Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vind ik overdreven, maar een milieudelict mag het wel heten wat mij betreft.

Was nog niet zo lang geleden €90,- sponsor bijdrage.
Collega weet er alles van, heb toen wel even_O-

Het is al niet slim om het te doen, LAAT STAAN als oom agent achter je rijdt op de brommerTO-)
 
Vanmorgen uit het werk naar huis het vorstlampje dat spontaan ging branden op mijn v strom

Had ik ook gister.
Zag ineens wat oplichten op het dash...
Klauw warmertjes aan en gaan..
En dan nog kauwe vingertoppen hebben:?
 
Niet echt onderweg, afgelopen weekeinde was ik te gast bij Goedhart te Bodegraven. Aldaar was de mogelijkheid om proef te rijden op de verschillende Yamaha Modellen. Omdat het redelijk druk was ontstond enige wachttijd. Geen probleem, genoeg te zien en ook het weer werkte wonderbaarlijk mee. Tijdens het wachten werd ik ongewild luisteraar van een groepje “oudere jongeren” die luidkeels een gesprek voerden.’

Het waren echt mannen die in lederen motorpakken zaten en her en der helmen en handschoenen uitgestald hadden en zo een heel territorium afgebakend hadden. Motormannen waarvan je vroeger dacht dat deze zware indruk maakten op overig verkeer. Mannen die als ze iets niet bevielen met zware kettingen en knuppels Opels Kadetten achternagingen, dat soort mannen dus.

Maar nee, de heren hadden nu allen een gedistingeerde grijze haarkleur en een leesbrilletje met een touwtje om de nek hangen. Om Jan Dirk Onrust te quoten: de Bonuskaart zat vast in het voorvakje van de portemonnee. Het onderwerp van het gesprek? De ervaringen bij de uroloog! De diverse prostaatklachten werden op luide toon vergeleken en onderling werd gedeeld hoe moeilijk het was om die stugge motorbroek open te houden en dan lang na te druppelen. Welke medicijnen er gebruikt werden en dat je zittend het beste uit kunt plassen.

Ik moest er stilletjes erg om lachen. Hoe lastig de problemen ook zijn, het gespreksonderwerp paste gewoon echt niet bij de setting….
 
Laatst bewerkt:
Ik reed vanochtend (met de auto) richting werk en er stond file.
Een paar motorrijders kwamen rustig door de file heen, echt top.
Maar zie opeens een motorrijder met best wat snelheid overal 'stoer' tussendoor zigzaggen :+

En de terugweg naar huis heb ik echt de traagste motorrijder ooit meegemaakt :')
We reden op een 80 weg en een motorrijder reed misschien net aan 60.
Bij een verkeerslicht hadden we de mogelijkheid om hem in te halen dus ik en degene voor me (met flinke aanhanger) maar even gedaan.
Later bij een volgend verkeerslicht ging ik rechtdoor en hij rechtsaf.
Nou zelfs ik neem de bochten nog vlotter en soepeler :')
Denk niet dat hij met dat tempo geslaagd is..
Ik ben nog aan het lessen maar voelde me opeens geen trage muts meer :')
 
Ja, dat kom je niet heel vaak tegen. Misschien had 'ie nog maar drie druppels benzine, of waren zijn versnellingen kapot, of had 'ie een lekkende band... Laten we hopen dat 'ie veilig is thuisgekomen :)

Geen gelegenheid gezien om even te vragen of alles goed was?
 
Denk dat alles wel goed was hoor.
Anders had hij er denk wel voor gekozen om het 'landweggetje' ernaast te pakken (prima te rijden).
Had ook geen mogelijkheid om het even te vragen.

Dacht later nog misschien komt het door de wind.
Maar had net toevallig zelf les en heb er geen last van gehad.
 
Vanmorgen met de kinderwagen steek ik rechts van een rotonde bij ons in de buurt over bij een zebrapad met een klein vluchtheuveltje in 't midden. Mevrouw die op de rotonde af komt rijden kijkt mij aan... en rijd vervolgens op een centimeter voor de kinderwagen voor me langs!
Brul gegeven maar uiteraard reed mevrouw rap door.

De wagen was leeg want ik kwam bij 't kinderdagverblijf vandaan, maar dat kon zij niet zien (en het mag niet uitmaken, want zebrapad).

Daarna de motor gepakt. Onwijs druk op de hele route A9, A4, A10. Maar niet veel meegemaakt wat ik andere dagen ook niet meemaak. :P

Geen middelvinger gehad omdat je nariep ? wij wel een poosje terug...ook op een zebrapad met vluchtheuvel iemand die doorreed, ook een (tokkie) mevrouw.
 
Dat zijn vaak van die mensen die al wat moeite hebben met rijden en bij de minste verandering meteen in de stress schieten en dan rare capriolen uithalen. En het is uiteraard veel makkelijker daarna te negeren ipv excuses aan te bieden. :X
 
Ik heb ergens gelezen dat mensen achteraf een reden verzinnen voor wat ze hebben gedaan. Beetje hersenloos als je het mij vraagt.
 
Als je 140 mag op een 100 snelweg, en een motoragent staat langs de kant met een lasermeetapparaat, hoe hard moet 'ie dan rijden om je in te halen als 'ie eerst dat laserapparaat moet uitzetten en in z'n koffer moet opbergen?
 
Hij laat 'm aanstaan en hij hangt aan een koortje om z'n nek. Hoeft hij alleen nog maar even z'n K1600GT door te trekken en hij zit zo achter je. Of was het een retorische vraag? O-)
 
Als je 140 mag op een 100 snelweg, en een motoragent staat langs de kant met een lasermeetapparaat, hoe hard moet 'ie dan rijden om je in te halen als 'ie eerst dat laserapparaat moet uitzetten en in z'n koffer moet opbergen?
Er zijn dan ook motorcollega’s van ‘m in de buurt, waar die het aan doorgeeft, die dan de snelheidsmaniakken staande kunnen houden.

En, als motorrijder, word je op de snelweg ook wel opgehouden door ander verkeer, waardoor de snelheid afneemt en de “achtervolger(s)” dichterbij kunnen komen.

Ook mag een surveillerende motorrijder diender sneller dan 140 km/u ( is daar ook voor opgeleid) om dichterbij te kunnen komen.

En de “Laser Apparatuur Bedienaar” (verbalisant) kan ook op kenteken verbaliseren en dan krijg je, net zo als nadat je geflitst bent, de CJIB enveloppe in de brievenbus.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn dan ook motorcollega’s van ‘m in de buurt, waar die het aan doorgeeft, die dan de snelheidsmaniakken staande kunnen houden.

Nope. Hij had het apparaat bij zich, haalde het uit z'n zijkoffer. Met de snelheid er nog op. Was heel jong ventje, wsch net 18 of zo. Hij moet wel ff lekker doorgereden hebben.
 
Als je 140 mag op een 100 snelweg, en een motoragent staat langs de kant met een lasermeetapparaat, hoe hard moet 'ie dan rijden om je in te halen als 'ie eerst dat laserapparaat moet uitzetten en in z'n koffer moet opbergen?

Dat hangt van veel factoren af. Reed je met dezelfde snelheid door of remde je af, heeft de motoragent je al op 700 meter afstand gemeten of pas vlakbij enz. Hoe veel kilometer zat er tussen het moment dat je passeerde en dat hij voor je zat?

In elk geval is bijvoorbeeld 180 km/u niet zo heel snel als de motoragent tenminste net zo snel als jou wilt rijden en je dan ook nog eens inhalen. Als jij nog steeds 140 reed zal hij slechts 666 meter per minuut ingelopen hebben terwijl jij hem met 2,33 kilometer per minuut passeerde... Dus zal hij er flink sneller voor gereden hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan