Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Hm, dit wordt veelal geuit onder de acceptabele noemer realisme, het zogenaamde 'Ik ben geen racist, ik ben een realist' maar het is en blijft op zijn minst een vooroordeel. En zeg eens eerlijk; wat voegt het hier toe? Het uiten van onderbuikgevoelens die zeker in dit geval nergens op gebaseerd zijn?

De vraag was of het een tokkie was, nee dus het was een Turk!

Deze taal beter?

Resultaat is het zelfde, het was een klootzak.

Maar dit is niet netjes op het forum te gooien, maar als je er om vraagt
 
Dat dus :t


Als je eenmaal in die situatie terecht bent gekomen kun je vaak niets meer doen, behalve hopen dat het goed afloopt. Dus beter voorkom je dat.

Al dat getoeter om anderen op een foutje te wijzen heeft geen zin: als je tijd hebt om te toeteren, dan is er sowieso niet zoveel aan de hand, en zit je alleen maar een potje belerend te proberen je gelijk te halen. Maar als je echt bijna van je sokken gereden wordt heb je echt geen tijd meer om te toeteren.

De meeste mensen willen helemaal niet op foutjes gewezen worden, en verkeersdeelneming is een samenspel. Dat maakt o.a. dat als jij of ik vinden dat een ander een foutje maakt, die ander in veel gevallen precies hetzelfde zal vinden over jou of mij. En - hoewel dat absoluut niet is goed te praten - reageren sommigen agressief. Maar je kunt heel gemakkelijk voorkomen dat je in dergelijke situaties terechtkomt, domweg door beter te anticiperen: rijgedrag is in 99.99% van de gevallen voorspelbaar, en dat geldt meestal ook voor de mate van agressie waarop je getrakteerd kunt worden als je de confrontatie zoekt. En ja: confrontatie zoeken is wat je doet als je besluit te gaan toeteren, of anderszins je ongenoegen kenbaar maakt (eerlijk is eerlijk: heel soms doe ik dat ook weleens).

Er is niets mis met het geven van ruimte aan anderen, ook niet als ze een foutje maakten. Ga gewoon de confrontatie niet aan, en maak het je medeweggebruikers niet te moeilijk. Als motorrijder verlies je het bij een confrontatie tenslotte heel gemakkelijk, en dan zijn de gevolgen al snel niet meer te overzien. Dus op tijd maken dat je wegkomt, of juist even een beetje gas minderen maakt dat autootje (of motortje!) kan inhalen zonder dat er hinder is over en weer. En als dat betekent dat je heel eventjes een ander voor laat gaan: juist met de motor ben je er luttele seconden later alsnog heel snel voorbij.

Maar goed, kennelijk liep het goed af, gelukkig maar, dus geniet van het mooie weer!

Het is gewoon een belachelijke actie van die auto op mij, ook al is dat toetertje gegeven is het nog steeds nergens voor nodig. Deze meneer had ook zijn fout kunnen accepteren en een handje kunnen geven dat ik hem attent maakte op zijn fout. Wat hij nu doet kan als poging tot doodslag gekenmerkt worden.
 
Het is gewoon een belachelijke actie van die auto op mij, ook al is dat toetertje gegeven is het nog steeds nergens voor nodig. Deze meneer had ook zijn fout kunnen accepteren en een handje kunnen geven dat ik hem attent maakte op zijn fout. Wat hij nu doet kan als poging tot doodslag gekenmerkt worden.
Klopt, daarom schreef ik ook dat het absoluut niet is goed te praten. Heb je aangifte gedaan?
 
Waar in Groningen moet je zijn? Stad? Of andere plaats? Snelste route vanuit Zuid-Holland naar Groningen is via de A28 (Utrecht/Amersfoort/Zwolle/Hoogeveen/Assen/Groningen). Afsluitdijk is toch dicht voor onderhoud/reparatie??? Of is ie alweer open??? Dan kan je via de Afsluitdijk. Je komt dan in Friesland terecht, en geloof me, als je daar verdwaald en zo'n stijfkoppige klote Fries iets vraagt in netjes ABN, niet raar opkijken dat je dan een antwoord terug krijgt in dat abracadabra spraakgebrek gebrabbel van hun...

Ik woon in Den Haag en mijn ouders in Oude Pekela, voor mij is de A28 de snelste route. Via Afsluitdijk is voor mij omrijden en via de polder ( route A6 Lelystad/Almere/Joure) vind ik een hersensdodende oersaaie route, die mijd ik als de pest.

Wil je een mooie route waar je nog wat ziet, dan zou je na Zwolle inderdaad van de grote weg af moeten. gebruik dan wel een navi want als je eenmaal verkeerd rijdt en je tankje raakt bijna leeg.... T'is soms echt een pleuris eind lopen aleer je een benzinepomp tegenkomt (geloof me, ik ken plekken waar je echt niet stil wilt staan met auto/motor/brommer of zelfs met de fiets).

Rond Groningen heb je veel leuke dorpjes en routes, ga eens het Westerkwartier op, of de gebied tussen Groningen en Appingedam/Delfzijl. Of het gebied tussen Zoutkamp en Delfzijl.

Voorzorgsmaatregelen: als je nog wilt toeren, zorg dat je weet waar je rijdt en waar je benzinepompen kan vinden. Vaccinatie in Groningen is niet nodig (behalve in Friesland tegen hondsdolheid 😁 ).
Taalcursus... die achterlijke Friezen willen nog wel eens te pas en te onpas antwoorden in hun door spraakgebrek bezeten gepruttel. Mooi verhaal, ik werkte vroeger bij ons op het dorp bij een caravan zaak als monteur en daar gebeurde het wel eens dat er een vrachtwagen aankwam van een leverancier van onderdelen. Het eerste wat de meeste chauffeurs zeiden toen ze uitstapten (en de meeste kwamen allemaal uit Rotterdam en omstreken): GVD!!! wat ben ik blij dat ik in Groningen ben! Die achterlijke klootzakken daar in Friesland hebben het fatsoen niet eens om je netjes in Nederlands te woord te staan! Het gebeurd wel eens dat er eentje verdwaalde (pre navigatie tijdperk) en dan es stopten bij iemand om de weg te vragen om dan een antwoord in dat gebrabbel van hun terug te krijgen.

Apart, iedereen hier moet rekening met jou houden omdat er iets mis is met jouw dochter maar jij mag wel een hele bevolkingsgroep uitschelden.
 
Ook wel raar om op een achteraf weggetje een snel achteruit rijdende dpd bus tegen te komen :X,
kon er nog net langs met de funduro ,de berm was hard :t
 
Waar in Groningen moet je zijn? ...
bla bla
Een grap lijkt op iets heel serieus uit te lopen.
Ik ga voor een zakelijke bespreking op pad, neem de snelste weg en waarschijnlijjk over het nieuwe land.
Verder draag ik alle bewoners van ons land een warm hart toe, beoordelen doe ik op basis van individuele ervaringen en de te verwachten prestaties.
 
Naar Duinkerke geweest, op de dijk gereden (digue du braek) Leuk uitzicht, niemand is daar in de buurt gek genoeg.
 
Naar Duinkerke geweest, op de dijk gereden (digue du braek) Leuk uitzicht, niemand is daar in de buurt gek genoeg.
Nee, ze zijn daar in de buurt allemaal normaal? :+

In Duinkerke staat een standbeeld van mijn voorvader. :}
Moet er eigenlijk ook eens kijken hoe hij over de zee keek.
 
Zucht, gisteren opweg naar huis. 3 baans weg en ik zit op de middenbaan om een vrachtauto in te halen. Daarachter zit een BMW met belgisch kenteken welke op het moment dat ik dichtbij de BMW ben ineens zijn knippertje (bijzonder voor een BMW) naar links doet en mijn kant op wil komen. Ik claxonneer naar hem en hij gaat terug achter de vrachtauto rijden, waarna die een inhaalactie maakt om mij heen en mij afsnijdt om vervolgens een brake check te doen. Remde af tot bijna 30 km/h op de snelweg....... Wat een debiel, kon er ook niet langs met gas want op het moment dat ik dat probeerde ging meneer weer afsnijden..... In zo'n situatie weet ik maar lastig wat ik moet doen, je weet niet wat voor figuur er in die auto zit.

1 minuutje even wat rustiger rijden zodat ie uit beeld verdwijnt.

Met een motorfiets moet je niet na gaan denken wat je anders tegenover een auto zou kunnen doen, er zijn nl geen andere mogelijkheden.
Alle andere opties leveren een onaanvaardbaar risico op.
Zuur, maar soms moet je de voordelen maar ook de nadelen van motorrijden accepteren.
 
Het mooie van nederland is dat je er redelijk vanuit kan gaan dat dit soort figuren geen geweren etc. bij hebben.

Ik kies in zo'n geval de vluchtstrook. Stilstaan op de snelweg vind ik geen goed plan en 120km/h met een boos iemand naast je op de snelweg ook niet.

Mocht het zijn dat iemand mee gaat naar de vluchtstrook en helemaal stil gaat staan; motor op de zijstandaard en afstappen (kunnen ze je in elk geval niet met motor en al omduwen) en dan gewoon je pak/helm aan houden (beste bescherming die je dan hebt). Als je met het blik bent raam een heel klein stukje open zodat ze in elk geval hun verhaal kwijt kunnen.


En het lijkt er op alsof dit soort lui dit vaker doen de laatste tijd. Ik snap ook niet waarom. Ik hoor het vaker, en heb het dit jaar nu zelf ook al 2x mee gemaakt.

Nu hebben wij dat wel eens in een training uitgeprobeerd.

Hou je helm op en je tegenstander pakt je kinnebak vast..... vanaf dat moment ben je de controle helemaal kwijt, je kunt dan echt niets meer, je bent een speelbal voor je tegenstander.

Je pak uitdoen op de vluchtstrook lijkt me idd wel een slecht idee, maar wie weet raakt de ander zo van de wijs dat het effect heeft :+
 
Vandaag heel veel gravel wegen gehad in zweden
 

Bijlagen

  • IMG_20190627_103359.jpg
    IMG_20190627_103359.jpg
    201,1 KB · Weergaven: 13
In Friesland vanochtend een middelvinger gekregen. Mevrouw bleef maar links rijden, ik ben er toen rustig rechts voorbij gegaan want ik had alle ruimte. Ze stak haar middelvinger naar mij op toen ik even keek wat er achter het stuur zat. Waarschijnlijk wilde ze aangeven dat haar vinger pijn deed en ze dus geen richting aan kon geven om weer naar rechts te gaan, maar ik zal verder geen aannames maken.

Gister een gast, wederom in Friesland, die vond dat hij naar links mocht omdat hij zijn knipperlicht aan had gedaan. Ik reed al naast hem, ik schudde mijn hoofd nog om aan te geven dat dat niet paste en toen begon hij wild te gebaren. In het Fries waarschijnlijk want ik snapte niet wat hij duidelijk wilde maken anders dan dat hij vond dat hij wél naar links mocht.

Ik vind het wel opvallend hoeveel mensen links blijven plakken, inhalen met 110 en bumperkleven in Friesland.
Het maakt niet uit waar je rijd, rijd voor m’n werk door heel Nederland en het is overal het zelfde.
Druk of niet druk maakt ook niet uit. Twee, drie of supermultibaansweg ook niet. Stad of boer ook niet.

@nomko
Wat heb jij een fantastische persoonlijkheid en je bent echt een aanwinst voor je omgeving.
Heel veel Friezen en zeker die van de houten opvouw/-rol Garmin generatie kunnen niet eens Nederlands.
Je mag dan wel uit Groningen komen met het ontbreekt je werkelijk aan alle vriendelijke en gemoedelijke kenmerken die Groningers die ik doorgaans tegenkom hebben.
Dat je al met angst voor een mogelijke lege tank op pad gaat geeft al in in wat voor gespannen toestand je de weg op gaat, vertrek eens op tijd en tank niet altijd pas als het lampje gaat branden.
Of zit er een diepere grond aan jouw ongeleide onzekerheid waardoor je je zo onhandig uitlaat naar andere mensen?
Geen idee wat jouw problemen of die van je dochter zijn die eerder genoemd werd maar ik wens je oprecht een kalm weekend toe, leg toch niet alles onder een microscoop man.

Een fijn weekend! 🖖🏻
 
Het maakt niet uit waar je rijd, rijd voor m’n werk door heel Nederland en het is overal het zelfde.
Druk of niet druk maakt ook niet uit. Twee, drie of supermultibaansweg ook niet. Stad of boer ook niet.

@nomko
Wat heb jij een fantastische persoonlijkheid en je bent echt een aanwinst voor je omgeving.
Heel veel Friezen en zeker die van de houten opvouw/-rol Garmin generatie kunnen niet eens Nederlands.
Je mag dan wel uit Groningen komen met het ontbreekt je werkelijk aan alle vriendelijke en gemoedelijke kenmerken die Groningers die ik doorgaans tegenkom hebben.
Dat je al met angst voor een mogelijke lege tank op pad gaat geeft al in in wat voor gespannen toestand je de weg op gaat, vertrek eens op tijd en tank niet altijd pas als het lampje gaat branden.
Of zit er een diepere grond aan jouw ongeleide onzekerheid waardoor je je zo onhandig uitlaat naar andere mensen?
Geen idee wat jouw problemen of die van je dochter zijn die eerder genoemd werd maar ik wens je oprecht een kalm weekend toe, leg toch niet alles onder een microscoop man.

Een fijn weekend! 🖖🏻
Willem,. neem jij toch es een paar kalmeringstabletten man! Wat een hoop geblaas om niks van jou! Je kent mij niet eens en je denkt dam met al jouw onnozelheid mij goed te kunnen beschrijven??? Ga ff lekker buiten in de zandbak spelen en vergeet jouw kalmeringstabletten vooral niet!
 
Nu hebben wij dat wel eens in een training uitgeprobeerd.

Hou je helm op en je tegenstander pakt je kinnebak vast..... vanaf dat moment ben je de controle helemaal kwijt, je kunt dan echt niets meer, je bent een speelbal voor je tegenstander.

Je pak uitdoen op de vluchtstrook lijkt me idd wel een slecht idee, maar wie weet raakt de ander zo van de wijs dat het effect heeft :+

Zo heb ik hem niet eerder bekeken.

Van de andere kant was ik toch niet van plan te gaan winnen. Alles wat ik in zo'n geval doe is schade beperken. En dan hebben ik liever een klap tegen mn kop met een helm op dan zonder helm op.En ik vraag me stiekem af of dit soort volk na kan denken over dat je de kinnebak vast moet pakken. Als je daadwerkelijk een kans maakt om te winnen is het inderdaad wel een goed plan om hem dan even af te zetten.
 
Vanacht om 11 uur lekker file op de A2 (werkzaamheden + ongeluk), dus lekker trechter naar 1 baan. (rijstrook 2, om het nog leuker te maken)

Zit ik op een gegeven moment achter een andere motorrijder die denk ik nog niet vaak gefilterd had. Durfde niet door openingen waar hij heel veel ruimte had, en was eigenlijk voortdurend met twee voeten aan de grond aan het lopen (ipv z'n motor het werk te laten doen).

Op zich niet erg, we zijn allemaal ergens begonnen. Maar beetje jammer dat hij ook z'n spiegels niet in de gaten hield (of me er gewoon niet langs wilde laten).

Niet echt slim, ik had met plezier Mozes voor hem gespeeld. (Uiteindelijk bij een goede opening hem via een andere baan maar ingehaald)
 
Willem,. neem jij toch es een paar kalmeringstabletten man! Wat een hoop geblaas om niks van jou! Je kent mij niet eens en je denkt dam met al jouw onnozelheid mij goed te kunnen beschrijven??? Ga ff lekker buiten in de zandbak spelen en vergeet jouw kalmeringstabletten vooral niet!
Je benadrukt alleen m’n gelijk maar, je raakt zo gespannen van mijn vriendelijk bedoelde bericht.
Maar goed interpreteer de toon maar zoals je wil, na het lezen van bovenstaande bericht laat je je weer eens goed kennen. Ik heb het idee dat ik jou al eens eerder geadresseerd heb, volgens mij ging dat ook al zo lekker kalm. Ik zal niet meer op jou reageren om je voor een hartaanval te sparen.
Je bent waarlijk een aanwinst op dit forum.

Kalmeringstabletten, blazen, onnozelheid, zandbak, weer tabletten en overmatig gebruik van leestekens.
_O-
 
Zucht, gisteren opweg naar huis. 3 baans weg en ik zit op de middenbaan om een vrachtauto in te halen. Daarachter zit een BMW met belgisch kenteken welke op het moment dat ik dichtbij de BMW ben ineens zijn knippertje (bijzonder voor een BMW) naar links doet en mijn kant op wil komen. Ik claxonneer naar hem en hij gaat terug achter de vrachtauto rijden, waarna die een inhaalactie maakt om mij heen en mij afsnijdt om vervolgens een brake check te doen. Remde af tot bijna 30 km/h op de snelweg....... Wat een debiel, kon er ook niet langs met gas want op het moment dat ik dat probeerde ging meneer weer afsnijden..... In zo'n situatie weet ik maar lastig wat ik moet doen, je weet niet wat voor figuur er in die auto zit.
Apart.. kon je niet pro actief naar links voordat hij richting aan gaf, of reactief daarna?
 
Terug
Bovenaan Onderaan