Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren meegemaakt: ik startte voor mijn deur de motor, maar die sloeg af bij het in de versnelling zetten. Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Even frunnikken aan de koppeling, misschien een kapotte schakelaar. Staat er ineens een man naast me die door mijn oordoppen heen roept: "je zijstandaard staat nog uitgeklapt!":o
 
Laatst bewerkt:
Gisteren meegemaakt: ik startte voor mijn deur de motor, maar die sloeg af bij het in de versnelling zetten. Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Even frunnikken aan de koppeling, misschien een kapotte schakelaar. Staat er ineens een man naast me die door mijn oordoppen heen roept: "je zijstandaard staat nog uitgeklapt!":o
Apart. Mijn R wil in dat geval helemaal niet starten.
 
Verschilt per motor, ik kan zowel mijn GSA als Versys prima starten met de standaard uitgeklapt, en zelfs met de versnelling ingeschakeld. Ze slaan af zodra ik de koppeling laat opkomen.
 
Mijn CB600f start gewoon met standaard uit. Zodra ik uit zijn vrij naar de eerste schakel valt hij uit.
Als hij nog in de versnelling staat start hij volgens mij helemaal niet (als in geeft geen geluid oid).
De motor valt ook direct uit als ik de koppeling in heb en de standaard uit zet.
 
Kan je uberhaupt starten in versnelling, met ingetrokken koppeling? Mijn ZRX kon dat ook niet, was een defecte koppelingshandleschakelaargeval.
 
Kan je uberhaupt starten in versnelling, met ingetrokken koppeling? Mijn ZRX kon dat ook niet, was een defecte koppelingshandleschakelaargeval.
Heb ik ook gehad, is héél vervelend. Als je voor 't stoplicht iets te snel bent met je koppeling en de motor slaat af, moet je eerst terug naar de N om te kunnen starten - en beginnen de koekblikkers achter je al te toeteren …
 
Apart. Mijn R wil in dat geval helemaal niet starten.

De mijne dan weer wel. Kwam ik achter toen ik hem bij de dealer wegreed. Voel je je wel even lullig als je in het zicht van 3 man vertwijfeld staat te kijken waarom je nieuwe motor ineens afslaat |(_O-
 
Mijn 1100 oorspronkelijk ook niet. Maar ik heb het kabeltje geinstalleerd dat op de politie-RT's zat, nu accepteert ie starten met zijstandaard wel als de motor in z'n vrij staat. Maar slaat nog steeds netjes af zodra hij in de versnelling gaat.
 
Dan heb ik echt een kamikaze fiets
Start in versnelling met koppeling in en standaard uit, kun je ook gewoon wegrijden
In vrij en standaard uit kan ook, in de versnelling en wegrijden lukt prima, niet dat ik het doe............







Maar het kan wel :+
 
dat zou ik erg vervelend vinden. Ik start hem altijd op de standaard. En thuis staat hij even op de tandaard te draaien terwijl ik de deur open maak.

:?

Breakdance motor

tumblr_owscfjGhDG1te6x9mo1_500.gif
 
Gisteren meegemaakt: ik startte voor mijn deur de motor, maar die sloeg af bij het in de versnelling zetten. Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Even frunnikken aan de koppeling, misschien een kapotte schakelaar. Staat er ineens een man naast me die door mijn oordoppen heen roept: "je zijstandaard staat nog uitgeklapt!":o

Typisch voor een beginner. (Ik heb er zelf bijna elke week wel een keer last van.)
 
Aan de motorrijder op de groene (ik neem aan) Kawa die vandaag voor mij reed in de file op de N11:

Als je niet zeker weet of je mooie bar-end mirrors er tussen door passen, laat dan die dikke GS die steeds voor je in de ankers moet er even langs. Als hij er tussendoor past met z'n boxer, valbeugels en handkappen, dan lukt die slanke sportmotor van jou ook wel.
 
Bergse Maasdijk, frontale botsing traktor vs 2 auto's.
Daarom was ik te laat chef..
 

Bijlagen

  • Dijk.jpg
    Dijk.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan