Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Rij je langzaam aan te filteren, sta je vervolgens bij een zebrapad half voor/naast een auto, rijdt die pipo vervolgens zo dicht langs je dat hij ook even je voet/enkel mee pakt. Ik stond nou niet echt als een bambi op glad ijs, dus erg breed maakte ik mij zelf.

Even later gewoon keurig in gesprek gegaan met de beste meneer. Hij was het niet eens met hoe ik stond dus wilde dan maar moeite doen om langs mij te komen met zijn auto. Mijn voet had hij nooit gezien, ondanks het feit dat hij wel door had dat er eigenlijk geen ruimte meer voor hem was om er langs te gaan. :')
 
Wat ik me soms echt afvraag, rij ik dan echt alleen maar in de verkeerde kant van het land, of wind ik me veel minder op om dingen? -O-
 
Vond het getik van de regen op den helm vanmorgen eigenlijk wel weer eens "gezellig". Verder volledig vertrouwen in het Gore-tex pak dat weer niet beschaamd werd.
 
Wat ik me soms echt afvraag, rij ik dan echt alleen maar in de verkeerde kant van het land, of wind ik me veel minder op om dingen? -O-
Je rijdt juist in de goede kant van het land. :Y Ikzelf woon in Rotterdam, maar kom oorspronkelijk uit Groningen. Wanneer ik in Groningen ben: een en al rust en 'gunnen' in het verkeer. Het is werkelijk echt een gigantisch verschil.
 
Je had en em de verrekte telefoon uit de handen moeten grissen.
Blijft waanzin hoe dat soort gasten nog steeds lak hebben aan iedereen en maar blijven aankloten met die schijttelefoon tijdens het rijden.
 
Je had en em de verrekte telefoon uit de handen moeten grissen.
Blijft waanzin hoe dat soort gasten nog steeds lak hebben aan iedereen en maar blijven aankloten met die schijttelefoon tijdens het rijden.
het wordt niet minder, er kan niet op gehandhaafd worden... En de Natuurlijk Selectie werkt omgekeerd. Als ze er een doodrijden -en dat gebeurt- zitten ze zelf in de airbags, fietsertje, motorrijdertje of bromfietsertje ligt kermend te sterven, telefoonkwiebus krijgt nieuwe leasebak en tiept vrolijk verder, de volgende dooie tegemoet... ja want je moét toch dat appie beantwoorden...
 
Ik zat laatst ook achter een blikker, bij het stoplicht minderen we vaart. Ik denk remt die nou of wat doet die? Werd te snel weer groen volgende stoplicht ook geen remlichten. Geprobeerd met handgebaren duidelijk te maken maar dat werd niet wat :') Bij ander stoplicht wel de mogelijkheid om hem even aan te spreken dat alle drie de lampen het niet deden. Er zal er maar één achterop je klappen omdat een paar lampen het niet doet.
Vorige zomer ook gehad met iemand met een boottrailer achter zn auto. Remlichten en richtingaanwijzers op de trailer deden het niet. Die van de auto waren praktisch niet te zien. Tijdje achter gereden tot hij een woonwijk in draaide, gewoon even meegereden en vriendelijk tegen hem verteld dat zn lichten het niet deden. Hij was blij met de opmerking en ging meteen kijken.
 
Vorige zomer ook gehad met iemand met een boottrailer achter zn auto. Remlichten en richtingaanwijzers op de trailer deden het niet. Die van de auto waren praktisch niet te zien. Tijdje achter gereden tot hij een woonwijk in draaide, gewoon even meegereden en vriendelijk tegen hem verteld dat zn lichten het niet deden. Hij was blij met de opmerking en ging meteen kijken.

Da's zo mooi aan een boottrailer. Hang er gewone aanhangerverlichting aan en ga er vervolgens mee het zeewater in om je bootje te water te laten. Gek hè, dat het spul na een tijdje niet meer werkt :+
 
Vanochtend een andere motor door de file zien "racen" op A20.

Ik reed zelf op de A20 richting rotterdam.
Bij het samenkomen van de A16 met de A20, waar men moet ritsen, bij knooppunt tergbergseplein, zag ik al aardig de vaart in houden op de rijbaan van de A16, om niet veel later bij het ritsen van 4 naar 3 banen, hem helemaal naar links te gaan om vlak langs de vangrail te rijden. Daarbij toch redelijk rap erlangs te rijden, om vervolgens weer te moeten invoegen. 😅

Omdat ik al net voor het ritsgebeuren daar al tussen de 2 andere banen ging filteren, was ik hem nog voorbij ook op normale snelheid. 8)7
Blijkbaar echt geen geduld, want niet veel later haalde hij mij nog in tussen de andere rijstroken..

Ik vraag mij echt af wat er in zn koppie rond gaat om zo aggressief te gaan filteren. Echt een onrustig rijbeeld had deze man zeg. Verder geeft het de motorrijder ook geen goede naam zo..
 
Afgelopen dagen toch wel weer 2 bijzondere dingen meegemaakt, eigenlijk 3 maar 2 ervan waren mij nog niet eerder overkomen.

Woensdag avond even met mn zwager toeren, rijden over een landweggetje met een onoverzichtelijke bocht naar links ( overhaaks en veel bossage) waarvan ik weet dat er vaak mensen fietsen etc dus we hadden de snelheid al omlaag gebracht, staat er op 3/4de van de bocht een auto met de neus in de berm maar nog zeker voor 2/3de op de weg met alarmlichten aan.. konden hem gelukkig ontwijken omdat er geen tegenliggers waren.
Bleek die man half uit de auto hangend aan het overgeven te zijn, zal best dat je beroerd bent maar zet die auto normaal weg pipo ! Ga normaal echt terug om te kijken of ik iemand kan helpen of een gesprek kan voeren maar deze mag er van mij in stikken.

2de geval ; gistermiddag met 4 man aan het "spelen" geweest op een industrieterrein, terug weg is het dan altijd even weer aanpassen aan normaal gedrag maar dat ging best goed, rijden een lange doorlopende bocht door met ca 75/80 ( 80 toegestaan ) en kom deels op mijn weghelft een oude berlingo tegen die alle kanten op schuift en glijdt en die ik maar net aan kan ontwijken.. ik kon zo snel niet zien wat er aan de hand was maar volgens degene achter mij had hij 2 lekke banden !!


3de geval ; gisteravond in het donker met de auto, komt een pikzwarte asielzoeker op ( iemand anders ) zn fiets zonder licht zo maar tussen een rij geparkeerde auto s een weg oversteken waar je 60 mag en geen in en uitritten etc zijn.. raar maar waar, dit is al de 3de keer dat mij zoiets overkomt maar dit was de eerste die helemaal boos werd 😂

In geval 1 en 2 zou het bij een ongeluk vast de schuld zijn van de motorrijder volgens de mensen op fb en dergelijke en in het 3de geval was die uitvreter waarschijnlijk er nog mee weggekomen als zwakke verkeersdeelnemer die niet weet hoe de regels hier zijn.

Ik voel me in geen van de 3 gevallen ook maar ergens fout in en ben zelfs nog ergens trots dat ik mezelf aardig kan beheersen tegenwoordig en er dus niet op af ben gestapt
 
3de geval ; gisteravond in het donker met de auto, komt een pikzwarte asielzoeker op ( iemand anders ) zn fiets zonder licht zo maar tussen een rij geparkeerde auto s een weg oversteken waar je 60 mag en geen in en uitritten etc zijn.. raar maar waar, dit is al de 3de keer dat mij zoiets overkomt maar dit was de eerste die helemaal boos werd 😂
Je kunt zijn ogen en tanden toch zien in het donker?:+
 
Rij je langzaam aan te filteren, sta je vervolgens bij een zebrapad half voor/naast een auto, rijdt die pipo vervolgens zo dicht langs je dat hij ook even je voet/enkel mee pakt. Ik stond nou niet echt als een bambi op glad ijs, dus erg breed maakte ik mij zelf.

Even later gewoon keurig in gesprek gegaan met de beste meneer. Hij was het niet eens met hoe ik stond dus wilde dan maar moeite doen om langs mij te komen met zijn auto. Mijn voet had hij nooit gezien, ondanks het feit dat hij wel door had dat er eigenlijk geen ruimte meer voor hem was om er langs te gaan. :')
Eigen fout imho. Als je filtert, zorg je ervoor dat je de autos niet tot last bent, en dat je sneller/eerder weg bent. Als je filtert en dan als een trage oma wegrijdt moet je niet raar opkijken dat dit soort volk eigen rechter speelt
 
Vanochtend een taxi met een kapotte koplamp. Ik sein vriendelijk naar meneer dat zijn koplamp stuk is. In mijn spiegel zie ik dat beide achterlicht ook stuk zijn... laat maar. Mompelt Iets met professionele chauffeurs
 
Eigen fout imho. Als je filtert, zorg je ervoor dat je de autos niet tot last bent, en dat je sneller/eerder weg bent. Als je filtert en dan als een trage oma wegrijdt moet je niet raar opkijken dat dit soort volk eigen rechter speelt
Natuurlijk een beetje makkelijk oordelen als je er niet bij bent, maar desondanks heb je hoe dan ook een punt: als het écht zo was. Ik stond links voor, de voetganger stapt van rechts naar links over. Ik kan prima slalommen, ben tenslotte geslaagd voor AVB, maar in dit geval is het natuurlijk niet wenselijk. ;)

Tuurlijk was dit te voorkomen, als ik er achter was blijven staan (of gewoon niet op de motor was gestapt, want hey: als we beide onredelijke dingen gaan zeggen). :')
 
[QUOTE="Einschtein, post: 29269886,

Tuurlijk was dit te voorkomen, als ik er achter was blijven staan (of gewoon niet op de motor was gestapt, want hey: als we beide onredelijke dingen gaan zeggen). :')
[/QUOTE]

Soms is dat toch gewoon het beste om te doen. In je eerste post geef je aan dat er er half naast / voor stond, dat klinkt niet helemaal als de beste positie in die situatie. In zo'n geval zoek ik de ellende niet op, maar blijf er gewoon even achter.
 
[QUOTE="Einschtein, post: 29269886,

Tuurlijk was dit te voorkomen, als ik er achter was blijven staan (of gewoon niet op de motor was gestapt, want hey: als we beide onredelijke dingen gaan zeggen). :')

Soms is dat toch gewoon het beste om te doen. In je eerste post geef je aan dat er er half naast / voor stond, dat klinkt niet helemaal als de beste positie in die situatie. In zo'n geval zoek ik de ellende niet op, maar blijf er gewoon even achter.
[/QUOTE]
Of ga er helemaal voor staan, maar wees dan wel snel weg bij groen...
 
Rij je langzaam aan te filteren, sta je vervolgens bij een zebrapad half voor/naast een auto, rijdt die pipo vervolgens zo dicht langs je dat hij ook even je voet/enkel mee pakt. Ik stond nou niet echt als een bambi op glad ijs, dus erg breed maakte ik mij zelf.

Even later gewoon keurig in gesprek gegaan met de beste meneer. Hij was het niet eens met hoe ik stond dus wilde dan maar moeite doen om langs mij te komen met zijn auto. Mijn voet had hij nooit gezien, ondanks het feit dat hij wel door had dat er eigenlijk geen ruimte meer voor hem was om er langs te gaan. :')
Voet niet stuk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan