Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanmiddag op de N246 bij de verkeerslichten naar de A8 staat er op de linker strook voor het verkeerslicht een bestelbus met pech. Vrouw met kind er in. Iedereen er omheen natuurlijk, want waarom zou je een helpende hand aan je medemens bieden. Dus ik stop, geen vluchtstrook daar, besluit hem achteruit de middenberm maar in te duwen. Daar ligt nog een stukje asfalt en dan staan ze tenminste veilig. Maar in je eentje een bestelbus achteruit duwen is niet heel makkelijk. Gelukkig staan er achter genoeg mensen die kunnen helpen, maar die hebben het te druk met toeteren omdat ze er niet doorkunnen en nu een minuut van hun drukke leven verliezen. Gelukkig stopt er ook een andere motorrijder om te helpen, want autorijdend Nederland heeft daar geen tijd voor. Staan 2 motorrijders een bestelbus te duwen, blijkbaar zijn we toch een apart soort :+

Kan zo kwaad worden om dit soort dingen, denk eens wat meer aan een ander in plaats van alleen maar aan jezelf! Ze rijden nog liever de vouwen uit je broek dan dat ze een poot uitsteken. Egoïstische kutmaatschappij leven we toch in.
 
Eerder een opvallend stuk. Voor de eerste keer in NL gereden met mijn motort, Je gaat de grens over en BAM, de wegen zijn in perfecte staat in NL!
Heerlijk zo knallen over de dijken :]
Ga je dan de grens terug over naar BE, is het eerder offroad rijden dan onroad :')



:^ Niet alleen de wegen zijn goed bij ons...
 
Laatst bewerkt:
Valt een beetje buiten het topic... Om kort te gaan: Belgische vrouwen zijn altijd zó netjes verzorgd. Verder rulez NL
 
Vanmiddag op de N246 bij de verkeerslichten naar de A8 staat er op de linker strook voor het verkeerslicht een bestelbus met pech. Vrouw met kind er in. Iedereen er omheen natuurlijk, want waarom zou je een helpende hand aan je medemens bieden. Dus ik stop, geen vluchtstrook daar, besluit hem achteruit de middenberm maar in te duwen. Daar ligt nog een stukje asfalt en dan staan ze tenminste veilig. Maar in je eentje een bestelbus achteruit duwen is niet heel makkelijk. Gelukkig staan er achter genoeg mensen die kunnen helpen, maar die hebben het te druk met toeteren omdat ze er niet doorkunnen en nu een minuut van hun drukke leven verliezen. Gelukkig stopt er ook een andere motorrijder om te helpen, want autorijdend Nederland heeft daar geen tijd voor. Staan 2 motorrijders een bestelbus te duwen, blijkbaar zijn we toch een apart soort :+

Kan zo kwaad worden om dit soort dingen, denk eens wat meer aan een ander in plaats van alleen maar aan jezelf! Ze rijden nog liever de vouwen uit je broek dan dat ze een poot uitsteken. Egoïstische kutmaatschappij leven we toch in.
Heb mn wagen wel eens dwars over de baan gezet daar voor. Was bij de sluis van Harderwijk. Ook vrouw met kind in een stilgevallen wagen. Kind was al in volledige paniek. Die eerst gekalmeerd afspraken met de vrouw gemaakt hoe we zouden handelen. Toen mijn wagen gekeerd en voor die van haar gezet maar zodanig dat al het verkeer nog was geblokkeerd. Ja ik ben een hufter voor die toeteraars. Wagen aangekoppeld en afgesleept naar haar reparerende garage in Harderwijk en vrouw en kind thuis afgeleverd in Zeewolde.
 
Laatst bewerkt:
Kim eens hier in de Périgord rijden... rechtdoor kost je een stuk meer dan een nat pak. 🤗
Helaas komt de ANWB mij maar tot de grens helpen dus ik skip hem even voor nu. Ik denk ook niet dat mijn vriend blij is als ik hem op bel of hij mij even ophaalt als ik wel met pech kom te staan. Met zijn elektrische auto. :9

Het is ook niet dat ik even op een zaterdagje langs rijd of zo.
 
Eerder een opvallend stuk. Voor de eerste keer in NL gereden met mijn motort, Je gaat de grens over en BAM, de wegen zijn in perfecte staat in NL!
Heerlijk zo knallen over de dijken :]
Ga je dan de grens terug over naar BE, is het eerder offroad rijden dan onroad :')
Helemaal mee eens! Tijdje in Belgie gezeten voor mijn werk(tijdje....meer dan een dikke jaar). Maar zelfs een blinde weet wanneer ie de grens met NL-BE is overgestoken!
 
Ja, je weet wel waar wie meer motorrijtuigen belasting betaalt.
Als je bij de A4 de grens overgaat, je rijdt gewoon een achterstandswijk in, er staat geen geleiderail meer overeind, borden zijn allemaal groen begroeid, gaten en kuilen...

@Jml , kijk waar jij zit is het natuurlijk subliem, ik bedoelde een stukje verder terug niet dat het hier kwa omgeving en slingerwerk het beste land ter wereld is maar om te leven is Nederland het mooiste land ter wereld. Tuurlijk missen we dingen waarvoor we gauw (even) naar het buitenland afreizen...
 
Ja, je weet wel waar wie meer motorrijtuigen belasting betaalt.
Als je bij de A4 de grens overgaat, je rijdt gewoon een achterstandswijk in, er staat geen geleiderail meer overeind, borden zijn allemaal groen begroeid, gaten en kuilen...

@Jml , kijk waar jij zit is het natuurlijk subliem, ik bedoelde een stukje verder terug niet dat het hier kwa omgeving en slingerwerk het beste land ter wereld is maar om te leven is Nederland het mooiste land ter wereld. Tuurlijk missen we dingen waarvoor we gauw (even) naar het buitenland afreizen...
Zoals mijn Waalse landgenoten zeggen...les goûts et les couleurs.,.
 
Vandaag de soes uitgelaten op de snelwegen A37 en A28 : retourtje Oldebroek..
Op de terugweg in Zwolle werd ik zowat de vangrail ingeduwd door een koekblikker , met een beste dot gas en flink toeteren was die weer bij de
les...
Even voorbij Hoogeveen kwam een motormuis 3 tellen naast me rijden : even een vriendelijk knikje over en weer om daarna heel rap uit het zicht te verdwijnen...
Heb me er niet toe laten verleiden om er achteraan te gaan....dus op eigen tempo verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mezelf vandaag weer eens verteld dat ik 'daar niet aan meedoe'. Voordelen van het motorrijden benutten is oké, maar bij elke kans die je krijgt vooraan kruipen bij het stoplicht, ook nog eens vér voorbij de stopstreep - rechts langs piepen over blokmarkering om vervolgens weer terug te komen - inhalen op een smalle brug met doorgetrokken streep en stukjes fietspad meenemen, omdat jou dat nog eens extra voordeeltjes oplevert, vind ik gewoon asociaal. Zo krijgen automobilisten idd een hekel aan motorrijders.

Dan maar iets eerder van huis. Dus als je iemand netjes aan ziet sluiten bij ern stoplicht ben ik dat, kalm en tevreden :W

(Mocht het vanochtend allemaal aanschouwen bij een mede rijder).
 
Ik heb mezelf vandaag weer eens verteld dat ik 'daar niet aan meedoe'. Voordelen van het motorrijden benutten is oké, maar bij elke kans die je krijgt vooraan kruipen bij het stoplicht, ook nog eens vér voorbij de stopstreep - rechts langs piepen over blokmarkering om vervolgens weer terug te komen - inhalen op een smalle brug met doorgetrokken streep en stukjes fietspad meenemen, omdat jou dat nog eens extra voordeeltjes oplevert, vind ik gewoon asociaal. Zo krijgen automobilisten idd een hekel aan motorrijders.

Dan maar iets eerder van huis. Dus als je iemand netjes aan ziet sluiten bij ern stoplicht ben ik dat, kalm en tevreden :W

(Mocht het vanochtend allemaal aanschouwen bij een mede rijder).

Euhm, zolang mijn voordeeltje GEEN nadeeltje oplevert voor een ander, is er niets asociaals aan.
Sterker nog; elke pek die ik niet bezet in de rij, omdat ik vooraan de stopstreep sta, is juist ook een voordeel voor de automobilisten aangezien die rij dan korter is.
 
Voordringen in de rij bij de supermarkt levert ook niemand echt een nadeel op, maar toch ben je dan een eikel. Maargoed de nadruk lag niet op het voorraan staan bij het verkeerslicht op zichzelf maar de manier waarop. Er is oké en niet oké.

En verkeersregels breken omdat je er zelf beter van wordt is naar mijn mening not done, hoe simpel de handeling ook is.

Edit: dan heb ik het dus over rechts langs waar blokmarkering, ver voorbij de stopstreep nadat je je er met moeite voorbij hebt gepropt etc.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan