Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

nee t is allemaal nix , maar een volle is een stuk pijnlijker :+
Ik snap al niet dat ze gaan lopen schelden,laat staan dat ze rotzooi naar je gooien :?

Is dit bewust?
- Mensen kijken tijdens het autorijden niet om zich heen (wordt hier vaak genoeg aangekaart)
- Mensen gooien overal alles van zich af wat ze niet meer nodig hebben/willen
Helaas ;(
 
Vanochtend bukken voor twee eenden, gisteren bijna een ooievaar voor m'n bakkes. Die had ik niet verwacht deze tijd van het jaar :]
 
Das niet best. Gelukkig zijn we niet allemaal zo. Ik probeer altijd zoveel mogelijk ruimte te geven, al vond laast de bergingsauto die over de vluchtstrook vloog dat laast niet zo top. Had hem ff niet aan zien komen. :x
Oef... Da's niet best, bewuste poging tot.....????? Mijn ervaring tot nu toe is dat de meeste vrachtwagen chauffeurs de vrachtwagen iets naar rechts laten rollen zodat ik hun netjes kan passeren. Maar soms betrap ik ook automobilisten erop dat ze toch ff de ruimte tussen 2 auto''s verkleinen al zien ze je aankomen. Aso's heb je en aso's hou je! Dergelijke randdebielen (meer dan dat zijn het niet) hebben echt niet door wat voor ellende ze aanrichten als het toch misgaat.
 
Ik heb op onze snelwegen binnen wegafzettingen gewerkt, onze oosterburen zijn volgens mij beschaafder op dat gebied dan de Hollanders.
Verrot gescholden, lege bierblikken naar werkploegen gooien, een straal gas geven bij een werkploeg, enz.
Mijn indruk is dat de "moffen" er hier inderdaad stukken beleefder mee zijn. Hoe vaak ik wel niet zie dat er van die asociale randdebielen met hoge snelheid doorrijden bij wegafzettingen/afgezette rijbanen met rood kruis....... Snap best dat wegwerkers doodsangsten uitstaan. Zelf pas ik mijn snelheid aan aan de situatie, ik heb een gezin die ik ook weer in goede gezondheid wil zien als ik 's avonds thuis kom na me werk en ik ga er vanuit dat meneer/mevrouw de wegwerker hetzelfde ook wil, in goede gezondheid zijn/haar familie/gezin terugzien.

Boete helpt niet, die betalen ze en de volgende keer doen ze het dunnetjes over. Harder aanpakken dergelijke asociale randdebielen: Rijkswaterstaat autootje uitrusten met camera, kentekens noteren, die randdebielen opsporen, auto permanent in beslag nemen, rijbewijs per direct ongeldig verklaren, dan pak je ze het hardst!
 
Boete helpt niet, die betalen ze en de volgende keer doen ze het dunnetjes over. Harder aanpakken dergelijke asociale randdebielen: Rijkswaterstaat autootje uitrusten met camera, kentekens noteren, die randdebielen opsporen, auto permanent in beslag nemen, rijbewijs per direct ongeldig verklaren, dan pak je ze het hardst!
Jan-Jaap van der Wal had hier wel een goed idee voor:

 
Ooievaars moet je voor uitkijken, voor je het weet zit je hele hut vol koters _O- Of |(
We hadden in Den Haag in de wijk waar ik woon een ouwe man (AOW'tje, mager pensioentje) die die rotbeesten de godganse dag stond te voeren. Aan de ene kant wel grappig gezicht, al die ooievaars die netjes bij de voordeur stonden te wachten, maar aan de andere kant zo vaak gezien dat motorrijders/scooter- en brommerrijders/automobilisten minutenlang stil stonden omdat die beesten in een klein comité de hele straat blokkeerden. Mooiste was nog, dat als het te lang duurde met voeren dat die beesten dus zelf geleerd hadden netjes aan de deur te kloppen met hun snavel en een enkele ooievaar had zelfs het knopje van de deurbel ontdekt..... Maar goed, ouwe mannetje stond in de lokale weekkrant met een heel stuk en deed ff zijn beklag over de gemeente waarom de gemeente hem niet meer/extra financieel wilde ondersteunen om die beesten te voeren want zijn hele AOW ging eraan op! Het moet niet gekker worden! Toen ouwe mannetje doodging deed zijn dochter/zoon een grote hulpkreet in hetzelfde weekkrant wie o wie o wie wilde het voeren overnemen ter nagedachtenis van hun vader..... Niemand die erop heeft gereageerd uiteraard.

Maar sinds die hulpkreet in de krant heb ik geen enkele ooievaar meer gezien in de straat!
 
Levensgevaarlijk af en toe, die scooters.
Zelf vanochtend af en toe maar wat rustiger aan gedaan, omdat er kruispunten waren waar ik op 50 meter afstand niet kon zien welke kleur het verkeerslicht had.

En dan toeterende bumperklevers op 3 meter, met het "vriendelijke" verzoek even door te rijden...
 
Na maanden, waarin je je afvroeg: "Gebeurt het … gebeurt het niet … gebeurt het," is het werk aan de Waalbrug in Nijmegen nu eindelijk echt begonnen. File op alle aanvoerwegen en in beide richtingen maar één rijstrook beschikbaar. Gelukkig met de moto weinig last van ;)
 
Vanmorgen om 6:45 in de dichte mist en schemer binnen de bebouwde kom.
Kom ik een scooter rijder tegen.
Gele jas, gele helm maar zonder licht. |(|(|(|(
Maar die lichtte toch op in jouw schijnsel??? Of had die scooterrijder geen geel jasje met reflecterende strepen?
 
Dan heb nog lekker dat rode schijnsel er omheen...

Laatst een die even uitgebreid de voorruit moest sproeien, helpt wel om heel veel afstand te gaan houden.
 
@Duckati Soms kan het wel handig zijn als je bvb enorm veel vliegjes op je vizier hebt zitten :+
Vandaag wel veel water (van de mist) mogen wegvegen, ook de DRL idioten gezien.
Wat mij vandaag opviel, is dat iedereen dichter op elkaar en sneller aan het rijden was, vreemd :')
 
Na dat sproeisel....

1371645
 
maakte ik gisteren mee:
ik zat in de namiddag (helaas ingeblikt) balend toe te kijken hoe motorrijdend NL zich uitleefde in de spits.
maar helaas zat er één bij die kennelijk niet op de hoogte was van de enorme kwetsbaarheid van tweewielers.
een blauwe suzuki kwam rechts naast de verkeerstroom naar voren, toen het groen werd en de stroom koektrommels in beweging kwam...
kennelijk was er geen behoefte om op normale manier een plekje tussen de auto's te vinden, want hij gooide z'n machine er gewoon voor, waarbij ik maar net kon voorkomen dat zijn achterbrug mijn voorbumper zou kussen.

aan de betrokken motorrijder: jammer dat je met zulke acties ons negatief te kijk zet bij de automobilisten.

Lonewulf
 
Rij je vandaag lekker, mooi weertje, richting werk. Je hebt 2 vakken voor het stoplicht, 1 voor linksaf en de ander voor rechtdoor. Die voor linksaf is vaak erg druk, dat is een weg die naar leiden/zoetermeer gaat, dus tja.

Meestal, als het erg druk is, pak ik de baan voor rechtdoor en ga ik net voor het stoplicht terug in de rij. Soms voor de stopstreep, ligt een beetje aan de drukte. Dit doe ik overigens alleen als er genoeg ruimte achter mij zit, zodat ik het verkeer achter mij niet lastig val. En ik ga er op een zo net mogelijke manier terug in de rij, zodat niemand daar ook last van hebt. Op de motor gaat dat toch wat makkelijker.

2 auto's achter mij dachten exact hetzelfde, alleen die gaan op de tokkie manier terug de rij in. De rij voor linksaf rijdt alweer en de tweede auto's gaan half het kruispunt op om daar terug in de rij te willen. Staan ze daar: komt er een motoragent van een parkeerplaats rechts. :') Die stond hier ongetwijfeld voor te posten, want ik zie dit ook wel vaker gebeuren. Hij sommeert beide auto's om mee te rijden.

Scheelt mij toch weer een boete. :') Of het ligt aan de manier hoe ik het deed natuurlijk, maar goed.
 
Ook genoeg debielen in de auto met alleen DRL aan de voorzijde...
Duidelijke oorzaak: moderne auto's laten de dashboard direct opschijnen met licht op het moment dat je het sleutel in de contact stopt. Voor veel mensen die nog gewend zijn dat je je verlichting aan moet doen om ook licht op het dashboard te hebben is dit de oorzaak. Contact omdraaien, lichtjes op dashboard gaan en men is ervan overtuigd dat de koplampen ook aanstaan. Bestuurders vertrouwen ook teveel op lichtsensoren. Zoek maar op internet en je komt genoeg artikelen hierover tegen. Moderne (electronische) techniek is leuk en al best bijdragen aan veiligheid, maar soms "vermoord" het de veiligheid juist.
 
Rij je vandaag lekker, mooi weertje, richting werk. Je hebt 2 vakken voor het stoplicht, 1 voor linksaf en de ander voor rechtdoor. Die voor linksaf is vaak erg druk, dat is een weg die naar leiden/zoetermeer gaat, dus tja.

Meestal, als het erg druk is, pak ik de baan voor rechtdoor en ga ik net voor het stoplicht terug in de rij. Soms voor de stopstreep, ligt een beetje aan de drukte. Dit doe ik overigens alleen als er genoeg ruimte achter mij zit, zodat ik het verkeer achter mij niet lastig val. En ik ga er op een zo net mogelijke manier terug in de rij, zodat niemand daar ook last van hebt. Op de motor gaat dat toch wat makkelijker.

2 auto's achter mij dachten exact hetzelfde, alleen die gaan op de tokkie manier terug de rij in. De rij voor linksaf rijdt alweer en de tweede auto's gaan half het kruispunt op om daar terug in de rij te willen. Staan ze daar: komt er een motoragent van een parkeerplaats rechts. :') Die stond hier ongetwijfeld voor te posten, want ik zie dit ook wel vaker gebeuren. Hij sommeert beide auto's om mee te rijden.

Scheelt mij toch weer een boete. :') Of het ligt aan de manier hoe ik het deed natuurlijk, maar goed.


mazzelaar! :t_O-:Y
wel goed dat die tokkies tegen de lamp reden
 
Terug
Bovenaan Onderaan