Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het had in ieder geval iets als dit kunnen voorkomen:

537002d1398364748-motorcycle-injuries-skin-grafts-etc-img_57020704904629_zpsd1fd2ea1-1.jpg


Gebruik dit dan direct .
Hier gaat het om wat je wil vertellen.

6 jaar geleden ongeluk gehad, 2 gebroken wervels, pols verbrijzeld en ego naar de klote.

Pak heb ik verkocht, zat geen enkel krasje op
 
Maar even heel serieus dan: ik zie op TV motorraces en regelmatig gaat een coureur op hoge snelheid onderuit, schuift een heel eind over het asfalt, komt in de grindbak terecht, staat op en wordt door een paar baanmensen op de motor gezet, aangeduwd en gaat verder met racen.

Wat denk je hoe dat zou gaan als hij met korte broek, T shirt en sandaaltjes onderuit zou zijn gegaan met die snelheid?
Het zou hem wel een plaatsje in het recordboek opleveren met de meest behaalde views op het youtubefilmpje ervan :+

Maar of hij daar zelf nog wat aan zou hebben ... laat staan, het nog zou kunnen weten ...
 
O ja, ik las ergens, fietsers rijden ook niet met beschermende kledij. Nou, probeer eens intensief te fietsen met een motorpak aan, dan weet je het wel ...
Máár, ik ben ooit aan 85km/u (ja, vijfentachtig), uit een bocht gegaan in een afdaling, linkerbeen en linkerarm zwaar geschaafd, 2 maanden op mijn rechter zij moeten slapen, en ruim 3 jaar nodig gehad om de laatste zichtbare littekens te weten verdwijnen. En ik had toen ook zo een waardeloos geachte fietshelm op. Tijdens het schuiven achterwaarts met mijn hooft tegen een stoeprand, lichte hersenschudding, helm in twee. Je kan raden dat dit zonder die waardeloze helm anders had kunnen aflopen ...

Wielrennen doe je toch voor de conditie?
Dus hup leren pak aan, helm op en op de bakfiets :+_O-

})
 
Wielrennen doe je toch voor de conditie?
Dus hup leren pak aan, helm op en op de bakfiets :+_O-

})
En dat kan evenzo ontelbare viewkes op youtube opleveren _O-

Of het kan je laten kennismaken met een dwangbuis en afgevoerd worden :+
 
Wat denk je nou zelf? In plaats van een linkse indoctrinatie preek af te geven, denk es ff goed na.

Dat is ook voor het eerst dat ik voor links wordt uitgemaakt 8-)

Als jij op de motor stapt heb je ook een flink verhoogde kans op lichamelijke schade vergeleken met in de auto stappen. Toch doe je het? Waarom? Omdat je om die lichamelijke schade vraagt of omdat je het veel prettiger vindt dan in de auto zitten? Waarom is jouw inschatting dan wel ok en die van die gast in zijn hempje en sportbroek niet?

Er wordt door de samenleving al genoeg afgegeven op de risico's die motorrijders nemen, laten we dat dan niet onderling ook nog eens gaan doen. Zeker wanneer het wel als doodnormaal wordt gezien in korte broek op de racefiets te zitten of op de scooter, en dan vaak ook nog zonder helm.
 
Dat is ook voor het eerst dat ik voor links wordt uitgemaakt 8-)

Als jij op de motor stapt heb je ook een flink verhoogde kans op lichamelijke schade vergeleken met in de auto stappen. Toch doe je het? Waarom? Omdat je om die lichamelijke schade vraagt of omdat je het veel prettiger vindt dan in de auto zitten? Waarom is jouw inschatting dan wel ok en die van die gast in zijn hempje en sportbroek niet?

Er wordt door de samenleving al genoeg afgegeven op de risico's die motorrijders nemen, laten we dat dan niet onderling ook nog eens gaan doen. Zeker wanneer het wel als doodnormaal wordt gezien in korte broek op de racefiets te zitten of op de scooter, en dan vaak ook nog zonder helm.

Dat dus.
 
Vandaag moest ik even iets ophalen in Hoogeveen. Terug de stad uit rij ik het Drentse land in. Prachtige 80 km wegen, rustige bochten, weinig verkeer. Wel eens een trekker met aanhanger natuurlijk, blijven opletten.
Als ik ik zo'n beetje de stad uit ben kom ik van een rotonde. Even verder kom een man met een hond. Zijn vrouw loopt er een paar meter achter. Hij is van plan de voorrangsweg over te steken. Hij kijkt, ziet me aan komen, buigt z'n kop koppig naar voren en stapt de weg op. Het leek me een beetje een zure kerel, die vindt dat motoren asociaal en gevaarlijk zijn en niet op de weg thuis horen, al helemaal niet in zijn buurt. Dus gewoon de weg op stappen, ik moet het maar uitzoeken.
Nou kon hij het rustig doen, want hij had nog wel een metertje ruimte. Maar z'n vrouw liep recht mijn baan in. En dan zie je de worsteling op haar gezicht. Als ik stop krijg ik straks een scheldpartij omdat ik die motor voor laat gaan. "die horen hier niet in Drenthe op de weg!" En misschien nog wel een portie huiselijk geweld er achter aan. Maar als ik doorloop? die motor lijkt niet te gaan stoppen voor mij (dat klopte, zo leek het. Ik bevestig soms graag een vooroordeel een braapte dapper door). De grootste angst won, ze stapte de weg op. Maar uiteindelijk koos ze toch om te leven.

Een paar kilometer verder tussen de bomen vloog er geruime tijd een groene specht voor me uit. Kenmerkende vlucht, heldere groene kleur. Prachtvogel! Ik won met bijna 80 km/uur nauwelijks terrein. Best wel snel dus, zo'n vogel!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag in Spier vond een jochie een TDM in onze groep erg interessant, vooral de uitlaat. Bij het gebrul uit de pijp ging z’n duim omhoog.
 
Vanochtend, bij een motorshop.
Komt manneke voor een proefrit.
Samen met zijn maat/pa/oom/opa ot weet ik veel wie.

Manneke krijgt wat tekst en uitleg, stapt op en rijdt weg.

Anzich niets mis met dit verhaal, is het niet dat het manneke op stapt en weg rijdt met zijn gewone sneakers, hoodie vestje en geen handschoenen 🤔

Voordeel van de twijfel:
Wellicht gewoon gaan kijken bij de shop, en spontaan wat zien staan.
En heel toevallig zijn helm bij zich hebben.


Wordt ik oud, of is dat modern tegenwoordig?!?
 
Vanochtend, bij een motorshop.
Komt manneke voor een proefrit.
Samen met zijn maat/pa/oom/opa ot weet ik veel wie.

Manneke krijgt wat tekst en uitleg, stapt op en rijdt weg.

Anzich niets mis met dit verhaal, is het niet dat het manneke op stapt en weg rijdt met zijn gewone sneakers, hoodie vestje en geen handschoenen 🤔

Voordeel van de twijfel:
Wellicht gewoon gaan kijken bij de shop, en spontaan wat zien staan.
En heel toevallig zijn helm bij zich hebben.


Wordt ik oud, of is dat modern tegenwoordig?!?
Wat is er mis mee dat hij met zijn maat/pa/oom/opa of weet ik veel wie in een motorzaak is? :P
 
Ik had een rode trekker met witte oplegger en een aanhanger erachter O-)
En ik had een zwarte auto. :9 Daar kunnen we lekker veel mee natuurlijk.

Ontopic: Ik woon vlakbij The Wall, draai ik de A2 op, file. In de tunnel al. Ongeluk A28 en de A2/A12/A28 stond helemaal vast. Uiteindelijk maar terug gereden naar De Meern en de A12 gepakt. Verderop de A28 opgedraaid (t.h.v. afrit 7 Leusden volgens mij) en toen was er geen wolkje aan de lucht.
 
Dat is ook voor het eerst dat ik voor links wordt uitgemaakt 8-)
Voor alles is een eerste keer ;)

Waarom is jouw inschatting dan wel ok en die van die gast in zijn hempje en sportbroek niet?
Omdat mijn inschatting, alvorens ik op mijn motor stap, dusdanig beter is dan die van zo'n stoere gast, dat ik mij toch wel wat beter bescherm tegen enkele facetten van over het schuiven over asfalt. Botbreuken/zware kneuzingen daar gelaten, mijn textiele motorpak zal mij 1000den malen beter beschermen tegen lelijke schaafwonden, opengereten ledematen, weet-ik-hoeveel operaties, (pijnlijke) therapieën, vreselijk lelijke littekens en de rest van mijn leven alleen maar pijn en last blijven houden omdat ik tegen beter weten en o zo slim was om ooit es in een waardeloze ongeschikte sportbroekje, korte mouw hemdje op een snelle Jap te stappen en er lekker mee door Den Haag te jakkeren! Daarom is mijn inschatting al stukken beter.
 
Is dat jouw probleem? Nee toch? Laat ze dan gewoon.
Dat gezeur elke keer over motorrijders die zich niet veilig kleden, hetzelfde zou je eigenlijk ook kunnen zeggen over mensen die überhaupt op een motor stappen: levensgevaarlijk, zouden ze moeten verbieden...


O, dus mensen die niet voldoen aan jouw kledingideaal wens je toe om op hun bek te gaan. Lekker dan...

En maar zeuren dat de zorgverzekering premie maar blijft stijgen :'):')
 
Het zal mij persoonlijk een biet zijn in welke kleding iemand gaat motorrijden. Het is ook helemaal niet aan mij om daar iets van te vinden.

Tijdens mijn werk vind ik de leren pakken bij motorrijders toch wel veel fijner.
Als iemand dan toch komt te overlijden bij een motorongeluk dan kun je ze dankzij zo'n leren pak gewoon in 1 keer oppakken wen 'wegleggen' in plaats dat overal kleine stukjes liggen die allemaal met de hand verzameld moeten worden.

Top uitvinding die leren bodybags :t
 
En maar zeuren dat de zorgverzekering premie maar blijft stijgen :'):')

Als dat een doorslag gevend argument zou moeten zijn, laten we dan s beginnen alle bedlegerige bejaarden naar de eeuwige jachtvelden te sturen.
Juist al die mensen die normaal gesproken allang overleden zouden zijn maar die door de moderne wetenschap toch nog in leven gehouden worden, die kosten pas echt een fortuin.
En gehandicapten. Kosten ook absurd veel om die in leven te houden en te blijven verzorgen.
 
Is gewoon een ieder z n eigen keus, gelukkig mag je dat nog zelf weten,
Of t handig is?ik vind van niet :N .
Ik doe na mijn schuivertje nu wel altijd t complete leren pak aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan