Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

[...] toen ik de meneer erop probeerde te attenderen met wat ingewikkelde handgebaren, kreeg ik er zelf ook een terug als antwoord. Misschien is in Wallonië één vinger omhoog steken wel een teken van affectie en dank? Of misschien gewoon een simpele miscommunicatie door mijn masturbatie achtige handenwerk naar de meneer.
Tja, communicatie, blijft een ingewikkeld dingetje, als iedereen nou gewoon z'n smoel hield en luisterde ... ;) :+
 
Tja, communicatie, blijft een ingewikkeld dingetje, als iedereen nou gewoon z'n smoel hield en luisterde ... ;) :+

hij heeft het over Wallonie, die luisteren niet dus snappen ze ook niks
 
Nu heb ik ontdekt wat gevaarlijker is dan witte busjes , gehandicapten vervoer ,2x geen voorrang gekregen vanmorgen ,de ene heeft me helemaal niet gezien ,de ander keek me aan, en trok rustig op :?zullen beide wel blind geweest zijn ;(, twee totaal verschillende situaties, t was te mooi weer om me er verder druk om te maken ,2 mooie noodstops gemaakt *O*remt toch goed zo n Funduro:t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, communicatie, blijft een ingewikkeld dingetje, als iedereen nou gewoon z'n smoel hield en luisterde ... ;) :+

hij heeft het over Wallonie, die luisteren niet dus snappen ze ook niks
In Wallonië heb ik ook al diverse keren onenigheid gehad. Vaak hele nare lui. Nee, in F heb ik daar geen last van.
Arrogante kwasten, die vinden dat de hele wereld maar Frans zou moeten spreken, wat ze zelf eigenlijk niet eens doen.
Het Frans wat daar wordt gesproken kan je vergelijken met bij ons Noord-Gronings. Dat snapt ook (bijna) geen hond.
Nu ligt het wrs ook veel aan mezelf. Ik kan me best aardig redden in het Frans, maar bij die Walen blijk ik alles 'vergeten'.
Gewoon volharden in NL's spreken. Vaak blijken ze het wel een beetje te kunnen maar ze willen gewoon niet!
Zo blijft België de grootste grap in de geschiedenis. In 1 land begrijpen ze elkaar 5km verder over de taalgrens totaal niet................... :X

 


In Wallonië heb ik ook al diverse keren onenigheid gehad. Vaak hele nare lui. Nee, in F heb ik daar geen last van.
Arrogante kwasten, die vinden dat de hele wereld maar Frans zou moeten spreken, wat ze zelf eigenlijk niet eens doen.
Het Frans wat daar wordt gesproken kan je vergelijken met bij ons Noord-Gronings. Dat snapt ook (bijna) geen hond.
Nu ligt het wrs ook veel aan mezelf. Ik kan me best aardig redden in het Frans, maar bij die Walen blijk ik alles 'vergeten'.
Gewoon volharden in NL's spreken. Vaak blijken ze het wel een beetje te kunnen maar ze willen gewoon niet!
Zo blijft België de grootste grap in de geschiedenis. In 1 land begrijpen ze elkaar 5km verder over de taalgrens totaal niet................... :X
Ach man doe eens normaal.
 
Op sommige plekken in de BBK kis het asfalt rood gekleurt om aandacht te trekken.. Ik remde voorzichtig met de enfield (ja die waarvan ik de voorrem niet normaal werkend krijg) en voorwiel blokkeerde en ging haast onderuit?
Dat geverfde asfalt is glad?

even verder 'om te proberen'op gewoon asfalt en weer een snel blokkerend voorwiel. en weer even verder weer niet terwijl ik harder remde..
Raarr..
Op het voorwiel zit een Heidenau k44 en die zou goed grippen op nat wegdek..(daar had ik 'm op uitgezocht..)
hmm
 
Op sommige plekken in de BBK kis het asfalt rood gekleurt om aandacht te trekken.. Ik remde voorzichtig met de enfield (ja die waarvan ik de voorrem niet normaal werkend krijg) en voorwiel blokkeerde en ging haast onderuit?
Dat geverfde asfalt is glad?

even verder 'om te proberen'op gewoon asfalt en weer een snel blokkerend voorwiel. en weer even verder weer niet terwijl ik harder remde..
Raarr..
Op het voorwiel zit een Heidenau k44 en die zou goed grippen op nat wegdek..(daar had ik 'm op uitgezocht..)
hmm
je zegt t zelf al , waar ik de voorrem niet normaal werkend krijg :?
 
Abs op de Enfield bouwen of meer gevoel in je handen kweken.@ sammie
 
Als hij de ene keer blokkeert om niets en later niet meer, dan werkt de rem inderdaad niet normaal.
Aan de rode erf ligt het niet, op een andere plek gebeurde immers hetzelfde.
 
Als hij de ene keer blokkeert om niets en later niet meer, dan werkt de rem inderdaad niet normaal.
Aan de rode erf ligt het niet, op een andere plek gebeurde immers hetzelfde.
Oh nee je begrijpt me verkeerd/ik geef niet genoeg info.
Blokkeren doet hij nooit- behalve nu als het kennelijk spekglad is- De voorrem van dit ding is enorm lui en slap..
 
Oh nee je begrijpt me verkeerd/ik geef niet genoeg info.
Blokkeren doet hij nooit- behalve nu als het kennelijk spekglad is- De voorrem van dit ding is enorm lui en slap..
Op een motor met een onbetrouwbare voorrem zou ik geen halve meter willen rijden.

Edit: Of ja, toch wel eens gedaan, met een lekke remleiding naar de werkplaats gereden. Dat voelt niet lekker. Achterrem kan me minder schelen.
 
Oh nee je begrijpt me verkeerd/ik geef niet genoeg info.
Blokkeren doet hij nooit- behalve nu als het kennelijk spekglad is- De voorrem van dit ding is enorm lui en slap..
even verder 'om te proberen'op gewoon asfalt en weer een snel blokkerend voorwiel. en weer even verder weer niet terwijl ik harder remde..
Raarr..


Dan klopt het niet wat je hier schreef
 
Klopt, het is raar.. of de 2 stukken asfalt, waarvan 1 in het rood, waren gewoon glad.. voelde met de voet ook glad.
Toch vraag ik me af of het niet aan de gevierde Heidenau k44 lag, waar ik verder wel goede ervaringen mee heb.

Omdat dit MF is, de voorrem remt erg slecht en krijg je normaal NOOIT blokkerend...
 
Wat ik vandaag weer meemaak in de stad |( Zou bijna met de beelden naar de politie stappen, toch wel bewust een zwakkere verkeersdeelnemer aanrijden. Het is dat ik die scooter rijders zelf ook vrij irritant vind, alhoewel lang niet zo erg als die pokke taxi's. Had bij toeval mijn helm camera aan:

PRISMTUBEWIFIL190813-132300 - Streamable

Sorry voor al het gesnuif, ben een beetje verkouden. Waar het om gaat gebeurd vanaf 1:35 ongeveer. Scooters dwars op de trambaan + taxi.
 
Ja man, een vluchtmisdrijf. Zou ik bij de politie aangeven en online gooien voor de grap/verkopen aan nieuwsbladen :)
 
Wat ik vandaag weer meemaak in de stad |( Zou bijna met de beelden naar de politie stappen, toch wel bewust een zwakkere verkeersdeelnemer aanrijden. Het is dat ik die scooter rijders zelf ook vrij irritant vind, alhoewel lang niet zo erg als die pokke taxi's. Had bij toeval mijn helm camera aan:

PRISMTUBEWIFIL190813-132300 - Streamable

Sorry voor al het gesnuif, ben een beetje verkouden. Waar het om gaat gebeurd vanaf 1:35 ongeveer. Scooters dwars op de trambaan + taxi.
Kijk maar uit dat ze je dan niet bekeuren voor het BIJNA KAPOTDOODRIJDEN van die voetgangmevrouw die op 2:22 toch echwel dikvetveul voorrang had omdat ze op een zebrapad over aan het steken was... :P
 
Kijk maar uit dat ze je dan niet bekeuren voor het BIJNA KAPOTDOODRIJDEN van die voetgangmevrouw die op 2:22 toch echwel dikvetveul voorrang had omdat ze op een zebrapad over aan het steken was... :P

Mhwa, zoals je vanaf 2:16 al kan zien stond ze daar gewoon met haar duimen te draaien bij het zebrapad terwijl ze al 30x over had kunnen steken. Ook bij de motorrijder voor me maakte ze nog geen aanstalten over te steken waardoor ook hij doorrijdt. Pas toen ik voor haar reed begon ze toch te lopen, maar op die mogelijkheid was ik al ingesteld door links over het zebrapad te rijden zodat zowel de mevrouw over kon steken en ik door kon rijden zonder dat we elkaar tot last waren. Een praktische en sociale oplossing. O-)

En er gaan wel meer kleine dingetjes niet helemaal volgens de regels op het filmpje, maar dat is de realiteit van het verkeer in onze leuke hoofdstad wil je ergens zien te komen binnen een acceptabele tijdspan.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vandaag weer meemaak in de stad |( Zou bijna met de beelden naar de politie stappen, toch wel bewust een zwakkere verkeersdeelnemer aanrijden. Het is dat ik die scooter rijders zelf ook vrij irritant vind, alhoewel lang niet zo erg als die pokke taxi's. Had bij toeval mijn helm camera aan:

PRISMTUBEWIFIL190813-132300 - Streamable

Sorry voor al het gesnuif, ben een beetje verkouden. Waar het om gaat gebeurd vanaf 1:35 ongeveer. Scooters dwars op de trambaan + taxi.

Kijk maar uit dat ze je dan niet bekeuren voor het BIJNA KAPOTDOODRIJDEN van die voetgangmevrouw die op 2:22 toch echwel dikvetveul voorrang had omdat ze op een zebrapad over aan het steken was... :P

Of dat ie op 0:26 vrolijk een één-richtingsstraat de verkeerde kant inrijdt, en op 0.44 weer. Was niet nodig, als je gewoon rechtdoor was gebleven op de Bellamy, was je via de Kostverlorenkade precies hetzelfde uitgekomen. En dan had je ook niet een heel stuk fietspad hoeven pakken op de Kinkerstraat.

Serieus man, je rijdt als een scooterrijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan