Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wow, dat is close.😲

Maar wat ik niet snap is dat je er veel te dicht achter blijft hangen?
Ik zou juist maken dat ik uit die gevarenzone zou komen, snelheid eruit, afstand maken en rijstrook opschuiven.
Je ziet dat er nog meer zooi los ligt en eruit gaat waaien?
Als zo`n plastic zak tegen je motor aankomt lig jij op je snuffert.
Of hij slaat in je wiel of hij trekt je voorrem in.

Denk er naar even over na, hopelijk hou je er voor een volgende keer rekening mee.

Veel hypotheses weer die niet gebeurd zijn... Een granaat slaat nooit twee keer op dezelfde plek in.. Misschien geldt dat hier ook.

Pas stortte er een viaduct in, wie plant zijn route nu zodat hij niet meer over en onder viaducten hoeft?..

CDA stuurt nadat hij realiseert doelwit te zijn meteen naar links terwijl de pickup naar rechts gaat en verdwijnt daarmee uit "the line of fire"

Spreken die gasten geen NL?
 
Niet zelf meegemaakt , maar m n pa (85)belde net ;hij heeft z n scoot opgeblazen ,ding volledig naar de bliksem :}
rijd er ook 20 tot 30km p/d mee ,ook off-road , dat heeft tie goed gedaan:t
 
Veel hypotheses weer die niet gebeurd zijn... Een granaat slaat nooit twee keer op dezelfde plek in.. Misschien geldt dat hier ook.

Pas stortte er een viaduct in, wie plant zijn route nu zodat hij niet meer over en onder viaducten hoeft?..

CDA stuurt nadat hij realiseert doelwit te zijn meteen naar links terwijl de pickup naar rechts gaat en verdwijnt daarmee uit "the line of fire"

Spreken die gasten geen NL?

Op sec 3 waait er een doos uit die bak.
cda reageert al na 1 sec (wat redelijk snel is) net voordat de doos bij zijn motor is.
Om echt de doos te ontwijken is het eigenlijk te laat.
Op sec 7 slaat je 2e granaat al in. O-)
 
Mis... Bijna raak is ook mis

Ben het gewoon met je eens dat hij daar niet lekker zat... Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik hem totaal niets fout zie doen. Als je eenmaal echt de lul bent onkom je niet. In beginsel zit hij niet te dicht achter de PU, kiest na de eerste granaat een baan buiten de line off fire en houdt zijn kop er bij, geen rare remacties... CDA overleeft wel onder omstandigheden :t
 
Laatst bewerkt:
@Raymond W Toch heb ik ze allebei weten te ontwijken. De reden dat ik links begin te rijden (en sneller) is om niet meer achter hem te rijden mocht die nog meer rommel (plastic zakken) verliezen. De zakken komen langs de rechterkant van de laadbak naar buiten gewaaid. Quick thinking.
De auto achter mij ging redelijk hard in de ankers als je zo rond 0:05 seconden mijn linker spiegel in de gaten houdt.
Doos heeft me niet geraakt, ook niet aan de zijkant van de motor. Laten we zeggen er zat nog maar 2-3 cm over. Had ik 1 seconde later gereageerd was het er vol op.
 
Mis... Bijna raak is ook mis

Ben het gewoon met je eens dat hij daar niet lekker zat... Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik hem totaal niets fout zie doen. Als je eenmaal echt de lul bent onkom je niet. In beginsel zit hij niet te dicht achter de PU, kiest na de eerste granaat een baan buiten de line off fire en houdt zijn kop er bij, geen rare remacties... CDA overleeft wel onder omstandigheden :t
Natuurlijk doet hij niets fout.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat hij veel defensiever kan rijden door afstand te nemen en zoveel mogelijk uit de gevarenzone te komen.
 
Natuurlijk doet hij niets fout.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat hij veel defensiever kan rijden door afstand te nemen en zoveel mogelijk uit de gevarenzone te komen.
Dan kruipt er een ander in... Ook dit doet hij goed. Effe fictief: Op 50 meter kruipt er niemand meer tussen, vinden ze te kort, op 60 meter kruipen ze ertussen, heb je er nog maar 25 ipv 50 (reken meer afstand van tussenkruiper voor hem dan achter hem, neem je weer 60 meter, kruipt er weer een tussen, "lineair met de analogie" van deze hypothese sta je dus op enig moment stil... Het risico combineren met de kaas van het brood laten eten...
 
Dat tussenkruipargument vind ik kul, offer je je eigen veiligheid op voor dat kleine beetje frustratie of tijdwinst? Ik laat ze er lekker tussen en laat me afzakken als dat blijkbaar zo belangrijk is voor de tussenkruiper.
 
Jij kan een feit rustig gelul vinden, duidt voor mij alleen maar op een gebrek aan ervaring. Moeten we er dan rekening mee gaan houden dat uit iedere pickup dozen en zakken gaan waaien??? Terwijl er met een beetje intuitie en voertuigbeheersing gewoon helemaal niets aan de hand is? Lekker achter de komma denken jongens... Dat woord veligheid, tsjongejonge.. het wordt vanlieverlee een synoniem voor broekschijterigheid...
En haal er geen rare dingenn bij zoals frustratie en tijdswinst, het rijdt gewoon veel relaxter als je niet iedere keer een tussenkruiper hebt door de afstand netjes kort te houden.
 
De remweg van een motorfiets is makkelijk te onderschatten, sinds dat ik op het circuit ben gaan rijden met de motor heb ik veel meer waardering gekregen voor voldoende onderlinge afstand. Over ervaring gesproken. Liever een broekschijter dan een dwarslaesie.

"Netjes kort" is natuurlijk heel erg subjectief, maar ik zie vaak motorrijders dichter achter hun voorligger rijden dan goed voor ze is. Dat gaat misschien een miljoen kilometer goed, maar je intuïtie en voertuigbeheersing zijn geen oplossing voor alles. Jij zit toch ook meer dan 1 cm achter je voorganger ondanks je ervaring en vaardigheden? Vanaf welke afstand wordt het wel verantwoord?
 
Is iets meer afstand houden, zeg 2s, wellicht een idee? ;)
Hoewel inderdaad het beste, kan ik dat in het normale verkeer op wegen met 2 of meer rijstroken nauwelijks volhouden. Duikt altijd wel wat tussen, omdat je een 'gat' laat vallen. Heb er een keer een gehad die de hele weg claxonnerend achter me zat omdat ik afstand hield. En maar gebaren dat ik door moest rijden. :') Je zou op zulke momenten bijna begrip krijgen voor spiegelmeppers.
 
De remweg van een motorfiets is makkelijk te onderschatten, sinds dat ik op het circuit ben gaan rijden met de motor heb ik veel meer waardering gekregen voor voldoende onderlinge afstand. Over ervaring gesproken. Liever een broekschijter dan een dwarslaesie.

"Netjes kort" is natuurlijk heel erg subjectief, maar ik zie vaak motorrijders dichter achter hun voorligger rijden dan goed voor ze is. Dat gaat misschien een miljoen kilometer goed, maar je intuïtie en voertuigbeheersing zijn geen oplossing voor alles. Jij zit toch ook meer dan 1 cm achter je voorganger ondanks je ervaring en vaardigheden? Vanaf welke afstand wordt het wel verantwoord?
Overschatten?

Compleet met je eens, daarom is die grijze massa continue 100.000 berekeningen en afwegingen aan het maken, daar hoort de analogie van de afstand die je neemt bij. Misschien heeft die grijze massa bij CDA ook gewoon goed zijn werk gedaan. Ongemerkt houdt die grijze massa bijvoorbeeld rekening met het moment waarop remlichten oplichten en de tijd die er tussenzit waarop de remmen aangrijpen. Uiteraard allemaal gebaseerd op opgeslagen gegevens.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn gegevens bij snelheden boven de 250 kmh tekort schoten om de afstand tussen mijn ver weg rijdende voorganger en remweg goed te combineren... Een gebrek aan ervaring...
Ik denk ook dat we allemaal waarnemen wat het verkeer buiten dat het van baan kan veranderen om ons heen voor gevaar op kan everen, zo blijven we niet achter auto's met een fietsdrager hangen of achter aanhangers, danwel, let op, daar komt-ie passen we de afstand aan zoals Ray zegt. Ik heb na het filmpje ook een gegeven opgeslagen dat ongemerkt losgelaten wordt op de berekeningen die die grijze massa uitvoert op het moment dat ik een pickup voor me heb. Ook verhalen van vallende ladders die ik zelf nooit meegemaakt heb doen mijn voorzichtigheid toenemen
Het verhaal van de aap en de appel
 
Overschatten?

Compleet met je eens, daarom is die grijze massa continue 100.000 berekeningen en afwegingen aan het maken, daar hoort de analogie van de afstand die je neemt bij. Misschien heeft die grijze massa bij CDA ook gewoon goed zijn werk gedaan. Ongemerkt houdt die grijze massa bijvoorbeeld rekening met het moment waarop remlichten oplichten en de tijd die er tussenzit waarop de remmen aangrijpen. Uiteraard allemaal gebaseerd op opgeslagen gegevens.
Ik kan me nog goed herinneren dat mijn gegevens bij snelheden boven de 250 kmh tekort schoten om de afstand tussen mijn ver weg rijdende voorganger en remweg goed te combineren... Een gebrek aan ervaring...
Ik denk ook dat we allemaal waarnemen wat het verkeer buiten dat het van baan kan veranderen om ons heen voor gevaar op kan everen, zo blijven we niet achter auto's met een fietsdrager hangen of achter aanhangers, danwel, let op, daar komt-ie passen we de afstand aan zoals Ray zegt. Ik heb na het filmpje ook een gegeven opgeslagen dat ongemerkt losgelaten wordt op de berekeningen die die grijze massa uitvoert op het moment dat ik een pickup voor me heb. Ook verhalen van vallende ladders die ik zelf nooit meegemaakt heb doen mijn voorzichtigheid toenemen
Het verhaal van de aap en de appel
Was dat geen banaan? 😕
 
Ach ik zag vanmiddag op de snelweg een motorrijder nog geen meter achter een vrachtwagen hangen...... Maffie.....

Was redelijk druk dus dacht nou ik wacht ff om hem ruimte te geven..... Nee hoor die bleef stug achter die wagen hangen. Oké aju dan.
 
Gister, reed door de stad op een verkeerslicht af, komt de auto voor me volgas achteruit, ja met een rotgang, was gelukkig 2 baans uitlopend naar 4,dus ruimte zat om uit te wijken. Hij had mij zeker niet opgemerkt aan zijn houding te zien.
Moest 200 m terug om de afslag woonboulevard te nemen, en ja, dat moet met 40km/h achteruit als er verkeer aankomt

Ach, zag het optijd (hoewel ik eerst niet door had waarom ik die auto zo snel nader) en ruimte zat dus :W:W:W:W:W:W:W:W:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan