Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik ben er dus ook absoluut niet verbaasd over en vooral zeer dankbaar dat de betreffende agent even kwam inspecteren. Ik had zelf waarschijnlijk niet snel bedacht dat je voor zoiets ook de politie kan bellen. Vandaag dus geleerd dat dat wel kan. :)
Je kunt de politie bellen als je hulp nodig hebt. Het ergste dat er kan gebeuren is dat ze zeggen "sorry, daar kunnen wij u niet bij helpen, maar misschien kunt u dit of dat doen".

Als het spoed heeft bel je 112, als het geen spoed heeft bel je 0900-8844 (ook te onthouden met 0900-TUIG). En een gevaarlijke situatie op de snelweg is altijd spoedeisend. Een stuk afgevallen lading, een voetganger op de vluchtstrook, een stilstaand voertuig, dieren op de weg, gewoon 112 bellen. Ze zijn je dankbaar, de snelweg is levensgevaarlijk. Als zij het niet spoedeisend vinden hoor je het vanzelf.

Ik belde ooit eens 0900-8844 omdat ik dacht dat ik in mijn ooghoek een wandelaar de vluchtstrook van een oprit zag oplopen. Of ik de volgende keer alsjeblieft 112 wilde bellen. Ze riep nog net niet "bent u wel goed bij uw plaat om tijd te verspillen aan niet 112 bellen" :)
 
Als je naast de snelweg stil staat kun je altijd politie of Rijkswaterstaat bellen, die regelen een berger die in de buurt rijdt om je in ieder geval naar een veilige plek te brengen (parkeerplaats van een benzinepomp bijvoorbeeld). Van daar moet je wel je eigen pechhulp inschakelen.
 
Wat te doen bij pech langs de snelweg

  • Rijd indien mogelijk door naar een parkeerplaats of een tankstation
  • Lukt dit niet, zet dan uw alarmlichten aan, parkeer de auto zo dicht mogelijk bij de rechtervangrail en draai de voorwielen naar de vangrail toe
  • Laat daarbij wel zoveel ruimte dat uzelf en eventuele inzittenden rechts kunnen uitstappen
  • Ga, net als de overige inzittenden, zo snel mogelijk achter de vangrail staan, liefst met een veiligheidshesje aan
  • Bel vanaf die plek uw pechhulpverlener, zoals de Wegenwacht, Route Mobiel of een andere officiële hulpverlener. In geval van nood of een onveilige situatie kunt u ook bellen met de Landelijke Informatielijn (0800-8002) <- Rijkswaterstaat
  • Dreigt er acuut gevaar, bel dan 112
 
-O-Rijkswaterstaat kun je alleen binnen kantoortijden bellen. Hoe weet je dat Miglowie? B|
 
VVD_O-_O-_O-

Do I need to say more..
Volgens mij... kun je hier 112 voor bellen.

Of 0900-8844.


Denk ik hoor.


:+

Dit nmr kost blablabla per gesprek, exlusief het gebruik van een mobiele telefoon, blablabla..
Was vorige week nog op het nieuws..
Bel de ANWB wel of een van de andere heren..
als ik mijn foon bij heb, wat regelmatig niet zo is....
 
En terecht. Je komt hier om de haverklap een tankstation tegen. Kom je hier nog met een lege tank te staan dan is het een bewust genomen risico, tenzij je brandstofmeter stuk is natuurlijk.
Dan nog , ik heb nog steeds de gewoonte om de dagteller te resetten ,ook in de toet ,rare gewoonte maar wel makkelijk.
Een lege tank is dom
 
Inderdaad Jan, doe het bij beide ook.
Motor ca 125-150 km voor ik ga tanken
auto 350 - 400 km

snelweg ga ik niet eens op als ik niet voldoende brandstof heb om mn bestemming te halen.
 
Dan nog , ik heb nog steeds de gewoonte om de dagteller te resetten ,ook in de toet ,rare gewoonte maar wel makkelijk.
Een lege tank is dom

Bij de auto doe ik het ook, op de fiets is resetknop stuk ofzo. Ik heb de dagteller nog nooit kunnen resetten, maar heb gelukkig wel een brandstofindicator (of hoe je zoiets noemt).
 
Bij de auto doe ik het ook, op de fiets is resetknop stuk ofzo. Ik heb de dagteller nog nooit kunnen resetten, maar heb gelukkig wel een brandstofindicator (of hoe je zoiets noemt).
waarom kun je dat ding niet resetten dan , is tie kaputt?
 
Ik denk dat hij stuk is, want hij doet het niet wanneer ik er (lang) op druk. Hoe dat ding achter de button werkt weet ik niet, vandaar de 'ofzo'.

Iets is stuk _O- dat is duidelijk, maar of het de knop is, het mechanisme erachter of de elektronica in de dashboard (of weet ik veel hoe je dat noemt op een motor) dat weet ik niet.
 
Ik denk dat hij stuk is, want hij doet het niet wanneer ik er (lang) op druk. Hoe dat ding achter de button werkt weet ik niet, vandaar de 'ofzo'.

Iets is stuk _O- dat is duidelijk, maar of het de knop is, het mechanisme erachter of de elektronica in de dashboard (of weet ik veel hoe je dat noemt op een motor) dat weet ik niet.
ik zou m inruilen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan