Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wow, dat is close.
Maar wat ik niet snap is dat je er veel te dicht achter blijft hangen?
Ik zou juist maken dat ik uit die gevarenzone zou komen, snelheid eruit, afstand maken en rijstrook opschuiven.
Je ziet dat er nog meer zooi los ligt en eruit gaat waaien?
Als zo`n plastic zak tegen je motor aankomt lig jij op je snuffert.
Of hij slaat in je wiel of hij trekt je voorrem in.
Denk er naar even over na, hopelijk hou je er voor een volgende keer rekening mee.
Blijkbaar kon het hen allemaal een worst schelen.
Veel hypotheses weer die niet gebeurd zijn... Een granaat slaat nooit twee keer op dezelfde plek in.. Misschien geldt dat hier ook.
Pas stortte er een viaduct in, wie plant zijn route nu zodat hij niet meer over en onder viaducten hoeft?..
CDA stuurt nadat hij realiseert doelwit te zijn meteen naar links terwijl de pickup naar rechts gaat en verdwijnt daarmee uit "the line of fire"
Spreken die gasten geen NL?
Natuurlijk doet hij niets fout.Mis... Bijna raak is ook mis
Ben het gewoon met je eens dat hij daar niet lekker zat... Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik hem totaal niets fout zie doen. Als je eenmaal echt de lul bent onkom je niet. In beginsel zit hij niet te dicht achter de PU, kiest na de eerste granaat een baan buiten de line off fire en houdt zijn kop er bij, geen rare remacties... CDA overleeft wel onder omstandigheden
Dat klopt. Een granaat slaat überhaupt nooit twee keer inVeel hypotheses weer die niet gebeurd zijn... Een granaat slaat nooit twee keer op dezelfde plek in.
Alleen dat zielige toetertje
Dat kan echt niet hoor. Dan moet je jezelf gewoon schamen
Dan kruipt er een ander in... Ook dit doet hij goed. Effe fictief: Op 50 meter kruipt er niemand meer tussen, vinden ze te kort, op 60 meter kruipen ze ertussen, heb je er nog maar 25 ipv 50 (reken meer afstand van tussenkruiper voor hem dan achter hem, neem je weer 60 meter, kruipt er weer een tussen, "lineair met de analogie" van deze hypothese sta je dus op enig moment stil... Het risico combineren met de kaas van het brood laten eten...Natuurlijk doet hij niets fout.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat hij veel defensiever kan rijden door afstand te nemen en zoveel mogelijk uit de gevarenzone te komen.
Hoewel inderdaad het beste, kan ik dat in het normale verkeer op wegen met 2 of meer rijstroken nauwelijks volhouden. Duikt altijd wel wat tussen, omdat je een 'gat' laat vallen. Heb er een keer een gehad die de hele weg claxonnerend achter me zat omdat ik afstand hield. En maar gebaren dat ik door moest rijden. Je zou op zulke momenten bijna begrip krijgen voor spiegelmeppers.Is iets meer afstand houden, zeg 2s, wellicht een idee?
De gemiddelde claxon die af-fabriek op motoren zit gemonteerd is een lachertje. Die op m'n XTZ750 was nauwelijks hoorbaar boven de 30km/uDie claxon heeft een upgrade nodig meep meep
Overschatten?De remweg van een motorfiets is makkelijk te onderschatten, sinds dat ik op het circuit ben gaan rijden met de motor heb ik veel meer waardering gekregen voor voldoende onderlinge afstand. Over ervaring gesproken. Liever een broekschijter dan een dwarslaesie.
"Netjes kort" is natuurlijk heel erg subjectief, maar ik zie vaak motorrijders dichter achter hun voorligger rijden dan goed voor ze is. Dat gaat misschien een miljoen kilometer goed, maar je intuïtie en voertuigbeheersing zijn geen oplossing voor alles. Jij zit toch ook meer dan 1 cm achter je voorganger ondanks je ervaring en vaardigheden? Vanaf welke afstand wordt het wel verantwoord?
Was dat geen banaan?Overschatten?
Compleet met je eens, daarom is die grijze massa continue 100.000 berekeningen en afwegingen aan het maken, daar hoort de analogie van de afstand die je neemt bij. Misschien heeft die grijze massa bij CDA ook gewoon goed zijn werk gedaan. Ongemerkt houdt die grijze massa bijvoorbeeld rekening met het moment waarop remlichten oplichten en de tijd die er tussenzit waarop de remmen aangrijpen. Uiteraard allemaal gebaseerd op opgeslagen gegevens.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn gegevens bij snelheden boven de 250 kmh tekort schoten om de afstand tussen mijn ver weg rijdende voorganger en remweg goed te combineren... Een gebrek aan ervaring...
Ik denk ook dat we allemaal waarnemen wat het verkeer buiten dat het van baan kan veranderen om ons heen voor gevaar op kan everen, zo blijven we niet achter auto's met een fietsdrager hangen of achter aanhangers, danwel, let op, daar komt-ie passen we de afstand aan zoals Ray zegt. Ik heb na het filmpje ook een gegeven opgeslagen dat ongemerkt losgelaten wordt op de berekeningen die die grijze massa uitvoert op het moment dat ik een pickup voor me heb. Ook verhalen van vallende ladders die ik zelf nooit meegemaakt heb doen mijn voorzichtigheid toenemen
Het verhaal van de aap en de appel