Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Beide, tenzij de rits en de verbinding tussen broek en jas waterdicht is. Ik heb uit hoofde van mijn beroep ook in het water gelegen met een "droog" overlevingspak, maar dat droog ( en dus het overleven) kun je ook wel vergeten.

Deed/Doe je reddingswerk?
 
Vandaag ook ff dom gerevved.

Vakantietijd is duidelijk begonnen waardoor het verkeer bij de gemeente grens al vast staat.

Bij het filteren zie ik twee bengeltjes in de achterbak van een station druk naar me te zwaaien, dus ik zwaai terug. Wanneer ik dichterbij kom maakt één van de twee (zoals gehoopt en verwacht) het "doe eens revven" gebaartje, en met zo'n grote grijns op z'n koppie dat ik het niet kon laten.

Kindjes helemaal blij, en eerlijk is eerlijk, het kind in mij ook.
 
De buienradar had het helemaal mis vandaag. Op de radar geen regen maar het kwam met bakken uit de lucht....
Probeer deze is, oogt een stuk professioneler met meer keuze uit kaartsoorten en je kunt over de hele wereld scrollen (vorig jaar met een aangekondigde code rood storm gaf deze ook al ver van te voren aan dat de storm netjes op de Noordzee zou blijven in plaats van over land):
https://www.tameteo.nl/weerkaarten/prsprc-holand.html
 
En een zeeman gaat ook door de rode zee :$

Ben ik blij dat ik geen zeeman ben.

Weer een km of 150 ingeblikt gereden, maar niets bijzonders meegemaakt. Totdat ik thuiskwam en de oprit op wilde rijden en de overbuurman ineens met een rotvaart achteruit komt gereden, dat scheelde niet veel.
 
Probeer deze is, oogt een stuk professioneler met meer keuze uit kaartsoorten en je kunt over de hele wereld scrollen (vorig jaar met een aangekondigde code rood storm gaf deze ook al ver van te voren aan dat de storm netjes op de Noordzee zou blijven in plaats van over land):
https://www.tameteo.nl/weerkaarten/prsprc-holand.html
De naam "buienradar" dekt de inhoud. Een radarwaarneming is per definitie altijd iets dat zich in het verleden heeft afgespeeld. Een voorspelling van 3 uur vooruit is naar mijn weten niet meer dan een extrapolatie van de huidige waarneming.
Zonder die voorspelling van 3 uur geeft de radar dus de werkelijke situatie weer.
 
Was ff aan het rijden, zag ik in mijn achterspiegel mijn binnenzak flapperen.
Ik denk dan ja, waarom flappert dat nu? Even gevoeld aan mijn jaszak. SHIT, MIJN SLEUTELS!
Mijn sleutels heb ik met een kabel aan mijn jas hangen dus normaal gezien kan ik ze niet kwijtraken, maar als je met 140 over de snelweg scheurt is het moeilijk om ze terug te vinden.
Nu ik stop eventjes veilig op de pechstrook om mijn kabeltje te volgen, en hoera! Ze zitten een beetje te bengelen tussen mijn nummerplaat en mijn rechteruitlaat!
Wat een geluk! Alle sleutels hingen er nog aan, en gelukkig maar want dat ding durft wel nog eens los te laten in mijn jaszak.
Ik kan ook mijn jaszak niet dicht doen want de rits is kapot :( maar gelukkig heb ik mijn sleutelbos niet kwijtgeraakt :)
 
Moet je voorstellen dat die kabel incl sleutels je achterwiel die met 140kmh draait van dichtbij gaat bekijken:/

Ja dat kwam ook al in mij op in die gedachte, rits in het midden plaatsen is de boodschap! Gelukkig heeft mijn andere jas een "waterdichte" flap dus kan die er niet uitvallen. Heb al zoveel dingen kwijtgeraakt door mijn jas niet dicht te ritsen :')
 
Een stevige en goed afsluitbare heuptas voor de motor, kan je sleutels en portemonnee in doen, wel zo veilig, ook bij 140km/u op de snelweg.

Ik draag ‘m met het opberg gedeelte op m’n onderrug, en steunt zo op het zadel, m’n compacte rugtas zit daar dan net boven.
 

Bijlagen

  • E8BD1F95-2EF5-460A-9B5F-90336138618D.jpeg
    E8BD1F95-2EF5-460A-9B5F-90336138618D.jpeg
    27,6 KB · Weergaven: 10
In het convenant is afgesproken dat wanneer op de snelweg het verkeer langzamer rijdt dan 40km/h er sprake is van file en dat het niet gevaarlijk of hinderlijk is als de motorrijder niet meer dan 10km/h sneller rijdt dan het overige verkeer.
Dat wil niet zeggen dat het verboden is als je sneller rijdt. Het wil ook niet zeggen dat het buiten de snelweg verboden is. Maar die afspraak is iets waar je bij een eventueel ongeval wel op terug kunt vallen. Het convenant heeft inmiddels een status dat wanneer een filerende motorrijder op de snelweg in botsing komt met een automobilist dat de automobilist dan moet bewijzen dat de motorrijder zich niet aan deze afspraak heeft gehouden. Lukt hem dat niet, dan is hij aansprakelijk voor de schade.

Het is natuurlijk wel zo dat bij de meeste files < 40km/u, de matrixborden boven de snelweg 50 aangeven. Dus je niet aan het convenant houden is dan stiekem toch strafbaar :-)


Gisteren op de A7 in de kop van N-H een chopper-rijder die waarschijnlijk kapotte richtingaanwijzers had. Bij elke baanwisseling werd er enthousiast met het betreffende been gezwaaid. (Niet uitgestoken, maar echt een knipper beweging: in-uit-in-uit). Ik kon er wel om lachen.
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk wel zo dat bij de meeste files < 40km/u, de matrixborden boven de snelweg 50 aangeven. Dus je niet aan het convenant houden is dan stiekem toch strafbaar :-)


Gisteren op de A7 in de kop van N-H een chopper-rijder die waarschijnlijk kapotte richtingaanwijzers had. Bij elke baanwisseling werd er enthousiast met het betreffende been gezwaaid. (Niet uitgestoken, maar echt een knipper beweging: in-uit-in-uit). Ik kon er wel om lachen.


Gaat om verkeer, bord kan 50 aangeven hoeft het verkeer op dat moment nog niet te rijden.
Ben van de klasse, luide uitlaten gaan voor die maken de weg vrij. snap dat een brede fiets lastiger is, maar juist als je motoren achter elkaar hebt laat de snelle of luide voor die maken het pad daardoor altijd net iets breder doordat auto's juist nu even door hebben dat er motoren rijden en meer ruimte maken.
Iedereen blij lijkt me dan.
 
Gaat om verkeer, bord kan 50 aangeven hoeft het verkeer op dat moment nog niet te rijden.
Ben van de klasse, luide uitlaten gaan voor die maken de weg vrij. snap dat een brede fiets lastiger is, maar juist als je motoren achter elkaar hebt laat de snelle of luide voor die maken het pad daardoor altijd net iets breder doordat auto's juist nu even door hebben dat er motoren rijden en meer ruimte maken.
Iedereen blij lijkt me dan.
Nog maar een zeurpunt op de i:
Het getal (met of zonder rode rand) op een matrixbord is de toegestane maximum snelheid in km/u als onderdeel van dynamische verkeersmanagement.
In tegenstelling tot vroegere jaren is het geen advies snelheid!
 
Terug
Bovenaan Onderaan