Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanmiddag alleen maar kneuzen op de weg lijkt het. Trage linksplakkers, tuig dat richting aan geeft en opschuift ongeacht of ik daar rij (1x een dot gas moeten geven en 1x moeten remmen hierdoor op 1 rit van 15 minuten....), aso's die geen centimeter ruimte geven voor invoegers, vroege zondagsrijders die bij het ruiken van een fietser of voetganger in de buurt om niets boven op hun rem gaan in de stad, en kontensnuivers die ongeveer een halve meter achter hun voorganger hangen op de snelweg en dan iedere 5 seconden op de rem gaan.
 
Vanmiddag alleen maar kneuzen op de weg lijkt het. Trage linksplakkers, tuig dat richting aan geeft en opschuift ongeacht of ik daar rij (1x een dot gas moeten geven en 1x moeten remmen hierdoor op 1 rit van 15 minuten....), aso's die geen centimeter ruimte geven voor invoegers, vroege zondagsrijders die bij het ruiken van een fietser of voetganger in de buurt om niets boven op hun rem gaan in de stad, en kontensnuivers die ongeveer een halve meter achter hun voorganger hangen op de snelweg en dan iedere 5 seconden op de rem gaan.
Een normale dag dus.
 
Vandaag tot 3 keer toe gehad van een wegschuivend voorwiel. . Eén keer op een witte markering in een bocht: eigen schuld, weet dat is daar niet op moet komen (in de bocht) |(.
Maar ook twee keer "gewoon" onderweg, . Niets heel heftigs, maar gewoon even een klein schrikmomentje, niet meer, niet minder.
En dan twijfel ik toch weer aan mijn bandenkeus. Al twee keer een set T30Evo van Bridgestone. Maar dat krijgt geen vervolg.
Ik heb wel vaker het idee gehad dat motormaatjes met Pirelli Angel GT`s veel minder last hadden van o.a. natte bitumensporen dan dat ik had, dus Pirelli`s komen er de volgende keer op.
 
Dat was een antwoord op alleen de eerste zin, de rest stond er toen nog niet ;)
Als het om een minimale overschrijding v/d snelheid gaat, met Verwarnungsgeld ipv Bußgeld, en er zit een foto bij (is meestal toch wel zo), is verweer niet echt aan de orde. Zoals je zelf eerder (in andere bewoordingen) al zei: wie zijn billen brandt...
... heeft de stoelverwarming te hoog staan 😁
 
En waarschijnlijk heeft nog niemand het idee gehad om die palen aan de rechterkant te zetten...

Maar dan moet je eerst gaan uitleggen wat middelpuntvliedende kracht is en als gevolg daarvan een vallende motorrijder naar de buitenkant van de bocht zal schuiven en dat is allemaal veel te ingewikkeld.
 
Auto's die de bocht uitvliegen doen dat meest aan de binnenkant
 
Maar dan moet je eerst gaan uitleggen wat middelpuntvliedende kracht is en als gevolg daarvan een vallende motorrijder naar de buitenkant van de bocht zal schuiven en dat is allemaal veel te ingewikkeld.
Psies. Die gemeenteambtenaren willen wel om vijf uur naar huis, dus hebben dan geen tijd meer om het plan nog aan te passen 😫
Auto's die de bocht uitvliegen doen dat meest aan de binnenkant
Bestaat er nog verschil van opvatting over wat de binnen- en de buitenkant van een bocht is ...? Of bedoel je dat een auto dan binnenstebuiten gekeerd wordt?
 
Als in: doordat ze alleen maar de binnenbocht (lees: vluchtstrook) gebruiken ipv de buitenbocht (lees: rijstrook) i.c.m. te hoge snelheid?!
Ik vond de stelling van @Rob RD moeilijk te begrijpen, maar wellicht dat het zoiets is. Je kunt trouwens ook aan de buitenkant eruit vliegen. Maar misschien dat Rob nog eens gaat toelichten wat hij bedoeld heeft?
Ik twijfel er overigens niet aan dat hij het goed bedoelt 😊
 
Als slechte bestuurders in een bocht denken te snel te gaan dan gaan ze van het gas af met het gevolg dat die voorwielaandrijver overstuur krijgt. Dat kunnen ze niet corrigeren en de ABS verhindert blokkeren. Dus sturen ze zichzelf naar de binnenkant van de bocht. Geven ze gas bij is er waarschijnlijk nog niks aan de hand.

Die ABS: op autoracecursus leer je voor je licentie dat je bij overstuur extreen hard moet remmen waarmee je alles blokkeert en je auto onbestuurbaar wordt maar wel naar de buitenkant gaat glijden. Daar kan je heel wat mee redden
 
Kijk maar eens wat voor schade er aan de binnenkant van de bochten zit
 
Maar dan moet je eerst gaan uitleggen wat middelpuntvliedende kracht is en als gevolg daarvan een vallende motorrijder naar de buitenkant van de bocht zal schuiven en dat is allemaal veel te ingewikkeld.
Middelpuntvliedende kracht bestaat niet.
Het is het ontbreken van de kracht die je in de bocht houdt. Centripetale kracht dus.
Als die wegvalt veranderd je cirkel vormige baan in een rechtlijnige beweging. Je schuift dus rechtdoor terwijl de weg in een bocht ligt.
Het effect is het zelfde: je ligt op je bek naast de weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan