige motoragent gezien op de A15 bij Vaanplein. Hij reed op z'n gemakje een middenplakker voorbij, ging er schuin voor rijden en met een dwingend gebaar maande hij de weggebruiker naar rechts. Prachtig, zou je meer moeten zien!
 
Gisteren na de beurs.

Sta voor het eerste stoplicht (van de parkeerplaats) in mn blik te wachten en zie in het donker wat vonken voorbij schieten.
De baas (madame dus) roept dat er iemand ligt.. Gelijk blik ervoor gegooid en op knipperlicht.

Kijken bij de rijder... Ok... Vizier weggeschoten maar is in shock en maakt het goed. (had een heel mooi opblaasjasje aan trouwens).
Naar de motor dodemansknop omgezet, motor rechtop en van de weg afgeduwt.

Gast werd een beetje kalm en wat water gegeven.
Schade bekeken en gast kon gelukkig nog door rijden.
(meneer de agent was ondertussen aan gekomen).

Aan de mede motorrijders als die het lezen hier, nog bedankt voor het helpen met overeind tillen van de bike en die jongen een beetje te kalmeren. :}
Dat was ik dus, bedankt voor de hulp!

Het was een onnodige schuiver, lange dag achter de rug incl meer dan 4 uur rondsjouwen op de beurs, dus de concentratie was niet optimaal. Het eerste verkeerslicht na het wegrijden sprong onverwachts op oranje, ik pakte een goede handvol voorrem met koude banden en daar ging ik. Als ik ABS had gehad dan was er niets bijzonders gebeurd.

Opblaasjasje is een Held Air Vest 2 airbag en die heeft het inderdaad goed gedaan, Held Air Vest II APS-motor airbag protection Vest
 
Dat was ik dus, bedankt voor de hulp!

Het was een onnodige schuiver, lange dag achter de rug incl meer dan 4 uur rondsjouwen op de beurs, dus de concentratie was niet optimaal. Het eerste verkeerslicht na het wegrijden sprong onverwachts op oranje, ik pakte een goede handvol voorrem met koude banden en daar ging ik. Als ik ABS had gehad dan was er niets bijzonders gebeurd.

Lullig einde van wat een leuke dag zou moeten zijn. :/
 
Gister naar de motorbeurs. Wat een linksplakkers op die A2. Inhalen is daar lastig ivm de trajectcontrole. Maar als je niet harder gaat als 100 op de teller, ROT DAN OP naar de RECHTERBAAN!!!! Ik reed 105 op de teller (cruisecontrole) en heb er heel veel ingehaald op de middenbaan terwijl de rechterbaan vrij was. Wat een RANDDEBIELEN!!!! Zo dat ben ik kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan