Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Die redenatie gaat alleen op als je de auto kwijt wilt. Voor het ongeluk heb je een hele, werkende auto, na het ongeluk niet. Ik heb het zelf twee keer meegemaakt dat een oude auto door toedoen van een ander blikschade opliep. Ben er nog nooit beter van geworden.

Overigens: Mocht je hier ooit mee zitten: Weet dat je de aangeboden dagwaarde van de tegenpartij niet blind hoeft te accepteren...

Dat was dus ook deels de strekking van mijn post, er word vaak gezegd dat je er beter van word maar dat gebeurd eigenlijk niet MISSCHIEN met een starlet uit het jaar 0..
het is dus niet gezegd dat je er beter van word maar het zou in sommige gevallen zo kunnen zijn ;)
 
Vanmorgen op de motor ook. Over een viaduct invoegen met dwarswind is geen prettige ervaring. Maar eigenlijk ook niet vermeldenswaardig.
 
Dan juist niet. Een starlet uit het jaar 0 is WA verzekerd. Total loss als een dikke lease-bak hem ertegen aan zet. Krijg je dagwaarde en koop je niks voor terug. Nieuwe bak die All-risk verzekerd is wordt hersteld en klaar.

WA of Allrisk verzekerd maakt voor het uitkeren van de schade geen klap uit als jij niet aansprakelijk bent voor de schade. Je krijgt gewoon nooit meer dan de dagwaarde uitgekeerd als schade.

En dat kan soms zuur zijn, omdat een goed rijdende auto voor de eigenaar vaak meer waard is dan dat hij daadwerkelijk bij verkoop zou opbrengen. Op papier leid je dan geen schade, maar zie maar eens een soortgelijk auto terug te vinden waar jij evenveel vertrouwen in hebt.
 
Dar had ik met de Kadett Cabrio 2.0 Gsi. Dook er een achtet in en ik kon 1000 krijgen. Gelijkwaardige kopen was toen 2500 of zo. Toen wist ik nog niet wat ik nu weet
 
WA of Allrisk verzekerd maakt voor het uitkeren van de schade geen klap uit als jij niet aansprakelijk bent voor de schade. Je krijgt gewoon nooit meer dan de dagwaarde uitgekeerd als schade.
Geen idee hoe dat werkt met de verzekering(en) in NL. Maar in B zit het zo, ik heb wat wij een full omnium noemen. Dat houdt in, nieuwwaarde bij total loss, door ongeval, door diefstal, door natuurschade, en zelfs bij eigen fout (in dat laatste geval gaat je premie echter wel (flink) stijgen).

Kortom, als er morgen iemand tegen mijn auto botst, en die is total loss, dan zal mijn verzekering zorgen dat ik de nieuwwaarde krijg, en die zal dat terug eisen van de verzekering van de andere.

Ik had zelfs een promotie, die maakt dat dit zo is tot het einde van de 39ste maand van de auto, ipv de gewoonlijke 2 jaar, en zonder km beperking.

Dus, tot het moment mijn auto 3 jaar en 3 maand* oud is, krijg ik bij total loss, dat hetnu mijn fout is, of een ander zijn fout, gewoon de nieuwwaarde uitgekeerd.

*
dat betekent natuurlijk ook dat ik er de nodige premie voor betaal gedurende die 3,25 jaar, ipv na 2 jaar al op een lagere premie te vallen.
 
Dar had ik met de Kadett Cabrio 2.0 Gsi. Dook er een achtet in en ik kon 1000 krijgen. Gelijkwaardige kopen was toen 2500 of zo. Toen wist ik nog niet wat ik nu weet
Bij mijn ongeval bijna 2 jaar terug kreeg ik ook maar 1.200€ toegekend. Maar ik liet niet over me heen lopen.
Ertegenin gegaan, met de nodige argumenten, bewijsstukken en adverties, nog wat heen en weer gemail, en toen werd het 2.000€. Dat was correct, en daarmee heb ik mijn huidige kunnen kopen.
Je mag gewoon niet te snel tekenen voor akkoord (in B althans).
 
De standaard dingen he de laatste tijd, weinig noemenswaardigs eigenlijk.

Vanmorgen bijvoorbeeld nog weer zo'n l*l die met zn prius zo tergend langzaam optrekt op de invoeg strook dat we bovenaan de magische snelheid van 75 hadden bereikt waarna die klojo er nog voor kiest om gas los te laten en achter een vrachtwagen in te voegen ( zn favoriete plek natuurlijk ivm verbruik en milieu )
Ik had het al verwacht en ben er nog snel even in de 3 met aardig wat toeren voorbij gegaan zodat ik alsnog voor de vrachtwagen kon invoegen.

heb de rest van de rit de auto expres in zn 4 gelaten om de uitstoot van die boomknuffelaar te compenseren.

BTw, ik las gisteren dat "onze"gemeente 1 van de meest vervuilende van de provincie is, maakte me toch een beetje trots :P

Ik snap best dat het frustrerend is om door iemand opgehouden te worden, maar als je achter een vrachtwagen zit dan is het toch precies hetzelfde?
 
Kortom, als er morgen iemand tegen mijn auto botst, en die is total loss, dan zal mijn verzekering zorgen dat ik de nieuwwaarde krijg, en die zal dat terug eisen van de verzekering van de andere.

In Nederland werkt dat deels zo. Veel allriskverzekering bieden een nieuwwaardegarantie voor voertuigen jonger dan 3 jaar. Maar de aansprakelijkheid van de tegenpartij kan niet hoger zijn dan de dagwaarde van het beschadigde voertuig (tenzij er natuurlijk schade is aan andere objecten of personen). Jouw eigen allrisk verzekering betaalt jou dus de nieuwwaarde en krijgt die niet volledig terug van de tegenpartij.
 
... Jouw eigen allrisk verzekering betaalt jou dus de nieuwwaarde en krijgt die niet volledig terug van de tegenpartij.
Dat is hier dus anders. Al maakt dat voor de eigenaar eigenlijk niets uit.
Als mijn auto total loss is binnen die 3,25 jaar, en ik krijg de totale nieuwwaarde, en mijn premie stijgt niet, omdat de andere in fout was, maakt het mij niet uit of mijn verzekeraar dat wel of niet terug krijgt van de andere verzekering :P
 
Dat vind ik ook een probleem. Vijf - of nee, vier sinds kort - dagen per week rij ik met de motor naar mijn werk en terug. Maak zelden iets mee wat zoveel indruk maakt dat ik het hier wil vermelden.

Rij dan elke dag over de A15 bij hoe heet het ook alweer, daar achter Dordt? Dan kun je elke dag iets posten.
 
Hopen dat ie er wat van geleerd heeft.
Maar waarschijnlijk niet.
Jammerrrrrrrr.

Een collega uit een ver verleden droeg ook nooit een motorpak onder het motto: Als je met 150 van het klaverblad af vliegt, ben je sowieso dood. Ga ik liever van die 2000 gulden wat leuks doen.

Dusssss.
 
Mijn echte motorpak met beschermdelen heeft me tien euro gekost en de motorlaarzen 30 euro nieuw. En je hebt ook nog een helm nodig, €49.95 bij de Lidl.
 
De basis van een verzekering is dat de verzekerde niet beter mag worden van een een verzekerd risico. Dat is universeel.


Er zijn verzekeraars die ruime voorwaarden hebben bij nieuwe voertuigen.

Er zijn er ook zat die op t minimum bieden. Hoef je niet te accepteren.

Enne, België is een schade land. Men heeft nul verkeersinzicht, en de premies zijn bizar hoog.
 
A15 Papendrecht, Sliedrecht, enz enz? Daar rijd ik elke dag.. Maar nee, daar is ook niks te beleven hoor.
Ik werkte tot een paar maanden geleden in Gouda, wonend in Rotterdam Zuid was de Brienenoord pakken toch elke keer wel interessant. Was het niet de wind dan was het wel een forensje met z'n al aangevroten appeltje. Nu vond ik t ook niet super interessant meer maar of iets interessant is is objectief. Word je dagelijks drie tot vier keer van de weg geduwd dan zal dat na een half jaar ook niet meer interessant zijn.

Laatste wat ik heb meegemaakt is alweer ietsje geleden, heb al een tijd niet meer gepost dus van mij mag het meetellen :P , onderweg naar Vlaardingen kwam ik op de ring a15 een lesmotor en een instructeur tegen. Niet heel spannend maar de leerling kreeg flink op zn kop omdat hij niet door had dat motoren harder kunnen dan 90 (was geen A1 les, dat was duidelijk aan de motor te zien. Ga je daar wel mee de snelweg op? En dan vooral daar). De instructeur geen naast hem rijden op de vluchtstrook met een weinig verhullend gebaar, zwaaiend met een arm als een windmolen met de hoop wat meer vaart te geven. Tevergeefs. Aangezien het wat drukker was (geen file) bleef ik bij ze in de buurt en nadat we de afslag hadden genomen en op de a4 kwamen te rijden zaten ze weer zo ongeveer naast me. Ik als de heer die ik ben (kuch kuch) liet ik mijn gas wat los om ze de ruimte te geven op te schuiven naar waar ze wat meer ruimte om zich heen hadden. De instructeur had het door, de leerling (bewust of onbewust) niet waarbij de tweede demonstratie van een windmolen uit de kast kwam.
Ik ben benieuwd naar hoe de bespreking van de les ging 🤔_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan