Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Net met de motor onderweg naar huis door iemand geseind, ik dacht dat ik te snel reed. Half uur later in m'n woonplaats door iemand bij het stoplicht aangesproken dat m'n achterlicht het niet doet! Heb ik daar mooi mee doorgereden, zelfs een stukje lichte mist, en op veel plekken langs de snelweg slechte verlichting. Lekker veilig weer. Morgen meteen even fixen.

Zo heb ik een keer op de A9 I. Het donker achter een motorrijder zonder achterlicht gereden met de auto. Probeerde te seinen maar hij begreep het niet. Ben er a hter blijven rijden tot we samen stopte op de vluchtstrook. Was bang dat als ik achter hem weg ging iemand anders hem aan zou rijden.
 
Hij moest stapvoets langs ons rijden omdat mijn motor midden op de weg lag en ik ook O-)

Was er al hulp aanwezig?

Indien er al hulp aanwezig zou zijn zou ik ook doorrijden en hopen dat alles goed met je is verders, kan zelf niks meer voor je betekenen.
112 is al gebeld, en ik loop verders alleen maar in de weg....

Nog geen hulp aanwezig?
Afhankelijk van de verkeerssituatie zou ik mogelijk ook eerst doorrijden, om ergens veilig af te stappen eer ik terug loop.
Geen zin om meteen ter plekken te gaan staan en zelf slachtoffer van een eventuele telefoon-zombie-automobilist te worden.
 
Nee het was net gebeurd, nog geen hulp aanwezig, maar inderdaad die fietsers waren al aan het stoppen. En op zo’n rotonde moet je ook in een split second beslissen wat je doet. Ik verwijt m ook niks, maar het is op zo’n moment een gek gezicht, een motorrijder die je aankijkt en dan doorrijdt. Het is ook een raar idee natuurlijk, alsof een motorrijder betere hulp kan verlenen dan een fietser. Zijn allemaal maar gewoon omstanders. En toch... denk je: iemand van mijn eigen bloedgroep, voelt als een grotere geruststelling dan een paar van die fietsers.
 
Nee het was net gebeurd, nog geen hulp aanwezig, maar inderdaad die fietsers waren al aan het stoppen. En op zo’n rotonde moet je ook in een split second beslissen wat je doet. Ik verwijt m ook niks, maar het is op zo’n moment een gek gezicht, een motorrijder die je aankijkt en dan doorrijdt. Het is ook een raar idee natuurlijk, alsof een motorrijder betere hulp kan verlenen dan een fietser. Zijn allemaal maar gewoon omstanders. En toch... denk je: iemand van mijn eigen bloedgroep, voelt als een grotere geruststelling dan een paar van die fietsers.
Dat voelt misschien zo maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Misschien is er onder "een paar van die fietsers" wel iemand met een EHBO-diploma of een technische knobbel of organisatorische vaardigheden, en heeft die motorrijder dat allemaal niet ...
 
Niet veel meegemaakt, wel vandaag 2 uur zitten rijden voor naar Taco Bell Breda te rijden :')
Volgende week naar Taco Bell Eindhoven, dat zal ook zo lang zijn denk ik :P
 
Helaas mag ik me weer melden....
Vandaag bij een gelijkzijdige wegversmalling bijna overhoop gereden door een dikke zwarte BMW.
Toen hij optrok wist ik al dat het mis was.
Ik reed heel rustig en aan de rechterkant, met ruimte genoeg om te passeren.
Hij trok dus volgas op, recht op me af.
Scheelde maar een paar cm met zijn linker spiegel, dacht dat hij me zou rammen en kon nergens heen.
Blijkbaar een kloothommel met een iets te klein pikkie.
Maar we hebben het weer overleefd:Y
 
Toch zijn dat dingen waarvoor ik tot 10 (10000) moet tellen voordat ik terugga
 
Helaas mag ik me weer melden....
Vandaag bij een gelijkzijdige wegversmalling bijna overhoop gereden door een dikke zwarte BMW.
Toen hij optrok wist ik al dat het mis was.
Ik reed heel rustig en aan de rechterkant, met ruimte genoeg om te passeren.
Hij trok dus volgas op, recht op me af.
Scheelde maar een paar cm met zijn linker spiegel, dacht dat hij me zou rammen en kon nergens heen.
Blijkbaar een kloothommel met een iets te klein pikkie.
Maar we hebben het weer overleefd:Y

Heb ik met bezorgen heel vaak, is al regelmatig mis gegaan (spiegel),zijn ze nog boos ook.

Gelukkig ging het bij jouw goed,kan er zelf ook goed link om worden
 
Helaas mag ik me weer melden....
Vandaag bij een gelijkzijdige wegversmalling bijna overhoop gereden door een dikke zwarte BMW.
Toen hij optrok wist ik al dat het mis was.
Ik reed heel rustig en aan de rechterkant, met ruimte genoeg om te passeren.
Hij trok dus volgas op, recht op me af.
Scheelde maar een paar cm met zijn linker spiegel, dacht dat hij me zou rammen en kon nergens heen.
Blijkbaar een kloothommel met een iets te klein pikkie.
Maar we hebben het weer overleefd:Y
Helaas mag ik me weer melden....
Vandaag bij een gelijkzijdige wegversmalling bijna overhoop gereden door een dikke zwarte BMW.
Toen hij optrok wist ik al dat het mis was.
Ik reed heel rustig en aan de rechterkant, met ruimte genoeg om te passeren.
Hij trok dus volgas op, recht op me af.
Scheelde maar een paar cm met zijn linker spiegel, dacht dat hij me zou rammen en kon nergens heen.
Een grootte
LUL
Maar we hebben het weer overleefd:Y
Tis wat...:]8-)
 
Vanochtend op de ongemotoriseerde motorfiets (ook wel trapfiets genoemd) kwam ik mooi van rechts, auto kwam van links. Ik heb overduidelijk voorrang dus.

Maar nee, mevrouw in het koekblikje wil toch met een slakkengangetje zo de fietssuggestiestrook op. Plet mij bijna van de weg af. Ik ga binnenkort eens een zwaailicht monteren op dat ding :+


Maargoed. Ook vele blikkers die me ruim op tijd zagen en netjes op tijd afremmen zodat je weet dat je ook voorrang gaat krijgen. :t
 
Zo heb ik een keer op de A9 I. Het donker achter een motorrijder zonder achterlicht gereden met de auto. Probeerde te seinen maar hij begreep het niet. Ben er a hter blijven rijden tot we samen stopte op de vluchtstrook. Was bang dat als ik achter hem weg ging iemand anders hem aan zou rijden.

Ik zat laatst ook achter een blikker, bij het stoplicht minderen we vaart. Ik denk remt die nou of wat doet die? Werd te snel weer groen volgende stoplicht ook geen remlichten. Geprobeerd met handgebaren duidelijk te maken maar dat werd niet wat :') Bij ander stoplicht wel de mogelijkheid om hem even aan te spreken dat alle drie de lampen het niet deden. Er zal er maar één achterop je klappen omdat een paar lampen het niet doet.
 
Ik zat laatst ook achter een blikker, bij het stoplicht minderen we vaart. Ik denk remt die nou of wat doet die? Werd te snel weer groen volgende stoplicht ook geen remlichten. Geprobeerd met handgebaren duidelijk te maken maar dat werd niet wat :') Bij ander stoplicht wel de mogelijkheid om hem even aan te spreken dat alle drie de lampen het niet deden. Er zal er maar één achterop je klappen omdat een paar lampen het niet doet.

Het beste handgebaar is op het raam kloppen en gewoon zeggen wat je bedoelt. Mensen snappen helemaal niks als Google het niet kan vertalen.
 
Het beste handgebaar is op het raam kloppen en gewoon zeggen wat je bedoelt. Mensen snappen helemaal niks als Google het niet kan vertalen.

Maar dat vond diegene in de auto best een beetje eng, zo'n gek op een tweewieler die je wat duidelijk probeert te maken. Zoveel verwarde mensen tegenwoordig :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan