Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zo,

Erg blij dat ik op de brommert was vandaag.
Rij de A15 op ter hoogte van de Gadering Hoogvliet
:X

Een lange polonaise van blikken achter elkaar.
Tot aan de uitvoegstrook van 010 Zuid...
4banen dicht..


Dus maar héél rustig door de file heen gesjokkeld en laatste stukje op de witte lijn van de rechterbaan en vluchtstrook.

(Dat dan nog altijd beter dan in de rij tussen de blikjes staan met alle bellende en appende foongebruikers...)

Wat je dan het volk allemaal niet ziet doen.
Zoals bv de deur van bus open zetten en dan in het hoekje de pielemuis eruit te laten hangen om af te wateren..
-O-
Je zal maar nodig moeten in de file.
..🤔
 
Vandaag naar huis, draai ik uit Amersfoort de A28 op ri. Utrecht, staat er een auto op de snelweg met pech. Op de meest rechter rijstrook maar levensgevaarlijk natuurlijk. Via 112 geregeld verder, in de spits ga ik dan niet in de wachtrij van RWS staan. Politie heeft een directe lijn met de verkeerscentrale van RWS dus dat is op zo'n moment een stuk sneller.

Hopelijk is niemand ongedeerd geraakt. Ik wordt soms zelf nog wel eens angstig op dat soort stukken, wat als mijn voertuig er dan mee op houdt? Nu dus in de praktijk gezien wat er dan gebeurt.
 
78939072_600626720765383_3186026939403993088_o.jpg


Dit kwam ik vanmiddag tegen, bestuurder werd onwel en vloog aan de overkant een greppel in na net de boom te hebben gemist.
 
Ik kwam net een ouwe taart in een Agila tegen die mij links van de vluchtheuvel (tegen het verkeer in) tegemoet kwam rijden. Dus ik denk wtf is dit...
Vervolgens ging ze een zijstraat naar links in waarbij ze niet gewoon netjes de uitrit op reed, maar met alle 4 de wielen de stoeprand meenam.
Sommige mensen zijn gewoon te oud om een auto te besturen....
 
Ik kwam net een ouwe taart in een Agila tegen die mij links van de vluchtheuvel (tegen het verkeer in) tegemoet kwam rijden. Dus ik denk wtf is dit...
Vervolgens ging ze een zijstraat naar links in waarbij ze niet gewoon netjes de uitrit op reed, maar met alle 4 de wielen de stoeprand meenam.
Sommige mensen zijn gewoon te oud om een auto te besturen....
Het zijn niet altijd de ouwe taarten of oude opaatjes die niet weten auto te rijden. Wat denk je van de jeugdige verkeersdeelnemers vandaag de dag met hun spoedcursussen auto theorie en 1-daagse rijopleidingen met examen? Leuk om a la minuut je rijbewijs te halen, maar gevaarlijk om losgelaten te worden in het huidige dagelijkse verkeer. Verkeersinzicht van nul komma nul hebben ze vaak.
 
Vanochtend een voetganger die zonder te kijken zo het fietspad over probeert te steken. Ik heb op de trapfiets dan geen stebel met 139 decibel, maar het apparaat wat het vervangt was in deze duidelijk zat.

Zelden iemand zo zien schrikken.
 
Rijd ik vanmorgen op de Funduro ,ik draai een weg op ,een stukje voor 3 motorrijders ,ik de gang erin , ze kwamen steeds korter bij :? , gaat er bij de voorste een bordje ´stop" branden :X ik dacht ;de fok !! 25km te snel . Agent komt eraan en vraagt of wist wat ik verkeerd deed , ik zeg ja .,hij ; je had de gang er goed in .
Ik vraag ; kost dat geld ,hij ; nee ,hij was met t groepje aan t lessen en vond t wel een leuk leermomentje voor z n leerlingen :Y , ik ook *O*
 
Vanochtend haalde ik op de A10 een auto in met een duidelijk lekke of zachte achterband. Dus ik ga er naast rijden, trek de aandacht van de bestuurster, wijs naar het achterwiel en maak me mijn vingers een 'plat' gebaar. Ik zat op een snellere baan, dus niet heel lang naast blijven hangen. Of het komt aan, of niet, ik heb gedaan wat ik kan, denk ik dan maar.

Zet ik 10 minuten later m'n motor bij m'n werk neer, stopt diezelfde auto naast me, vrouw stapt uit en zegt: "Je zat te gebaren, maar ik begreep niet wat je bedoelde."

Dus was ze maar achter me aan gereden.

Band was inmiddels helemaal plat, dus duidelijk lek, ze ging de pechhulp maar bellen.
 
Vanochtend haalde ik op de A10 een auto in met een duidelijk lekke of zachte achterband. Dus ik ga er naast rijden, trek de aandacht van de bestuurster, wijs naar het achterwiel en maak me mijn vingers een 'plat' gebaar. Ik zat op een snellere baan, dus niet heel lang naast blijven hangen. Of het komt aan, of niet, ik heb gedaan wat ik kan, denk ik dan maar.

Zet ik 10 minuten later m'n motor bij m'n werk neer, stopt diezelfde auto naast me, vrouw stapt uit en zegt: "Je zat te gebaren, maar ik begreep niet wat je bedoelde."

Dus was ze maar achter me aan gereden.

Band was inmiddels helemaal plat, dus duidelijk lek, ze ging de pechhulp maar bellen.
De boodschap kwam bij jouw ook niet helemaal aan denk ik. :$

Kijk wel uit met lekke rubbertjes in deze....
 
79942698_601402357354486_1069480447643222016_o.jpg


17 jaar oud en ik ben er altijd zuinig mee, kijk ook altijd goed uit dat ik een andere auto niet beschadig met uitstappen. Maar sommigen denken daar geheel anders over en dus heb ik een flinke pit in de zijkant. Vanmiddag bij de Dekamarkt in Grootebroek.

Hartelijk bedankt en ik hoop dat iemand volgende keer een kras van voor tot achter in jouw auto rijdt en ook gewoon wegrijdt zonder even een briefje onder je ruitenwisser te steken.
 
wijs naar het achterwiel en maak me mijn vingers een 'plat' gebaar
Ik ben nou toch zo benieuwd wat een 'plat' gebaar precies is. Ik zou bijvoorbeeld een middelvinger een plat gebaar noemen. Maar anderen zouden dat weer juist heel, uhm, diepgravend kunnen opvatten.

Maar het zal een gebaar zijn geweest dat fysieke platheid moest uitdrukken. Ben ik nog steeds benieuwd naar.
 
ik werk tegenwoordig in Lombok Utrecht ..........maar om te vertellen wat ik allemaal meemaak ...........dan zit ik uren te tikken :9
 
79942698_601402357354486_1069480447643222016_o.jpg


17 jaar oud en ik ben er altijd zuinig mee, kijk ook altijd goed uit dat ik een andere auto niet beschadig met uitstappen. Maar sommigen denken daar geheel anders over en dus heb ik een flinke pit in de zijkant. Vanmiddag bij de Dekamarkt in Grootebroek.

Hartelijk bedankt en ik hoop dat iemand volgende keer een kras van voor tot achter in jouw auto rijdt en ook gewoon wegrijdt zonder even een briefje onder je ruitenwisser te steken.

Kloten man , dat kan toch nooit met in/uitstappen zijn gebeurd ? lijkt me meer iets van vandalisme
 
Kloten man , dat kan toch nooit met in/uitstappen zijn gebeurd ? lijkt me meer iets van vandalisme

Kan ook zo'n trolley geweest zijn. Vorige keer had ik een kras aan de andere kant en dat kostte iets van 750 euro en het resultaat was een kleurverschil.
Deze keer repareer ik het zelf wel.
 
79942698_601402357354486_1069480447643222016_o.jpg


17 jaar oud en ik ben er altijd zuinig mee, kijk ook altijd goed uit dat ik een andere auto niet beschadig met uitstappen. Maar sommigen denken daar geheel anders over en dus heb ik een flinke pit in de zijkant. Vanmiddag bij de Dekamarkt in Grootebroek.

Hartelijk bedankt en ik hoop dat iemand volgende keer een kras van voor tot achter in jouw auto rijdt en ook gewoon wegrijdt zonder even een briefje onder je ruitenwisser te steken.
Zoiets heb ik ook eens meegemaakt.
Bleek door een deur van een vw bussie te komen.
Toen ze haar deur opendeed raakte hij mijn auto niet........
Totdat de zeug instapte en haar gewicht de vering in deed zakken. :(
 
Ik ben nou toch zo benieuwd wat een 'plat' gebaar precies is. Ik zou bijvoorbeeld een middelvinger een plat gebaar noemen. Maar anderen zouden dat weer juist heel, uhm, diepgravend kunnen opvatten.

Maar het zal een gebaar zijn geweest dat fysieke platheid moest uitdrukken. Ben ik nog steeds benieuwd naar.

Dit zeg maar:

37-512.png


Ik wist zo snel ook niks beters... Om nou in de ochtendspits 'hints' te gaan spelen met automobilisten :-)
 
Ingeblikt naar huis.... en... schade. HIER stond ik "rechts" (gewoon camera standpunt) voor rechtdoor.
Auto nog eens rechts van mij (ja op de "uitvoeg strook"), trekt met mij tegelijkertijd op met groen licht en stuurt de auto naar links. (tegen mij aan)
En ipv na het kruispunt even de parkeerplaats op te gaan rijd mr/mvr gewoon door naar huis...

Dashcam dus... prima...
Iig politie erbij gehaald en die zijn even bij persoon thuis op bezoek geweest om verhaal te halen.

Agenten bij mij hebben dascam beeld bekeken en vonden het al duidelijke wie de fout in is gegaan.

Achteraf praat, wellicht had ik een gat voor mij kunnen laten vallen zodat mr/mvr voor mij ertussen kon, maar dat kon ook prima achter mij.
Antwoord agent: Bijzondere verrichting moet voorrang verlenen....

Ben eigenlijk ook veel te soft, heb tegen agenten ter plaatse gezegd, bemiddel maar... ipv aangifte verlaten plaats ongeval te doen.

Helaas kost dit gewoon geld... en gezien het een lease-auto is, kost het me minstens eigen risico,
en mogelijk draai ik helemaal op voor de schade als de lease-maatschappij geen moeite doet om gegevens tegenpartij bij de politie op te gaan vragen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan