Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Absoluut niet, dat zou niets toevoegen, volkomen zinloos. Onder de video op youtube staat een begeleidend verhaaltje, maar om kort te gaan was het een dame van een thuiszorgorganisatie die een drukke dag had gehad in haar werkotootje en zich kapot was geschrokken van wat ze deed. Ze wilde eerst niet stoppen en was ook een beetje angstig natuurlijk, maar had wel gelijk in de gaten dat dat niet nodig was. Een goed gesprekje en zij kon er zo ook nog iets positiefs van meenemen. Hoe moe je ook bent en hoe graag je ook voorbij die langzame kutvrachtwagen wil ... nooit, maar dan ook nooit meer zulke risico's nemen. In meer dan negen van de tien gesprekken die ik onderweg aanga, gaan we daarna allebei tevreden weer verder. Met de nadruk op 'vrede' ... O-) :t

Een goed gesprek is altijd wel beter idd. Ik kan zo kwaad worden om mensen die je dan compleet negeren, of mensen die geen sorry kunnen zeggen. Ook als ik op de fiets zit en een ander je compleet over het hoofd ziet bijv.
Dit met zo'n vrachtwagen inhalen heb ik eens meegemaakt met een auto die in een bocht zes auto's in één beweging ging inhalen, terwijl ik aan kwam rijden met een ander. Kon nog net op het randje asfalt rijden en kon alleen maar mijn middelvinger uitsteken naar 'm. Ik kreeg een middelvinger terug. Aso in een Mercedes. Op dat moment zat ik op een 250cc, dus omdraaien en proberen in te halen; dat ging 'm niet worden. Was al lang blij dat we elkaar niet raakten.

Mag hopen dat deze mevrouw geen domme acties meer doet, moe of niet moe. Juist als je moe bent moet je dit soort shit niet uithalen.
Of als je bijna te laat bent op je werk, dat kostte een jongen van een jaar of 25 op mijn vorige werk mooi zijn leven. Vol op een vrachtwagen geklapt met zijn auto. Laat een vrouw en een kind achter. Nu was hij sowieso te laat op het werk, maar als hij niet ging inhalen met de opkomende zon, had hij nu nog kunnen genieten van vrouw en kind.
 
Absoluut niet, dat zou niets toevoegen, volkomen zinloos. Onder de video op youtube staat een begeleidend verhaaltje, maar om kort te gaan was het een dame van een thuiszorgorganisatie die een drukke dag had gehad in haar werkotootje en zich kapot was geschrokken van wat ze deed. Ze wilde eerst niet stoppen en was ook een beetje angstig natuurlijk, maar had wel gelijk in de gaten dat dat niet nodig was. Een goed gesprekje en zij kon er zo ook nog iets positiefs van meenemen. Hoe moe je ook bent en hoe graag je ook voorbij die langzame kutvrachtwagen wil ... nooit, maar dan ook nooit meer zulke risico's nemen. In meer dan negen van de tien gesprekken die ik onderweg aanga, gaan we daarna allebei tevreden weer verder. Met de nadruk op 'vrede' ... O-) :t
Vinnik mooi, Ik werd een keer een Baustelle ingedrukt doordat een Duitse Autotransporter naar links kwam, zonder richting. In de baustelle heb ik hem ingehaals en zag ik dat op de trekker de richtingaanwijzers het wel deden, hep ik hem een PWC op gedirigeerd. Hij schrok daar wel een beetje van, maar ik heb me netjes voorgesteld en hem effe geholpen een massadraadje terug te vinden...
Jij bent smal genoeg om Zuster Klivia te ontwijken... Er zijn gevallen zat die niet smal genoeg zijn en dan denk ik waarom nemen ze (on)bewust die risico's???

Waarschijnlijk heb je bij gemiddeld verkeer minstens 1 keer per kwartier de kans om je dood terijden op de motor
 
Of als je bijna te laat bent op je werk, dat kostte een jongen van een jaar of 25 op mijn vorige werk mooi zijn leven. Vol op een vrachtwagen geklapt met zijn auto. Laat een vrouw en een kind achter. Nu was hij sowieso te laat op het werk, maar als hij niet ging inhalen met de opkomende zon, had hij nu nog kunnen genieten van vrouw en kind.
Haast is voor mij geen criterium... Ik ben geen hulpdienst (meestal niet) en hou me dus aan de regels binnen de marge van Artikel 5 en de 50 km/h overschrijdingslimiet. Als ik ergens te laat dreig te komen bel ik op, zijn ze het er niet mee eens bellen ze mijn baas maar... Ben nooit voor 19:00 of 20:00 thuis, heb ik nog nooit wat over gehoord...
 
Haha Slonzebons. Wat je op dat filmpje laat zien kun je toch echt niet verstandig noemen.
Verdrijvingsvakken, doorgetrokken strepen, bumperkleven en ik schat de snelheid wel zo’n 200+ :):)
Als je zelf zo inhaalt op de middenstreep terwijl er tegenliggers aankomen en ze sturen in paniek van de dijk, beschuldigen ze jou van hetzelfde als waar jij die mevrouw over wilde spreken. Verder niet moraliserend bedoeld ofzo, maar ik moest lachen.
Ik vind het oprecht knap als je na zo’n close call en zo’n achtervolgingsritje je jouw bloeddruk weer snel op het juiste peil krijgt voor een rustig gesprek. Ik heb gehoord dat de politie daarom ook altijd de bijrijdende agent het gesprek laat openen ipv de agent achter het stuur.
 
Haha Slonzebons. Wat je op dat filmpje laat zien kun je toch echt niet verstandig noemen.
Verdrijvingsvakken, doorgetrokken strepen, bumperkleven en ik schat de snelheid wel zo’n 200+ :):)
Als je zelf zo inhaalt op de middenstreep terwijl er tegenliggers aankomen en ze sturen in paniek van de dijk, beschuldigen ze jou van hetzelfde als waar jij die mevrouw over wilde spreken. Verder niet moraliserend bedoeld ofzo, maar ik moest lachen.
Ik vind het oprecht knap als je na zo’n close call en zo’n achtervolgingsritje je jouw bloeddruk weer snel op het juiste peil krijgt voor een rustig gesprek. Ik heb gehoord dat de politie daarom ook altijd de bijrijdende agent het gesprek laat openen ipv de agent achter het stuur.

Natuurlijk bekijkt iedereen zo'n filmpje door zijn eigen bril, ik ben al lang blij dat je er (ook) nog gewoon om kon lachen. *D :t

Ik heb er absoluut geen moeite mee

Ik ooknie O-) ... sterker nog, ik was achteraf weer blij dat ik het gedaan had. Los van wat de rit voor gevaren opgeleverd zou hebben (wie weet trouwens zeker wat me was overkomen als ik gewoon verder was gereden...) was het aan de mevrouw te merken dat ze zichtbaar opgelucht haar rit vervolgde. Toen ik haar staande hield was ze op van de zenuwen, stotteren en een nek vol rode vlekken, maar toen ze weer verder reed kon ze weer lachen. Dat is ook waarom ik dit soort dingen doe, niet om mijn gram te halen, zo'n klein egootje heb ik niet meer, maar om er samen van te leren en het af te kunnen sluiten.
 
Natuurlijk bekijkt iedereen zo'n filmpje door zijn eigen bril, ik ben al lang blij dat je er (ook) nog gewoon om kon lachen. *D :t



Ik ooknie O-) ... sterker nog, ik was achteraf weer blij dat ik het gedaan had. Los van wat de rit voor gevaren opgeleverd zou hebben (wie weet trouwens zeker wat me was overkomen als ik gewoon verder was gereden...) was het aan de mevrouw te merken dat ze zichtbaar opgelucht haar rit vervolgde. Toen ik haar staande hield was ze op van de zenuwen, stotteren en een nek vol rode vlekken, maar toen ze weer verder reed kon ze weer lachen. Dat is ook waarom ik dit soort dingen doe, niet om mijn gram te halen, zo'n klein egootje heb ik niet meer, maar om er samen van te leren en het af te kunnen sluiten.
Zonde van je tijd , wel mooie bewolking :t
 
Haha Slonzebons. Wat je op dat filmpje laat zien kun je toch echt niet verstandig noemen.
Verdrijvingsvakken, doorgetrokken strepen, bumperkleven en ik schat de snelheid wel zo’n 200+ :):)

Niet verstandig, maar zeker wel begrijpelijk. Ik wil graag ook vaak even weten waarom iemand iets doet. Maar niet iedereen is voor rede vatbaar,
zelfs niet als je normaal doet ipv meteen boos gaan zitten schreeuwen.
Maar gevaarlijke stuurkunsten van de één, kunnen ook weer andere gevaarlijke reacties uitlokken door de persoon die moest ingrijpen. Nu ben je met een motor smal en wendbaar, maar wat als iemand met een auto achter een ander aan gaat? Op YouTube genoeg filmpjes te vinden van automobilisten die ruzie met elkaar krijgen en nog maar weinig oog hebben voor het andere verkeer.

Eigenlijk zou je een systeem moeten hebben dat je berichten kan achterlaten voor een kentekenplaat. Die websites zijn er al, maar daar moet iemand net 'lid' van zijn. Maar soms kan je beter doorrijden en blij zijn dat je nog heel bent. Je hebt wel meer verhuftering in het verkeer, maar dat komt wellicht ook dat je veel te weinig blauw ziet op de weg.
 
Niet verstandig, maar zeker wel begrijpelijk. Ik wil graag ook vaak even weten waarom iemand iets doet. Maar niet iedereen is voor rede vatbaar,
zelfs niet als je normaal doet ipv meteen boos gaan zitten schreeuwen.
Maar gevaarlijke stuurkunsten van de één, kunnen ook weer andere gevaarlijke reacties uitlokken door de persoon die moest ingrijpen. Nu ben je met een motor smal en wendbaar, maar wat als iemand met een auto achter een ander aan gaat? Op YouTube genoeg filmpjes te vinden van automobilisten die ruzie met elkaar krijgen en nog maar weinig oog hebben voor het andere verkeer.

Eigenlijk zou je een systeem moeten hebben dat je berichten kan achterlaten voor een kentekenplaat. Die websites zijn er al, maar daar moet iemand net 'lid' van zijn. Maar soms kan je beter doorrijden en blij zijn dat je nog heel bent. Je hebt wel meer verhuftering in het verkeer, maar dat komt wellicht ook dat je veel te weinig blauw ziet op de weg.

In de auto zou ik dit ook inderdaad niet doen.

Smart fortwo diesel ... 40 pk, tenminste toen hij 282.000 km geleden nieuw was. _O-

Ik zie trouwens meer dan genoeg blauw op straat, en nog meer zogenaamd incognito blauw, maar die doen niks, en geven vaker het slechte voorbeeld dan het goede. Richting aangeven, rechts rijden, afstand houden, stoppen voor oranje, parkeren waar het niet kan en mag, etc. etc.
 
Vanmorgen de rouwadvertentie in de krant van die jonge vent die van de week in Zaandijk verongelukte en dan krijg ik gewoon de rillingen.

'Ik wilde alles uit het leven halen, niets was mij te gek'.

Je leefde het leven zoals jij dat wilde.

Door een tragisch ongeval zijn wij onze papa, zoon, broer en vriend kwijt.

DON DOUGLAS JANSSEN

En in de advertentie van zijn werkgever:

'We hebben hem leren kennen als een sportieve jongeman, vol met verhalen en met een passie voor motorrijden.
Wij verliezen in hem een vriendelijke en plezierige collega en zullen hem erg missen.'

Wow, ik word daar koud van. En het was niet nodig geweest als iedereen beter uitkijkt.
 
Ik heb niks meer gelezen over dat ongeval in Zaandijk, waarbij de 22 jarige motorrijder om het leven kwam. De politie deed onderzoek, maar je hoort niks meer en dus kun je er niets van leren.

Als ik er over nadenk, kwam de auto uit de Prunuslaan, zag eindelijk een gaatje en ramde hem er tussen en zag de motor niet komen, mogelijk mede door de begroeing. En mogelijk ging die motor sneller dan de toegestane 70 km/u en dan heb je dus een vreselijk ongeluk.

Ik ben misschien een beetje nieuwsgierig, maar ik ben benieuwd naar hoe hoog de begroeing daar is en hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Waar ik woon is de begroeing hier en daar op belangrijke punten ook veel te hoog en zie je niets aankomen. De gemeente doet er geen flikker aan en misschien doen ze dat wel bewust, net als de hoge begroeing op rotondes, om te voorkomen dat je de andere kant kunt zien en de rotonde te snel gaat nemen. Ik woon in een wijk waar je op sommige kruisingen helemaal niet meer kunt zien wat er uit de zijweg aankomt en dus moet je ongeveer stoppen om veilig die kruising te kunnen oversteken. En rijd je met een lage sportwagen, dan moet je ongeveer uitstappen om iets te zien aankomen.
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om te kijken op de plek van het ongeval maar zodra ik tijd heb laat ik je wel weten hoe de verkeers situatie daar is. Het blijft idd een zeer triest verhaal hij is tenslotte ook papa van 2 kids. Maandag is de uitvaart in Hoorn de bedoeling is dan om met zoveel mogelijk motoren een begeleiding te geven van het rouwcentrum naar de begraafplaats.
 
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om te kijken op de plek van het ongeval maar zodra ik tijd heb laat ik je wel weten hoe de verkeers situatie daar is. Het blijft idd een zeer triest verhaal hij is tenslotte ook papa van 2 kids. Maandag is de uitvaart in Hoorn de bedoeling is dan om met zoveel mogelijk motoren een begeleiding te geven van het rouwcentrum naar de begraafplaats.
Wat het een deelnemer aan dit forum?
 
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om te kijken op de plek van het ongeval maar zodra ik tijd heb laat ik je wel weten hoe de verkeers situatie daar is. Het blijft idd een zeer triest verhaal hij is tenslotte ook papa van 2 kids. Maandag is de uitvaart in Hoorn de bedoeling is dan om met zoveel mogelijk motoren een begeleiding te geven van het rouwcentrum naar de begraafplaats.
Ik lees in de rouwadvertentie dat de plechtigheid is om 14.00 uur in de Joh Poststraat en om 17.00 uur brengen we hem met z'n allen naar het crematorium aan de Berkhouterweg. Dat is geen kilometer rijden en ik weet niet of iedereen welkom is. Er staat wel een 06 nummer bij voor contact.
 
Ik lees in de rouwadvertentie dat de plechtigheid is om 14.00 uur in de Joh Poststraat en om 17.00 uur brengen we hem met z'n allen naar het crematorium aan de Berkhouterweg. Dat is geen kilometer rijden en ik weet niet of iedereen welkom is. Er staat wel een 06 nummer bij voor contact.
Iedereen die zou willen meerijden naar het crematorium is welkom hoe meer motoren hoe mooier.
 
Vertrek vanaf de Poststraat neem ik aan? Als het even kan zal ik er zijn.

Voor degenen die willen meerijden: in de Johannes Poststraat in Hoorn staat een kerk en daar is het rouwcentrum waarvandaan het vertrek is naar het crematorium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
Vertrek vanaf de Poststraat neem ik aan? Als het even kan zal ik er zijn.

Voor degenen die willen meerijden: in de Johannes Poststraat in Hoorn staat een kerk en daar is het rouwcentrum waarvandaan het vertrek is naar het crematorium.
Klopt om 17:00 rijden we daar weg.
 
We zitten nu in het koekblik, @Hjerteknuser achter het stuur. Komen we 2 lesmotoren tegen met 'Nelen' op de hesjes. Maar, waar is de instructeur dan? :?
Jenny zegt: die zit vast in die Tesla.
Ik: Nee joh, die zit gevaarlijk dicht achter de motoren, dat geloof ik niet.

Rijden we er langs, zien we dat de bestuurder van de Tesla een headset op z'n knar heeft. Dat is dus wél de instructeur! WAT EEN LUL!

Ongelooflijk. Een instructeur in een koekblik vind ik al achterlijk maar om dan ook nog eens achter je leerling te gaan zitten kleven... |(
 
Vandaag terug uit Apeldoorn rij via de A73 naar het zuiden
Een snelweg waar je dus 130km/u mag en kan rijden
Rijd er een auto met een fietsenrek doodleuk 85/u :z
Daarachter 4 truckers ,2 campers ,1 caravan, een bedrijfsbus met sleuvengraver op de aanhanger en een paar auto’s
Ik rij dus langs, ff kijken wat loos is :Y
Met een snelle blik zie ik dus een echtpaar in de kerstdagen van hun leven
Opa eet een krentenbol, oma schenkt de thee in en het breiwerk ligt op de schoot van oma
De trucker was al aan het seinen met de lichten zo van “trap het gaspedaal ff 4 mm in “
Ik denk dan wel eens zou ik ook zo worden :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan