Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

gisteren tot 3 keer toe vol in de ankers voor mensen die de (vracht)wagen op het laatste moment naar links gooien, zonder knipper of met een knipper gelijktijdig met de ruk aan het stuur.

In principe verwacht ik die acties wel maar 3x op een rij, in de stromende regen met e poffertjesporem in de telefoon vondt ik dan toch wel weer een nieuw dieptepunt voor mij mede weggebruikers '(
 
gisteren tot 3 keer toe vol in de ankers voor mensen die de (vracht)wagen op het laatste moment naar links gooien, zonder knipper of met een knipper gelijktijdig met de ruk aan het stuur.
Ik volg zulks ook echt niet. Zag het vanmorgen ook gebeuren, een auto die achter een vrachtwagen reed had alle ruimte om naar links te schuiven. Nee, we wachten tot we bijna tegen de vrachtwagen aan rijden en sturen dán naar links... naar de ruimte die er... niet... meer... is....
Ging maar net goed.

In principe verwacht ik die acties wel maar 3x op een rij, in de stromende regen met e poffertjesporem in de telefoon vondt ik dan toch wel weer een nieuw dieptepunt voor mij mede weggebruikers '(
full
 
Ik volg zulks ook echt niet. Zag het vanmorgen ook gebeuren, een auto die achter een vrachtwagen reed had alle ruimte om naar links te schuiven. Nee, we wachten tot we bijna tegen de vrachtwagen aan rijden en sturen dán naar links... naar de ruimte die er... niet... meer... is....
Ging maar net goed.


full
Ze hoopten dat jij een beetje gas bij zou geven zodat ze netjes achter jou naar links konden...
 
Ze hoopten dat jij een beetje gas bij zou geven zodat ze netjes achter jou naar links konden...
Wie heeft 't over mij? Ik heb 't zien gebeuren, reed iets verder naar achteren. Het was een auto die stevig in de ankers moest voor iemand die op 't laatste moment toch naar links besloot te gaan.
 
Vandaag voor het eerst sinds een tijdje weer met de motor onderweg en ook direct een lange rit. Eigenlijk alleen maar snelweg, maar ja, gereden moest er worden. In de avondspits weer terug dus ook wat file hier en daar. Samen oprijdend met een Varadero, eerst erachter, later er voor (min of meer toevallig). Wat heeft die gast zijn koplamp hoog staan dacht ik nog. Maar toen we niet meer tussen de file doorreden leek zijn verlichting weer normaal. Hij zal toch niet, speciaal voor het file rijden... Hm, daar komt weer file. En ja hoor, doet die gast grootlicht aan!
Nu is dat sowieso nogal aso en werkt ook averechts; je verblindt mensen dus die kijken juist van je weg. Ook kan men de afstand en je snelheid niet inschatten. Sterker, ze weten waarschijnlijk niet eens dat je een motor bent die er tussendoor rijdt, het kan ook een verkeerd afgestelde autokoplamp zijn, 8)7
Dus Varadero-rijder op de A50, wil je dat a.j.b. niet meer doen en al helemaal niet als er een mede-motard vlak voor je rijdt? B|
 
Vandaag voor het eerst sinds een tijdje weer met de motor onderweg en ook direct een lange rit. Eigenlijk alleen maar snelweg, maar ja, gereden moest er worden. In de avondspits weer terug dus ook wat file hier en daar. Samen oprijdend met een Varadero, eerst erachter, later er voor (min of meer toevallig). Wat heeft die gast zijn koplamp hoog staan dacht ik nog. Maar toen we niet meer tussen de file doorreden leek zijn verlichting weer normaal. Hij zal toch niet, speciaal voor het file rijden... Hm, daar komt weer file. En ja hoor, doet die gast grootlicht aan!
Nu is dat sowieso nogal aso en werkt ook averechts; je verblindt mensen dus die kijken juist van je weg. Ook kan men de afstand en je snelheid niet inschatten. Sterker, ze weten waarschijnlijk niet eens dat je een motor bent die er tussendoor rijdt, het kan ook een verkeerd afgestelde autokoplamp zijn, 8)7
Dus Varadero-rijder op de A50, wil je dat a.j.b. niet meer doen en al helemaal niet als er een mede-motard vlak voor je rijdt? B|
Er is een knop "Rapporteer" onder een bericht, maar die zal wel niet bedoeld zijn voor dit soort problematiek. Of wacht 's, al die mods zijn toch politiemensen? Toch maar 's op die knop drukken ...? _O-
 
Bijna platgereden door een politieauto....
Reed op een provinciale weg, zie in de verte een auto inhalen.
Mag niet, maar kan prima, geen probleem.
Blijkt het een politieauto te zijn die heel traag inhaalt.
En tegen de tijd dat ze dichterbij zijn rijden ze nog steeds naast elkaar.
Kut, dat word een probleem dacht ik.
Gelukkig voegde de agent nog net weer achter de andere auto in.
Kreeg uiteraard gelijk de vinger van me, gelukkig voor hem reed hij door.
Want ik was echt pissig zeg.
 
Bijna platgereden door een politieauto....
Reed op een provinciale weg, zie in de verte een auto inhalen.
Mag niet, maar kan prima, geen probleem.
Blijkt het een politieauto te zijn die heel traag inhaalt.
En tegen de tijd dat ze dichterbij zijn rijden ze nog steeds naast elkaar.
Kut, dat word een probleem dacht ik.
Gelukkig voegde de agent nog net weer achter de andere auto in.
Kreeg uiteraard gelijk de vinger van me, gelukkig voor hem reed hij door.
Want ik was echt pissig zeg.
Dat kan helemaal niet! MBM vertelt mij altijd dat ze zulke goede rijopleidingen krijgen, met geavanceerde inhaaltechnieken.:+:]
 
Ach, die Varedero rijder, die was gewoon op weg naar de garage omdat zijn grootlicht knop soms blijft hangen. Haha. Wat een reacties zeg..... #doeslief
#korrelzout
 
Enkele weken geleden van achteren aangereden door een andere motor. Vrij rustig tempo want rotonde, maar toch. En laat het nu net die ene keer zijn dat ik dacht dat een spijkerbroek voor zo’n ritje binnen de bebouwde kom wel kon... twee dikke schaafwonden (eigen schuld, dikke bult). En een paar kneuzingen. En m’n motor total loss... er kwam nog een andere motor langsrijden, terwijl mijn motor nog midden op de weg lag, maar die kere reed gewoon door. Paar fietsers stopten wel om te helpen. Dus dat was de gekke gebeurtenis die ik even wilde melden: niet die aanrijding, maar het gegeven dat een andere motorrijder niet even afstapt om te vragen of alles oké is.
 
Enkele weken geleden van achteren aangereden door een andere motor. Vrij rustig tempo want rotonde, maar toch. En laat het nu net die ene keer zijn dat ik dacht dat een spijkerbroek voor zo’n ritje binnen de bebouwde kom wel kon... twee dikke schaafwonden (eigen schuld, dikke bult). En een paar kneuzingen. En m’n motor total loss... er kwam nog een andere motor langsrijden, terwijl mijn motor nog midden op de weg lag, maar die kere reed gewoon door. Paar fietsers stopten wel om te helpen. Dus dat was de gekke gebeurtenis die ik even wilde melden: niet die aanrijding, maar het gegeven dat een andere motorrijder niet even afstapt om te vragen of alles oké is.


Best wel een zak hooi die doorreed zeg.
Maar mischien zag hij het niet op tijd of zo, anders zie bovenstaande.

Ik was pas geleden onder het genot van een peuk bezig met een tussentijdse BRAVOK :+
Draait er opeens een motorrijder om en komt vragen of ik panne hebt omdat ik naar m'n remblokken stond te turen.
Zo kan het dus ook.
Zelf kan ik niet goed zien of mensen gewoon gestopt zijn, of pech hebben.
Is daar een code voor?
 
Best wel een zak hooi die doorreed zeg.
Maar mischien zag hij het niet op tijd of zo, anders zie bovenstaande.

Ik was pas geleden onder het genot van een peuk bezig met een tussentijdse BRAVOK :+
Draait er opeens een motorrijder om en komt vragen of ik panne hebt omdat ik naar m'n remblokken stond te turen.
Zo kan het dus ook.
Zelf kan ik niet goed zien of mensen gewoon gestopt zijn, of pech hebben.
Is daar een code voor?

Daarvoor zit een knopje op je stuur waarmee al je knipperlichten gaan knipperen.
 
Net met de motor onderweg naar huis door iemand geseind, ik dacht dat ik te snel reed. Half uur later in m'n woonplaats door iemand bij het stoplicht aangesproken dat m'n achterlicht het niet doet! Heb ik daar mooi mee doorgereden, zelfs een stukje lichte mist, en op veel plekken langs de snelweg slechte verlichting. Lekker veilig weer. Morgen meteen even fixen.
 
Niet vandaag maar afgelopen vakantie, misschien leuk om met jullie te delen.

  • In Wales op de snelweg (70 mph) op zaterdagochtend opeens auto's voor mij vol in de ankers en uitwijken naar de rechterbaan (links = rechts en vice versa daar). Toen ik dichterbij kwam zag ik de reden... twee wielrenners... niet eens op de vluchtstrook ernaast, maar gewoon op het uiterst linkse puntje van de "slow lane". :')

  • Verder onderweg nog gestopt voor een jonge knul op een (motor?)scooter die langs de snelweg stil stond. Hij had zijn oortjes in en daardoor niet gehoord dat hij zijn cilinder opgeblazen had :+... Zijn moeder was onderweg met de auto, dus gezegd dat hij beter wat verder de berm in kon gaan staan en doorgereden.

  • Daarnaast heb ik nog gemerkt dat in Engeland en Wales motorrijders best hard langs files afknallen. Na eens 10 minuten wachten in de file maar een motorrijder gevolgd (ik was wat nerveus ivm breedte met koffers enzo). Blij dat ik achter hem aan reed, want zodra daar een weg afgesloten is voor een ongeluk loopt alles vast. De infrastructuur op het Zuid-Engelse platteland is er niet op voorbereid dat er iets mis zou kunnen gaan |(

    Wel mooi om te zien hoe iedereen daar is ingesteld op motoren in het verkeer. Heel veel auto's schuiven een stukje voor je op. Ook veel speciale motorparkeerplaatsen :Y
 
Best wel een zak hooi die doorreed zeg.
Maar mischien zag hij het niet op tijd of zo, anders zie bovenstaande.

Ik was pas geleden onder het genot van een peuk bezig met een tussentijdse BRAVOK :+
Draait er opeens een motorrijder om en komt vragen of ik panne hebt omdat ik naar m'n remblokken stond te turen.
Zo kan het dus ook.
Zelf kan ik niet goed zien of mensen gewoon gestopt zijn, of pech hebben.
Is daar een code voor?
Hij moest stapvoets langs ons rijden omdat mijn motor midden op de weg lag en ik ook O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan