Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gelijk maar een houder voor de compressor. Volgens mijn zoon, meester bij de NS, wordt er 10 bar door de typhoon (toeter op trein) geduwd. Zal een beste compressor zijn.
Je kan kiezen voor een beperkt aantal keer te gebruiken door een gevulde cilinder te gebruiken. Die geeft dan, 1 2 of 6 (of X) toetermogelijkheden naar gelang de afmetingen. Maar, ik vermoed ook dat die typhoon gevallen vrij lang, zwaar en niet geheel praktisch zijn....O-)
 
Zaterdagmiddag op de A1 een Ferrari 458 met belgisch kenteken I LOVE U gezien, kwam me even inhalen om vervolgens de afrit te pakken. Niet heel vervelend :9
 
Zaterdagmiddag op de A1 een Ferrari 458 met belgisch kenteken I LOVE U gezien, kwam me even inhalen om vervolgens de afrit te pakken. Niet heel vervelend :9
Was er even achteraan gereden....was misschien ook wel als uitnodiging bedoeld...wie weet waar dat toe geleid had ;)
 
Een nieuwe rijbewijs invordering? :P

Maar helaas was ik al aan de late kant voor mijn afspraak door een niet ingeplande omleiding..
 
Had ik jullie mijn laatste avontuur al verteld ? Ik stond bij de benzinepomp toen een bestelauto met medelanders (bontkraagjes) naast mij kwam staan. Ze hadden met zijn vieren wel een beetje veel belangstelling voor mijn brommer, stelden allerlei vragen....Pkaaaas, Ccccccc, mooie motor bla bla, beetje hoog model he mieneer, kan je wel goed met je voeten bij de vloer, mooi uitlaatje blababla..

Toen ik klaar was met tanken stonden ze er nog en ik had zoiets van als ik wegloop flikkeren ze mijn Versys in hun bestelauto of weet ik veel...dus op stuurslot en ik naar binnen om te betalen, die gasten bleven om mijn motor heenlopen maar ze bleven er van af. Goed ik kom terug haal hem van stuurslot af, doe mijn systeemhelm naar beneden en start te motor met die vier gasten nog steeds om mij heen. Op het moment dat ik wilde wegrijden zegt er 1 he doe ff een wheelie als je weg rijd.....Mmmmmm...ik knikte vriendelijk nee en zei daar ben ik te oud voor, hun lachen en bye bye safe ride.......Ik vond het achteraf wel grappig.....de motorfiets is weer populair onder jongeren.😁
Vooral als ze hem willen jatten....🙄
 
Zaterdagmiddag op de A1 een Ferrari 458 met belgisch kenteken I LOVE U gezien, kwam me even inhalen om vervolgens de afrit te pakken. Niet heel vervelend :9
Ik vind het razend vervelend. Van die Sjonnies die niet anticiperen maar blijven inhalen tot aan de uitvoegstrook. En dan drie banen schuin over en iedereen afsnijden. Het is toch niet zo moeilijk om na het 600 meter bord gas terug te nemen en de rechter baan op te zoeken?
 
Ik vind het razend vervelend. Van die Sjonnies die niet anticiperen maar blijven inhalen tot aan de uitvoegstrook. En dan drie banen schuin over en iedereen afsnijden. Het is toch niet zo moeilijk om na het 600 meter bord gas terug te nemen en de rechter baan op te zoeken?
Heb je helemaal gelijk in :Y

Maar hier heb je een andere factor die meespeelt, "de aandachtsfactor" :+
 
Vanmorgen een of ander groot probleem op de (oude) Waalbrug in Nijmegen. Veel blauwe knipperlichten en verkeersregelende motoragenten. Auto's die al op de oprit stonden moesten omkeren. Omrijden over de Oversteek (de nieuwe Waalbrug). Twee keer zo lang als anders gedaan over de rit naar Arnhem '(

Edit: Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor het stoplicht in Gouda, wachtend voor rechtdoor. Klein koekblik komt aanrijden op de strook voor linksaf, rijd vol door rood (gewoon rustig). Realiseert zich halverwege de kruising dat ze iets niet goed heeft gedaan wegens kruisend verkeer. Zet het koekblik in de achteruit, en doet netjes een half bochtje achteruit tot weer achter de witte streep.

Ik moest wel even hard lachen om dit tafereel. _O-
 
Vanmorgen een of ander groot probleem op de (oude) Waalbrug in Nijmegen. Veel blauwe knipperlichten en verkeersregelende motoragenten. Auto's die al op de oprit stonden moesten omkeren. Omrijden over de Oversteek (de nieuwe Waalbrug). Twee keer zo lang als anders gedaan over de rit naar Arnhem'(

Dit is toch geen straf? :];) Ik doe er altijd 2keer zo lang over #omweg
 
Waar ik me nogal aan erger is het volgende:
Mensen die bij het invoegen eerder de gelegenheid hebben om dat te doen dan hun voorganger, om welke reden dan ook, die die voorganger, die nog op de oprit rijdt, direct gaan inhalen op de rechterbaan. Dat is toch superonhandig, en heel egocentrisch.
 
Waar ik me nogal aan erger is het volgende:
Mensen die bij het invoegen eerder de gelegenheid hebben om dat te doen dan hun voorganger, om welke reden dan ook, die die voorganger, die nog op de oprit rijdt, direct gaan inhalen op de rechterbaan. Dat is toch superonhandig, en heel egocentrisch.

Precies hetzelfde als er nog even voorschieten als je op de rotonde rijd, IKKE EERST, de mentaliteit van nu, ja egocentrisch, narcistisch trekje.😁
 
Dat is het gevolg van zuurstofgebrek dat je in een auto oploopt.
Op de motor ook een tekort aan zuurtstof gezien vanmorgen, ookal had die een potje op met een zakdoek voor zijn mond. Die deed vrijwel hetzelfde alleen dan rechts willen inhalen over een uitvoegstrook. Alleen lastig dat het kleine koekblik ook al bezig was met naar die baan te gaan. Paste niet helemaal.
 
Waar ik me nogal aan erger is het volgende:
Mensen die bij het invoegen eerder de gelegenheid hebben om dat te doen dan hun voorganger, om welke reden dan ook, die die voorganger, die nog op de oprit rijdt, direct gaan inhalen op de rechterbaan. Dat is toch superonhandig, en heel egocentrisch.
klopt. ik hou daar ook geen rekening mee en ga gewoon naar links, op de motor lukt ze dat niet
 
Ik vind het razend vervelend. Van die Sjonnies die niet anticiperen maar blijven inhalen tot aan de uitvoegstrook. En dan drie banen schuin over en iedereen afsnijden. Het is toch niet zo moeilijk om na het 600 meter bord gas terug te nemen en de rechter baan op te zoeken?

Ben je ook in Italië dan?!?
Klinkt zo bekend 😇

Gisteren.
Rond 14u een meter pak sneeuw mee maken en ongeveer 2'
Rond 19u volle bak zon, geen vlokje nergens te bekennen en 20'

Best leuk, in je T-shirt een sneeuwpop maken...
 
Waar ik me nogal aan erger is het volgende:
Mensen die bij het invoegen eerder de gelegenheid hebben om dat te doen dan hun voorganger, om welke reden dan ook, die die voorganger, die nog op de oprit rijdt, direct gaan inhalen op de rechterbaan. Dat is toch superonhandig, en heel egocentrisch.
Volgens mij zijn er mensen die dat leuk vinden om te doen. Net als iemand inboxen op de rechterbaan terwijl ze zien dat ze willen inhalen. Op de invoegstrook merk je het meestal als ze achter je gaan drukken. Leuk als je achter een vrachtwagen zit. Mooi dat ik minstens zo snel kan invoegen.
 
Volgens mij zijn er mensen die dat leuk vinden om te doen. Net als iemand inboxen op de rechterbaan terwijl ze zien dat ze willen inhalen. Op de invoegstrook merk je het meestal als ze achter je gaan drukken. Leuk als je achter een vrachtwagen zit. Mooi dat ik minstens zo snel kan invoegen.
Tuurlijk, ze hebben duidelijk iets te compenseren.
 
Rij ik net naar huis.
Voor me moet de auto afremmen omdat er een wagentje van de gemeente met zwaaiichten rijdt.
Deze was het wegdek aan het reinigen.
Er was een auto die veel diesel had gelekt en zo de weg was opgereden.
Er liep een spoor van een meter breed over een lengte van een meter of 30.
Ik zag het gelukkig op tijd.
Want je zou er zo op onderuit kunnen gaan.
glibberzooi die diesel.
Voorzichtig naar huis gereden en de banden een beetje schoon gereden hoop ik dan maar.
Morgen bij daglicht maar de banden bekijken en eventueel schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan