Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Probeer zelf ook altijd te zwaaien. Af en toe net een bocht in of schakelen waardoor het niet lukt. Voelt prettig om een wederzijds gebaar te ontvangen, maar verwacht niet dat iedereen er zo over denkt.

Respect voor elkaar hebben we wel, gelukkig hebben we daar geen groet voor nodig om dat te conformeren :)
 
Nee ,ik ben t tegendeel van zuur *O*, ik ben w.s geen echte motorrijder meer:N ,
Ik zwaai al een jaar of 20 niet meer , ik heb er nix mee ,is toch ook prima:)
 
Nee ,ik ben t tegendeel van zuur *O*, ik ben w.s geen echte motorrijder meer:N ,
Ik zwaai al een jaar of 20 niet meer , ik heb er nix mee ,is toch ook prima:)
Nee hoor @*Jan*, 't is niet verplicht, het blijft geheel vrijwillig, geheel! Niemand zegt tegen jou dat 't moet. Een ieder mag ervan vinden wat hij wil, jij hoeft het zeer zeker beslist niet te doen. Het mag, maar het hoeft niet. Nee zeg, dat moest er nog bij komen, dat 't verplicht was! En dat 't niet geheel, maar dan ook geheel vrijwillig was, en dat iemand tegen jou zou zeggen dat 't moest, en dat ieder ervan mag vinden wat hij wil maar dat jij het zeer zeker beslist moet doen, en dat het niet alleen mag, maar zelfs moet. Dat wil je niet meemaken. Enz. enz. :+


Zijn we er nu uit? '(
 
Nee hoor @*Jan*, 't is niet verplicht, het blijft geheel vrijwillig, geheel! Niemand zegt tegen jou dat 't moet. Een ieder mag ervan vinden wat hij wil, jij hoeft het zeer zeker beslist niet te doen. Het mag, maar het hoeft niet. Nee zeg, dat moest er nog bij komen, dat 't verplicht was! En dat 't niet geheel, maar dan ook geheel vrijwillig was, en dat iemand tegen jou zou zeggen dat 't moest, en dat ieder ervan mag vinden wat hij wil maar dat jij het zeer zeker beslist moet doen, en dat het niet alleen mag, maar zelfs moet. Dat wil je niet meemaken. Enz. enz. :+


Zijn we er nu uit? '(
Bedankt Max_O-_O-
 
zwaaien doe ik ook nog wel, gewoon omdat het onderdeel is van het motorwereldje.
maar helaas vinden steeds meer blikkers hun weg naar het motorzadel om de files voorbij te kunnen komen.
geen binding met de motorwereld, en dus soms ook een rare blik als je zwaait (zo van ´ken ik jou??´)

en helaas zitten daar ook minder sociale bestuurders bij....
en de mensen in de media maar klagen dat motorrijders asociaal zijn.... niet beseffend dat die voordringende motorrijder in de avondspits, dezelfde hufter was die hen met het koekblik al append afsneed in de ochtendspits...

m.a.w; als de mensen massaal op de motor stappen is het (heel misschien) gedaan met de files, maar krijgen we er meer ongelukken en lastpak-wetten van de (r)overheid voor terug.

maar in de toekomst is het zwaaien wel een handig hulpmiddel om de echte motorrijders van de ikwilvandefilesaf rijders te onderscheiden!
 
Laatst bewerkt:
zwaaien doe ik ook nog wel, gewoon omdat het onderdeel is van het motorwereldje.
maar helaas vinden steeds meer blikkers hun weg naar het motorzadel om de files voorbij te kunnen komen.
geen binding met de motorwereld, en dus soms ook een rare blik als je zwaait (zo van ´ken ik jou??´)

en helaas zitten daar ook minder sociale bestuurders bij....
en de mensen in de media maar klagen dat motorrijders asociaal zijn.... niet beseffend dat die voordringende motorrijder in de avondspits, dezelfde hufter was die hen met het koekblik al append afsneed in de ochtendspits...

m.a.w; als de mensen massaal op de motor stappen is het (heel misschien) gedaan met de files, maar krijgen we er meer ongelukken en lastpak-wetten van de (r)overheid voor terug.

maar in de toekomst is het zwaaien wel een handig hulpmiddel om de echte motorrijders van de ikwilvandefilesaf rijders te onderscheiden!
Toch een paar vragen:
1a. Wat is "de motorwereld"?
1b. Wat is "binding met de motorwereld" en hoe ziet het eruit?
2. Kun je de blik van een motorrijder zien als je zwaait?
3. Wat is er verkeerd aan iemand die gaat motorrijden om de files te omzeilen?
 
Toch een paar vragen:
1a. Wat is "de motorwereld"?
1b. Wat is "binding met de motorwereld" en hoe ziet het eruit?
2. Kun je de blik van een motorrijder zien als je zwaait?
3. Wat is er verkeerd aan iemand die gaat motorrijden om de files te omzeilen?



je bent er toch nog niet uit :?
 
Ik vind het genant hoe hier onderscheid wordt gemaakt tussen echte en blijkbaar onechte motor rijders, schaam je zeg.
Het type motor dat iemand rijdt, het tijdstip dat iemand rijdt, of iemand groet of niet zegt niets over wie er op die motor rijdt, wat voor "soort" rijder iemand is en hoeveel ervaring daar rijdt.
Als iemand niet stopt bij een pech geval kunnen daar goede redenen voor zijn die alleen de door-rijder weet. Ik ben vaak genoeg wel gestopt en 300 meter terug gelopen waarbij ik te horen kreeg "bedankt, maar hulp is onderweg". Langs de snelweg stoppen is vaak ondoenlijk tenzij je van een flinke terug wandeling houd.
 
Vroeger reden mensen denk iets meer uit passie voor het motorrijden ,niet omdat t zo n handig file vervoermiddel is.
maar ik kan/hoop dat ik t mis heb:t
Vroeger, zo'n 35 jaar geleden toen ik begon met motorrijden waren er helemaal niet zoveel files idd.
En ik begon omdat ik het geweldig vond, en nu nog! Toen reed ik het hele jaar door, nu echter alleen met wat lekkerder weer.
Denk niet dat het me geen echte motorrijder maakt, net als Wouter stelt.
Het kan zijn dat er lui zijn die een motor gekocht hebben voor de files, maar, je stapt ook niet echt zomaar op een motor natuurlijk.
Je moet er wel "feeling" bij hebben, anders ben je het zo beu. Zeker met het hedendaagse verkeer... :)
 
Ik kom uit het bos, rij over de brug en wil rechts aanhouden voor de boerenlandweg. Staan er twee dames van middelbare leeftijd aan de rechterkant van deze landweg te praten. Een dame heeft een hond bij zich die is aangelijnd met een rollijn. Deze hond vindt de overkant waar de koeien staan, interessanter en steekt dus de weg over. Met de rollijn was dit geen enkel probleem. Daarmee was er dus keurig op 30 cm hoogte (want kleine hond) een asfaltkleurige lijn over de asfaltweg gespannen. Gelukkig had ik de hond naar de overkant zien lopen van bovenop de brug. Ook had ik daarbij beweging waargenomen en daarmee de lijn gezien. Ik ben gestopt en heb getoeterd.

Dat de dame deze fout maakt, kan gebeuren. Ik vind het dom, maar ik maak ook genoeg domme fouten. Maar om mij dan heel beledigd aan te kijken als ik toeter .... |(|(|(|(|(|(
 
Vroeger reden mensen denk iets meer uit passie voor het motorrijden ,niet omdat t zo n handig file vervoermiddel is.
maar ik kan/hoop dat ik t mis heb:t

Dat doe ik nog steeds, net zoveel passie als in 1978, wat heeft dat te maken met de motorgroet ?
Juist als je nog steeds met passie op dat ding zit hoor je de collega's netjes te groeten als je een groet krijgt.
 
tjonge, kennelijk sloeg mn laatste reactie onbedoeld in als een bom...

meningen en perspectieven verschillen per persoon, natuurlijk, maar hier dan mijn point of vieuw op dit alles.
Toch een paar vragen:
1a. Wat is "de motorwereld"?
1b. Wat is "binding met de motorwereld" en hoe ziet het eruit?
2. Kun je de blik van een motorrijder zien als je zwaait?
3. Wat is er verkeerd aan iemand die gaat motorrijden om de files te omzeilen?
1a - doelde op de term die nog af en toe eens gebruikt word als het om de onderlinge band tussen motorrijders gaat en de passie en beleving van het rijden.
2 z'n oogopslag niet, maar wel z'n nonverbale reactie in de vorm van bijv. schouder ophalen, of met de hand een gebaar maken van ´huh??´:?
3 noppes, en dat doen we zowat allemaal. houden zo! :t

of een motorrijder wel of niet zwaait is gewoon diens keuze, maar het is wel gewoon leuk als het gebeurd.
maar als je m dan later bij het stoplicht treft en hij vraagt aan jou: ´wat was dat daarnet?´ tja, dan laat ik het voortaan ook maar zitten.
bovendien legde ik indirect ook een link naar het geharrewar hier op MF waarin iemand (ja, ook ik) nog wel eens wat post over een koekblikker die weer eens op z'n telefoon zat te kijken toen ie naar rechts kwam en de MFér in kwestie bijna van de weg drukte.
op autofora word dan weer hetzelfde gedaan over ons.
punt is alleen dat de mentaliteit van de bestuurder de doorslag geeft, of ie nu op een motor zit, of de auto pakt...

Ik vind het genant hoe hier onderscheid wordt gemaakt tussen echte en blijkbaar onechte motor rijders, schaam je zeg.
:$:$-O--O-
nogmaals ieder z'n ding en redenen daarvoor, maar de door mij beschreven groep is daarmee niet gelijk geen echte motorrijder ofzo...
het punt is gewoon dat er ook bij zitten die hun verkeersmentaliteit meenemen uit het koekblik, op de motor.
waarna tafferelen als deze al gauw in de media terecht komen

Vroeger, zo'n 35 jaar geleden toen ik begon met motorrijden waren er helemaal niet zoveel files idd.
En ik begon omdat ik het geweldig vond, en nu nog!
Denk niet dat het me geen echte motorrijder maakt, net als Wouter stelt.
Het kan zijn dat er lui zijn die een motor gekocht hebben voor de files, maar, je stapt ook niet echt zomaar op een motor natuurlijk.
Je moet er wel "feeling" bij hebben, anders ben je het zo beu. Zeker met het hedendaagse verkeer... :)
helemaal waar!
 
Dat doe ik nog steeds, net zoveel passie als in 1978, wat heeft dat te maken met de motorgroet ?
Juist als je nog steeds met passie op dat ding zit hoor je de collega's netjes te groeten als je een groet krijgt.

Helemaal mee eens.
En ik rij nog maat pas vanaf '95.
Eerder mocht toen niet.
En het hele jaar door.

dus @jan.
Als we jou zien rijden zwaaien we niet, maar strekken we ons armpje gewoon even uit:+
 
om de echte motorrijders van de ikwilvandefilesaf rijders te onderscheiden!

Ehm, "echte motorrijders"? De mensen die op zondagmiddag als de zon schijnt hun motor tevoorschijn halen om een blokje om te rijden, om 'm dan weer op te poetsen en in de schuur te zetten tot het ritje van de volgende maand? Zijn die echter dan mensen die iedere dag 100km naar hun werk rijden?
 
Bij de benzinepomp stond een snelle audi, jonge zakenman met leren jasje en overhemd er in. Reed net iets voor mij weg, zette flink de sokken erin, maar op het brede stuk voor de eigenlijke oprit naar de snelweg ging hij helemaal naar rechts, blijkbaar mij uitnodigend om er langs te gaan. Heb ik gedaan, maar ik vond het wat vreemd.
 
..een Medelanger die in de BBK erg dicht achter me zat, tot in mijn straat.. eens in de gaten houden wie dat is.. serieus niet leuk
 
Vandaag op de snelweg achter een bus met kinderen (wegversmalling)
Begint met zwaaien dan komen de middelvingers
Een wilde zelfs z’n piemel uit de broek halen
Ik denk dan weleens als ik je tegen kom dan sla ik je helemaal achterlijk :(
Waar gaat dat heen met de jeugd |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan