Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Stilstaan zonder benzine overkomen er meer. Ik heb 99% van mijn ritten een litertje reserve mee. Dat gooi ik er net zo lief in bij iemand die langs de weg stilstaat. Wie goed doet, die goed ontmoet zeg maar.
 
Stilstaan zonder benzine overkomen er meer. Ik heb 99% van mijn ritten een litertje reserve mee. Dat gooi ik er net zo lief in bij iemand die langs de weg stilstaat. Wie goed doet, die goed ontmoet zeg maar.
Is ook weer extra ballast en kan gaan lekken (brandgevaar) beter is je tank voltanken en dan om de 200km, 250km of 300km, ligt aan de maximale inhoud tank en verbruik motor, gaan tanken.

Met of zonder benzinemeter, rijd je altijd safe :]
 
Geen benzinemeter... én geen benzinekraantje die je op reserve kan draaien? :?
Het is mij overigens ook 2x overkomen, op een fiets mét prima functionerende benzinemeter (ohhh, dat redt ik nog we... oh sh*t -O-)
 
Extra ballast _O- ik rij toch al met laptop, veiligheidsschoenen, mappen, accu's en 20kg overgewicht. Dan maakt dat beetje extra geen zak uit.
Een brandstoffles is gemaakt om niet te lekken. De kans dat je tank gaat lekken is veel groter (been there, doorgeroeste tank).
Soms vergis je je wel eens en dan sta je zonder. Dat is heel menselijk.
Ik heb ook een plaksetje en een EHBO tasje en paracetamol mee. Maar dat zul je vast niet nodig hebben onderweg als het thuis al preventief slikt.
 
Is ook weer extra ballast en kan gaan lekken (brandgevaar) beter is je tank voltanken en dan om de 200km, 250km of 300km, ligt aan de maximale inhoud tank en verbruik motor, gaan tanken.

Met of zonder benzinemeter, rijd je altijd safe :]
Zo doe ik het. Heb geen brandstofmeter, alleen een waarschuwingslampje dat ongeveer 260 km na een tankbeurt aangaat. Geen ruimte voor een fles benzine, en ook geen zin om alleen daarvoor een koffer aan te hangen. Nog niet met motor zonder brandstof langs de weg gestaan.
 
Stilstaan zonder benzine overkomen er meer. Ik heb 99% van mijn ritten een litertje reserve mee. Dat gooi ik er net zo lief in bij iemand die langs de weg stilstaat. Wie goed doet, die goed ontmoet zeg maar.
Kijk, dat zijn nou helden in vermomming. Ik kreeg hem uiteindelijk nog rijdend naar de pomp alleen moest ik er wel op letten dat ik niet teveel bewegingen met de motor maakte. Het was zeg maar echt het laatste restje brandstof aangezien de schakelaar dus al gewoon op reserve stond.

Is ook weer extra ballast en kan gaan lekken (brandgevaar) beter is je tank voltanken en dan om de 200km, 250km of 300km, ligt aan de maximale inhoud tank en verbruik motor, gaan tanken.

Met of zonder benzinemeter, rijd je altijd safe :]
Ik vraag me af of ik wel een liter kan vervoeren aangezien ik zelf al geen lichtgewicht ben 😜

Vandaag getankt. Na 130 km moest er ietsje meer dan 8 liter bij. Met mijn rit naar Keulen eind augustus er goed op letten dat ik rond de 150km tank. Later die week tijdens de rit naar Clastres rijd ik in een groep waar ook blikjes zitten. Nogsteeds op tijd tanken maar dan kan er een 5 liter jerrycannetje mee met een van de autos.

Zo doe ik het. Heb geen brandstofmeter, alleen een waarschuwingslampje dat ongeveer 260 km na een tankbeurt aangaat. Geen ruimte voor een fles benzine, en ook geen zin om alleen daarvoor een koffer aan te hangen. Nog niet met motor zonder brandstof langs de weg gestaan.
Dat is luxe! :P Mijn waarschuwingslampje is die van de oliedruk wanneer ik zonder sta. Geen benzine, geen oliepomp_O-
 
Ik ben er na twee keer stilstand achter gekomen dat ik bij de 180 km moet tanken. 188 ongeveer dan gaat hij pruttelen, maar heb ik genoeg ruimte om nog naar een vluchtstrook te komen om mijn vijf liter reserve aan te spreken. Reserve is toch een 60 kilometer speling. Dus dat stelt enorm gerust.

Morgenmiddag even langs de garage voor mijn olie-lek-probleem-op-de-vierde-cillinder. Ik ben bang voor wat dat aan rekening op gaat leveren...
 
Jaaaaaaaaren geleden een keer overkomen, onder in de Coentunnel met de spits. Dat is of duwen of 90 gulden boete......werd duwen met hulp van nog anderen maar geen tijd om mn intergraalhelm af te doen...... 8)7
Daarna jaren met een 5 liter jerrycan gereden. Maar ik heb leren tellen mn huidige motor heeft een dagteller en reserve kraantjes.....
En een jethelm gekocht.....:+
 
Niet gokken met benzine, ook niet meenemen..
Gewoon een BMW kopen, de meter klopt precies, telt 50 kilometer af en zodra de teller op nul staat is er nog een liter.
Klopt bij mijn S1000RR en G310GS exact. :}
 
Ik stond laatst met mijn BMW dus stil terwijl de computer aangaf dat ik nog 6km kon.
Was wel nadat ik flink aan het gas had gehangen.
 
Ik stond laatst met mijn BMW dus stil terwijl de computer aangaf dat ik nog 6km kon.
Was wel nadat ik flink aan het gas had gehangen.
Die laatste 50 km moet je niet ineens compleet anders gaan rijden natuurlijk. :+
Als ik naar Zandvoort geweest ben dan lopen de kilometers die ik nog kan rijden alleen maar op onderweg naar huis. _O-
 
Mijn fiets heeft ook geen benzine metertje, bij woon-werk gewoon om de dag volgooien en op andere momenten inderdaad bij ongeveer 250km. En ja ook ik vergeet dat wel eens. Mat name 's nachts... Maar gelukkig heb ik dan wel een bloed irritant fel knipperend waarschuwingslampje wat er voor zorgt dat ik de meest dichtbijgelegen pomp sneller dan snel gevonden heb.


Kwam er vandaag achter dat ik toch nog wel erg moet wennen aan scootertjes op de rijbaan: voelde me op een gegeven moment een beetje moeder eend met haar kuikentjes.

Ik rij Amsterdam in, eerste stoplicht na de afrit voorasn aangekomen, sta ik naast een meisje op een schattig scootertje. Bij het filteren passeerde ik een andere scooter bestuurder die tussen de auto's stond te wachten, maar eenmaal er langs, mij achterna kwam. We staan nu dus met z'n drieën voor.

Tweede stoplicht. Beide scootertjes hebben ook hun weg naar voren gevonden en komen weer bij me staan, en ja hoor een derde is aangesloten.

Derde stoplicht.... Jep zelfde verhaal en heb nu een groepje van vier om me heen...

Vierde stoplicht, het zal toch niet.... Valt mee: drie ben ik ondertussen kwijt en dus eentje over. Scootermens gaat mee naar links en vindt het nodig om mij daar in de bocht rechts in te halen om daarbij de fietsende roodrijder bijna aan te rijden... Maar daarmee was ik ook die daarna kwijt.
 
Na 300km is de tank ongeveer aan reserve toe. Meestal zit ik dan op de snelweg en is ineens het vermogen weg, even onder mijn linkerknie de kraan omzetten en door naar het tankstation. Maar een km of 50 heb ik dan nog wel. Al heb ik ook al een paar keer ruim meer dan 18.5 liter getankt in mijn 19 liter tank 8-)
 
Jaaaaaaaaren geleden een keer overkomen, onder in de Coentunnel met de spits. Dat is of duwen of 90 gulden boete......werd duwen met hulp van nog anderen maar geen tijd om mn intergraalhelm af te doen...... 8)7
Daarna jaren met een 5 liter jerrycan gereden. Maar ik heb leren tellen mn huidige motor heeft een dagteller en reserve kraantjes.....
En een jethelm gekocht.....:+
Vraag mij af of dit wel toegestaan is?
 
Niet gokken met benzine, ook niet meenemen..
Gewoon een BMW kopen, de meter klopt precies, telt 50 kilometer af en zodra de teller op nul staat is er nog een liter.
Klopt bij mijn S1000RR en G310GS exact. :}
Wel een dure oplossing hoor....:+

Overigens klopt het wat je zegt. Alleen dan weer niet wanneer tanklint defect is. De boordcomputer aangeeft dat je nog ongeveer 280 km kan rijden. Tijdens het passeren van het Gouwe Aquaduct begon de BMW R1200RT te sputteren en kon ik nog net de vluchtstrook op direct na het aquaduct. Vanaf dat moment houd ik naast de aangegeven actieradius ook de dagteller in de gaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan