Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zojuist in Beverwijk.. lekker rijden, nothing on the hand, totdat het me opviel dat als ik in m’n spiegels keek alleen maar de voorkant van een Polo zag, geen weg of watdanook.. dus ff anders gaan zitten, gebaren naar die gast van “hou eens wat afstand”. Gebeurd niet. Stoplichten, rood, kom tot stilstand, en voel dat hij tegen m’n achterband aan rijd, ik denk fuck it maar “meneer” stapt meteen uit en begint me te bedreigen. Hoop blablablabla, ik had hem uitgedaagd en gebaar gegeven van “kom dan kom dan” volgens hem. Leg hem uit, nee lul dat betekend houd wat meer afstand, neeee want dat doe jij ook niet... stoplicht werd groen, gaan rijden, gast blijft op m’n achterband hangen, dus gegeven moment was ik t ook wel een beetje zat en begon m’n adrenaline en agressie steeds meer op te borrelen. Dus ik stop, die gast dook meteen een straatje in en door t verkeer kon ik m niet volgen.. echt, ik zit me soms zo ontzettend op te vreten met dat soort idioten.

Eens komt de dag.... dat ik vastzitten mag omdat ik me niet meer kan beheersen. Foutje kan gebeuren, maar ga niet expres lopen kutten dude.

Zo, dat ben ik ff kwijt :)
 
Zojuist in Beverwijk.. lekker rijden, nothing on the hand, totdat het me opviel dat als ik in m’n spiegels keek alleen maar de voorkant van een Polo zag, geen weg of watdanook.. dus ff anders gaan zitten, gebaren naar die gast van “hou eens wat afstand”. Gebeurd niet. Stoplichten, rood, kom tot stilstand, en voel dat hij tegen m’n achterband aan rijd, ik denk fuck it maar “meneer” stapt meteen uit en begint me te bedreigen. Hoop blablablabla, ik had hem uitgedaagd en gebaar gegeven van “kom dan kom dan” volgens hem. Leg hem uit, nee lul dat betekend houd wat meer afstand, neeee want dat doe jij ook niet... stoplicht werd groen, gaan rijden, gast blijft op m’n achterband hangen, dus gegeven moment was ik t ook wel een beetje zat en begon m’n adrenaline en agressie steeds meer op te borrelen. Dus ik stop, die gast dook meteen een straatje in en door t verkeer kon ik m niet volgen.. echt, ik zit me soms zo ontzettend op te vreten met dat soort idioten.

Eens komt de dag.... dat ik vastzitten mag omdat ik me niet meer kan beheersen. Foutje kan gebeuren, maar ga niet expres lopen kutten dude.

Zo, dat ben ik ff kwijt :)

Motor langs de kant zetten en persoon in kwestie laten inhalen. Dat soort lui heb je echt veel liever voor dan achter je; dan kan je ze een stuk beter in de gaten houden en beter reageren op eventueel gekloot...
Is bovendien veel beter voor je hart ;)
 
Linke figuren. Ik snap je reactie wel. Je zou bijna zo n figuur een knal verkopen met handschoen aan... maar is vaak wel beter ze toch te laten gaan. Heb ik me inmiddels ook maar aangeleerd. Vroeger was ik feller en ik heb inmiddels gezien dat dat het gevaar alleen maar vergroot op ongelukken enz.
 
Zojuist in Beverwijk.. lekker rijden, nothing on the hand, totdat het me opviel dat als ik in m’n spiegels keek alleen maar de voorkant van een Polo zag, geen weg of watdanook.. dus ff anders gaan zitten, gebaren naar die gast van “hou eens wat afstand”. Gebeurd niet. Stoplichten, rood, kom tot stilstand, en voel dat hij tegen m’n achterband aan rijd, ik denk fuck it maar “meneer” stapt meteen uit en begint me te bedreigen. Hoop blablablabla, ik had hem uitgedaagd en gebaar gegeven van “kom dan kom dan” volgens hem. Leg hem uit, nee lul dat betekend houd wat meer afstand, neeee want dat doe jij ook niet... stoplicht werd groen, gaan rijden, gast blijft op m’n achterband hangen, dus gegeven moment was ik t ook wel een beetje zat en begon m’n adrenaline en agressie steeds meer op te borrelen. Dus ik stop, die gast dook meteen een straatje in en door t verkeer kon ik m niet volgen.. echt, ik zit me soms zo ontzettend op te vreten met dat soort idioten.

Eens komt de dag.... dat ik vastzitten mag omdat ik me niet meer kan beheersen. Foutje kan gebeuren, maar ga niet expres lopen kutten dude.

Zo, dat ben ik ff kwijt :)

Zulke mogen van mij wel neergekopt worden met helm op;)

Vervelende is dat dat vrijwel nooit voorkomt en ze hetzelfde gedrag de volgende keer weer tentoonstellen.
 
[..]
Op zich weinig mis mee, maar ik kan me ook wel voorstellen dan als iedereen met dergelijke kleding gaat rijden, dan valt de politie niet meer op en das niegoe.

Wat vinden jullie daarvan? Moet ik over naar fluo oranje?
Hulpdiensten vallen op door licht en geluid, niet door uitstraling. Lekker geel blijven dragen, zolang je maar geen blauw licht en multi-tone toetert gaat gebruiken. ;)

Gisteren in koekblik naar huis, rijd ik op een grote rotonde af. De rotonde in kwestie is tweebaans en heeft een positieve wegverkanting. Dat betekent dat het wegdek schuin afloopt naar het midden toe, in plaats van een negatieve wegverkanting (die eigenlijk standaard is), waarbij het wegdek naar de rand van de rotonde afloopt. Reden dat de wegverkanting bestaat is om de middenvliedende krachten van een bocht op te vangen, wat je meer grip moet bieden in bochten.

Zie ik er onderweg naar de rotonde een motort op rijden, leuk. Rijdt ik op de rotonde, zie ik de motort er nog steeds op. Verlaat ik de rotonde, zie ik de motort nog steeds in mijn spiegels op de rotonde! Het leek er op alsof hij op de binnenste baan probeerde zo schuin mogelijk te gaan. Hij heeft zeker twee volle rondjes gereden tot de rotonde uit mijn zicht onttrokken werd. Geen idee hoe lang dit verder geduurd heeft.

1401692

1401693
 
Zie ik er onderweg naar de rotonde een motort op rijden, leuk. Rijdt ik op de rotonde, zie ik de motort er nog steeds op. Verlaat ik de rotonde, zie ik de motort nog steeds in mijn spiegels op de rotonde! Het leek er op alsof hij op de binnenste baan probeerde zo schuin mogelijk te gaan. Hij heeft zeker twee volle rondjes gereden tot de rotonde uit mijn zicht onttrokken werd. Geen idee hoe lang dit verder geduurd heeft.

Bekijk bijlage 1401692
Bekijk bijlage 1401693
Dat gebeurt ook op klaverbladen, zo schuin mogelijk :P


B6643375-732C-48E1-9771-CFBD2E3C5D0C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren in koekblik naar huis, rijd ik op een grote rotonde af. De rotonde in kwestie is tweebaans en heeft een positieve wegverkanting. Dat betekent dat het wegdek schuin afloopt naar het midden toe, in plaats van een negatieve wegverkanting (die eigenlijk standaard is), waarbij het wegdek naar de rand van de rotonde afloopt. Reden dat de wegverkanting bestaat is om de middenvliedende krachten van een bocht op te vangen, wat je meer grip moet bieden in bochten.

Zie ik er onderweg naar de rotonde een motort op rijden, leuk. Rijdt ik op de rotonde, zie ik de motort er nog steeds op. Verlaat ik de rotonde, zie ik de motort nog steeds in mijn spiegels op de rotonde! Het leek er op alsof hij op de binnenste baan probeerde zo schuin mogelijk te gaan. Hij heeft zeker twee volle rondjes gereden tot de rotonde uit mijn zicht onttrokken werd. Geen idee hoe lang dit verder geduurd heeft.
Wel de juiste foto plaatsen:
1401701

De binnen rotonde is verboden voor koekblikken: deze is alleen voor motoren om bochtenwerk te oefenen.
Op even dagen met de klok mee, op oneven dagen tegen de klok in.
Koekblikken moeten de randweg nemen.
 
Van bovenaf ziet het er best aardig uit maar wat een kut rotonde is dat zeg, die spekgladde betonplaten vol scheuren, gaten en naden. Die pak ik altijd heel rustig, al 2x een motorrijder zien liggen daar.
 
Dat gebeurt ook op klaverbladen, zo schuin mogelijk :P


Bekijk bijlage 1401700
Een klaverbladbocht wordt ook standaard met een positieve wegverkanting gemaakt, alleen als het een hele flauwe lange bocht is dan kan negatieve wegverkanting gebruikt worden. Om die reden is het bij klaverblad rijden ook erg interessant om er met hogere snelheid en/of grotere hellingshoek doorheen te rijden.

Rotondes worden echter negen van de tien keer negatief gemaakt. De reden hiervoor zou ik niet durven zeggen. Afwatering hoeft de reden niet te zijn als je putten in het midden van de rotonde maakt.

Wel de juiste foto plaatsen:
Bekijk bijlage 1401701
De binnen rotonde is verboden voor koekblikken: deze is alleen voor motoren om bochtenwerk te oefenen.
Op even dagen met de klok mee, op oneven dagen tegen de klok in.
Koekblikken moeten de randweg nemen.
Ah, van boven ziet dat er wel indrukwekkend uit. Ik volg met koekblik enkel wat mijn navigatie mij vertelt, dus het nooit zo bekeken maar best indrukwekkende infrastructuur zo!

Ze zouden er even een agent bij de binnenste rotonde moeten zetten, flink binnenhalen als je al die automobilisten gaat beboeten! *O* Dan hebben zeweer schatkistgeld om wel een echte rotonde te maken! _O-

Van bovenaf ziet het er best aardig uit maar wat een kut rotonde is dat zeg, die spekgladde betonplaten vol scheuren, gaten en naden. Die pak ik altijd heel rustig, al 2x een motorrijder zien liggen daar.
Daarom plaatste ik ook de street view foto, om een beetje te kunnen laten zien hoe het er uit zou moeten zien. Met de auto nooit ergens last van, met de motort nooit geweest maar ik kan mij voorstellen dat het niet de beste grip biedt. Ze zouden er eens een goede rotonde moeten plaatsen... Wel de grootste rotonde die ik in Nederland gezien heb.
 
Op een rotonde maak je 2 bochten naar rechts, en 1 naar links. Voor de bochten naar rechts is de verkanteling juist wél positief. Misschien heeft dat ermee te maken? Vooral bij driekwart heb je relatief veel last van de negatieve verkanteling.
Zal wel lariekoek zijn hoor, was maar een brainfart.
 
Op een rotonde maak je 2 bochten naar rechts, en 1 naar links. Voor de bochten naar rechts is de verkanteling juist wél positief. Misschien heeft dat ermee te maken? Vooral bij driekwart heb je relatief veel last van de negatieve verkanteling.
Zal wel lariekoek zijn hoor, was maar een brainfart.
Dat is ook het enige waar ik aan kon denken. Ik heb een aangetrouwde broer (eigenlijk aanverloofd, we trouwen pas in november) die tekenaar voor de wegenbouw is. Die moet het zeker weten. :Y
 
Een klaverbladbocht wordt ook standaard met een positieve wegverkanting gemaakt, alleen als het een hele flauwe lange bocht is dan kan negatieve wegverkanting gebruikt worden. Om die reden is het bij klaverblad rijden ook erg interessant om er met hogere snelheid en/of grotere hellingshoek doorheen te rijden.

Rotondes worden echter negen van de tien keer negatief gemaakt. De reden hiervoor zou ik niet durven zeggen. Afwatering hoeft de reden niet te zijn als je putten in het midden van de rotonde maakt.

Wellicht heeft dit met het snelheidsverschil te maken, rotondes, gelijkvloers, liggen vaak binnen de bebouwde (50 km/u) gebied en klaverbladen er buiten en maken deel uit (knooppunt) ongelijkvloers, van autosnelwegen.
 
Hulpdiensten vallen op door licht en geluid, niet door uitstraling. Lekker geel blijven dragen, zolang je maar geen blauw licht en multi-tone toetert gaat gebruiken. ;)

Gisteren in koekblik naar huis, rijd ik op een grote rotonde af. De rotonde in kwestie is tweebaans en heeft een positieve wegverkanting. Dat betekent dat het wegdek schuin afloopt naar het midden toe, in plaats van een negatieve wegverkanting (die eigenlijk standaard is), waarbij het wegdek naar de rand van de rotonde afloopt. Reden dat de wegverkanting bestaat is om de middenvliedende krachten van een bocht op te vangen, wat je meer grip moet bieden in bochten.

Zie ik er onderweg naar de rotonde een motort op rijden, leuk. Rijdt ik op de rotonde, zie ik de motort er nog steeds op. Verlaat ik de rotonde, zie ik de motort nog steeds in mijn spiegels op de rotonde! Het leek er op alsof hij op de binnenste baan probeerde zo schuin mogelijk te gaan. Hij heeft zeker twee volle rondjes gereden tot de rotonde uit mijn zicht onttrokken werd. Geen idee hoe lang dit verder geduurd heeft.

Bekijk bijlage 1401692
Bekijk bijlage 1401693

Dat is wel een leuke rotonde, ook ik maak daar graag een extra rondje! Door de goeie verkanting maak je ook nog een hupje als je een afslag neemt. Een aantal jaren geleden is de bovenlaag er af gefreesd en her en der gerepareerd, dat maakte het nog wat extra spannend!
 
Vandaag qat leuks mee gemaakt.
Op de A15 ter hoogte van Charlois Rotterdam richting Hoogvliet.

Kijk redelijk ver voorui, en dacht iets van een rally truck te zien.
Groot, log, open huif etc.
Dichterbij komend, jawel, een rally truck.

Nog veel dichterbij komend
😱
Was het de truck van de
Firemen DAKAR Team.

Kon het niet laten om even illegaal 2 toetertjes te geven.
Vrouwlief al driftig zwaaiend, en de chauffeur had hem direct door, en zwaaide driftig terug naar het vrouwtje.

Helaas niet kunnen zien wie er achter het stuur zat.
In een C1 is zo'n rally beest best GROOT
 
Vandaag tijdens het nemen van een rotonde reed er bijna zomaar een mevrouw voor mij op, na iets van 3 seconden geprobeerd contact te zoeken, keek ze uiteindelijk terug en haakte ze toch maar af. Voor de rest nog 30 minuten op zoek geweest in Assen naar bepaalde route bij gebrek aan navigatie/telefoon mount :') niet gevonden en uiteindelijk via andere route teruggereden.
 
Vandaag qat leuks mee gemaakt.
Op de A15 ter hoogte van Charlois Rotterdam richting Hoogvliet.

Kijk redelijk ver voorui, en dacht iets van een rally truck te zien.
Groot, log, open huif etc.
Dichterbij komend, jawel, een rally truck.

Nog veel dichterbij komend
😱
Was het de truck van de
Firemen DAKAR Team.

Kon het niet laten om even illegaal 2 toetertjes te geven.
Vrouwlief al driftig zwaaiend, en de chauffeur had hem direct door, en zwaaide driftig terug naar het vrouwtje.

Helaas niet kunnen zien wie er achter het stuur zat.

In een C1 is zo'n rally beest best GROOT
Dat zou dan wel eens een vrouwtje geweest kunnen zijn 👱‍♀️
 
Vrijdag in de file achter een Harley sportster, filteren schiet niet echt op, terwijl hij naar mijn idee nu ook weer niet veel breder was dan ik, maar vooruit, ik volg rustig. Na een tijdje denk ik wat ruik ik toch..? En zie wat later ook een beetje blauwige rook. Kijkt die kerel een keer opzij, zit ie een dikke cubaan te roken onder z'n jethelm met vizier dicht. Misschien een beetje mistig waardoor het filteren wat minder snel ging? _O-
 
Vrijdag in de file achter een Harley sportster, filteren schiet niet echt op, terwijl hij naar mijn idee nu ook weer niet veel breder was dan ik, maar vooruit, ik volg rustig. Na een tijdje denk ik wat ruik ik toch..? En zie wat later ook een beetje blauwige rook. Kijkt die kerel een keer opzij, zit ie een dikke cubaan te roken onder z'n jethelm met vizier dicht. Misschien een beetje mistig waardoor het filteren wat minder snel ging? _O-
Was een dikke cubaan zonder filter? Apart hoor, paffen op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan