Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Jaloezie? Nee hoor, ik vind ze niet eens mooi :t
Bij de meeste busjes is er nog oogcontact mogelijk, vast ook omdat ze niet geblindeerd/gekleurd zijn.
De parkeervakken zijn doorgaans afgemeten op Europese auto's, als je het daar dan toch over wil hebben.

Edit: Ik vroeg trouwens om een mening over het onderwerp, niet over mij.
 
Mij is het niet opgevallen dat er meer amerikanen zijn, of dat is hier in de buurt niet zo. Verder vind ik ameikanen meestal mooi en een mooie afwisseling op een caddy of een zafira. Het geluid van zo’n zware motor met een hoop cilinders vind ik ook veel mooier dan een 2L 4 cil. (Nee ik hoef er zelf geen)
Dat ik er niet doorheen kan kijken vind ik geen probleem want zoals ik zei kan dat bij een bus of vrachtwagen ook niet. Oogcontact hoef ik niet met andere weggebruikers, ik ga er toch al vanuit dat ze mij niet gezien hebben.
Ook maakt het mij niet uit of de chauffeur/eigenaar een 3 delig pak aan heeft of niet, ik gun iedereen zijn auto.
En dat het bij de supermarkt wat krapper is dat is dan maar zo, dat wijt ik aan de bedenker van de parkeerplaats, niet aan degene met de grote auto.
Ik heb er dus geen last van, leven en laten leven.
 
Niet zelf,maar 1 van mijn bezorgers.

Rollenbank controle, dus mee. Hij belt op dat hij mee moet, ff klant gebeld, dat het iets later wordt.
Brommer op de bank,krijgt hij een waarschuwing voor niet werkende snelheidsmeter.

Bezorger, ik wil me niet met je werk bemoeien,maar achterwiel staat op de bank, voorwiel staat stil,zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Agent :$ mogelijk,mogelijk

Brommer is netjes bank proef, dus geen probleem.

Volgende rit, toevallig zelfde richting,rijd er weer een motor agent naast hem,ff meekomen........
Alweer?? net was het goed,nu weer?

Mocht hij toch door, ja we blijven bezig
 
Genoeg meningen op dit forum: Wat vinden we van de 'nieuwe' ontwikkelingen rondom het feit dat steeds meer mensen in van die grote dikke vette Amerikanen rijden?

Ik word er iig moe van.
In ons platte kikkerlandje waar je 700km rechtdoor kunt rijden zijn er voldoende ruime auto's van kleine formaat te krijgen. Ik kan niet begrijpen dat je zo'n grote bak onder je reet moet hebben. Als je hoog wil zitten en zaken wil vervoeren: neem een caddy of busje. Wil je de familie vervoeren: koop een Opel Zafira. Wil je goedkoop bedrijfsmatig rijden, koop de voorgangers en vergelijkbaren in lease-constructie.

Maar ga niet in een auto rijden waar mensen van 1.67cm niet overheen kunnen kijken.
Ik heb graag enig zicht, al is het door jouw raampjes langs jou heen, als ik uit een parkeervak van de supermarkt wil draaien. Of naar voor of achteren in de verte op de weg, zodat ik in kan schatten wanneer de boel weer eens begint te remmen. Of opzij, als ik van baan wissel. Of er tussendoor als ik motorrijd :+
Nu zetten deze dikke decadente bakken parkeervakken en rijbanen compleet op slot omdat er geen cm marge meer overblijft en kijk ik alleen nog maar tegen (veelal) zwarte ondoordringbare vlakken van blik aan. En jij zit daar hoog, zonder enig mogelijk oogcontact.

Ego, beetje?
En als je er dan nog uit zou stappen in duur driedelig pak met een lekker mokkel in glitterjurk, of als een ware Amerikaans cowboy met westernzadel en touwen in de achterbak dan wil ik het je misschien nog vergeven. Even. Maar ik zie vooral dikke tokkies er uit stappen :')

Gebaseerd op mijn bevindingen op de parkeerplaats van de supermarkt hedenochtend.

Einde van mijn frustratie 8)7

Worden vaak gereden dor ZZP die met aanhangers rijden. Best prettig om met 3500kg achter de kont vlot mee te rijden met verkeer. Gaat je met een transporter, vito of sprinter niet zo lukken.
Beetje aangeklede versie transporter of vito zijn ook niet goedkoop.
Sprinter met aanhanger doet gauw 1:5-6 op diesel, USA truck 1:5-6 op LPG, financieel een stuk aantrekkelijker.
Houderschaps belasting voor bedrijfswagens zijn niet vergelijkbaar met geel, doen net als een busje ongeveer 40-50 per maand,ongeacht brandstof.

Vind ze mooi en rijdt heerlijk, heb zelf een oudere (1996) is ook een korte, met 5 meter is hij ongeveer hetzelfde als bv een passat of e klasse, enkel iets breder.
 
Niet echt onderweg.
Maar vanmiddag rijd er zomaar opeens een hele oude Indian bij me door de straat.
Toen hij weer terug kwam heb ikff snel een video gemaakt.
Hij klonk lekker.
Screenshot.
1570979723363.jpg
 
vanochtend was weer leuk. Eerst even een poolse chauffeur bij de velsertunnel naar de parallelbaan verwezen (te hoog). ik snap er echt helemaal niks van dat ze geen omroeptekst in het pools/bulgaars/duits hebben want 90% van de tijd hebben die chauffeurs echt géén idee wat ze moeten doen.

Daarna nog een motorrijder die ondanks genoeg ruimte lekker op 4m achter een bestelbus bleef zitten op de A9. Uiteraard compleet met achterlijk felle LED lampen en een setje op ooghoogte gerichte verstralers eronder, want veilig :')
 
vanochtend was weer leuk. Eerst even een poolse chauffeur bij de velsertunnel naar de parallelbaan verwezen (te hoog). ik snap er echt helemaal niks van dat ze geen omroeptekst in het pools/bulgaars/duits hebben want 90% van de tijd hebben die chauffeurs echt géén idee wat ze moeten doen.

Daarna nog een motorrijder die ondanks genoeg ruimte lekker op 4m achter een bestelbus bleef zitten op de A9. Uiteraard compleet met achterlijk felle LED lampen en een setje op ooghoogte gerichte verstralers eronder, want veilig :')
ja, en in het hebreeuws, arabisch, engels, frans, spaans, italiaans...
Dit is nederland
 
Het mooiste vond ik nog dat 't ding heel lang dicht is geweest omdat z'n gingen uitdiepen. Want het gebeurde te vaak dat 'ie afgesloten moest worden omdat er een te hoge vrachtwagen door wilde.
Letterlijk de dag dat 'ie weer open ging... :')

Maar, er staat toch gewoon een bord met hoogte bij? Dat getal is toch in iedere taal hetzelfde? :?
Ik heb 'm nog even opgezocht, lijkt me toch niet heel onduidelijk voor een Hongaar? Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Het mooiste vond ik nog dat 't ding heel lang dicht is geweest omdat z'n gingen uitdiepen. Want het gebeurde te vaak dat 'ie afgesloten moest worden omdat er een te hoge vrachtwagen door wilde.
Letterlijk de dag dat 'ie weer open ging... :')
Verschil is wel dat hij voor de verbouwing veel vaker dicht stond door te hoge vrachtwagens dan erna, zelf gemerkt dat hij een stuk minder is afgesloten tijdens woon/werk verkeer. Al mis ik die tunnel niet nu ik een andere baan heb.
In 2016 gingen alle tunnels in totaal ongeveer 11000x dicht voor te hoge voertuigen. De Velsertunnel deed dat 8677x...

Hij is ook een paar cm 'verdiept' maar het belangrijkste werk dat is gedaan is dat alle bekabeling en electra is verwijderd en opnieuw geplaatst. Voor het verdiepen alleen had hij niet zo lang dicht gehoeven.
 
Ik vond 't vooral erg grappig dat 'ie op de dag van de opening alweer dicht ging voor een te hoge vrachtwagen. ;)
Dat 'ie minder vaak dicht is begrijp ik, hoewel ik er zelf voor de afsluiting niet zo vaak doorheen reed. Nog steeds trouwens want de Wijkertunnel ligt voor mij meer op de route.
 
Het mooiste vond ik nog dat 't ding heel lang dicht is geweest omdat z'n gingen uitdiepen. Want het gebeurde te vaak dat 'ie afgesloten moest worden omdat er een te hoge vrachtwagen door wilde.
Letterlijk de dag dat 'ie weer open ging... :')

Maar, er staat toch gewoon een bord met hoogte bij? Dat getal is toch in iedere taal hetzelfde? :?
Ik heb 'm nog even opgezocht, lijkt me toch niet heel onduidelijk voor een Hongaar? Google Maps

Misschien hadden ze bord C22 en de toegestane hoogte naast elkaar moeten zetten, in plaats van op deze manier 'op elkaar volgend'.
Op deze manier zou je kunnen denken dat bord C22 en de hoogte aan elkaar gekoppeld zijn.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat chauffeurs bewust dit soort instructies/aanwijzingen negeren. Het kost hen behoorlijk tijd.
 
Moet het toch ff kwijt, net een ontzettende klapmongool tegengekomen in Den Haag. Op een naked, leren jasje met een spijkerbroek, vriendin in een jurkje en pumps achterop. Ik rijd rustig achter een auto aan en hij zit na een poosje vlak achter me te hebben gezeten met zijn voorwiel rechts naast mijn achterwiel, terwijl ik toch heel duidelijk midden op de weg rijd en niet naar links ga om hem ruimte te geven. Vlak voor het stoplicht schiet hij er toch vlak rechts langs om daarna, met een flinke zwiep voor mij langs, links naast de auto voor te sorteren. Dit alles terwijl ik mijn richtingaanwijzer al naar rechts aan had, om aan te geven dat ik niet rechtdoor ging..

Zulk raar gedrag, even langs een auto als het kan snap ik wel, maar motorrijders onderling..? Als ik het niet gezien had en naar rechts was gegaan, hadden zowel ik als hij én z'n vriendin zonder beschermende kleding in de kreukels gelegen..
 
Het blijft een feit dat sommige weggebruikers overleven bij de gratie van andere weggebruikers... Hetgeen jouw hypothese ongeldig verklaart
 
Het rijmt helemaal niet man :( ..
IK maak mooie korte zinnen met netjes de punt op de juiste plek kortom lekker duidelijk verhaal en dan vind jij het weer niet goed ik doe het al in netjes abn en niet op zijn rotterdams zoals jij vaak op zijn haags wat ik overigs wel heel leuk vind maar voor sommige mensen is dat lastig te lezen maar omdat ik veel haagse vrienden heb kan ik het goed volgen en trouwens de ontmoeting met die indian was ook maar heel erg kort en rijmen kan ik al helemaal niet ook niet voor de (klein)kinderen met sinterklaas bak ik er helemaal niets van Het valt @#$#@#$ niet eens mee om zo een zin te brouwen zonder punten en komma's


:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ _O-_O-_O-
 
IK maak mooie korte zinnen met netjes de punt op de juiste plek kortom lekker duidelijk verhaal en dan vind jij het weer niet goed ik doe het al in netjes abn en niet op zijn rotterdams zoals jij vaak op zijn haags wat ik overigs wel heel leuk vind maar voor sommige mensen is dat lastig te lezen maar omdat ik veel haagse vrienden heb kan ik het goed volgen en trouwens de ontmoeting met die indian was ook maar heel erg kort en rijmen kan ik al helemaal niet ook niet voor de (klein)kinderen met sinterklaas bak ik er helemaal niets van Het valt @#$#@#$ niet eens mee om zo een zin te brouwen zonder punten en komma's


:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ _O-_O-_O-

En dan gebruik je alsnog te veel leestekens.... 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Net terug van een weekend Sauerland. Zó veel motorrijders gezien dat het niet anders kan of een paar van jullie moeten er ook tussen gezeten hebben! :t
 
IK maak mooie korte zinnen met netjes de punt op de juiste plek kortom lekker duidelijk verhaal en dan vind jij het weer niet goed ik doe het al in netjes abn en niet op zijn rotterdams zoals jij vaak op zijn haags wat ik overigs wel heel leuk vind maar voor sommige mensen is dat lastig te lezen maar omdat ik veel haagse vrienden heb kan ik het goed volgen en trouwens de ontmoeting met die indian was ook maar heel erg kort en rijmen kan ik al helemaal niet ook niet voor de (klein)kinderen met sinterklaas bak ik er helemaal niets van Het valt @#$#@#$ niet eens mee om zo een zin te brouwen zonder punten en komma's


:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ _O-_O-_O-

Zonder hoofdletters was de zin perfect geweest _O- _O- _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Terug
Bovenaan Onderaan