Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Supermarkt waar ik regelmatig kom, is dit inderdaad gebruikelijk. Als er (uiteraard op drukke zaterdagen) eens iemand de andere kant op gaat, zie je meteen problemen bij vooral uitparkeren, omdat de uitparkeerder dan wordt klemgezet (omdat aan beide kanten iemand op het vrijkomende plekje zit te azen).
Bouwmarkt hier vlakbij heeft volgens dit principe zelfs dikke pijlen op het wegdek laten kalken, maar ook dat is voor sommigen nog erg lastig te begrijpen :-(
 
Gisteren lekker door een stortbui gereden. Zelf was ik nog droog... de telefoon in m'n jaszak was 't er helaas niet mee eens en wilde vanmorgen nog steeds niet fatsoenlijk opstarten. Oeps...
Zo open als mogelijk maken en in een bak rijst leggen (ongekookte rijst)
 
Ik hoor juist van iedereen dat die pleurisledzooi niet verblind...

Hangt er van af of de lamp als LED is ontworpen, of dat iemand een led bolletje van de Ali in een voor halogeen ontworpen reflector of condensor stopt.

Dat laatste wil nog wel eens kut zijn voor je mede-weggebruikers.
 
Vanmorgen ff naar de dealer om wat Engine guards te installeren. Zet de motor neer, geef de sleutel af en ga ff zitten voor een bakkie koffie.
Komt na een paar minuten de monteur naar me toe lopen of ik wist dat ik geen kentekenplaat had


:?:N

Die zat er toch echt nog op toen ik de motor uit de schuur pakte maar nu was het hele geval er af, plaat, houder alles.
Dus van hun een motorscooter meegekregen ( ik vond het niks, sorry scooterrijders ) en de route teruggereden. Een kilometer terug lag de complete handel op een drempel, blijkbaar had die het laatste zetje gegeven.

Ze maar gevraagd om hem dit keer met een paar bouten en moeren vast te zetten want de standaard manier was blijkbaar niet voldoende.
Hoefde ik iig niet met de leenscooter terug te rijden :+

Krijg wel een nieuwe plaat van ze, dat dan weer wel want deze had toch wat deuken en plekken.
 
Hangt er van af of de lamp als LED is ontworpen, of dat iemand een led bolletje van de Ali in een voor halogeen ontworpen reflector of condensor stopt.

Dat laatste wil nog wel eens kut zijn voor je mede-weggebruikers.
Nou gewone af fabrieks porsche's en volkswagens en mercedesen en audis verblinden ook al de pest
 
Led is rukfantastisch ! Alleen totaal ongeschikt voor tverkeeregenliggers

Even aangepast. Want ik vind het de beste uitvinding ooit. Met name de borden die veel verder van tevoren oplichten en donkere polder- of boswegen maken een rit in het donker een stuk meer ontspannen. Oh, en een keer flitsen is ook heerlijk. Je ziet mensen gewoon om zich heen kijken waar de flits vandaan kwam, of ze minderen direct hun snelheid omdat ze denken dat ze een bekeuring krijgen.
 
Absoluut niet, dat zou niets toevoegen, volkomen zinloos. Onder de video op youtube staat een begeleidend verhaaltje, maar om kort te gaan was het een dame van een thuiszorgorganisatie die een drukke dag had gehad in haar werkotootje en zich kapot was geschrokken van wat ze deed. Ze wilde eerst niet stoppen en was ook een beetje angstig natuurlijk, maar had wel gelijk in de gaten dat dat niet nodig was. Een goed gesprekje en zij kon er zo ook nog iets positiefs van meenemen. Hoe moe je ook bent en hoe graag je ook voorbij die langzame kutvrachtwagen wil ... nooit, maar dan ook nooit meer zulke risico's nemen. In meer dan negen van de tien gesprekken die ik onderweg aanga, gaan we daarna allebei tevreden weer verder. Met de nadruk op 'vrede' ... O-) :t
Beetje late reactie maar ik loop een beetje achter en moet nodig bijlezen.
Ik heb je filmpje gezien maar wat jij doet om die mevrouw te spreken te krijgen krijg ik kippenvel van...Je wil haar aanspreken omdat zij in een flauwe onoverzichtelijke bocht een vrachtwagen inhaalt en dus op jouw weghelft zit.
Om haar te spreken te krijgen keer je op een provinciale weg via het naastliggende fietspad, je haalt een vrachtwagen in via dezelfde onoverzichtelijke flauwe bocht, je pakt 2x een puntstuk waarbij je bij het 2e puntstuk zelfs langere tijd tussen auto's doorrijdt die links en rechts op de normale rijbaan rijden, je haalt een vrachtwagen in over een doorgetrokken streep.......
Het gesprek was belangrijker dan je eigen veiligheid denk ik of had je op de pechhaven naderhand een rits auto's en vrachtwagens staan die even met jou een gesprekje wilden?
 
Even aangepast. Want ik vind het de beste uitvinding ooit. Met name de borden die veel verder van tevoren oplichten en donkere polder- of boswegen maken een rit in het donker een stuk meer ontspannen. Oh, en een keer flitsen is ook heerlijk. Je ziet mensen gewoon om zich heen kijken waar de flits vandaan kwam, of ze minderen direct hun snelheid omdat ze denken dat ze een bekeuring krijgen.
Ruk dus ,en maak ff lekker je eigen posts ,led is gewoon rotzooi .
als je in t donker niet goed kunt zien moet je misschien is naar de oogarts :?
 
@Amauta zijn ervaring met LED is anders niet zo denderend. Zijn koplamp was in mijn spiegel bijzonder goed zichtbaar maar hij zegt niet zo best te kunnen zien bij dat licht. Gaat dus ook niet altijd op dat je er zelf meer aan hebt.
 
Ruk dus ,en maak ff lekker je eigen posts ,led is gewoon rotzooi .
als je in t donker niet goed kunt zien moet je misschien is naar de oogarts :?

Ik kan prima zien in het donker, alleen LED maakt het meer ontspannen rijden vanwege de lichtkleur. Benadert meer het daglicht dan halogeen. Buiten dat verbruikt het veel minder energie en die komt nog steeds indirect uit de brandstof, dus nog goedkoper rijden ook. (20-25W per pitje tegen 55W voor halogeen die dan ook nog minder licht geeft ook)
 
En niets is iritanter dan al die fuking reflekterende borden die maar klakkeloos veel worden neer geplemt................. 8)7
Nou dat zeg je zo grappig, maar ken je die mooie led reclameborden? Dit barrel bijvoorbeeld (de hoogste van de 3). Als daar in 't donker een lichtgekleurde reclame op staat dan wordt je erdoor verblind. Ik vraag me echt af welke droplul heeft bedacht dat zoiets langs de weg mag staan.
 
Ik kan prima zien in het donker, alleen LED maakt het meer ontspannen rijden vanwege de lichtkleur. Benadert meer het daglicht dan halogeen. Buiten dat verbruikt het veel minder energie en die komt nog steeds indirect uit de brandstof, dus nog goedkoper rijden ook. (20-25W per pitje tegen 55W voor halogeen die dan ook nog minder licht geeft ook)

Uhmmm, volgens mij hoef je niet te betalen voor de 12v van een motorfiets toch ? en qua brandstof maakt het volgens mij geen verschil..
 
Ik hoor juist van iedereen dat die pleurisledzooi niet verblind...
Die hebben er vast niet recht in gekeken. Ik kom juist váker nieuwerwetse vermoedleijk led-verlichting tegen die wel verblindt. Niet zozeer in lichtopbrengst maar.. hoenoemjedat. Alsof ze verkeerd afgesteld zijn, recht op je ogen ipv op de weg.
 
Vanmorgen ff naar de dealer om wat Engine guards te installeren. Zet de motor neer, geef de sleutel af en ga ff zitten voor een bakkie koffie.
Komt na een paar minuten de monteur naar me toe lopen of ik wist dat ik geen kentekenplaat had


:?:N

Die zat er toch echt nog op toen ik de motor uit de schuur pakte maar nu was het hele geval er af, plaat, houder alles.
Dus van hun een motorscooter meegekregen ( ik vond het niks, sorry scooterrijders ) en de route teruggereden. Een kilometer terug lag de complete handel op een drempel, blijkbaar had die het laatste zetje gegeven.

Ze maar gevraagd om hem dit keer met een paar bouten en moeren vast te zetten want de standaard manier was blijkbaar niet voldoende.
Hoefde ik iig niet met de leenscooter terug te rijden :+

Krijg wel een nieuwe plaat van ze, dat dan weer wel want deze had toch wat deuken en plekken.

Been there, done that...
Bij mij stopte er toen een koekblik bestuurder naast mij die driftig aan het gebaren was..
Wat ben ik verloren????
Ook terug gevonden, was net het spelletje 'kikkertje over':+
 
Nou dat zeg je zo grappig, maar ken je die mooie led reclameborden? Dit barrel bijvoorbeeld (de hoogste van de 3). Als daar in 't donker een lichtgekleurde reclame op staat dan wordt je erdoor verblind. Ik vraag me echt af welke droplul heeft bedacht dat zoiets langs de weg mag staan.
Deze zie je met mistig weer al vanaf Utrecht of Gorinchem

Hoe dichterbij je dan komt hoe minder je van de omgeving ziet.
Snap sowieso al niet dat er geen dimmers opzitten
 
Niet zozeer rare dingen meegemaakt, maar wel ontdekt dat buienradar niet altijd even accuraat is. Vertrok vanmorgen met stralende zon, geen regel voorspeld voor de hele dag dus mn zomer jack en kevlar jeans aan. Maar kwam vanmorgen toch echt zeiknat aan op kantoor en op 10minuten zon is het een en al regen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan