BMW-Wouter
MF veteraan
hoe hadden we dat kunnen weten?100 km/u voor de middelste strook.
Zijn we nu gezakt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hoe hadden we dat kunnen weten?100 km/u voor de middelste strook.
Foei, je mag daar op dat moment maar 80!
hoe hadden we dat kunnen weten?
Zijn we nu gezakt?
Knip
Als je mijn teller ziet
knip
Het is veel te warm om naar dit soort details te moeten zoeken ....
Verder helemaal met je eens
Nou uh sorry, ik heb zitten turen op je foto en kan er geen snelheid uit halen, hooguit iets van 70 of ongeloofwaardig 170.Dat wisselt wel eens, 80, 100... go with the flow en als motorrijder een beetje vlotter.
Als je mijn teller ziet en ziet dat de auto's niet echt een blur zijn, kan je toch een beetje zien dat het er iets onder moet zitten.
Of denk je dat ik met mijn snelheid langs een rits auto's ga die 50 km/u gaan? Ik ben wel suicidaal, maar ook weer niet zó erg.
Verder is het alleen mijn constatering met één van de redenen waarom er zo veel ongelukken gebeuren;
Het niet afstand houden omdat mensen niet begrijpen hoeveel remweg er nodig is. Ook die eerste seconde dat je het nog door moet hebben, ben je al 27 meter verder. Dat zijn aardig wat autolengtes.
Nou uh sorry, ik heb zitten turen op je foto en kan er geen snelheid uit halen, hooguit iets van 70 of ongeloofwaardig 170.
Wat betreft remweg zag ik hier boven al een reactie.
Volgende keer een wat duidelijker zoekplaatje graag.
Ik ga deze nomineren voor de NobelprijsVwb remweg wordt er altijd fout gedacht!
120km/h = 33m/s
Bij 120km/h wordt in de theorie-les aangegeven een remweg van 12*12/ 2=72m.
Stel dat dit precies klopt dan komt er nog voor reactietijd (stel 1 sec) ook ca 30m bij.
Dus als je NU moet remmen dan sta je idd na ruim 100m pas echt helemaal stil.
Maar wat altijd wordt vergeten dat is dat jouw voorganger ook een voorwaartse snelheid heeft.
Ook voertuig voor jou heeft een remweg en een reactietijd. Die staat niet plots STIL!!
Als er uit het niets een groot rotsblok voor je op de weg valt dan geldt idd de berekening van 100m afstand.
Met allemaal auto's/ motoren die met ongeveer dezelfde snelheid dezelfde kant op rijden, is niet erg dat de onderlinge afstand veel korter.
Dat kan zonder dat het direct GEVAARLIJK hoeft te zijn. Vrijwel nooit een probleem dus!
In de motoGP rijden ze 300 met een halve meter tussenafstand. Dat gaat iha op het rechte stuk ook gewoon goed.
Mss wordt het nog wat anders als jouw voorganger op de zijkant van een overstekende vrachtwagen knalt?
Dan heb je die 100m echt wel nodig!
Bij RTL transportwereld hebben ze dat getest... LKW staat net zo snel stil als een PKW met dezelfde snelheidEen vrachtwagen die achter jou zit met volle lading is ook wel even onderweg voor deze flink is afgeremd.
Laptop, tablet en iPhone, allemaal net zo onduidelijk.Er staat redelijk duidelijk 110 op de teller. Bekijk je het op een smartphone?
Vwb remweg wordt er altijd fout gedacht!
120km/h = 33m/s
Bij 120km/h wordt in de theorie-les aangegeven een remweg van 12*12/ 2=72m.
Stel dat dit precies klopt dan komt er nog voor reactietijd (stel 1 sec) ook ca 30m bij.
Dus als je NU moet remmen dan sta je idd na ruim 100m pas echt helemaal stil.
Maar wat altijd wordt vergeten dat is dat jouw voorganger ook een voorwaartse snelheid heeft.
Ook voertuig voor jou heeft een remweg en een reactietijd. Die staat niet plots STIL!!
Als er uit het niets een groot rotsblok voor je op de weg valt dan geldt idd de berekening van 100m afstand.
Met allemaal auto's/ motoren die met ongeveer dezelfde snelheid dezelfde kant op rijden, is niet erg dat de onderlinge afstand veel korter.
Dat kan zonder dat het direct GEVAARLIJK hoeft te zijn. Vrijwel nooit een probleem dus!
In de motoGP rijden ze 300 met een halve meter tussenafstand. Dat gaat iha op het rechte stuk ook gewoon goed.
Mss wordt het nog wat anders als jouw voorganger op de zijkant van een overstekende vrachtwagen knalt?
Dan heb je die 100m echt wel nodig!
De wet van de zwaartekracht geldt hier. In principe staan alle voertuigen op rubberen banden, ongeacht het gewicht, tegelijk stil. Vooropgesteld dat de remmen niet onderbemeten zijn.Bij RTL transportwereld hebben ze dat getest... LKW staat net zo snel stil als een PKW met dezelfde snelheid
Die verschillen zijn er. Motorfietsen remmen door hun dynamische eigenschappen iets minder goed dan auto's.Er zullen wel wat verschillen zijn, procenten, als het gevolg van hardheid in rubber, stroefheid van het asfalt (is geen criterium als je op dezelfde weg zit)
Ik heb geleerd 2 seconden. Dat is ook het eerste wat ik tegen kom als ik een theorie website opzoek.Vwb remweg wordt er altijd fout gedacht!
120km/h = 33m/s
Bij 120km/h wordt in de theorie-les aangegeven een remweg van 12*12/ 2=72m.
Stel dat dit precies klopt dan komt er nog voor reactietijd (stel 1 sec) ook ca 30m bij.
Dus als je NU moet remmen dan sta je idd na ruim 100m pas echt helemaal stil.
Maar wat altijd wordt vergeten dat is dat jouw voorganger ook een voorwaartse snelheid heeft.
Ook voertuig voor jou heeft een remweg en een reactietijd. Die staat niet plots STIL!!
Als er uit het niets een groot rotsblok voor je op de weg valt dan geldt idd de berekening van 100m afstand.
Met allemaal auto's/ motoren die met ongeveer dezelfde snelheid dezelfde kant op rijden, is niet erg dat de onderlinge afstand veel korter.
Dat kan zonder dat het direct GEVAARLIJK hoeft te zijn. Vrijwel nooit een probleem dus!
In de motoGP rijden ze 300 met een halve meter tussenafstand. Dat gaat iha op het rechte stuk ook gewoon goed.
Mss wordt het nog wat anders als jouw voorganger op de zijkant van een overstekende vrachtwagen knalt?
Dan heb je die 100m echt wel nodig!
De wet van de zwaartekracht geldt hier. In principe staan alle voertuigen op rubberen banden, ongeacht het gewicht, tegelijk stil. Vooropgesteld dat de remmen niet onderbemeten zijn.
Ik was niet op de hoogte dat het beleid was om topic reacties op Rob RD af te stemmen?En als je nou alle theorie op een berg gooit en door het schijthuis trekt en gewoon met intuïtief verstand aan het verkeer meedoet? ik heb nog nooit zitten tellen en rekenen...
Met juiste getallen kan je een absoluut rekenmodel maken...
Daarbij heb ik wel eens in een "kettingbotsing" gezeten. boem, boem, boem, boem, rob RD stuurt er tussenuit, boem ,boem, boem..
8 auto's met Robbie op zijn motor als getuige... Pliesie zegt "waar zat jij?" Ik zeg "tussen auto 6 en 7..." Hij was uiterst verbaasd dat ik er tussenuit was gekomen
Dan had ik gezegd "het beleid is om topic reacties op mij af te stemmen"Ik was niet op de hoogte dat het beleid was om topic reacties op Rob RD af te stemmen?
Klopt. Er wordt fout gedacht. Hierboven zie ik er ook eentjeVwb remweg wordt er altijd fout gedacht!
120km/h = 33m/s
Bij 120km/h wordt in de theorie-les aangegeven een remweg van 12*12/ 2=72m.
Stel dat dit precies klopt dan komt er nog voor reactietijd (stel 1 sec) ook ca 30m bij.
Dus als je NU moet remmen dan sta je idd na ruim 100m pas echt helemaal stil.
Maar wat altijd wordt vergeten dat is dat jouw voorganger ook een voorwaartse snelheid heeft.
Ook voertuig voor jou heeft een remweg en een reactietijd. Die staat niet plots STIL!!
Als er uit het niets een groot rotsblok voor je op de weg valt dan geldt idd de berekening van 100m afstand.
Met allemaal auto's/ motoren die met ongeveer dezelfde snelheid dezelfde kant op rijden, is niet erg dat de onderlinge afstand veel korter.
Dat kan zonder dat het direct GEVAARLIJK hoeft te zijn. Vrijwel nooit een probleem dus!
In de motoGP rijden ze 300 met een halve meter tussenafstand. Dat gaat iha op het rechte stuk ook gewoon goed.
Mss wordt het nog wat anders als jouw voorganger op de zijkant van een overstekende vrachtwagen knalt?
Dan heb je die 100m echt wel nodig!