Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren gemerkt dat warmte/e-bike/oudere niet samen gaan. Werd gisteren terwijl ik op de voorrangsweg reed van de fiets afgekegeld. Meneer reed zonder te stoppen of te kijken mijn fietsstrook op....ik dacht dat ik oogcontact had, maar hij had kennelijk een te donkere zonnebril op..... :+ Nouja, mijn achterkant vd fiets werd geraakt en met wat balanceerwerk ben ik erop blijven zitten. Hij gelukkig ook....nadien ook geen sorry of zo, gewoon een oude norse man....ik neem gewoon voorrang figuur.

C8579D5D-9A43-4204-8D2B-E089314B3DD9.jpeg
 
Bij mij in de buurt staat altijd een Triumph Street Triple. Gisteren, met temperaturen van 30+, stond hij er nog. Vandaag wordt het 35+ en is de motor weg. Nu staat zijn auto er. Er bestaan dus werkelijk motorrijders die alleen met 35+ rijden.:+
De man van 35+ kent blijkbaar hele nauwe grenzen, want 40 graden durft hij toch niet aan: vandaag is hij met de auto weg.:P
 
Heerlijk gereden vanmorgen. Besloten vroeg te beginnen en vroeg klaar te zijn. Rijd ik wel terug rond het warmste moment van de dag maar dat is altijd beter dan wachten tot het afkoelt want wanneer ik met een gevoelstemperatuur van onder de 30 wil gaan rijden is het 1 uur 's nachts voordat ik opstap 😅

Wel zo een heerlijk half wakker foutje gemaakt. Vergeet je te tanken, geluk bij een ongeluk dat het eerste tankstation op de snelweg ongeveer 1,5 kilometer van waar ik de snelweg op ga is.
 
Temperatuur gisteren was nog redelijk te doen, gewoon korte broek en shirt onder het textiel pak, zolang je blijft rijden gaat het nog wel.
En alternatief, auto met defecte airco is denk niet beter :P
Zojuist op de heenweg wel even getankt, want tanken met 38graden buiten vanmiddag leek me een minder goed plan.
 
Was vanmorgen nog even op de motor gestapt om wat op te halen en via een mooi omweggetje terug naar huis.
Laatste paar kilometer lag er een joekel van een metalen hek op de weg. Zo breed als de weg en iets diagonaal, onmogelijk te ontwijken met de auto en kon er nog net langs met de motor. 500 meter verderop was een laadbak aan het draaien om zijn verloren lading op te halen.

Was ik daar een minuut eerder geweest dan had ik dat hek vol op mijn bakkes gekregen. Zag hem gelukkig al ruim van te voren liggen dus kon gewoon remmen, maar was toch even schrikken. Je zou maar net achter zo'n auto rijden.
 
Was vanmorgen nog even op de motor gestapt om wat op te halen en via een mooi omweggetje terug naar huis.
Laatste paar kilometer lag er een joekel van een metalen hek op de weg. Zo breed als de weg en iets diagonaal, onmogelijk te ontwijken met de auto en kon er nog net langs met de motor. 500 meter verderop was een laadbak aan het draaien om zijn verloren lading op te halen.

Was ik daar een minuut eerder geweest dan had ik dat hek vol op mijn bakkes gekregen. Zag hem gelukkig al ruim van te voren liggen dus kon gewoon remmen, maar was toch even schrikken. Je zou maar net achter zo'n auto rijden.
Gisteravond maakte ik ook zoiets mee maar dan met een spanband en gelukkig geen hek. Ik was al opzettelijk tegen de linker kant van de strook gaan rijden maar door de auto voor mij kwam dat kreng toch weer op mijn pad. Ik voelde de haak van m'n voorwiel wegspringen... Dat was even goed de bilspiertjes samenknijpen maar zonder problemen er vanaf gekomen.
 
Temperatuur gisteren was nog redelijk te doen, gewoon korte broek en shirt onder het textiel pak, zolang je blijft rijden gaat het nog wel.
En alternatief, auto met defecte airco is denk niet beter :P
Zojuist op de heenweg wel even getankt, want tanken met 38graden buiten vanmiddag leek me een minder goed plan.
En denk er om, niet voltanken net voor je hem weg zet. Benz. Komt uit de automaat met een temp. Van ongeveer +4gr. Door opwarming zet het produkt uit. Gevolg een overlopende tank.😊
 
En denk er om, niet voltanken net voor je hem weg zet. Benz. Komt uit de automaat met een temp. Van ongeveer +4gr. Door opwarming zet het produkt uit. Gevolg een overlopende tank.😊
Wat ik gisteren las is dat dat voor Duitsland geld, hier in Nederland zou het rond de 15 graden moeten zijn. Nogsteeds hetzelfde effect maar ietsje minder dan in Duitsland.

Is het vreemd dat ik nu ik dit lees en typ zin krijg om een benzine douche te nemen bij de pomp?
15 graden... Lekker koel
 
Wat ik gisteren las is dat dat voor Duitsland geld, hier in Nederland zou het rond de 15 graden moeten zijn. Nogsteeds hetzelfde effect maar ietsje minder dan in Duitsland.

Is het vreemd dat ik nu ik dit lees en typ zin krijg om een benzine douche te nemen bij de pomp?
15 graden... Lekker koel
Is ook wel lekker koel meestal als t zo warm is. 19l koude benzine erin, en dan de benen mooi tegen de tank klemmen. Merk je echt wel door je pak heen.
Alleen die tijd dat je bij de pomp staat bij 38graden weegt daar niet tegenop vandaag.
 
Wat ik gisteren las is dat dat voor Duitsland geld, hier in Nederland zou het rond de 15 graden moeten zijn. Nogsteeds hetzelfde effect maar ietsje minder dan in Duitsland.

Is het vreemd dat ik nu ik dit lees en typ zin krijg om een benzine douche te nemen bij de pomp?
15 graden... Lekker koel
Ja, en ruikt zo lekker fris … :r
 
Ik moet zo nog.. Op een vliegende baksteen. En dat zijn geen motoren die zo heerlijk koud aanvoelen.

Maar ik wist vanochtend waar ik aan begon :)
 
Wow dat was lekker warm zonet in mijn zwarte leren jas. Met het vizier open was warmer (zelfs op de snelweg) dan met vizier dicht, net een hete ovenlucht.
Kom ik in amsterdam, eerst ruzie met een scooterrijder die rechts voor mij ging staan terwijl ik achter een auto bij het stoplicht stond te wachten. Bij groen trok ik gewoon op en reed ik dus naast hem, wat hij om één of andere reden niet kon waarderen getuige de wilde armgebaren...
Paar stoplichten verder reed één of andere getatoeerde tokie vrouw met geblondeerd haar en een bloemetjesjurk bijna over mijn voet, kon hem net op tijd een stukje naar mijn motor terughalen.
Ten slotte rij ik in de Kinkerstraat, jonge vrouw staat met baby voor zebrapad. Auto voor mij rijdt gewoon door. Daardoor zag ik haar pas vrij laat maar desondanks stop ik gewoon door welliswaar wat stevig te remmen maar echt geen noodstop oid. Steekt ze over, draait ze tijdens het oversteken haar gezicht naar mij en toont de meest boze blik die ik ooit gezien heb. Wat heb ik nou weer fout gedaan?
 
Was vanmorgen nog even op de motor gestapt om wat op te halen en via een mooi omweggetje terug naar huis.
Laatste paar kilometer lag er een joekel van een metalen hek op de weg. Zo breed als de weg en iets diagonaal, onmogelijk te ontwijken met de auto en kon er nog net langs met de motor. 500 meter verderop was een laadbak aan het draaien om zijn verloren lading op te halen.

Was ik daar een minuut eerder geweest dan had ik dat hek vol op mijn bakkes gekregen. Zag hem gelukkig al ruim van te voren liggen dus kon gewoon remmen, maar was toch even schrikken. Je zou maar net achter zo'n auto rijden.
Ja, dan denk je als ik een minuut later was geweest had ik nergens last van gehad... het zijn hypotheses... als, als, als de hemel naar benedaen valt hebben we allemaal een blauwe pet

:)
 
Vanmorgen een aso audirijder met haast, die besloot mij links van een vluchtheuvel in te halen. Met een rotgang, gelukkig stak er geen fietser of voetganger over. Helaas lag de dashcam in het dasdboard kastje, anders had ik wat naar de wijkagent gestuurd.
 
Vanmorgen een aso audirijder met haast, die besloot mij links van een vluchtheuvel in te halen. Met een rotgang, gelukkig stak er geen fietser of voetganger over. Helaas lag de dashcam in het dasdboard kastje, anders had ik wat naar de wijkagent gestuurd.

Maak maar een keer een rondje op de A10, dan kan je heel wat aso’s in audi’s (of teslas) filmen en rapporteren.
 
Weet niet hoe accuraat dat ding is maar de temperatuur meter op mijn cockpit gaf gistermiddag vanaf de Botlek tot aan mijn straat in Den Haag een gemiddelde aan van 40,5 waarbij de temperatuur op en neer ging tussen de 40 en 41,5 graden. Alleen in de Ketheltunnel viel de temperatuur terug naar zo'n 38 a 38,5 graden. Verder (ver) over de 40 graden.
 
Ik dacht gisteren slim te zijn en vroeg te beginnen zodat ik eerder op de dag alweer klaar was... Liet dat nou net het warmste moment van de dag zijn... Ik voelde me gewoon zwaar beroerd toen ik afstapte. Een motor die ook niet wist wat ie met de warmte moest en maar besloot dat die warmte aan mn benen moest worden doorgegeven. Resultaat, een Hornet met een noodgang over de a16 en a15 met daarop een wijdbeens zittende bestuurder.

Vanmorgen weer een heerlijk temperatuurtje (niet sarcastisch) en het enige opmerkelijke/irritante wat ik tegen kwam was een bestelbus die dacht dat het cool was om met 105 mensen die 100 gingen en 200 meter uit elkaar reden in te halen op een tweebaans weg waar je 120 mag...
 
Het was relatief koud vandaag, blijft toch een vreemd gezicht lieden met tattoos in wapperend hemd, shorts, witte sokken in gympen op hun motor over de snelweg te zien rijden.
In ander verband hoorde ik iemand laatst nog zeggen dat tattoos weinig bescherming bieden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan