Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanmorgen op zo’n turborotonde ik rechtdoor en een blik die op de baan rechtsaf plots het idee kreeg om linksaf te gaan maar daar was ik ook.
blik ging hobbel de bobbel over de verhoging geen en ik snel helemaal naar het midden met een poep gas er voor lang gevlogen.
verder lekker gereden.
 
Vandaag zo sad, was met een tweetal vrienden meetup gaan doen, komt er een Z800/900 langsrijden met gas enzoverder.
Paar minuten later vertrekken we dezelfde kant op, zien we zijn motor midden op straat helemaal verhakkeld met hem in de berm.
"Zwaargewond", maar hij bewoog letterlijk niet meer, niet van dicht bekeken want het gaf me rillingen, politie en ambulance waren al gebeld dus wij konden niets anders doen, dus zijn we doorgereden met een zure smaak in de mond.

Hier een fotootje van het geval..

Is ook niet de eerste van deze dag, want er waren meerdere motorrijders onderweg die hun fiets van de stal halen en er als een gek mee rijden.

(foto van ongeval met verongelukte motorrijder erbij, niet dood, wel zwaargewond :/

 

Bijlagen

  • 1583605038756.png
    1583605038756.png
    505,9 KB · Weergaven: 26
-O- Je had daar echt wel hulp kunnen verlenen! Moet je wel kunnen trouwens, mentaal

Is die boom in het verhaal betrokken geweest?
 
Vandaag zag ik onderweg naar de supermarkt iemand met een Intruder in Kerkrade lopen met de motor aan de hand. Groette hem, en reed door. Op de terugweg naar huis keek ik of ik hem zag lopen, en toen zag ik dat hij bezig was met de motor aan te duwen: batterij ded. Achter hem gestopt, even met hem gesproken, aangeboden hem te helpen, en na 2x rennen en duwen de motor aangekregen. Hij was behoorlijk blij ermee. Kan me voorstellen hoe een Intruder duwen na een paar meter voelt, laat staan na het duwen van dat ding voor meer dan 500 meter. Zag vandaag zoveel motorrijders, dat ik al dacht dat mogelijk ergens eentje zou staan met pech. Uit ervaring weet ik dat een automobilist niet snel zal helpen. Voetgangers misschien wel, en motorrijders weten hoe irritant het is en helpen vrijwel altijd. Good for us :)
 
Vandaag zo sad, was met een tweetal vrienden meetup gaan doen, komt er een Z800/900 langsrijden met gas enzoverder.
Paar minuten later vertrekken we dezelfde kant op, zien we zijn motor midden op straat helemaal verhakkeld met hem in de berm.
"Zwaargewond", maar hij bewoog letterlijk niet meer, niet van dicht bekeken want het gaf me rillingen, politie en ambulance waren al gebeld dus wij konden niets anders doen, dus zijn we doorgereden met een zure smaak in de mond.

Hier een fotootje van het geval..

Is ook niet de eerste van deze dag, want er waren meerdere motorrijders onderweg die hun fiets van de stal halen en er als een gek mee rijden.

(foto van ongeval met verongelukte motorrijder erbij, niet dood, wel zwaargewond :/

In plaats van foto's maken kun je beter eerste hulp verlenen. Als je dat niet kunt moet je zo snel mogelijk leren hoe het moet.
 
Inderdaad heel veel motoren op de weg vandaag, vooral in de omgeving van Termaat in Nijmegen. Ook een Mopo. De ene maakte nog meer lawaai dan de ander. Gelukkig ook beschaafde stofzuigers ertussen :P
 
Vandaag zo sad, was met een tweetal vrienden meetup gaan doen, komt er een Z800/900 langsrijden met gas enzoverder.
Paar minuten later vertrekken we dezelfde kant op, zien we zijn motor midden op straat helemaal verhakkeld met hem in de berm.
"Zwaargewond", maar hij bewoog letterlijk niet meer, niet van dicht bekeken want het gaf me rillingen, politie en ambulance waren al gebeld dus wij konden niets anders doen, dus zijn we doorgereden met een zure smaak in de mond.

Hier een fotootje van het geval..

Is ook niet de eerste van deze dag, want er waren meerdere motorrijders onderweg die hun fiets van de stal halen en er als een gek mee rijden.

(foto van ongeval met verongelukte motorrijder erbij, niet dood, wel zwaargewond :/

Auw!
Komt die geknakte boom door hem,of was er ook een blik bij betrokken?
 
-O- Je had daar echt wel hulp kunnen verlenen! Moet je wel kunnen trouwens, mentaal

Is die boom in het verhaal betrokken geweest?

Er waren 2 man al aan het reanimeren en te luisteren, ook een vrouw of 3 die erbij zaten te kijken, zou toch in de weg staan.
Boom was inderdaad ook een deel in het verhaal.

Ps RR, ik was geen foto's aan het maken ik reed samen met mijn vrienden langs.
 
Er waren 2 man al aan het reanimeren en te luisteren, ook een vrouw of 3 die erbij zaten te kijken, zou toch in de weg staan.
Boom was inderdaad ook een deel in het verhaal.

Ps RR, ik was geen foto's aan het maken ik reed samen met mijn vrienden langs.
Waar was het?
Ben wel nieuwsgierig of die inmiddels al overleden is, was best een rotklap zo te zien:X
 
Waar was het?
Ben wel nieuwsgierig of die inmiddels al overleden is, was best een rotklap zo te zien:X

België, oostmalle. Zag hem letterlijk een paar minuten geleden hard optrekken enzoverder, blijkbaar is hij 22 jaar.

Ongeval op Hoogstraatsebaan Oostmalle: motorrijder (22) zwaargewond en baan afgesloten

 
Inderdaad heel veel motoren op de weg vandaag, vooral in de omgeving van Termaat in Nijmegen. Ook een Mopo. De ene maakte nog meer lawaai dan de ander. Gelukkig ook beschaafde stofzuigers ertussen :P
Vandaag inderdaad weer veel brommers op de weg gezien. Is wel weer wennen om zoveel te zwaaien na de aflopen maanden van relatieve rust 😂😂😂.
 
België, oostmalle. Zag hem letterlijk een paar minuten geleden hard optrekken enzoverder, blijkbaar is hij 22 jaar.

Ongeval op Hoogstraatsebaan Oostmalle: motorrijder (22) zwaargewond en baan afgesloten

Volgens mij is dit een vervolgbericht
 
Vandaag inderdaad weer veel brommers op de weg gezien. Is wel weer wennen om zoveel te zwaaien na de aflopen maanden van relatieve rust 😂😂😂.
Ja dat viel erg op, veel mensen op een motor op de weg.
Is trouwens 1 van de kenmerken van een mooiweer rijder het als een dolle aan je gas rukken als je stilstaat?
Vandaag voor het eerst weer gezien.
Misschien ook aangemoedigd door de jeugd, 8 op de 10 maakt standaard het gasgeef gebaar als je langskomt.
Waarom doen ze dat?
 
Ja dat viel erg op, veel mensen op een motor op de weg.
Is trouwens 1 van de kenmerken van een mooiweer rijder het als een dolle aan je gas rukken als je stilstaat?
Vandaag voor het eerst weer gezien.
Misschien ook aangemoedigd door de jeugd, 8 op de 10 maakt standaard het gasgeef gebaar als je langskomt.
Waarom doen ze dat?
Vinden ze leuk, broem broem met motoren.

Ik doe er zelf meestal wel aan mee. Ook in de winter.
edit: niet als een dolle natuurlijk, maar beetje revven vinden ze leuk.
 
Veel motorrijders inderdaad vandaag! Dat verbod aan de Lekdijk bij Schoonhoven werd ook niet heel erg opgevolgd :)
 
Ja dat viel erg op, veel mensen op een motor op de weg.
Is trouwens 1 van de kenmerken van een mooiweer rijder het als een dolle aan je gas rukken als je stilstaat?
Vandaag voor het eerst weer gezien.
Misschien ook aangemoedigd door de jeugd, 8 op de 10 maakt standaard het gasgeef gebaar als je langskomt.
Waarom doen ze dat?
Muizenkeutels uit de uitlaat blazen? Als ze maanden stilgestaan hebben krijg je dat :P
 
-O- Je had daar echt wel hulp kunnen verlenen! Moet je wel kunnen trouwens, mentaal

Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel mensen er al bij staan en of er al hulp wordt verleend. Als dat al gebeurd is de kans groot dat je in de weg gaat lopen als je er bij bent.

Vorig jaar zag ik voor mijn ogen in Duitsland een ongeluk gebeuren tussen twee auto's. Ik stopte ook, net als een andere automobilist die het had zien gebeuren en daarna nog een paar andere auto's. Al die mensen kwamen eerst bezorgd naar mij toe of het wel goed met me ging. Natuurlijk goed bedoeld dat ze zich eerst zorgen maken om die kwetsbare motorrijder, maar met mij was er niets gebeurd. Omdat er genoeg mensen al bij stonden ben ik dus weer weg gereden, ik was een te grote afleiding en liep dus alleen maar in de weg.
 
Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel mensen er al bij staan en of er al hulp wordt verleend. Als dat al gebeurd is de kans groot dat je in de weg gaat lopen als je er bij bent.

Vorig jaar zag ik voor mijn ogen in Duitsland een ongeluk gebeuren tussen twee auto's. Ik stopte ook, net als een andere automobilist die het had zien gebeuren en daarna nog een paar andere auto's. Al die mensen kwamen eerst bezorgd naar mij toe of het wel goed met me ging. Natuurlijk goed bedoeld dat ze zich eerst zorgen maken om die kwetsbare motorrijder, maar met mij was er niets gebeurd. Omdat er genoeg mensen al bij stonden ben ik dus weer weg gereden, ik was een te grote afleiding en liep dus alleen maar in de weg.

Zo voelden wij drieën ons ook, we gingen toch sowieso maar in de weg lopen en voor afleiding zorgen omdat we "ook" motorrijders zijn. We kwamen later op bestemming aan en er was een file aan het vormen alsook stonden er 3-4 auto's al in de berm. Hopelijk is z'n conditie wat stabieler.
Enigste wat ik kon doen is een kruistekentje maken en hopen dat alles goed met 'm gaat.
 
Gister lekker stukje rijden, kom bij een rotonde en hoor een sirene. Ik zie in de verte een politiewagen tegemoetkomen, maar die heeft een hele rij auto's voor zich en wil tegen het verkeer in richting de rotonde.

Ik besluit om even te wachten met het oprijden van de rotonde zodat hij vrij baan heeft om te gaan.

Meteen na 2 seconden begint er een auto achter mij te toeteren, en rijd mij en mijn vriendin zowat omver, om langs ons en een vluchtheuvel te proppen. Dit paste uiteraard niet, en meneer ging helemaal door het lint.

Iets met anticiperen.... fijne zondag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan