Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Voordringen in de rij bij de supermarkt levert ook niemand echt een nadeel op, maar toch ben je dan een eikel. En verkeersregels breken omdat je er zelf beter van wordt is naar mijn mening not done, hoe simpel de handeling ook is.
Als ik voordring bij de super pak ik iemand een plekje af, dat is een wezenlijk verschil. Als ik vooraan ga staan in de rij, doe ik iedereen een plezier omdat de rij korter wordt. Dat is dan dus geen voordringen, als je dat verschil niet kunt zien ...
 
Als ik voordring bij de super pak ik iemand een plekje af, dat is een wezenlijk verschil. Als ik vooraan ga staan in de rij, doe ik iedereen een plezier omdat de rij korter wordt. Dat is dan dus geen voordringen, als je dat verschil niet kunt zien ...

Mijn veiligheid is inderdaad een grotere reden om vooraan te gaan staan dan tijdwinst; ik heb nooit haast. Zolang ik rij heb ik de regel gehanteerd dat ik niet te snel rijd wanneer ik haast heb, want dan ga ik (gevaarlijke) fouten maken.
 
Voordringen in de rij bij de supermarkt levert ook niemand echt een nadeel op, maar toch ben je dan een eikel. Maargoed de nadruk lag niet op het vorraan staan bij het verkee4slicht op zichzelf masr de manier waarop. Er is oké en niet oké

En verkeersregels breken omdat je er zelf beter van wordt is naar mijn mening not done, hoe simpel de handeling ook is.

En ik stel het niet op prijs dat je me 1. asociaal noemt, en 2. een eikel. Dat doe ik bij jou toch ook niet?
 
Mensen die in de supermarkt voordringen zijn eikels, echter gaat de vergelijking niet helemaal op. Nog nooit iemand met 1 artikel voorgelaten, als jij er met een hele kar staat?

Motoren trekken sneller op, dus autos hebben er inderdaad geen of weinig hinder van. Motoren die vooraan gaan staan en dan niet opletten of langzaam wegrijden zijn wel eikels.
 
Ik heb mezelf vandaag weer eens verteld dat ik 'daar niet aan meedoe'. Voordelen van het motorrijden benutten is oké, maar bij elke kans die je krijgt vooraan kruipen bij het stoplicht, ook nog eens vér voorbij de stopstreep - rechts langs piepen over blokmarkering om vervolgens weer terug te komen - inhalen op een smalle brug met doorgetrokken streep en stukjes fietspad meenemen, omdat jou dat nog eens extra voordeeltjes oplevert, vind ik gewoon asociaal. Zo krijgen automobilisten idd een hekel aan motorrijders.

Dan maar iets eerder van huis. Dus als je iemand netjes aan ziet sluiten bij ern stoplicht ben ik dat, kalm en tevreden :W

(Mocht het vanochtend allemaal aanschouwen bij een mede rijder).

Ja en nee. Vroeger dacht ik hetzelfde wat jij schrijft, maar inmiddels ben ik het een beetje zat om mij als enige verkeersdeelnemer super sociaal op te stellen, terwijl het gros van de automobilisten gewoon de weg oprijdt ipv even te wachten waardoor ik af mag remmen. Of geen millimeter ruimte geeft als ik in moet voegen. Als het kan en niemand er nadelig door getroffen wordt...ach.
 
Vandaag stond ik al even stil vior het stoplicht, zie ik ineens wat bewegen in mijn rechter ooghoek. Ik kijk over mijn schouder, staat er ineens een peugeot schuin naast me. Ik kijk de bestuurder eens aan die meteen sorry gebaart. Ik dacht diegene op een normale afstand achter me reed, schijnbaar toch niet.... Er was ook niet meteen ruimte om er langs te rijden om vooraan te gaan staan, anders had ik dat wel gedaan
 
Laat ik duidelijk zijn. Bij een meerbaans verkeersplein met drukte/file en ruimte doe ik het ook als ik er zin in heb, naar voren rijden. Wordt iedereen beter omdat ik snel weg ben én ik sta niet tussen de vrachtwagens. Maar ik ga niet met mijn smoel zo ver staan dat ik het stoplicht niet meer kan zien, half op het kruispunt sta, of weggedeeltes naar eigen inzicht gebruiken tot ergernis van al die andere sloebers die weer een dag van hun werkende leven in de file moeten staan omdat een fietspad nu eenmaal niet voor hen bestemd is.

En hij zag er nog wel zo degelijk uit op z'n vstrom met fluokleding en koffers :P
 
Ja en nee. Vroeger dacht ik hetzelfde wat jij schrijft, maar inmiddels ben ik het een beetje zat om mij als enige verkeersdeelnemer super sociaal op te stellen, terwijl het gros van de automobilisten gewoon de weg oprijdt ipv even te wachten waardoor ik af mag remmen. Of geen millimeter ruimte geeft als ik in moet voegen. Als het kan en niemand er nadelig door getroffen wordt...ach.
Mee eens maar waar stopt je ergernis dan...? Het zal er op de weg niet beter op worden hoor. 'Als zij, dan ik..'. Veel vsn die 'autoproblemen' kun je prima oplossen omdat je op de motor zit, zonder buiten je kaders te gaan.
 
Mensen die in de supermarkt voordringen zijn eikels, echter gaat de vergelijking niet helemaal op. Nog nooit iemand met 1 artikel voorgelaten, als jij er met een hele kar staat?

Motoren trekken sneller op, dus autos hebben er inderdaad geen of weinig hinder van. Motoren die vooraan gaan staan en dan niet opletten of langzaam wegrijden zijn wel eikels.
Als ik zin heb om ze voor te laten. Maar het is geen recht dat ze kosten wat kost af mogen dwingen. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat menig automobilist zich nogal gepasseerd voelt als er weer zoeentje voor hem op het kruispunt gaat staan waardoor hij, ik noem effe wat, bij het volgende licht voor oranje staat ipv groen. Dát onthouden ze namelijk, niet die nette snelle jelle -O-

Zoals ik zei het ging mij om de manier waarop en dat in relatie tot de gewoonte. Noodzaak of deugd...
 
Mee eens maar waar stopt je ergernis dan...? Het zal er op de weg niet beter op worden hoor. 'Als zij, dan ik..'. Veel vsn die 'autoproblemen' kun je prima oplossen omdat je op de motor zit, zonder buiten je kaders te gaan.

Zeker, en een oplossing die de motor biedt om het tijdsverlies te compenseren door alle horken in auto's die of optrekken bij groen alsof ze een 50 ton zware tank besturen, danwel gewoon de weg op draaien waardoor je flink op je rem mag, etc.. zou kunnen zijn dat je de mogelijkheden van de motor benut om vooraan bij het stoplicht aan te sluiten O-)
Verder woon en rij ik veel in Amsterdam, wat je grenzen automatisch doet verleggen. Vroeger reed ik nooit over fietspaden. Inmiddels heb ik zo veel afgesloten straten meegemaakt dat ik voor het nemen van een stukje fietpad om geen 15 minuten om te hoeven rijden mijn hand niet meer omdraai, zelfde met tegen het verkeer in en dan een stukje stoep bij een tegenligger.
Nu klinkt het alsof ik onwijs asociaal rijd, maar dat is zeker niet zo.
 
Ik vond mezelf behoorlijk fout toen ik van de week een bussluis nam om te voorkomen dat ik nog 2.5km achter 2 zandwagens moest rijden om het dorp uit te komen :$

Misschien moet ik mijn moraal bijstellen...
 
Ik vond mezelf behoorlijk fout toen ik van de week een bussluis nam om te voorkomen dat ik nog 2.5km achter 2 zandwagens moest rijden om het dorp uit te komen :$

Misschien moet ik mijn moraal bijstellen...
Ach ja nog altijd beter dan een collega die iedereen uitmaak voor idioot, wanneer ze claxonneren naar hem. (Gek he als je hem er zo kort voorflikkerd :X )

Om vervolgens afgesloten met: ach dat geclaxoneer doe ik niks op uit negeer ik gewoon.

Morgen even de baas vragen voor een andere chauffeur :+ (ook mijn beschermd engeltje kan een slechte dag hebben :p )
 
Een rotonde in een tunnel? Tell me more ... want dat vind ik pas echt bijzonder.
Dan hoef je niet zo ver door te rijden om te keren als je toch de verkeerde tunnel in bent gereden?

-Edit:

Is ergens wel logisch,
Ik bedoel, hier in Nederland heb je al mensen die een noodstop op de snelweg maken, en achteruit rijden om een gemiste afslag te pakken...
"Je zou maar 5 minuten om moeten rijden...."
Met zo'n rotonde heb je tenminste een legale manier om te keren....
 
Laatst bewerkt:
Nee, drie jaar geleden heb ik op een gegeven moment het schuifje van mijn tomtom verzet van de allerkleinste weggetjes naar meer doorgaande secundaire kronkelwegen, vanwege de putten en gaten in het wegdek.
Ik heb gewoon de indruk dat er veel verbeterd is de sinds toen.
 
Ik heb mezelf vandaag weer eens verteld dat ik 'daar niet aan meedoe'. Voordelen van het motorrijden benutten is oké, maar bij elke kans die je krijgt vooraan kruipen bij het stoplicht, ook nog eens vér voorbij de stopstreep - rechts langs piepen over blokmarkering om vervolgens weer terug te komen - inhalen op een smalle brug met doorgetrokken streep en stukjes fietspad meenemen, omdat jou dat nog eens extra voordeeltjes oplevert, vind ik gewoon asociaal. Zo krijgen automobilisten idd een hekel aan motorrijders.
Dan maar iets eerder van huis. Dus als je iemand netjes aan ziet sluiten bij ern stoplicht ben ik dat, kalm en tevreden :W
(Mocht het vanochtend allemaal aanschouwen bij een mede rijder).
Ik sluit ook (nog?) regelmatig aan bij het stoplicht. Maar dat komt mede ook doordat ik net een week mijn eerste motor heb en die ene keer dat ik tussendoor naar voren ben gereden uiteraard mijn motor afsloeg bij wegrijden _O- Eerst mijn skills en ervaring maar wat vergroten.
Ik vind persoonlijk niets mis met motoren die tussendoor netjes naar voren rijden. Maar die gasten die met een noodgang er tussendoor of langs scheuren... Ik begrijp het wel maar snap het niet...

Euhm, zolang mijn voordeeltje GEEN nadeeltje oplevert voor een ander, is er niets asociaals aan.
Sterker nog; elke pek die ik niet bezet in de rij, omdat ik vooraan de stopstreep sta, is juist ook een voordeel voor de automobilisten aangezien die rij dan korter is.
Dit is natuurlijk wel relatief, Hoe vaak ik als automobilist een fietser niet voor malloot heb uitgemaakt en het op de fiets zelf ook doe (met mate natuurlijk)... Maar zolang je niet dingen doet als vol gas ff over het fietspad heen en dergelijke kan ik het wel met je eens zijn hoor ;-)
 
<knip>

Dit is natuurlijk wel relatief, Hoe vaak ik als automobilist een fietser niet voor malloot heb uitgemaakt en het op de fiets zelf ook doe (met mate natuurlijk)... Maar zolang je niet dingen doet als vol gas ff over het fietspad heen en dergelijke kan ik het wel met je eens zijn hoor ;-)



Het spijt me, maar de relativiteit die je impliceert is hier niet van toepassing:

mijn voordeel ≠ een andermans nadeel
dus
mijn voordeel ≠ asociaal
dus
mijn voordeel = neutraal voor een ander, of zelfs mogelijk ook voor een ander een voordeel
dus
mijn voordeel = niet asociaal

en daar is niets relatief aan.

Als je omstandigheden zoals 'vol gas ff over het fietspad heen' gaat bekijken ... dan zijn we het weer eens. Da's (relatief) aso... _O-
Ik kan je fietspaden tonen waar het niet aso is, en fietspaden waar het wel aso is. Subomstandigheden als tijdstip en bezetting spelen daar dan ook weer een rol.
 
Natuurlijk is het relatief. Want als ik het doe is het goed, als iemand anders het doet is het asociaal.

Mag ik zomaar alle verkeersregels vergeten als het mij uitkomt? Onder het mom van, ik stoor niemand, dus is het goed. Hoe weet jij dat je niemand stoort? Dat is een behoorlijk grote aanname. En geld dit alleen voor motoren? Of mag ik met de auto/vrachtwagen/trekker ook over een fietspad om anderen in te halen. Waar ligt die grens?

Begrijp me niet verkeerd, ook ik doe dingen die de wet verboden heeft. Maar ik ga ze niet goedpraten met allerlei theorieen.

EDIT: En wat is het verschil tussen over het fietspad rijden en volgas over het fietspad rijden??
 
EDIT: En wat is het verschil tussen over het fietspad rijden en volgas over het fietspad rijden??
Er is geen verschil, het mag gewoon niet bij de wet. Je wordt ervoor bekeurd:

 
Laatst bewerkt:

De meeste van die overtredingen worden meer door automobilisten begaan :Y

Maar voor :] zijn snelheidsovertredingen niet onbekend })

Zoals van de week in “wegmisbruikers” weer te zien was dat een :] met 130 km/u achtervolgd werd om bekeurd te worden voor een traject waar 100 km/u was toegestaan :P

De preek die hij erbij kreeg door de, zelf niet motorrijdende, diender was dan weer wel gratis ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan