Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Hahaha, ikke aggresief? Meer verbaasd, juist van zo'n uitspraak van jou..
Ik zal je vertellen dat ik met de motor eigenlijk de Vliet (Rijn-Schie-Kanaal) richting Den Haag niet of nauwelijks voorbij kom, ga meest het groene hart in, of richting Hoek van Holland. Daarbij vermaak ik me best hoor in die randstad, ik mis de grote vlakte niet.
Ik rij weleens bij mijn Zwager in de polder, zie je op enig moment een kerk aan de horizon, na 10 minuten rijden zie je die nog... :N Brrr... En ik rij best door hoor
Als je hier een kerkje ziet ben je er ook gelijk voorbij.

Zo stonden we (in Duitsland) ooit eens met een Duitse te praten. Ze hoorde dat we Nederlanders waren en begon er meteen over dat ze daar graag op vakantie ging, omdat je zo mooi ver kunt kijken _O-
(En dan kwam zij zelf uit Dreierwalde, wat toch ook niet bepaald heuvelachtig te noemen is...)
 
Valt me op dat ik de laatste tijd weinig meemaak op de A15 en A4... Zeker komkommertijd op deze 2 snelwegen?

Maar aan de andere kant, beter voor mij! Geen idioten op de weg zal ik maar zeggen!

Wel grappig iedere keer om te zien als ik in de file ga filteren dat enkele koekblik chauffeurs zowat de berm induiken met hun auto als ze me ziek aankomen in de spiegel terwijl er voldoende ruimte al aanwezig is om netjes te passeren op de motor..
 
Valt me op dat ik de laatste tijd weinig meemaak op de A15 en A4... Zeker komkommertijd op deze 2 snelwegen?

Maar aan de andere kant, beter voor mij! Geen idioten op de weg zal ik maar zeggen!

Wel grappig iedere keer om te zien als ik in de file ga filteren dat enkele koekblik chauffeurs zowat de berm induiken met hun auto als ze me ziek aankomen in de spiegel terwijl er voldoende ruimte al aanwezig is om netjes te passeren op de motor..
Ik heb daar idd ook niet of nauwelijks klachten over. Heus, er zijn nog genoeg mensen die een ander een beetje - of zelfs nog iets meer - ruimte gunnen.
 
Zo stonden we (in Duitsland) ooit eens met een Duitse te praten.
Zo stond ik ook ooit es met een Duitser te praten die aan de kant van de weg stond met autopech (oude Opel Kadett). Ik vraag: "Haben Sie eine Autopanne??"
"Jawohl" zei die.
Ik zeg:"öffne Sie die Motorhaube fur mich".
Ik ga es kijken wat er kapot is en ik zie wat het probleem is.
Ik zeg tegen die Duitser:" Dein Hitler ist kaputt".
Hij kijkt me wazig aan en ik wijs aan wat ik bedoel en zeg nog es tegen hem: Dein Hitler ist kaputt"".
Die Duitser ziet wat ik aanwijs en roept verbaasd uit: "Mensch, das ist der Vergaser!"
Ikke tegen hem:"Ich sage dir das, dein Hitler ist kaputt!!.
 
Zo stond ik ook ooit es met een Duitser te praten die aan de kant van de weg stond met autopech (oude Opel Kadett). Ik vraag: "Haben Sie eine Autopanne??"
"Jawohl" zei die.
Ik zeg:"öffne Sie die Motorhaube fur mich".
Ik ga es kijken wat er kapot is en ik zie wat het probleem is.
Ik zeg tegen die Duitser:" Dein Hitler ist kaputt".
Hij kijkt me wazig aan en ik wijs aan wat ik bedoel en zeg nog es tegen hem: Dein Hitler ist kaputt"".
Die Duitser ziet wat ik aanwijs en roept verbaasd uit: "Mensch, das ist der Vergaser!"
Ikke tegen hem:"Ich sage dir das, dein Hitler ist kaputt!!.
Dit noemen ze galgenhumor '(
 
Ik heb hem gerapporteerd, grapje is niks mis mee maar hoort hier niet en daarbij kan nomko zelf niet tegen grapjes.

Zet mij maar op de negeerlijst
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Zo stond ik ook ooit es met een Duitser te praten die aan de kant van de weg stond met autopech (oude Opel Kadett). Ik vraag: "Haben Sie eine Autopanne??"
"Jawohl" zei die.
Ik zeg:"öffne Sie die Motorhaube fur mich".
Ik ga es kijken wat er kapot is en ik zie wat het probleem is.
Ik zeg tegen die Duitser:" Dein Hitler ist kaputt".
Hij kijkt me wazig aan en ik wijs aan wat ik bedoel en zeg nog es tegen hem: Dein Hitler ist kaputt"".
Die Duitser ziet wat ik aanwijs en roept verbaasd uit: "Mensch, das ist der Vergaser!"
Ikke tegen hem:"Ich sage dir das, dein Hitler ist kaputt!!.
Kennissen van mijn buren zijn Duits en als je zou weten hoe voor hen is, dan zou je dit soort stomme grappen wel achterwege laten.
 
Zo stond ik ook ooit es met een Duitser te praten die aan de kant van de weg stond met autopech (oude Opel Kadett). Ik vraag: "Haben Sie eine Autopanne??"
"Jawohl" zei die.
Ik zeg:"öffne Sie die Motorhaube fur mich".
Ik ga es kijken wat er kapot is en ik zie wat het probleem is.
Ik zeg tegen die Duitser:" Dein Hitler ist kaputt".
Hij kijkt me wazig aan en ik wijs aan wat ik bedoel en zeg nog es tegen hem: Dein Hitler ist kaputt"".
Die Duitser ziet wat ik aanwijs en roept verbaasd uit: "Mensch, das ist der Vergaser!"
Ikke tegen hem:"Ich sage dir das, dein Hitler ist kaputt!!.

Dit is goede humor :+ , maar zoals sommige aangeven kan je dit beter niet hier plaatsen, misschien moet je maar wat gas terug nemen.
 
Die grap van nomko is al zo oud als de weg naar rome.
Nog erger is het dat hier in de buurt over de grens een dorpje ligt dat Hilter heet. De 1e 4x dat ik langs die afslag reed las ik toch echt wat anders _O-
 
Ik heb hem gerapporteerd, grapje is niks mis mee maar hoort hier niet en daarbij kan nomko zelf niet tegen grapjes.

Zet mij maar op de negeerlijst
doe het lekker zelf!

[Edit MBM: belediging verwijderd. Het bewijst wel (wederom) dat je zelf idd nergens tegen kunt.
Je grap was ook bijzonder ongepast maar ik had nog hoop dat je die zelf zou verwijderen na de commentaren. Laatste waarschuwing, volgende incident lig je er gewoon permanent vanaf. ]
 
Dit is goede humor :+ , maar zoals sommige aangeven kan je dit beter niet hier plaatsen, misschien moet je maar wat gas terug nemen.
ach ja. hoort inderdaad thuis in een andere topic. maar dit was echt een open deur intrappen voor mij (zo ben ik nu eenmaal)
 
Vandaag toch zo iets raars meegemaakt. Ik snap het nog steeds niet.

Ik heb, in de spits nota bene, het hele stuk A5 tussen de A9 en de A4 130 km/u kunnen rijden. Geen vrachtwagens die inhaalden met 1 km/u verschil, geen appende personenautos die links bleven hangen, niks. Ik kon gewoon doorrijden. Heel vreemd.

Gelukkig stond het daarna op de A4 weer lekker vast, dus wist ik dat ik niet in een rare parallelle dimensie terecht was gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Vrachtwagenchauffeurs blijft toch een apart volkje.

Ik sta ingeblikt voor het stoplicht en mijn licht gaat op groen ik en de auto naast mij trekken op als er over de kruising een vrachtauto met tankoplegger komt aanstormen.... Deze moest de stopstreep nog passeren toen het bij ons groen werd dus ging hij door donker rood.
Goed ik hang op de toeter waardoor hij toch nog in de ankers gaat en ik ga gewoon voor. Komt die eikel in de file uit zijn wagen dat ik (en de auto naast mij) dwars door rood zou zijn opgetrokken. Ik rustig, meneer in deze auto zitten 8 camera's die duidelijk laten zien dat je pas over de stopstreep reed toen het bij ons op groen stond. Stoppen doen we in NL al voor een oranje licht. Komt hij met een lulverhaal dat hij niet zo vlug kon optrekken en daarom pas laat aan de andere kant van de kruising was en dat ik mijn rijbewijs niet waard ben als ik daar niet op wacht. Op de beelden zie je echter dat hij niet optrekt maar gewoon aan komt kachelen en niet remt voor het verkeerslicht....

Toch maar even een mailtje naar zijn baas gestuurd. Had ik nooit gedaan als hij niet als een debiel uit zijn vrachtwagen was gekomen met zijn gelogen verwijten.

Daarna een stukje verder weer een andere gefrustreerde chauffeur met een oplegger die 85km/u rijdt op de meest linker van de 3 rijstroken...

Ik heb geen hekel aan vrachtwagens want transport moet er zijn maar we maken afspraken met elkaar om alles veilig en ordelijk te laten verlopen.
Blijkbaar hebben veel van die mannen daar echter geen boodschap aan.

Er zitten rare eikels bij ja, dat herken ik wel. Maar het is jammer dat we al die honderden [of duizenden] vrachtwagens die ons passeren gewoon vergeten omdat we er nulkommanul last van hadden, maar dat ze er wel op afrekenen wanneer een paar chauffeurs zich misdraagt. Idioten heb je en hou je, de tijd dat idioten er uitgeëvolueerd zijn gaan wij niet meer meemaken _O- Maar de meeste mensen, vrachtwagenchauffeurs dus ook, zijn gewoon best OK.

Ik herinner me nu trouwens ook wel een paar serieuze idioten, maar ik sta achter de theorie, de meeste chauffeurs zijn best OK. _O-
 
Even een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
 
Even een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Ik weet niet wie je rijschoolhouder is geweest, maar hij is je nog een paar lessen schuldig. ;)

Edit: je hebt het wel goed opgelost natuurlijk; gewoon er langs laten, doei zeggen, en vrolijk verder blijven leven, maar het verbaast me dat iemand die pas zijn rijbewijs heeft deze vraag stelt; een rijschoolhouder moet je hier op voorbereiden volgens mij. Wat is er trouwens mis met rechts rijden?
 
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Dat hangt van de situatie af. Wat was jouw plaats op de weg? Even goed recht voor de bestuurder van die auto gaan rijden (dus links van 't midden, zoals het je eigenlijk geleerd is) kan helpen om de automobilist te laten inzien dat er nog een motor tussen hem en de auto daarvoor zit.

Maar sommigen zijn gewoon kloothommels die blijven duwen, en dan is wat jij gedaan heb de allerbeste oplossing die er is. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan