Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Niet onderweg maar wel meegemaakt: gisteravond drie aso's in Nijmegen op choppers die eerst een poos staan te knetteren en revven en vervolgens het gas nog eens flink opentrekken en wegrijden. De halve stad kan meegenieten. Wat een tuig … :( Ik zat op de 6e verdieping van een flatgebouw maar hoorde ze voorbijkomen.

Kort daarna iemand op een fluisterstille motor (geen elektrische). Zo kan het ook en zo hoort het! :t
 
Gisteren een gast met boxer helm. Op een chopper. Zonder handschoenen, dun dons jassie en z'n trainings broek.....
Op de snelweg... 8)7 A12 richting Zoetermeer / Den Haag
Blijf vooral opletten want zo rijdt er ook een op een FZR 1000 OF 600
 
Wat denk je zelf, zuurpruim?

Wat ben jij een zuurpruim zeg! Zit jouw gele Speedo zwembroek te strak in jouw kruis???


Is het echt nodig om zo te reageren als je het met iemand niet eens bent ?

Twee reply achter elkaar om iemand af te branden is een beetje teveel van het goede en zeker niet nodig. Hou het een beetje gezellig voor iedereen aub !!
 
Ik ben inmiddels al 2x staande gehouden door een agent omdat ik (motor) sneakers en kevlar jeans aan had, die gewoon op normale kleding lijkt.


Ben je waarschijnlijk een lekker wijf met d-voorgevel, lange blonde sliert uit je helm en een goeie kont, gebeurt mij namelijk nooit
 
Maandag ingeblikt naar huis.......
Gescheiden rijstroken met grasberm, op de tegemoet komende baan 3 auto die door een berger worden afgevoerd,weg afgezet door de politie.

Ja, daar wonen ganzen in de sloot ernaast,die graasden op dat moment op de middenberm, zullen ze wel net naar toe gewaggeld zijn O-)O-)O-) gezien de 3 hevig gedeukte blikken.
 
Vind je dat al erg? Ik zag enkele weken terug met het mooie lente weer in Den Haag (dacht de Vaillantlaan) een gast op een snelle Jap met alleen om zijn lijf:
korte sportbroek
mouwloos hemdje
sportschoenen
jet helm

Als zulke gasten nou es over het asfalt gaat glijden...
Haha nouja in beide gevallen hou je niet veel vel over....
Hoop je alleen maar dat ze geen andere mensen erbij betrekken.
 
Is dat jouw probleem? Nee toch? Laat ze dan gewoon.
Dat gezeur elke keer over motorrijders die zich niet veilig kleden, hetzelfde zou je eigenlijk ook kunnen zeggen over mensen die überhaupt op een motor stappen: levensgevaarlijk, zouden ze moeten verbieden...

Mijn probleem? Nee en ja ...
Nee, mensen moeten inderdaad helemaal zelf weten wat ze doen, zo lang ze een ander daarmee niet (overmatig) lastigvallen.
Ja (en dan komen we bij het lastigvallen), omdat hierdoor behoorlijke kosten kunnen ontstaan voor de samenleving: ziekenhuisopname en met een beetje pech gedeeltelijke tot volledig arbeidsongeschiktheid (al moet je voor dat laatste tegenwoordig in Nederland wel heel erg je best doen...).

Iedereen neemt risico's. Motorrijden is inderdaad niet geheel ongevaarlijk, zaterdagmiddag op het voetbalveld raken ook de nodige mensen geblesseerd, op de racefiets steekt ook niet iedereen zich in de beschermende kleding (en zie je ook met regelmaat vreselijke schaafwonden). Maar met een beetje gezond verstand kun je de risico's wel beperken.

Helemaal los daarvan: ik moet er persoonlijk niet aan denken om in een paar vodjes op de motor te stappen en het risico te lopen na onvrijwillig afstappen op hogere snelheid (tijdelijk) zelfs niet meer mijn eigen r**t te kunnen afvegen omdat ik geen vel meer op de handen heb :X
 
Gisteren een gast met boxer helm. Op een chopper. Zonder handschoenen, dun dons jassie en z'n trainings broek.....
Op de snelweg... 8)7 A12 richting Zoetermeer / Den Haag

Ik rij zodra het weer het toelaat ook altijd in een spijkerbroek, t-shirt en mijn systeemhelm open. Heerlijk!
Het oordeel van een meisje dat zelf nog niet eens haar motorrijbewijs heeft zit mij daarbij gelukkig niet in de weg.
 
Ja (en dan komen we bij het lastigvallen), omdat hierdoor behoorlijke kosten kunnen ontstaan voor de samenleving
Welnee. De meerkosten ten gevolge van die paar slecht geklede motorrijders is verwaarloosbaar als je het zet tegenover het aantal gewonden en doden bij sporters, rokers (20.000 per jaar!) of zelfs simpelweg in huis...
Die meerkosten voel je echt niet in jouw portemonnee.

Doen de schaafwonden pijn? Ongetwijfeld. Is het slim om zo op de motor te stappen? Denk het niet; zelf zou ik het risico niet willen nemen. Moeten wij hen daarover veroordelen of zelfs ongelukken toewensen? Nee, natuurlijk niet.
 
Welnee. De meerkosten ten gevolge van die paar slecht geklede motorrijders is verwaarloosbaar als je het zet tegenover het aantal gewonden en doden bij sporters, rokers (20.000 per jaar!) of zelfs simpelweg in huis...
Die meerkosten voel je echt niet in jouw portemonnee.

Doen de schaafwonden pijn? Ongetwijfeld. Is het slim om zo op de motor te stappen? Denk het niet; zelf zou ik het risico niet willen nemen. Moeten wij hen daarover veroordelen of zelfs ongelukken toewensen? Nee, natuurlijk niet.
Denk dat het ook geen wens was mar een vooruitzicht...

Maarreh, als die dingen zorgen dat we een enorm stabiele samenleving in NL hebben. Als dat allemaal nie zou gebeuren valt er een complete sociale structuur uitelkaar...Die gewonden zorgen er voor, en dan noem ik maar één stroming: dat er ambulancechauffeurs een beroep heben die de bakker kunnen betalen die daardoor zijn auto kan betalen aan de garagehouder die daardoor zijn vakantie aan de vakantieparkhouder kan betalen die daardoor de terreinknecht kan betalen die uiteindelijk bij jouw baas diensten betrekt aardoor die jou weer kan betalen....
En zo rolt ret geld op een hele nette manier door Nederland waar anders 100.000den werkelozen op een pakje rijst van een goedgevig land zouden zitten wachten...
 
Ik rij zodra het weer het toelaat ook altijd in een spijkerbroek, t-shirt en mijn systeemhelm open. Heerlijk!
Het oordeel van een meisje dat zelf nog niet eens haar motorrijbewijs heeft zit mij daarbij gelukkig niet in de weg.
Nou helemaal mooi! Fijn voor je!

Maar toch wel zo erg dat je er nog op moest reageren. Fijne avond oudje :W
 
Zoiets echt toewensen heb ik nog niet echt gezien, maar het kan... Ik denk trouwens dat als er eentje zegt dat ie hoopt dat ik zo ongenadig hard op mijn bek ga dat al mijn vlees (en dat is veel) weggeschraapt op het asphalt zit en ik met kale botten en een gebroken nek uit de sloot gevist miet worden dat die waarschijn lijk er erger aan toe gaat zijn dat dat ze me ooit toe kunnen wensen...

Ik zat op de Ypenburgse Boslaan achter een Honda-blik waar ik niet voorbij kwam, dat wou ik alleen maar omdat de zon via de achterruit recht in me bek scheen. Toen ik eenmaal linksaf de wijk in reed zag ik alleen maar zwarte pitten (geen pieten, andere discussie)... Lekker hoor, die zon...
 
Zoiets toewensen, mja, niet echt. Heb ik er medelijden mee zodra het daadwerkelijk gebeurt? Ook niet echt.
 
Mijn probleem? Nee en ja ...
Nee, mensen moeten inderdaad helemaal zelf weten wat ze doen, zo lang ze een ander daarmee niet (overmatig) lastigvallen.
Ja (en dan komen we bij het lastigvallen), omdat hierdoor behoorlijke kosten kunnen ontstaan voor de samenleving: ziekenhuisopname en met een beetje pech gedeeltelijke tot volledig arbeidsongeschiktheid (al moet je voor dat laatste tegenwoordig in Nederland wel heel erg je best doen...).

Iedereen neemt risico's. Motorrijden is inderdaad niet geheel ongevaarlijk, zaterdagmiddag op het voetbalveld raken ook de nodige mensen geblesseerd, op de racefiets steekt ook niet iedereen zich in de beschermende kleding (en zie je ook met regelmaat vreselijke schaafwonden). Maar met een beetje gezond verstand kun je de risico's wel beperken.

Helemaal los daarvan: ik moet er persoonlijk niet aan denken om in een paar vodjes op de motor te stappen en het risico te lopen na onvrijwillig afstappen op hogere snelheid (tijdelijk) zelfs niet meer mijn eigen r**t te kunnen afvegen omdat ik geen vel meer op de handen heb :X

Je doet alsof die vijfenhalve motorrijder zonder protectie een maatschappelijk probleem is. Als je wakker bent zal ik een paar echte economische problemen opsommen.
 
IMG_20190515_181258.jpg


Chef, ik snel door gras, links sneller, gras zacht, nu vast en niet sneller. Een Bulgaar met een oude trekker van Kralowetz, een beruchte sociale dumper. Gelukkig zijn ze wel lekker goedkoop.
 
Je doet alsof die vijfenhalve motorrijder zonder protectie een maatschappelijk probleem is. Als je wakker bent zal ik een paar echte economische problemen opsommen.

Alles moet je in verhouding zien. Zo ook mijn reactie. Natuurlijk zijn er veel grotere problemen dan een motorrijder die lekker de wind langs zijn/haar lijf wil voelen.
Maar als je het zo gaat bekijken, kun je alle problemen op dit forum wel door het afvoerputje spoelen en eens een stevige boom opzetten over oorlogen, honger, milieu enzovoort...
 
Ja (en dan komen we bij het lastigvallen), omdat hierdoor behoorlijke kosten kunnen ontstaan voor de samenleving: ziekenhuisopname en met een beetje pech gedeeltelijke tot volledig arbeidsongeschiktheid (al moet je voor dat laatste tegenwoordig in Nederland wel heel erg je best doen...).

Een motorrijder zonder goede bescherming is na een ongeval in de meeste gevallen een lagere kostenpost voor de maatschappij dan eentje met bescherming. Wat dat betreft zou ook de helmplicht moeten worden afgeschaft, dat is ook goed voor het aantal beschikbare donororganen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan