Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wat ik wel geleerd heb is de "body language" van autos/bestuurders te lezen.
In veel gevallen is een (soms domme) actie van een blikker prima van te voren te voorspellen.
Claim je plaats op de weg.
Niet alleen de body (face) language, want die staat meestal op desinteresse, onoplettendheid, en verstand op nul })

Herken dus niet alleen de body language, maar vooral de domme en gevaarlijke aktie die, die blikker daarna uitvoert.

Zoals dat vaak voorkomt bij wegversmallingen, dat op het moment je met je motor de versmalling inrijdt, die blikker z'n auto er gewoon voor pleurt.

Vandaag weer zo'n sukkel, die het geduld niet op kan brengen, die motorrijder even de versmalling door te laten rijden, maar mij haast aanrijdt door, door te douwen.

Ik voelde dat zijn linker buitenspiegel, het linker stuurgewicht aanraakte, en het rechter stuurgewicht, het rechter paaltje van de versmalling aanraakte.

Even het gas d'r op om niet uit balans te raken, zorgde ervoor dat ik niet tegen de vlakte ging :]
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, kom ik ook heel veel tegen.

Reactie is vaak dat ik het fietspad maar moet nemen, yes right :W

Beborde versmallingen daar gelaten, jij (en ik ) blijft op eigen weg helft, dus je hebt gewoon voorrang.
Ach, meestal gaat het goed, enkele keer een spiegeltje. Als ze verhaal willen halen,adviseer ikheel snel in te stappen en door te rijden, en vooral niet te dreigen :W:W

En ja, in zulke gevallen rijdt ik gewoon door. Als je al dat soort voor moet laten,kun je beter thuisblijven
 
Iemand die midden op de weg ineens over een doorgetrokken streep besloot om te keren |(
Gooit z'n auto vol voor mij terwijl ik met 50 aan kom. Gelukkig ook in koekblik.... Ik zag em wel al afremmen, maar er was ook een stoplicht, dus had niet verwacht dat ie ineens vol z'n stuur om zou gooien 8)7
Dus ik vol remmen en toeteren van wtf doe je man.

Kennelijk was dat genoeg om nog even te brakechecken en ons uit te schelden voor k*nker mongool....
Mafklapper.... 8)7 Lekker stereotype mafkees in een vw golf....

Wat de warmte niet met mensen doet..... 8)7
Ik ging er maar vol gas omheen en dacht mazzel idioot..... Hij stond nog stil, dus ik dacht doeeei, gelukkig volgden de andere auto's achter mij ook.
 
Iemand die midden op de weg ineens over een doorgetrokken streep besloot om te keren |(
Gooit z'n auto vol voor mij terwijl ik met 50 aan kom. Gelukkig ook in koekblik.... Ik zag em wel al afremmen, maar er was ook een stoplicht, dus had niet verwacht dat ie ineens vol z'n stuur om zou gooien 8)7
Dus ik vol remmen en toeteren van wtf doe je man.

Kennelijk was dat genoeg om nog even te brakechecken en ons uit te schelden voor k*nker mongool....
Mafklapper.... 8)7 Lekker stereotype mafkees in een vw golf....

Wat de warmte niet met mensen doet..... 8)7
Ik ging er maar vol gas omheen en dacht mazzel idioot..... Hij stond nog stil, dus ik dacht doeeei, gelukkig volgden de andere auto's achter mij ook.

Zo'n zelfde geintje een keer zien gebeuren op een Duitse 3-baansweg; zo'n indeling met beide kanten op 1 rijstrook en om de paar km per kant wisselend een 2e rijstrook. Op dat soort wegen mag je doorgaans 100...
Moest de afrit hebben die ze net voorbij waren gereden. Rijd dan ff door naar de volgende. Ik kan me niet voorstellen dat je jezelf en anderen om die reden in levensgevaar brengt |(
 
Iemand die midden op de weg ineens over een doorgetrokken streep besloot om te keren |(
Gooit z'n auto vol voor mij terwijl ik met 50 aan kom. Gelukkig ook in koekblik.... Ik zag em wel al afremmen, maar er was ook een stoplicht, dus had niet verwacht dat ie ineens vol z'n stuur om zou gooien 8)7
Dus ik vol remmen en toeteren van wtf doe je man.

Kennelijk was dat genoeg om nog even te brakechecken en ons uit te schelden voor k*nker mongool....
Mafklapper.... 8)7 Lekker stereotype mafkees in een vw golf....

Wat de warmte niet met mensen doet..... 8)7
Ik ging er maar vol gas omheen en dacht mazzel idioot..... Hij stond nog stil, dus ik dacht doeeei, gelukkig volgden de andere auto's achter mij ook.
Ik had ‘m, na die reactie van ‘m, er ook ff voor gepleurd, en ‘m z’n auto uitgetrokken, om ‘m een flink pak
1566679259928.gif
te geven.
 
Vanavond weer bij een wegversmalling, een lange dit keer, auto blijft in eerste instantie wachten, maar z’n ongeduld won het toch en hij begon te rijden, terwijl ik nog in de versmalling reed :] en achter mij een auto ook in de versmalling reed.

Ik kon die tegenligger nog maar net passeren, maar die auto achter mij kon dat niet, en begon uitgebreid op de claxon te hangen, waarop die andere droeftoeter ook begon te claxonneren.

Ze wilde elkaar geen van beide de ruimte geven, en bleven een claxon concert geven _O-
 
Blies met mijn oude Yamaha langs een hele snelle maar hele foute bmw met daarin een net zo foute gast. Die kerel was zo gekrenkt dat ik met mijn orgel rondjes om zijn schip van een ton reed dat hij mij verder (stoplichten/stad) spontaan met een smerige blik van de weg probeerde te drukken.
 
Als we nu toch klagen over de anwb... Paar jaar geleden hebben we een week vastgezeten in Frankrijk omdat de anwb niet thuis gaf. Gelukkig kunnen we zelf een goed mondje Frans spreken en hebben we het uiteindelijk zelf opgelost. Detail: het valt ons op dat de Fransen steeds meer in het Engels antwoorden, zelfs wanneer we in het Frans terugpraten. :t
Een Nederlander die Frans spreekt .... het went nooit, zelfs niet voor een Fransman; ze hebben waarschijnlijk niet door dat je Frans spreekt 😁 (laat maar, Ik kruip al terug onder mijn steen 😎).
 
Een Nederlander die Frans spreekt .... het went nooit, zelfs niet voor een Fransman; ze hebben waarschijnlijk niet door dat je Frans spreekt 😁 (laat maar, Ik kruip al terug onder mijn steen 😎).

Zo hoort men nog eens iets hier gedurende het vakantie seizoen.
 
Mwa denk niet dat dat zo'n succes had geweest....
Als jij toevallig een x in de buurt bent, mag jij je uitleven😁

Ik dacht vol gas weg bij die mafklapper....
Nee, dat kan je beter ook niet doen, dat soort één hersencelligen, volledig vermijden :Y

Vandaag weer een mooie :] rit gaan maken, keep it cool, bij 30+ graden😅
 
Gisteren, zondag, een leuke tourdag gehouden. Maar wat was het warm! Motorjeans en doorwaaijasje aan, maar nog altijd eigenlijk te warm om te rijden.

Rondje Veluwe gedaan, erg mooi maar dat vond ik blijkbaar niet alleen. Ben maar gestopt met naar andere motorrijders te zwaaien. Heeeel veel groepen gezien van motorrijders die ook de Veluwe uitgezocht hadden om in rond te rijden. Had eigenlijk medelijden met bewoners in al die kleine dorpjes waar dan de hele dag alleen maar motorrijders doorheen kachelen. Nog even en daar komt ook een verbod, net als de dijkweggetjes. Viel wel op, iedereen hield zich netjes aan de snelheid, dat dan weer wel.

Aansluitend nog een stukje Flevopolder gereden, temperatuur daar ook boven de 30 graden. Warm dus maar vanwege de vliegen moest het vizier echt dicht. De ruit en de helm zaten achteraf flink bedekt met allemaal muggenrestanten....
 
Misschien bewust? Heb ik laatst ook gedaan. Mevrouw die mijn baan op komt schuiven. Ik kon uitwijken maar heb even getoeterd. Mevrouw schoof weer terug en keek me met een heel schuldige blik aan. Ik hoop dan maar dat ze er iets van heeft geleerd en de volgende keer even beter checkt of er geen motorrijder naast haar zit. ;)
Vrijdag reed ik onder het gouwe aquaduct, linker baan, schuift er ineens een grijze skoda een baan op. Ik reed alleen al mijn mijn voorwiel ter hoogte van zijn spiegel (oftwel, ik zat volledig naast hem). Ik nog toeteren, maar mooi dat ie mij niet zag. Dan maar flink in de remmen, hij drukte me gewoon over de linker zijmarkering heen.
Denk dat hij mij helemaal niet gezien heeft ondanks toeteren en lichten seinen achter m. Laat maar gaan dan...
 

Hier vanochtend iemand die wilde invoegen vanaf het tankstation terwijl ik ingeblikt al op de uitvoegstrook reed. Meestal wachten mensen netjes, maar deze flapdrol reed zonder te kijken de weg op met een snelheid die behoorlijk minder is dan hetgeen wat ik reed. Voor remmen was het ondertussen te laat, dus ik had geluk dat er niemand op de rijstrook links van me reed. Ik ben er met een mooie boog omheen gegaan en heb de claxon nog een test gegeven op de vroege morgen.

Meneer zat te kijken van: hoezo? ik doe toch niks fout?
 
Sta zaterdag met de auto voor het stoplicht te wachten, voor de provinciale weg, derde auto in rij, stoppen er twee Harley's naast me. Intentie onduidelijk. Het licht gaat op groen, en prompt knalt de eerste Harley zonder richting aan te geven naar rechts, 5cm voor m'n motorkap, en de tweede er vrolijk achteraan. OK, dacht ik nog, verdient geen schoonheidsprijs, maar verder geen probleem.

Heb er vervolgens 10 km achter gezeten. 65 km/u....70 km/u....60km/u....75 km/u....65 km/h. Om GEK van te worden!!! Prima dat je er voor wilt, maar rij dan in ieder geval minstens de toegestane snelheid, en probeer die snelheid een beetje constant te houden!

Doordat hun snelheid zo varieerde was de tussenafstand ook heel variabel. En daar ergerde de achterste Harley rijder zich groen en geel aan. Armgebaren, vingers, en woest gas geven op kruisingen en rotondes.

8)7
 
Sta zaterdag met de auto voor het stoplicht te wachten, voor de provinciale weg, derde auto in rij, stoppen er twee Harley's naast me. Intentie onduidelijk. Het licht gaat op groen, en prompt knalt de eerste Harley zonder richting aan te geven naar rechts, 5cm voor m'n motorkap, en de tweede er vrolijk achteraan. OK, dacht ik nog, verdient geen schoonheidsprijs, maar verder geen probleem.

Heb er vervolgens 10 km achter gezeten. 65 km/u....70 km/u....60km/u....75 km/u....65 km/h. Om GEK van te worden!!! Prima dat je er voor wilt, maar rij dan in ieder geval minstens de toegestane snelheid, en probeer die snelheid een beetje constant te houden!

Doordat hun snelheid zo varieerde was de tussenafstand ook heel variabel. En daar ergerde de achterste Harley rijder zich groen en geel aan. Armgebaren, vingers, en woest gas geven op kruisingen en rotondes.

8)7
Ik denk dat ze topsnelheid reden.
 
Een Nederlander die Frans spreekt .... het went nooit, zelfs niet voor een Fransman; ze hebben waarschijnlijk niet door dat je Frans spreekt 😁 (laat maar, Ik kruip al terug onder mijn steen 😎).
ook zoiets meegemaakt. Ik ben met schoonzoon uit USA in barretje in Italië. Schoonzoon z'n best gedaan wat Italiaans te leren en bestelt 2 bier, niet moeilijk, meisje achter de bar begint in het Duits te antwoorden, dat was schoonzoon even te ingewikkeld(spreekt geen woord Duits) 🤣
 
Het is me nog niet eerder overkomen maar tweemaal ingehaald worden door volgeladen auto plus caravan deed me toch even het gas erop zetten.
120km/u (vmax) was de idioot nog niet vlot genoeg en zwabberen dat het ding deed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan