Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gaan we weer...

giphy.gif


:+
 
Discussies die horen bij de tijd van de maand, volgende maand kettingsmeren, dan welke banden, dan welke remblokken? :+

Moet trouwens zeggen dat koekblikkers over het algemeen best wel relax en oplettend waren vandaag. Op een BMW met een jong (klein) pikkie die bij een versmalling aan zijn kant alsnog door kwam na. Echt geen klagen. :)
 
Oke, vandaag was ik niet met de auto, ook niet met de motor (don't worry, niet zonder rijbewijs :')) maar ik was een keer ouderwets met mijn citta uit 1992 op pad.

Die heeft tot gisteren een jaar stilgestaan dus wilde vandaag met dit mooie weer een rondje maken.
Alleen had mijn citta er de terugweg moeite mee om op gang te komen (v snaar moet maar eens vervangen worden :+).

Rij ik dus langs een plek waar ze iets van een motormeeting ofzo leken te hebben.
Dus ik heel stoer met mijn roze citta die niet harder liep dan 15km voorbij de groep.
Werd wel even raar aangekeken door stoere mannen met leren jacks, baarden en tatoeages :')
Dus mocht er een MFer tussen hebben gestaan, dat was ik😂👌
 
Oke, vandaag was ik niet met de auto, ook niet met de motor (don't worry, niet zonder rijbewijs :')) maar ik was een keer ouderwets met mijn citta uit 1992 op pad.

Die heeft tot gisteren een jaar stilgestaan dus wilde vandaag met dit mooie weer een rondje maken.
Alleen had mijn citta er de terugweg moeite mee om op gang te komen (v snaar moet maar eens vervangen worden :+).

Rij ik dus langs een plek waar ze iets van een motormeeting ofzo leken te hebben.
Dus ik heel stoer met mijn roze citta die niet harder liep dan 15km voorbij de groep.
Werd wel even raar aangekeken door stoere mannen met leren jacks, baarden en tatoeages :')
Dus mocht er een MFer tussen hebben gestaan, dat was ik😂👌
Nou..sommige van die stoere mannen zitten ‘s avonds thuis zelf regelmatig in een roze jurkje met bijpassende pumps, en in het weekend op de club, de dragqueen uit te hangen en waren gewoon jaloers op jouw roze cittaatje *O*
 
Wat let je om inderdaad met je motor naar de dealer te gaan om hem helemaal na te laten kijken en de schades te laten repareren om er weer veilig mee te kunnen rijden.

De verzekering van de “tegenpartij” betaald namelijk de reparatiekosten !

Ik neem aan dat er ook een schade formulier is ingevuld, of heeft die begripvolle, rustige, empathisch overkomende busjebestuurder zich er leuk uit weten te l....llen bij je ?

Zeker een goed punt.
Heb dit in het verleden ook meegemaakt.
Mijn toenmalige vriendin werd aangereden door een uitparkerende dame op het parkeerterein van een supermarkt.
Dames hadden alleen telefoonnummers uitgewisseld.

s' Avonds gebeld met de tegenpartij om zaken goed te regelen. Geen reactie.
Naderhand nog diverse keren gebeld, geen reactie.

Weken later tijdens het opruimen van de papiertjes op mijn bureau nogmaals het nummer gebeld en jawel er werd opgenomen.
Gemeld dat ik het niet netjes vond en deze aanrijding toch wel wilde oplossen.

Afspraak gemaakt en zielig verhaal aangehoord over no-claim.
Je mag het ook zonder tussenkomst van de verzekering betalen, schade is €3000

Was een deukje van nog geen €500.
Uiteindelijk wel opgelost via de officiele weg.

Had het best onderhands willen oplossen, maar niet na ontduiking verantwoordelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Blijkt die getuige een vriend van de veroorzaker, die er niet eens bij was, de motorrijder was alleen met de tegenpartij.
Dus die schriftelijke verklaring wordt nietig verklaard. Blijft de originele verklaring op het schadeformulier van kracht.

Een camera is altijd goed, maar een volledig ingevuld en door beide partijen ondertekent schadeformulier is ook voldoende.

Terug komen op en veranderen van het schadeformulier door één van de partijen wordt vrijwel altijd nietig verklaard.

En nu blijkt dat dat niet blijkt.

En dan ?
 
Zeker een goed punt.
Heb dit in het verleden ook meegemaakt.
Mijn toenmalige vriendin werd aangereden door een uitparkerende dame op het parkeerterein van een supermarkt.
Dames hadden alleen telefoonnummers uitgewisseld.

s' Avonds gebeld met de tegenpartij om zaken goed te regelen. Geen reactie.
Naderhand nog diverse keren gebeld, geen reactie.

Weken later tijdens het opruimen van de papiertjes op mijn bureau nogmaals het nummer gebeld en jawel er werd opgenomen.
Gemeld dat ik het niet netjes vond en deze aanrijding toch wel wilde oplossen.

Afspraak gemaakt en zielig verhaal aangehoord over no-claim.
Je mag het ook zonder tussenkomst van de verzekering betalen, schade is €3000

Was een deukje van nog geen €500.
Uiteindelijk wel opgelost via de officiele weg.

Had het best onderhands willen oplossen, maar niet na ontduiking verantwoordelijkheid.
Vanwege een gelijkaardige ervaring, zal ik bij een aanrijding, hoe licht die ook is, erop staan dat er een aanrijdingsformulier ingevuld wordt. Daarbij wil ik ook met eigen ogen kunnen nakijken of de door de tegenpartij ingevulde gegevens kloppen, wat betreft naam, verzekeringsnunmer enz. ...
Doen ze daar moeilijk over? Geen probleem, dan laat ik de politie erbij komen. Ik neem het risico niet meer.
 
Vanwege een gelijkaardige ervaring, zal ik bij een aanrijding, hoe licht die ook is, erop staan dat er een aanrijdingsformulier ingevuld wordt. Daarbij wil ik ook met eigen ogen kunnen nakijken of de door de tegenpartij ingevulde gegevens kloppen, wat betreft naam, verzekeringsnunmer enz. ...
Doen ze daar moeilijk over? Geen probleem, dan laat ik de politie erbij komen. Ik neem het risico niet meer.
Na een aanrijding van achteren te hebben gehad foto’s van de situatie gemaakt daarna de voertuigen aan de kant gezet en foto’s van het rijbewijs en kentekenbewijs gemaakt. Bij de foto’s van de voertuigen ook de bestuurder erop gezet. Daarna pas de formulieren gedaan.
 
In Amsterdam gaan ze vanaf vandaag meemaken dan er heel veel snorscooters op de rijbaan rijden :]

En...alle e-bikes met een blauw kentekenplaatje :Y
 
Laatst bewerkt:
Na een aanrijding van achteren te hebben gehad foto’s van de situatie gemaakt daarna de voertuigen aan de kant gezet en foto’s van het rijbewijs en kentekenbewijs gemaakt. Bij de foto’s van de voertuigen ook de bestuurder erop gezet. Daarna pas de formulieren gedaan.
Dat gaat wel erg ver, gezien de privacy regelingen, maar als beide partijen dit goedvinden.

Foto’s van alleen de schade en volledig ingevuld schade formulier, evt bijgevoegde getuigenverklaring, met handtekeningen van beide partijen, is voldoende.
 
Hij heeft het ook gezien, had een afspraak en is doorgereden maar meld zich nu O-)

Ik snap best wat je bedoeld, maar ik veronderstel dat je zelf dergelijke 'getuigen' ook wel eens meegemaakt hebt ?

Dan meld die getuige zich bij de politie, zal jij regelmatig meemaken, en worden beide partijen en de verzekeringen ingelicht.

Ben inderdaad ook eens aangereden, waarbij de veroorzaker ook later een getuigenis verklaring bij zijn deel van het schadeformulier toevoegde en bij zijn verzekering indiende.

Mijn verzekering ging daar niet mee akkoord omdat deze dubieuze getuige zich niet gemeld had.

Verzekeringsfraude en pogingen door veroorzaker om er onderuit te komen is jou ook niet onbekend.
 
Van het weekend weer voor de zoveelste keer kortsluiting in de richtingaanwijzers. Begin er nu wel een beetje geïrriteerd van te raken.

Een paar weken terug vielen de richtingaanwijzers al een keertje uit; direct naar de garage (heb de motor pas een maand, dus ik ga onder de garantie niet zelf lopen klooien). Nieuw zekeringetje en op weg gestuurd met "Het zou eenmalig kunnen zijn, het zou nog een keer kunnen gebeuren. Bij de volgende keer gaan we doormeten". Oké dan.

Vorige week was het weer raak; dus blijkbaar toch ergens iets niet goed. Gelijk langs gebracht, afgelopen zaterdag weer opgehaald. Nu was gisteren natuurlijk topweer en heb ik daar met de vriendin achterop even dankbaar gebruik van gemaakt. Maar deze zekering hield het nog geen 150km vol. Ik weet niet waar de beste man bij de garage aan heeft lopen rommelen, maar naar mijn idee heeft het het probleem alleen maar verergerd.

Anyway, op zondag is 'ie dicht, dus ik ben onderweg even langs een vriend gereden om te kijken of 'ie wellicht even een tijdelijke oplossing kon bedenken. Deze zit er nu op; een verlenging voor de zekering waardoor 'ie nu onder m'n buddyseat uit komt. Mede omdat dat sneller onderweg vervangen is, en mede omdat 'ie de juiste formaat zekering niet had liggen. 't zijn wel 10A zekeringetjes, maar dan van het grotere maatje.

Dat het makkelijk vervangen is onderweg kwam goed uit, want het was na de eerste rit alweer nodig...

Nouja, ik heb nog 3 zekeringen in m'n zadeltas zitten, dinsdag is de garage weer open. Ik baal wel behoorlijk, voor het bedrag wat ik voor de MT heb neergelegd had ik niet verwacht dat ik binnen een maand 3 keer bij de garage aan zou moeten kloppen. Ik ben verder enorm blij met het apparaat, maar als ik hem hierna nóg een keer terug moet brengen ga ik serieus overwegen om de koop terug te draaien.
 
Nou..sommige van die stoere mannen zitten ‘s avonds thuis zelf regelmatig in een roze jurkje met bijpassende pumps, en in het weekend op de club, de dragqueen uit te hangen en waren gewoon jaloers op jouw roze cittaatje *O*
Voor die types is ook de benaming leernicht uitgevonden! Maar eerlijk is eerlijk, vraag me soms echt af of dergelijke "ruige types" echt wel "ruig" zijn. Denk ook dat er een deel tussen zit die 's avonds de glory holes verkennen i.p.v. een drugs transportje regelen of een kraak.....
 
Afspraak gemaakt en zielig verhaal aangehoord over no-claim.
Je mag het ook zonder tussenkomst van de verzekering betalen, schade is €xxxx
Hmmm.... bekend verhaal dit.. Ooit dit eens meegemaakt met mijn 2e autootje. Op rotonde zelf netjes de rotonde volgen totdat ik ineens naar rechts geramd werd. Was er zo'n slimmerik (Antilliaan) recht door gegaan op de rotonde. Reed in auto van zijn zus, wist niet of auto verzekerd was, bla bla bla... gegevens uitgewisseld, gebeld met zus, afspraak gemaakt, auto was verzekerd en toen bij het invullen van de papieren jammeren dat het haar no-claim zou kosten, en dat ze meer premie zou gaan betalen, ik kan direct paar duizend Euro contant betalen, ik heb maar een uitkering, ik werk niet......boehoe boehoe boehoe huillie huillie huillie doen aan mijn keukentafel. Ik met mijn grote bek die toneelstuk afkappen met bewoordingen als dat me dat niks kon rotten en dat dat hun probleem is en dat haar broer maar gewoon de belijning had moeten volgen en ik mijn schade gefikst wil hebben. Maar goed, alles opgelost, zowat 6000 Euro schade, de plaatwerkers hadden de achterstuk bij de fabriek besteld fikse deuk onder zijraam (autootje was een 3-deurs). Onbegrijpelijk dat mensen complete zielige toneelstukjes opvoeren om vooral maar niet aan de verzekering door te geven dat ze een ongeluk hebben gehad.... En wat ze aanbood aan mijn keukentafel was nog niet eens de helft van de totale schade. Trap niet in zulke zielige toneelstukjes.... En dan hun smoelwerk toen ze weggingen, sjagrijing tot op het bot omdat ze bot vingen!


In screenshot:
rood = mijn rijrichting
groen = Antilliaan die niet weet wat rotonde is.
 

Bijlagen

  • rotonde.png
    rotonde.png
    278,1 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Mijn citta is ook gewoon cool 😎
Snap het wel, komt er een blonde chick met zonnebril, leren jasje ook gewoon heel stoer voorbij op een roze citta met gewoon 15 km per uur 👌😎
Hoe kunnen ze dan gewoon niet jaloers worden..
Je ziet ze niet meer zoveel rijden omdat iedereen nu liever een scooter wil. En als dat roze scheurijzer van jou is ziet ie er best nog wel goed uit! De meeste die ik tot nu ben tegengekomen werden al met ducttape bij elkaar gehouden..
 
Google Maps hier rechtsaf richting de haagweg.
Haagweg, Burgemeester Elsenlaan en Prinses Beatrixlaan zijn 's middags vooral overvol. Pr. Beatrixlaan is van de 3 straten waar ik vaak over rij het beste te doen nog omdat je daar met de brommer nog lekker tussen de auto's door kan. Op de Burg. Elsenlaan sta soms wel 5 tot 6 keer stil voor dezelfde stoplicht. Dwars door Plaspoelpolder tot aan Sir Winston Churchilllaan richting Huis te Landelaan is meestal ook een ramp.

Omdat voor mij Burg. Elsenlaan/De Genestetlaan de snelste route is zit dat bij mij ingebakken. Moet echt bewust Prinses. Beatrixlaan nemen richting huis, gaat toch stukken sneller.
 
In Amsterdam gaan ze vanaf vandaag meemaken dan er heel veel snorscooters op de rijbaan rijden :]

En...alle e-bikes met een blauw kentekenplaatje :Y
Serieus??? Ik vind centrum al een chaos met al die auto's en fietsers door elkaar heen en dan dit nog??
 
De brommer uit New Kids, Maaskantje!
Ik verwachte juist naar aanleiding van de films en series een opleving van dat brommertje, maar dit gebeurde dus niet (of alleen rond Maaskantje???). Maar wat ik net al aanhaalde, de meeste Citta's die ik sporadisch nog zie hangen met duct tape aan elkaar....
 
Terug
Bovenaan Onderaan