Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zoiets toewensen, mja, niet echt. Heb ik er medelijden mee zodra het daadwerkelijk gebeurt? Ook niet echt.
ik wens het ook niemand toe, maar iemand die in een korte sportbroekje gemaakt van synthetische stoffen, een mouwloos hemdje en afgetrapte sportschoenen op een snelle Jap klimt tegen beter weten in, nou, die vraagt er echt zelf om!
 
ik wens het ook niemand toe, maar iemand die in een korte sportbroekje gemaakt van synthetische stoffen, een mouwloos hemdje en afgetrapte sportschoenen op een snelle Jap klimt tegen beter weten in, nou, die vraagt er echt zelf om!
Waar vraagt die dan precies om? De kans om onderuit te gaan wordt er niet groter van als iemand zonder bescherming op de motor stapt. Er zijn zelfs indicaties dat de kans juist groter wordt als je met goede bescherming op de motor stapt omdat dat wordt meegenomen in de risico perceptie.
 
Een motorrijder zonder goede bescherming is na een ongeval in de meeste gevallen een lagere kostenpost voor de maatschappij dan eentje met bescherming. Wat dat betreft zou ook de helmplicht moeten worden afgeschaft, dat is ook goed voor het aantal beschikbare donororganen.

Mijn broer was heel lang ambulanceverpleegkundige, fraaie verhalen gehoord.

Maar eigenlijk is die discussie over motorkleding zinloos. Als je het niet begrijpt, so be it, over horen en voelen enzo.

https://pbs.twimg.com/media/BT0mU_NCEAAFM5d.jpg
https://www.documentingreality.com/...orcycle-leg-injury-leg-20injury-20-283-29.jpg
Let op: niet op klikken als er kinderen bij zijn, of als je niet tegen bloed kunt.

Maar, ga gerust lekker in korte broek en T shirt op je brommert zitten, ik heb er geen last van.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer was heel lang ambulanceverpleegkundige, fraaie verhalen gehoord.

Maar eigenlijk is die discussie over motorkleding zinloos. Als je het niet begrijpt, so be it, over horen en voelen enzo.

https://pbs.twimg.com/media/BT0mU_NCEAAFM5d.jpg
https://www.documentingreality.com/...orcycle-leg-injury-leg-20injury-20-283-29.jpg
Let op: niet op klikken als er kinderen bij zijn, of als je niet tegen bloed kunt.

Maar, ga gerust lekker in korte broek en T shirt op je brommert zitten, ik heb er geen last van.


😂😂😂

En jij denkt werkelijk dat dat been er nog aan had gezeten met een leren pak.

Je had komediant moeten worden .
 
😂😂😂

En jij denkt werkelijk dat dat been er nog aan had gezeten met een leren pak.

Je had komediant moeten worden .

Het had in ieder geval iets als dit kunnen voorkomen:

537002d1398364748-motorcycle-injuries-skin-grafts-etc-img_57020704904629_zpsd1fd2ea1-1.jpg
 
Maar even heel serieus dan: ik zie op TV motorraces en regelmatig gaat een coureur op hoge snelheid onderuit, schuift een heel eind over het asfalt, komt in de grindbak terecht, staat op en wordt door een paar baanmensen op de motor gezet, aangeduwd en gaat verder met racen.

Wat denk je hoe dat zou gaan als hij met korte broek, T shirt en sandaaltjes onderuit zou zijn gegaan met die snelheid?
 
Gisteren voor het eerst sinds lange tijd een toertje met de trapfiets gereden.
Op zich niets speciaal, behalve een rare blik van een motorrijder toen ik een motorgroet deed (1 keer gedaan, daarna niet meer, ik snapte het daarna wel), en toen er later een auto pal voor mij afsloeg om te gaan tanken (ja, ik had voorrang!), ik de toeter knop niet vond _O-
 
Ach de nieuwe motorrijders pfff kijk eens in de shops wat men tegenwoordig verkoopt onder veilige kleding.
Ik geloof dat iedere shop wel spijkerbroeken verkoopt met een pad er in.
Ja nee dat gaat het hem doen heeeeeel veilig allemaal wel erg cool. en ook zonder handschoen want ja is wel warm hoor.

Ik kan eigenlijk niks anders zeggen wat een mafkezen.

Denk niemand meer dat hij of zij niet onderuit zal gaan
 
Na regen, blaadjes op de rails en code rood, was het vanochtend code licht: de zon was erg veel bestuurders te veel en resulteerde in uiterst beroerd rijgedrag op de A20 richting Gouda.
 
Maar even heel serieus dan: ik zie op TV motorraces en regelmatig gaat een coureur op hoge snelheid onderuit, schuift een heel eind over het asfalt, komt in de grindbak terecht, staat op en wordt door een paar baanmensen op de motor gezet, aangeduwd en gaat verder met racen.

Wat denk je hoe dat zou gaan als hij met korte broek, T shirt en sandaaltjes onderuit zou zijn gegaan met die snelheid?

En die ruimte heb je op de openbare weg niet.. Je gaat onderuit en komt onverwijld uiteengerukt onder de stelten van de vangrail terecht.

Het pak dat wij (ik ook) bezigen te dragen op de lange tour beschermt tegen geschuif, en maar zeer, zeer beperkt tegen impact. Als je getorpedeerd wordt beschermt dat pak absoluut niet tegen alle botbreuken die je oploopt, ook net als je op een auto knalt, overreden wordt door een vrachtwagen, tegen een stoeprand of lantaarnpaal klapt. Ik ga geen 50 in de stad rijden in mijn pak terwijl ik ingehaald wordt door scootâhs met korte broekjes en bikinitjes onderweg naar Vlietlanden... Er vallen 2 doden door stenengooiers en alle bruggen hebben hekken van 3 meter hoog, er vallen tientallen doden en zwaargewonden door vangrailpolitiek en er worden nauwelijks schorten geplaatst... er is geld zat voor
 
En die ruimte heb je op de openbare weg niet.. Je gaat onderuit en komt onverwijld uiteengerukt onder de stelten van de vangrail terecht.

Het pak dat wij (ik ook) bezigen te dragen op de lange tour beschermt tegen geschuif, en maar zeer, zeer beperkt tegen impact. Als je getorpedeerd wordt beschermt dat pak absoluut niet tegen alle botbreuken die je oploopt, ook net als je op een auto knalt, overreden wordt door een vrachtwagen, tegen een stoeprand of lantaarnpaal klapt. Ik ga geen 50 in de stad rijden in mijn pak terwijl ik ingehaald wordt door scootâhs met korte broekjes en bikinitjes onderweg naar Vlietlanden... Er vallen 2 doden door stenengooiers en alle bruggen hebben hekken van 3 meter hoog, er vallen tientallen doden en zwaargewonden door vangrailpolitiek en er worden nauwelijks schorten geplaatst... er is geld zat voor
Ik weet van een familie lid uit medische hoek:
  • Het motor pak bevat na een serieus ongeval vaak een onaangename lichaams brei die geen enkel pak kan voorkomen.
  • Indien er geen sprake is van fatale brei kan een "goed" pak zeker bijdragen tot het beperken van heel beroerd genezende schaafwonden tot in het bot.

Fijne dag verder :t
 
Ik geloof dat iedere shop wel spijkerbroeken verkoopt met een pad er in.
Jij hebt je duidelijk nog niet in motorjeans verdiept als je denkt dat dat normale spijkerbroeken zijn...
Motorspijkerbroeken zijn niet toegestaan.
Bron:
Algemene voorwaarden – Motorcircuittraining
Waarschijnlijk omdat ze van de buitenkant niet kunnen zien of het er een met een paar lapjes kevlar is of een die volledig doorweeft is met iets stevigs.
Daarbij gaat het op het circuit natuurlijk wat harder dan op de openbare weg (toch? O-) ).
 
Laatst bewerkt:
Motorpakken ... eeuwige discussie, net als systeemhelmen, motorlaarzen, fluohesjes, en blablabla ...

Maar 1 ding weet ik zeker, ik wil geen schuiver maken in korte broek en T-shirt!
Dat mijn textiel motorpak mij niet beschermt tegen breuken wéét ik, maar het bespaart mij wel van hopen diepe verschrikkelijke schaafwonden, ruim een jaar geleden maar weer eens ondervonden. Pak in gort, amper schaafwonden. Maar wel een gebarsten schouder.

Zou een leder pak mij meer beschermt hebben? Ik twijfel er sterk aan. En al zeker niet als ik tussen de vangrail pootjes terecht gekomen zou zijn, wat gelukkig niet gebeurt is :X

O ja, ik las ergens, fietsers rijden ook niet met beschermende kledij. Nou, probeer eens intensief te fietsen met een motorpak aan, dan weet je het wel ...
Máár, ik ben ooit aan 85km/u (ja, vijfentachtig), uit een bocht gegaan in een afdaling, linkerbeen en linkerarm zwaar geschaafd, 2 maanden op mijn rechter zij moeten slapen, en ruim 3 jaar nodig gehad om de laatste zichtbare littekens te weten verdwijnen. En ik had toen ook zo een waardeloos geachte fietshelm op. Tijdens het schuiven achterwaarts met mijn hooft tegen een stoeprand, lichte hersenschudding, helm in twee. Je kan raden dat dit zonder die waardeloze helm anders had kunnen aflopen ...

dat op circuits lederen 1-delige, of aan elkaar geritste pakken verplicht zijn, en, eens hogerop dan een expierience day, ook intehraalhelmen verplicht zijn met DD sluiting, zijn dingen die ik normaal acht, of beter, noodzakelijk, dewondanks ik op de gewone weg al meerdere keren goed "gediend" ben geweest door textiel pakken, systeemhelmen die NIET opengingen, en ratelsluitingen die niet los schoten.

maar, zoals @HighKing ook al aanhaalde (en wellicht nog anderen ook), het circuit, daar rijd je wel een heel klein beetje sneller ... enfin, dat hoopmik toch voor de andere deelnemers :+

en om nog wat verder te zeveren, zelfs op de Filipijnen mag je niet meer in korte broek en T-shirt en sletsen rijden. Ook helm is verplicht, en niet langer enkel voor de bestuurder, maar ook voor "alle" passagiers op die motor (uitgezonders trycicads). In drukke gebieden houd bijna (en ook mijn vrouwtje en ik) zich daar aan, maar hoe meer afgelegener, hoe meer dat (opnieuw ook door ons :+ ) genegeerd wordt. Maar ook het gevaar is dan anders/minder.

in B ligt het dan weer raar (tenzij het intussen weer veranderd is).

Helm is al lang verplicht uiteraard, handschoenen nu ook, ook in de zomer, en schoeisel dat op zijn minst hoog genoeg komt om die knokels op je enkels te bedekken. (En ook vorig jaar hebben motorlaarzen mij heel wat leed bespaart). Verder lange broek en een jas met lange mouwen.
Die twee laatste kunnen dus een "trainingsbroekske" zijn, gecombineerd met een flinterdun zomerjasje ...

En ook gek is, op een fiets heb je géén helmplicht, op een bromfiets klasse A (25km/u) heb je dat wél in B. Ik rijd met mijn koersfietske elke reglementair in orde zijnde klasse A gewoon zoek, maar moet géén helm dragen. Logisch he?
 
Ben ik nu de enige die , als je op de motor wordt afgesneden of anders, je zo druk bezig bent met remmen/ontwijken dat je de claxon pas vind als het al veel te laat is?
Absoluut niet, dat remmen/ontwijken is immers tig keer belangrijker dan te toeteren!
Nee hoor. Dat is volkomen normaal. Als je tijd had om te toeteren dan viel het eigenlijk wel mee. ;)
:^
 
Ben ik nu de enige die , als je op de motor wordt afgesneden of anders, je zo druk bezig bent met remmen/ontwijken dat je de claxon pas vind als het al veel te laat is?
Nee. Mij ook een keer overkomen. Remmen, uitwijken, drukken op die G@#$%&E!!! rotknop...kom ik er later achter dat de knipperlicht naar links aanstaat 8)78)78)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan