Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Als kinderen het doen krijgen ze een taakstraf... welicht was dat ook waarom die vent op de veegwagen zit... neergaande spiraal heet dat toch?
 
Heb waarschijnlijk bij Hattem een verkeerde weg gepakt, dijk vond ik ook niet, had ook afspraken vanmiddag,was geen plezier ritje maar "noodzaak"
Ze hebben dat idd bij Hattem een beetje lopen verkloten ,t was vroeger ff makkelijker daar B| beetje ontmoedigingsbeleid w.s
 
Vandaag haast een fietsbezorger tegen m’n linker flank B|

Die eten bestel bezorgers (koeriers) op de fiets en scooter, maken het steeds bonter wat hun verkeersgedrag betreft.

Je wordt gewoon door ze aangereden, als je dat niet weet te voorkomen.

Dat ze van links komen en of voorrang moeten verlenen, maakt ze niet veel uit, ze gaan gewoon door.

Het is dat ik die fietsbezorger al tijdig aan zag komen en inhield, anders was ik gewoon op links aangereden, het joch fietste gewoon door 8)7

Ik had ‘m graag even willen vertellen wat de gevolgen geweest zouden zijn voor ‘m, voor z’n ouders en z’n werkgever, maar hij verdween tussen de gebouwen.
 
Nou is eten wel een eerste levensbehoefte, maar om er nou A1 van te maken... :N
 
hoi , ik denk dat het bij julie in Nederland en hier in Belgie nog mee valt met die scooter's hoor .
in Frankrijk komen die bezorger's je in het sentrum zo wel rechts als links voor bij gereden op een 2 rijs vak waar je veel tegen liger's met auto's tegen komt , een Ramp vind ik die scooter's met die bak van achter. wat doen we er aan he .

groeten Patrick uit B
 
hoi , ik denk dat het bij julie in Nederland en hier in Belgie nog mee valt met die scooter's hoor .
in Frankrijk komen die bezorger's je in het sentrum zo wel rechts als links voor bij gereden op een 2 rijs vak waar je veel tegen liger's met auto's tegen komt , een Ramp vind ik die scooter's met die bak van achter. wat doen we er aan he .

groeten Patrick uit B
Er zal weinig verschil zijn in verkeersgedrag overal tussen fiets en scooter koeriers.
Ze rijden als een bezetene, idioot, en gevaarlijk.

Wat je er tegen kan doen, een aanrijding voorkomen, maar als je toch wordt aangereden, de hele dekselse boel aanpakken, schade en alle bijkomende extra’s, volledig laten vergoeden door verzekering van het bedrijf waar ze voor bezorgen en koerier laten ontslaan, als dit bedrijf dat al zelf niet doet.
 
Bezorg-scootertjes zijn overal hetzelfde denk ik.
Die hebben maar 1 doel en dat is het eten warm bij de klant afleveren. Gas altijd op de max!
Tegenliggers of niet, doorblazen want het eten wordt koud.

Bij Napels zitten de scooters idd vaak ook op de linkse (tegenligger) baan.
Totdat ik er achter kwam dat je gewoon met je scooter (motor?) kan inhalen ondanks tegenligger.
Dat gaat wonderwel goed want tegenligger gaat iets naar rechts rijden en maakt daarmee ruimte voor de 2-wieler.
Er wordt dan met je motor/ scooter eigenlijk op de middenstreep gereden.

Aha, die truc dat kan ik ook. En dat werkt prima!
Totdat, totdat...................... ik wilde inhalen via andere baan, maar toen kwam er ook van de andere kant een scooter die hetzelfde deed.
Ja, dan is er ineens niet veel ruimte meer. Het ging goed, maar ik ben er daarna wel mee gestopt.
 
Niet alleen in Napels, hele kustlijn vanaf Nice tot Genua vliegen de scooters (brom en motor) aan alle kanten om je heen.
 
Vorig jaar ben ik de kust afgereden van La Spezia, via Genua naar Menton. Daarna verder met de RDGA.
Ik kan vergelijken met het scooter-geweld van zuid Italië waar ik eerder al was. En dat is erger!

Vorig jaar kwam ik dus door Genua waarvan achteraf bleek dat net de brug over de stad was ingestort.
Op moment dat ik door de stad reed wist ik niet dat de brug stuk was.
Ik zag wel dat het een puinhoop was in het verkeer, maar dat is het eigenlijk altijd wel. Deze keer wel overal met loeiende ambulances en politie.
Op vrijwel iedere straathoek stond een agent met zijn pannenkoek te zaaien en de fluit aan de mond.

Genua is altijd wel een puinhoop, maar deze keer stond alle verkeer echt helemaal vast.
Alle auto's in lange rijen stonden stil. Verkeer de stad in werd tegengehouden. Je mocht alleen de stad UIT!
Zoals Piggen zegt reden we met tig motoren en scooters, alle op de linkse baan om de stad te verlaten.

Ik was al 30-40km de stad uit toen er nog steeds brandweer en ambulances mij tegemoet kwamen.
Pas enkele dagen later hoorde ik wat was gebeurd en toen begreep ik wat op dat moment gaande was.

Met die brug is natuurlijk een uitzonderlijke situatie. Italiaans verkeer is meestal chaos.
Toch valt het normaal nog wel mee in Genua. Neem van mij aan dat Napels en Palermo meestal erger zijn.

Beste is om gewoon mee te doen met de plaatselijke gebruikers!
Ja, het is idd een beleving als je met tig scooters en motoren als een zwerm door de stad rijdt!
Meestal is wat daar rijdt, licht spul en scootertjes. Daarom lekker voorin blijven rijden om niet in het gedrang te raken.
 
Laatst bewerkt:
Op vakantie deze zomer reed ik in de buurt van Chimay achter de werkwagen van een grondwerker.
Die hebben vaak van die pvc buizen tegen het rek van hun laadbak waarin ze scheppen/ harken en dergelijken in bewaren. (steel naar beneden en shep omhoog)

Zoals dus ook deze meneer, die had n grote schop, jeweetwel, zo n metalen sneeuwschep, in zn pvc buis zitten.
Toen hij een beetje snelheid maakte ging die schep dus steeds harder heen en weer tot ie zich als n worm helemaal uit die buis had getrild, en toen vloog er dus n schep met 100 km per uur over de weg.

dat was mijn verhaal

PS toen ik de meneer erop probeerde te attenderen met wat ingewikkelde handgebaren, kreeg ik er zelf ook een terug als antwoord. Misschien is in Wallonië één vinger omhoog steken wel een teken van affectie en dank?
Of misschien gewoon een simpele miscommunicatie door mijn masturbatie achtige handenwerk naar de meneer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan