Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik heb die ervaring totaal niet op de Franse tolwegen. Ik haal ook wel eens trager sleurhutverkeer in met mijn vouwwagen met 120km/h. Het verkeer achter mij blijft altijd op gepaste afstand achter me. Uitzondering: ringweg Parijs.
 
uiters rechts reed een vrachtwagen en dan die auto op rijvak 2 en ik op drie , ik zou niet weten waarom ik die auto met aanhangwagen niet mag ver bij rijden tegen 115 a 120 . ik weet dat je op somigeplaatsen in Frankrijk 130 mag . maar hij zal het meschien ook te warm heben gehad en meschien een heet hoofd hat en ik lekker koel met de R aan in de auto . ( ik rij zelf ook met de moter maar ga niet moeilijk doen op de snelweg als een auto of vrachtwagen elkaar verbij steken en ik er eve achter moet blijven hoor ) ik weet wel dat de moter rijder's in Frankrijk je links en rechts voor bij reiden ook op gewone wegen en dat niet tegen 15 a 20 u hoor .

groeten Patrick
 
Klopt, alleen moet je dan wel weten wat voor lampje je nodig hebt en hoe je erbij komt. En als Google dan ook nog eens niet echt hulpvaardig blijkt te zijn, én ik heb een ANWB abo, dan is de keuze snel gemaakt.
Dat is waar! Ik weet bij mijn motor wel waar de schroefjes zitten, en heb zo'n doosje van 80 cent van de Action onder m'n zadel gestopt. Tip? :)
 
uiters rechts reed een vrachtwagen en dan die auto op rijvak 2 en ik op drie , ik zou niet weten waarom ik die auto met aanhangwagen niet mag ver bij rijden tegen 115 a 120 . ik weet dat je op somigeplaatsen in Frankrijk 130 mag . maar hij zal het meschien ook te warm heben gehad en meschien een heet hoofd hat en ik lekker koel met de R aan in de auto . ( ik rij zelf ook met de moter maar ga niet moeilijk doen op de snelweg als een auto of vrachtwagen elkaar verbij steken en ik er eve achter moet blijven hoor ) ik weet wel dat de moter rijder's in Frankrijk je links en rechts voor bij reiden ook op gewone wegen en dat niet tegen 15 a 20 u hoor .

groeten Patrick
Wel vermoeiend lezen hoor dit.
 
volgens mij voor die moter rijder toen ik hem verbij was kwam de moter rijder voor me rijden eerst met zijn linker been teken aan het doen en toen rechts en met zijn rechter hand een vuist aan het maken en met zijn linker been stamp bewegingen aan het maken . ik heb hem maar laten rijden en geen aandacht meer aan gegeven en mijn weg veder gezet , ik mag maar 120 u rijden met zo een dakkoffer . zo zie je maar dat ook moter rijder af en toe moeilijk kunnen doen he .

In Frankrijk geeft het overige verkeer motorrijders altijd vrije ruimte. Op een tweebaansweg gaat verkeer in beide richtingen uiterst rechtsrijden zodat motorrijders over de middenstreep kunnen inhalen. En ook op de snelweg geeft een Franse automobilist altijd een motorrijder de ruimte. In dit geval had die motorrijder verwacht dat je òf voor hem naar rechts ging òf dat je duidelijk kenbaar hem zoveel ruimte geeft dat hij je over dezelfde rijstrook had kunnen inhalen. Omdat jij dat niet deed zal die motorrijder hebben gedacht dat jij hem opzettelijk aan het hinderen was.
 
In Frankrijk geeft het overige verkeer motorrijders altijd vrije ruimte. Op een tweebaansweg gaat verkeer in beide richtingen uiterst rechtsrijden zodat motorrijders over de middenstreep kunnen inhalen. En ook op de snelweg geeft een Franse automobilist altijd een motorrijder de ruimte. In dit geval had die motorrijder verwacht dat je òf voor hem naar rechts ging òf dat je duidelijk kenbaar hem zoveel ruimte geeft dat hij je over dezelfde rijstrook had kunnen inhalen. Omdat jij dat niet deed zal die motorrijder hebben gedacht dat jij hem opzettelijk aan het hinderen was.
Het gedrag van jezelf wordt gereflecteerd in je omgeving.(medeweggebruikers8-))
 
Maar ff OT.
Kan me wel voorstellen de frustratie van de motorrijder. Motorrijder rijd minimaal de 130km wat is toegestaan, misschien toch ff iets te hard. Blik propt zn bak er voor op nog geen 100 m voor hem en moet daarom vol in de ankers. En waar om. Omdat blik op zn gemak over die derde baan een vrachtwagen en blik met sleurkar in wil halen. Dat beetje gas bijgeven is voor een motorrijder die net bijna een noodstop heeft moeten maken niet echt relevant meer.
Vandaar de gefrustreerde bewegingen van de motart! 8)7





✊
 
  • Leuk
Waarderingen: XMAX
Strook 1 is links bij de vangrail, bij 3 stroken is de rechtse strook nummer 3
Ja das leuk, maar als ik een snoepje uit een net geopend zakje haalt is dat niet het derde snoepje maar gewoon de eerste.
Als ik een weg op rij met meerdere rijstroken is voor mij de eerste rijstrook de eerste waar ik oprij!
Wat wegbeheerders er van maken voor hun personeel moeten zij maar weten.
Als blauw blauw dat ook wilt volgen, is hun pakkie an. Geeft wel verwarring!
 
hoef je niet te fentileren hier doe dat maar op een taal puristen topic. beetje knippen en plakken van de texst en je kan DAAR LEKKER JE EI KWIJT.
(Sorry capslk)
Dislexie is k.u.t. maar een paar punten en komma's zouden je verhaal een stuk leesbaarder maken. (of in dit geval: minder onleesbaar)
 
Terug
Bovenaan Onderaan