Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend even getest:
Ik kan, met een volle tank en beladen topkoffer, tussen de 5 en 6 km/u rijden (op de GPS) zonder dat ik het stuur nodig heb om balans te houden. En dat is zonder achterrem, of zelf met de koppeling ingeknepen (dus puur balans).

Ik zou eens kunnen kijken hoe dat op de F700GS van m'n vrouw is, maar ik weet vrij zeker dat die een stuk meer 'twitchy' is.

En dan heb ik, zoals door anderen opgemerkt, een hoge GS. Een R of een RT zal dus nog stabieler zijn, verwacht ik.



Het rotatie-effect van de krukas/cardan voel ik echt alleen bij stilstand, zodra ik in beweging ben is het niet voelbaar. Waarom dat kennelijk op de airheads meer was weet ik ook niet. De oliekoelers hebben ook geen balansas, voor zover ik weet. Beide blokken hebben een linksomdraaiende krukas en een ketting aangedreven timing as met de oliepomp. Enig verschil is dat bij de oliekoelers vervolgens nog twee nokkenassen in de cylinderkoppen zitten, maar die draaien ook linksom, dus zullen voor balans weinig doen. Misschien moet ik toch eens een proefritje op een luchtkoeler maken :-)
Nooit iets gemerkt van torsie van de krukas, alleen bij gasgeven in stilstand.
 
Gebruik dan je stebel nautilus of van mijn part Hadleys, geen enkele kneus is het mij waard om mijn motor in de toeren begrenzer te jagen. Buiten dat ik dat bijzonder sneu gedrag vind
 
Heel graag gedaan.

In de krant staat een filmpje:

Ik heb de overledene, zijn motor en zijn rijstijl niet gekend, maar zou me ook kunnen voorstellen dat de uitvaart in gepaste rust zou hebben plaatsgevonden, dus zonder oorverdovend lawaai, mét dB-killers ...
 
Max, het was misschien de wens van die man. Een paar maanden geleden zat ik bij mijn buurvrouw, die terminaal ziek was en fanatiek motorgek en ze zei: vrijdag gaat de spuit er in en dinsdag ga ik in de fik. Je rijdt toch wel mee hé? En ik wil dat jullie zoveel mogelijk lawaai maken.

En zo ging het gisteren ook ongeveer, het lawaai viel mee, de meesten hadden geen lawaaipijpen en de saamhorigheid was zinderend voelbaar en dat is in de 58 jaar dat ik motor rijd nog niet veranderd, eerder toegenomen.

Ik hoop dat de nabestaanden van Don het hebben gewaardeerd.
 
Heel graag gedaan.

In de krant staat een filmpje:

Ik zag je nog staan volgens mij en wou nog een praatje met je maken maar uiteindelijk moest ik mezelf verplaatsen dus is het er niet van gekomen.
 
Ik zag je nog staan volgens mij en wou nog een praatje met je maken maar uiteindelijk moest ik mezelf verplaatsen dus is het er niet van gekomen.
Ik heb verschillende mensen gesproken en ook gevraagd of ze op dit forum komen, maar niemand was hier lid en ik vraag me af hoe die daar zijn gekomen want ik heb ook niks op facebook gezien.

Jammer dat we elkaar niet even gesproken hebben, maar misschien gebeurt dat nog een keer, maar dan graag onder vrolijkere omstandigheden.
 
Max, het was misschien de wens van die man. Een paar maanden geleden zat ik bij mijn buurvrouw, die terminaal ziek was en fanatiek motorgek en ze zei: vrijdag gaat de spuit er in en dinsdag ga ik in de fik. Je rijdt toch wel mee hé? En ik wil dat jullie zoveel mogelijk lawaai maken.

En zo ging het gisteren ook ongeveer, het lawaai viel mee, de meesten hadden geen lawaaipijpen en de saamhorigheid was zinderend voelbaar en dat is in de 58 jaar dat ik motor rijd nog niet veranderd, eerder toegenomen.

Ik hoop dat de nabestaanden van Don het hebben gewaardeerd.
Dát in ieder geval! :')
 
Ik heb verschillende mensen gesproken en ook gevraagd of ze op dit forum komen, maar niemand was hier lid en ik vraag me af hoe die daar zijn gekomen want ik heb ook niks op facebook gezien.

Jammer dat we elkaar niet even gesproken hebben, maar misschien gebeurt dat nog een keer, maar dan graag onder vrolijkere omstandigheden.
Nee klopt Don kon veel mensen. Ook veel mond op mond reclame anders waren zij misschien bang dat het te groot zou worden. Ik stond eerst tegenover jou (groene z1000) maar omdat we aan de verkeerde kant stonden ben ik iets verder gereden ik was er ook niet helemaal bij met m'n hoofd. Maar inderdaad volgende keer beter maar dan onder vrolijkere omstandigheden mooie fiets heb je trouwens.
 
Vanochtend even getest:
Ik kan, met een volle tank en beladen topkoffer, tussen de 5 en 6 km/u rijden (op de GPS) zonder dat ik het stuur nodig heb om balans te houden. En dat is zonder achterrem, of zelf met de koppeling ingeknepen (dus puur balans).
Heel fijn, maar kun je met zo’n ding ook met een fatsoenlijke snelheid een bocht nemen? Dàt was juist het probleem, begreep ik...
https://www.motor-forum.nl/threads/...-meegemaakt-heb-topic-23.436644/post-29259689

5 km/h rijden lijkt me niet zinvol, dan kun je beter gaan lopen.
 
Trieste opmerking ,als dat de man z n wens nu eens was .


Af en toe denk ik wel is dat jij slagroom nog zuur kunt maken -O-
Tja, ik snap niet wat hier nu weer fout aan is. Ik zeg er toch bij dat ik de man niet gekend heb? Ik weet dus niet wat zijn wens was. Dat voorbehoud maak ik erbij. Hou toch eens op te mekkeren bij werkelijk alles wat ik zeg :( Ik vermoed dat je niet met je kritiek komt omdat je het er niet mee eens bent, maar omdat ik het ben die het zegt. Dat maakt je kritiek nogal zwak.
 
Heel fijn, maar kun je met zo’n ding ook met een fatsoenlijke snelheid een bocht nemen? Dàt was juist het probleem, begreep ik...
Ja hoor, gaat prima


5 km/h rijden lijkt me niet zinvol, dan kun je beter gaan lopen.
Het was een reactie op de discussie of het boxerblok voor meer stabiliteit zorgde of niet. En soms kun je niet harder (stoplichten, wandelaars, etc), en dan is het handig als je je voeten op de stepjes kunt houden.
 
Tja, ik snap niet wat hier nu weer fout aan is. Ik zeg er toch bij dat ik de man niet gekend heb? Ik weet dus niet wat zijn wens was. Dat voorbehoud maak ik erbij. Hou toch eens op te mekkeren bij werkelijk alles wat ik zeg :( Ik vermoed dat je niet met je kritiek komt omdat je het er niet mee eens bent, maar omdat ik het ben die het zegt. Dat maakt je kritiek nogal zwak.
Max ,al had m n kameraad t in dit draadje zo gezegd had ik t net zo triest gevonden ,
ik vind je verder een beste vent en ken je verder niet dus waarom zou ik ?? :?
 
Nee klopt Don kon veel mensen. Ook veel mond op mond reclame anders waren zij misschien bang dat het te groot zou worden. Ik stond eerst tegenover jou (groene z1000) maar omdat we aan de verkeerde kant stonden ben ik iets verder gereden ik was er ook niet helemaal bij met m'n hoofd. Maar inderdaad volgende keer beter maar dan onder vrolijkere omstandigheden mooie fiets heb je trouwens.
Ja, mooie fiets en 31 jaar oud, bedankt voor het compliment.

De krant heeft het over 50 motoren, maar volgens mij waren het er veel meer en als dat via vrienden zo is gegaan had Don idd veel vrienden en kennissen.
Woon je in de buurt van Hoorn?
 
Heel fijn, maar kun je met zo’n ding ook met een fatsoenlijke snelheid een bocht nemen? Dàt was juist het probleem, begreep ik...
https://www.motor-forum.nl/threads/...-meegemaakt-heb-topic-23.436644/post-29259689

5 km/h rijden lijkt me niet zinvol, dan kun je beter gaan lopen.
De laatste keer dat ik bochtentraining deed met 2TheExperience was er een grote groep GS-rijders bij (ik meen dat de GS-club een kortingsactie had die dag). Ik kan je vertellen: die dingen willen nog best hard een bocht door, had af en toe moeite met de TDM om bij ze te blijven!
 
Vanmorgen weer een idioot die het concept van een rood verkeerslicht niet helemaal begrijpt.
Rij de A20 op, komt er vanaf de tegenovergestelde baan zo'n koekblik ook de oprit oprijden terwijl het verkeer vanaf mijn richting al halverwege het kruispunt is.
Dus afremmen ipv optrekken de oprit op, gaat die &#%@%$&!# vervolgens ook nog als een oud wijf met 50 de snelweg oprijden.
Hij was blijkbaar druk bezig met telefoneren dus dan gelden de verkeersregels blijkbaar niet. Maar gelukkig stond zn raam open dus hij en degene die hij aan de telefoon had mocht meegenieten van 2 ingekorte dempers met 12.000 RPM op een halve meter afstand :X
En daar moet hij uit afleiden dat hij iets niet goed gedaan heeft?
 
Het geluid gecombineerd met een hoofdschuddende Elmo en auto's die er links en rechts langsrazen mag hoop ik een duidelijke hint zijn dat hij moet opletten ipv aan de telefoon een levensgevaarlijke situatie veroorzaken...
Heb bovendien een absolute grafhekel aan mensen die
  1. vol door rood licht rijden
  2. met 50 de snelweg oprijden
  3. aan de telefoon zitten en totaal niet opletten op het verkeer
  4. je afsnijden vanwege niet opletten
Dus de combinatie van al die dingen tegelijkertijd mocht hij blij zijn dat ik niets bij me had om door zn open ruit tegen zn kop te smijten :X
 
Het geluid gecombineerd met een hoofdschuddende Elmo en auto's die er links en rechts langsrazen mag hoop ik een duidelijke hint zijn dat hij moet opletten ipv aan de telefoon een levensgevaarlijke situatie veroorzaken...
Heb bovendien een absolute grafhekel aan mensen die
  1. vol door rood licht rijden
  2. met 50 de snelweg oprijden
  3. aan de telefoon zitten en totaal niet opletten op het verkeer
  4. je afsnijden vanwege niet opletten
Dus de combinatie van al die dingen tegelijkertijd mocht hij blij zijn dat ik niets bij me had om door zn open ruit tegen zn kop te smijten :X
Graag volgende keer zorgen dat je wel iets bij je hebt! :t Zo mogelijk iets wat je ook tegen z'n kop kunt smijten als de ruit dicht is.
 
Ja, mooie fiets en 31 jaar oud, bedankt voor het compliment.

De krant heeft het over 50 motoren, maar volgens mij waren het er veel meer en als dat via vrienden zo is gegaan had Don idd veel vrienden en kennissen.
Woon je in de buurt van Hoorn?
31 jaar oud en ziet er uit als nieuw😁. Ja ik kom uit Hoorn hij was een jeugdvriend van mij en we zouden binnenkort samen gaan rijden. Ik weet niet precies hoeveel motoren het waren maar het was prachtig om te zien.
 
31 jaar oud en ziet er uit als nieuw😁. Ja ik kom uit Hoorn hij was een jeugdvriend van mij en we zouden binnenkort samen gaan rijden. Ik weet niet precies hoeveel motoren het waren maar het was prachtig om te zien.
Hoorn, mijn stad, waar ik ben opgericht. Ik woon in Stedebroec, geen kwartier rijden en ik heb erg goede koffie.
 
Vanmorgen weer een idioot die het concept van een rood verkeerslicht niet helemaal begrijpt.
Rij de A20 op, komt er vanaf de tegenovergestelde baan zo'n koekblik ook de oprit oprijden terwijl het verkeer vanaf mijn richting al halverwege het kruispunt is.
Dus afremmen ipv optrekken de oprit op, gaat die &#%@%$&!# vervolgens ook nog als een oud wijf met 50 de snelweg oprijden.
Hij was blijkbaar druk bezig met telefoneren dus dan gelden de verkeersregels blijkbaar niet. Maar gelukkig stond zn raam open dus hij en degene die hij aan de telefoon had mocht meegenieten van 2 ingekorte dempers met 12.000 RPM op een halve meter afstand :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan